Visszavonta az USA-ban a Ford azt a petíciót, amellyel el szerette volna érni, hogy a helyi hatóságok engedélyezzék évente 2500 olyan önvezető autó alkalmazását, amelyben már emberi irányítást lehetővé tévő eszközök (például kormány) sincsenek.
A Ford az NHTSA felé is jelezte, hogy többé nem kéri a 2021-ben beadott petíció jóváhagyását. A Ford tavaly zárta be az Argo AI részleget, amely addig az önvezetésen dolgozott.
Ez persze nem jelenti azt, hogy a Ford lemondana az önvezetésről, de a cég levélben rögzítette, hogy az Argo AI bezárása is arra bizonyíték, hogy a teljesen önvezető járművek tömeges elterjedése, főleg jövedelmező üzleti modell mellett, egy igen távoli jövőkép. A Ford így inkább más technológiákra kíván fókuszálni. Mivel ez már csak részben automatizált járműveket jelent, többé nincs szükség a petícióra.
Korábban a Ford önvezető taxikat és önvezető kiszállító-járműveket akart piacra dobni, még ebben az évtizedben. Akkor még úgy fogalmaztak a petícióban, hogy nincs szükség kormányra, fékre és sebességváltóra, az ilyen aktív vezérlők csak elfogadhatatlan kockázatot jelentenének a biztonságra. Most gyökeres fordulatot vett a Ford szemlélete.