Szelfikkel ünnepli a NASA a Föld Napját

Az amerikai űrkutatási ügynökség, a NASA (Nemzeti Repülési és Űrhajózási Hivatal – National Aeronautics and Space Administration) már jó ideje aktív résztvevője az internetes közösségi oldalaknak, az utóbbi években a gazdasági és politikai változások miatt jelentős mértékben visszavágott költségvetésű hivatal minden fronton igyekszik támogatókat szerezni.

Bizonyítja ezt friss kampányuk is, amikor a mai Föld Napja alkalmából hirdettek akciót, mégpedig a talán jelen pillanatban legtrendibb dologra, az „önfényképre”, a szelfire (selfie) építettek egy egynapos projektet.

Az ötlet egyszerű – és talán nagyszerűnek is mondható, bár ki kell várni, hogy milyen sikerrel jár. Az akció az Apolló-17 űrhajó legénységének 1972-es legendás fotósorozatára utaló nevet visel: „Kék bolygó” (Blue Marble). A NASA közzétett egy nyomtatásra szánt dokumentumot, melyet ki kell nyomtatni, majd a személyes adattal kitöltve fényképet készíteni vele, és ezekből a képekből a NASA egy nagy, a Földet formázó képmozaikot állít össze.

NASA

A hivatal öt nagy globális közösségi oldalt figyel, hogy megtalálja a képeket: a Facebookot, a Twittert, az Instagramot, a Google Plust és a Flickrt – arra viszont felhívják a figyelmet, hogy a hatékonyság érdekében a felhasználók írják a poszt mellé a #GlobalSelfie hashtaget.

Azóta történt

Előzmények