EU-s szankcióktól retteg a TikTok

Jobban érvényesíthetik jogaikat az európai fogyasztók – több változtatásba is belement a TikTok, elkerülendő a szankciókat.

A kínai tulajdonú TikTok belement, hogy több jogot adjon az EU-s felhasználók kezébe – erről az EU hatóságai adtak ki tájékoztatót.

A jelentések szerint a TikTok azért egyezett bele a változtatásokba, mert EU-s szankcióktól tart, miután számos fogyasztói szervezet panaszokat nyújtott be a régióban ellene.

A BEUC vádja szerint a TikTok nem tudta megvédeni a gyerekeket a helytelen tartalmaktól és rejtett reklámoktól. Az aggályokat az EB-vel és a fogyasztóvédelmi hatóságokkal egyeztetve igyekezett enyhíteni a cég, és ezért is ment bele a változtatásokba.

Ezek egyike, hogy könnyebbé vált az olyan reklámok jelentése, amely esetleg termékek és szolgáltatások vásárlására ösztönözné a gyerekeket (vagy közvetve a szülőket). A fizetett hirdetéseket egyértelműbben jelzik majd, és a márkatartalmak nem közölhetnek helytelen termékekről és szolgáltatásokról reklámokat. Értelemszerűen az inlfuencerekre irányul mindez.

A TikTok további fejlesztéseket ígér, de a BEUC szerint számos fronton lemaradásban van a cég, hiába zárták le a nyomozást, az ígéretek bizonytalanok, az aggodalmakat nem orvosolták.

Az USA-ban eközben több szenátor is arról érdeklődik a Biden-kormánynál, hogyan áll a TikTok biztonsági átvilágítása (a TikTok a múlt héten költöztette az amerikaiak adatait az Oracle szervereire).

Azóta történt

Előzmények