Szünetmentes ADSL-váltás: végre mindenki aláírta

Másfél hónappal azután, hogy a Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselője, Juhász Károly kezdeményezésére a T-Com szolgáltatási területein sikerült elérni, hogy szolgáltatóváltás esetén szünetmentes legyen az ADSL-szolgáltatás, végre sikerült a megállapodást valamennyi magyarországi szolgáltatóra kiterjeszteni. A hosszú tárgyalássorozat után létrejött megegyezést 17 szolgáltató – köztük a nagykereskedelmi szolgáltatók is, mint a T-Com, az Invitel és a Hungarotel – tegnap írta alá.

A korábbi gyakorlat szerint az ADSL-modemek le- és felszerelgetése miatt a szolgáltatóváltás akár 60 napot is igénybe vehetett, azaz előfordulhatott, hogy a felhasználó két hónapig is internet nélkül maradt csak azért, mert szolgáltatót akart váltani. Mostantól a helyzet alapvetően megváltozik. A szolgáltatóváltás nyolc napon belül lezajlik, és eközben nem szünetel a szolgáltatás, mondta Juhász Károly.

A szolgáltatóváltást a felhasználónak régi szolgáltatójánál kell kezdeményeznie azzal, hogy lemondja a szolgáltatást. Ezután az ügyfél a régi szolgáltatónál rendezi az esetleges számlatartozást, majd a szolgáltató kiállít egy nyilatkozatot, amivel az ügyfélnek négy napon belül fel kell keresnie az újonnan választott szolgáltatót, ahol nyilatkozik arról, hogy szolgáltatóváltással kíván előfizetni nála ADSL-szolgáltatására. Ezt követően az ügyben már a szolgáltatók járnak el egymás közt, az előfizetőnek nincs további tennivalója.

Azóta történt

Előzmények