Innovációs díjat kapott egy magyar beszédelemző szoftver

Az Oracle a májussal zárult pénzügyi év végén díjazta legsikeresebb partnereit. „A leginnovatívabb partner” díjat egy magyar vállalat, a Nextent Informatikai Zrt. kapta, amely egy intelligens beszédjel-feldolgozáson alapuló technológiát fejlesztett ki Oracle-alapokon.

A kitüntetett termék, a Voice Miner a telefonos ügyfélszolgálatokhoz befutó hívásokat tudja kategorizálni és analizálni úgy, hogy a tartalmi elemzés mellett figyeli a beszélgetés érzelmi változásait. Az elsősorban magyar nyelvterületre szabott megoldás segít az elégedetlen ügyfelek megtalálásában és annak nyomon követésében, hogy az ügyintéző hogyan bánik az ügyféllel. A kulcsszófelismerés mint tartalomszűrő technológia segítségével automatikusan megjelölhetők és kategorizálhatóak az ügyfélszolgálati beszélgetések, ellenőrizhetővé válik a vállalati protokoll betartása, és képet kap a cég vezetése arról, hogy mely termékei és szolgáltatásai iránt mutatkozik érdeklődés, milyen termékhez kapcsolódóan nőtt meg a panaszok száma.

„A legtöbb iparágban az ügyfelek megtartására helyeződött a hangsúly, így különös figyelmet kell fordítanunk arra, amikor az ügyfelünk felemeli a telefont és beszélget velünk, elmondja kéréseit, esetleg problémáját. Az alacsony ár egyre kevésbé jelent ügyfélmegtartó erőt, egyre komolyabb szerepe van az ügyfélkiszolgálás minőségének, az ügyintéző tájékozottságának, az ügyfél szolgáltatóhoz való érzelmi kötődésének is. Mindezzel a vezető vállalatok eddig is tisztában voltak, de nem tudták hatékonyan kinyerni ezeket az információkat a tárolt beszélgetésekből. A Voice Miner rendszer ezen a területen jelent forradalmi áttörést” – magyarázta Bódogh Attila, a Nextent Zrt. üzletfejlesztési igazgatója.

A Voice Miner technológiai fejlesztése és tesztelése már lezárult, a termék bemutatását és piaci bevezetését őszre tervezi a társaság – közölték.

Azóta történt

Előzmények