Nem lesz kasszasiker a Radiohead új lemeze

A Radiohead – amint arról lapunk is beszámolt – saját kezébe vette új lemeze, az In Rainbows terjesztését. A brit zenekar a közel egy hónappal ezelőtt bemutatott albumot az interneten, saját honlapján árusította, mégpedig másolásvédelem nélküli, letölthető formátumban. Mindehhez egy közvélemény-kutatásnak is betudható, merész árazási konstrukciót dolgoztak ki: a digitális zenei anyag pénzbeli értékének megállapítását a vásárlókra bízták. Azaz mindenki annyit fizet a lemezért, amennyit az megér neki.


Megjelent bakeliten is

Nos, a provokatív akció kudarcízűre sikeredett – legalábbis ez derül ki az amerikai ComScore piackutató által most közölt adatokból. Tízből kevesebb mint négy letöltő volt hajlandó fizetni az albumért, ők is csupán átlagban 6 dollárt, azaz körülbelül 1040 forintot – ismerteti az októberi statisztikát a Bloomberg. Az egyesült államokbeli vásárlók ennél többet, átlagosan 8 dollárt csengettek ki. A különbséget a ComScore elemzője azzal magyarázza, hogy talán Nyugat-Európában nagyobb hagyománya van az ingyenes letöltésnek, „vagy a másik elmélet az, hogy az USA-ban több az elkölthető jövedelem, mint a világ más részein.”

A Radiohead – mutatnak rá megfigyelők – már elég ismert és gazdag ahhoz, hogy ezzel a merész modellel nagyobb kockázat nélkül kísérletezzen. A ComScore szerint azonban üzleti szempontból is indokolható az ötlet: a lemezt ingyenesen letöltő új rajongók később a koncertjegyek és ajándéktárgyak vásárlásakor plusz bevételt hozhatnak.

Azóta történt

Előzmények