A Szinglik napját Kína az amerikai Fekete Péntek ellenpólusaként pozicionálta, a karácsonyt megelőző vásárlási láz nyitányaként. A 11.11-re időzített "globális vásárlófesztivál" legjelentősebb szereplője az Alibaba Group, melyhez az Alibaba, Aliexpress, Taobao és a Tmall is tartozik.
A vállalatcsoport 24 óra alatt 1,05 milliárd tranzakciót regisztrált, ez a tavalyi évhez képest 48 százalékos gyarapodást jelent. Új világrekord született pénteken, egyetlen másodperc alatt 120 ezer fizetés történt az Alibaba Group különböző felületein.
11.11 is not just a sale.; it's a glimpse into the future of retail. Here are the highlights of our 11.11 Global Shopping Festival #Double11 pic.twitter.com/lJPcu0Blzs
— Alibaba Group (@AlibabaGroup) 2016. november 14.
Nem elég csak annyit írnunk, hogy 17,79 milliárd dollárt költöttek az emberek az Alibabánál egy nap alatt, érdemes kontextusba helyezni ezt a hatalmas összeget. Az idei Szinglik napja háromszor akkora forgalmat generált, mint az USA tavalyi Fekete Péntekje a Cyber Monday számaival együtt.
Mondhatjuk úgy is, hogy Afganisztán éves GDP-jét költötték el a földlakók egyetlen vállalatcsoportnál, vagy azt, hogy Indiában kilenc hónap is kevés az online kereskedelemben ahhoz, hogy ekkora volument érjenek el.
#Double11 https://t.co/MQYH5knffO pic.twitter.com/roOmmvVWvy
— Alibaba Group (@AlibabaGroup) 2016. november 11.
Elsőre szintén megdöbbentő adat, hogy a vásárlói költések 82 százaléka mobileszközről érkezett, azaz 14,6 milliárd dollárt okostelefonjukról, táblagépeikről fizettek az emberek, ám az Alibaba Group tudatosan, hosszú ideje építi a mobilos platformjait, melyek használata az egyébként is akciós árakon túl további kedvezményekhez juttatta a vevőket.