Szinglik napja: százhúszezer tranzakció egyetlen másodperc alatt

Afganisztán éves GDP-jét költötték el a vásárlók egyetlen cégcsoportnál. Ez 17,8 milliárd dollár. Három Black Friday és Cyber Monday is kevés hozzá.

A Szinglik napját Kína az amerikai Fekete Péntek ellenpólusaként pozicionálta, a karácsonyt megelőző vásárlási láz nyitányaként. A 11.11-re időzített "globális vásárlófesztivál" legjelentősebb szereplője az Alibaba Group, melyhez az Alibaba, Aliexpress, Taobao és a Tmall is tartozik.

A vállalatcsoport 24 óra alatt 1,05 milliárd tranzakciót regisztrált, ez a tavalyi évhez képest 48 százalékos gyarapodást jelent. Új világrekord született pénteken, egyetlen másodperc alatt 120 ezer fizetés történt az Alibaba Group különböző felületein.

Nem elég csak annyit írnunk, hogy 17,79 milliárd dollárt költöttek az emberek az Alibabánál egy nap alatt, érdemes kontextusba helyezni ezt a hatalmas összeget. Az idei Szinglik napja háromszor akkora forgalmat generált, mint az USA tavalyi Fekete Péntekje a Cyber Monday számaival együtt.

Mondhatjuk úgy is, hogy Afganisztán éves GDP-jét költötték el a földlakók egyetlen vállalatcsoportnál, vagy azt, hogy Indiában kilenc hónap is kevés az online kereskedelemben ahhoz, hogy ekkora volument érjenek el.

Elsőre szintén megdöbbentő adat, hogy a vásárlói költések 82 százaléka mobileszközről érkezett, azaz 14,6 milliárd dollárt okostelefonjukról, táblagépeikről fizettek az emberek, ám az Alibaba Group tudatosan, hosszú ideje építi a mobilos platformjait, melyek használata az egyébként is akciós árakon túl további kedvezményekhez juttatta a vevőket.

Azóta történt

Előzmények