Haldoklik a másolásvédelem

A Sony BMG is felhagy a másolásvédelem erőltetésével – írja exkluzív beszámolójában a BusinessWeek, amely a digitális zeneterjesztés új korszakának kezdetét látja a döntésben. Az üzleti lap forrásai szerint a Sony és a Bertelsmann vegyes vállalata még az első negyedévben DRM-mentesen is elérhetővé teszi ha nem is teljes repertoárját, de annak legalábbis egy részét. Ezzel a sokat támadott digitális másolásvédelem legkitartóbb és egyben utolsó jelentős szövetségesét veszíti el, miután a négy nagy közül három kiadó már tavaly elpártolt mellőle. A sort az EMI és a Universal Music Group kezdte, legutóbb, decemberben pedig a Warner Music lépett, amikor közölte: DRM-mentes változatban teszi elérhetővé az istállójába tartozó zenészek dalait az Amazon.com internetes boltjában.

A Sony stratégiájának részletei még nem ismertek, de a kiadó a lap szerint már fél éve kísérletezik a másolásvédelem nélküli modellel. A bejelentés heteken belül várható. A Pepsi az amerikai futball legjelentősebb eseményének számító Super Bowl kapcsán február elején reklámkampányt indít, amelynek részeként egymilliárd (sic!) zeneszámot kínálnak majd a nagy kiadóktól másolásvédelem nélkül az Amazon.com boltjában – ebben a promócióban állítólag már a Sony BMG is részt vesz.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Sony

Azóta történt

Előzmények