Közel három milliárd dollárt fordít a Toyota az önvezető autók szoftverére

A kutatásra-fejlesztésre mintegy négymilliárd dollárja van a vállalatnak, és ennek nagyobb részét a szoftverfejlesztő központra áldozzák a következő években.

A Toyota Motor Corp. bejelentette, hogy egy új leányvállalaton keresztül mintegy 2,8 milliárdot fognak költeni arra, hogy az általuk fejlesztett, az önvezető autókba tervezett rendszer megfelelő minőségű legyen, a gyártók gond nélkül fel tudják használni.

E törekvés lényege – mondta el James Kuffner, az új vállalkozás vezetője –, hogy gyorsabb és megbízhatóbb módszereket kell kidolgozni a szoftver megalkotásához és kontrolljához, ugyanis a feladat nagyságrendekkel nőtt meg a korábbi évekhez képest: míg a hagyományos, de már sok tekintetben számítógép által vezérelt autókban futó programok néhány tízezer kódsorból álltak, az önvezető autóknál ez már több milliósra növekedett.

Ezért a Tokióban újonnan létrehozott Toyota Research Institute-Advanced Development (TRI-AD) vállalkozásnál – melybe partnereik is beszállnak, a Denso Corp. és az Aisin Seiki Co. öt-öt százalékkal – a következő években nagyjából ezer szakembert fognak felvenni a világ minden részéről, hogy a szoftverfejlesztést és -ellenőrzést magasabb szintre emeljék, némiképp hasonlóan ahhoz, ahogy a Toyota az 1980-as években kialakította mintaadó minőség-ellenőrzési rendszerét az autógyártásban.

A TRI-AD egyébként a 2015-ben egymilliárd dolláros befektetéssel a Szilícium-völgyben létrehozott mesterségesintelligencia-kutató, illetve robotokkal foglalkozó központot újabb egysége lesz. Mint korábban az IT café is beszámolt róla, az itt folyó kutatás kiemelt célja, hogy a gőzerővel fejlesztett önjáró autóhoz dolgozzanak ki technológiákat, de természetesen egyéb felhasználási területeket is vizsgálnak. A Toyota Research Institute (TRI) jelenleg 250 főt foglalkoztat, és technológiai vezetője, James Kuffner sem akárki: korábban a Google robotikai és felhős fejlesztéseit irányította.

Azóta történt

Előzmények