Szót kapnak az internetezők

A Visitor Media Research (VMR) hazánk legnagyobb online médiakutatása, melyet az NRC Piackutató és a TNS ismétel meg évről évre. A felmérésben való részvétel alkalmat ad minden internetezőnek arra, hogy válaszaival segítse az általa is látogatott ingyenes tartalmakat nyújtó honlapok médiaértékesítését. A kérdőív az internetezők médiahasználati szokásait, reklámattitűdjét és vásárlási szokásait is vizsgálja, segítve ezzel a hazai médiatervezők és hirdetők munkáját.

„Itt az alkalom, hogy véleményével minden internetező segítse kedvenc portálját!” – mondja Klenovszki János, az NRC ügyvezetője. „Az interneten a legtöbb tartalomhoz ingyenesen jutunk hozzá, a portálok hirdetési bevételeikből élnek meg. Ezek elosztásában nagy szerepe van a VMR-nek, mivel a hirdetők a kutatási adatokra támaszkodva döntik el, milyen felületeken fogják elkölteni az online hirdetésekre szánt büdzséjüket. Arra is rákérdezünk, hogy az internetezők mely marketingeszközöket – például melyik bannereket – preferálják, így a VMR az internet arculatát is alakítja.”

A VMR 2005 online látogatói médiakutatás adatfelvétele legalább 300 mintavételi ponton indul el február 7-én. A válaszadás során – mely körülbelül 30-35 percet vesz igénybe – mintegy 90 portálról, online médiumról mondhatnak véleményt az internetezők. Az online kérdőíves felmérésben a korábbi években minimum 10 000 fő vett részt.

Azóta történt

Előzmények