Nagy kihívás az USA új ipari forradalma, az elektromos autó

A Volkswagen amerikai ágazatának vezetője nagyon komoly kihívásokat említ az átállás kapcsán.

Ha vevői oldalról nem tekintjük a hatótáv, akkumulátor-élettartam, akkutüzek, töltési nehézségek, szervizköltségek és túl hideg, túl meleg használat melletti ingadozások, az áramtermelés forrásának és a hálózati terhelésnek a kérdéseit, valamint az eddiginél is nagyságrendekkel magasabb vételárak problémáját; az elektromos autókra való átállás során akkor is hatalmas kihívásokkal kell megküzdeni.

Erről beszélt a Volkswagen amerikai ágazatának vezetője, aki szerint az EV-kre való átállás a legnagyobb ipari átalakulás Amerikában. Állítása szerint az akkugyártás fokozása ugyanakkor önmagában hatalmas akadályokba ütközik, ráadásul képzett dolgozóból sincs elég, valamint az ellátási lánccal és a nyersanyagok bányászatával is gondok vannak; az autógyártók és akkucégek dollártízmilliárdos befektetései és gyárépítései ellenére.

Scott Keogh reményei szerint 2030-ra az USA-ban több százezer ember dolgozhat majd az akkumulátorgyártási ágazatban, de mindez a munkaerőtől, az infrastruktúrától és a befektetésektől függ. Szerinte az USA most évente 150 – 200 ezer akkut gyárthat, de 7 éven belül ezt 8,5 millióra kell emelni. Ez olyan befektetéseket igényel, amelyek mellett eltörpül az ipari forradalom. Keogh szerint azonban az USA-nak a gyártási kapacitás emeléséért is tennie kell, ugyanis a szektorban az álláshelyek száma csak 12,8 millió, szemben a 2000-es 17 millióval. Amerikában gyártói közösséget kell létrehozni a véleménye szerint, amely most inkább szolgáltatói gazdaság – de nehéz lesz rávenni az embereket a teljesen más világot jelentő, nehéz gyári munkára.

Joe Biden elnök célul tűzte ki, hogy 2030-ra minden új eladott autó 50 százaléka elektromos vagy PHEV típusú legyen, a Fehér Ház pedig lépéseket tesz azért, hogy több olyan dolgozót képezzenek, aki az EV, az építőipar és a szélessávhoz kötődő ágazatokban helyezkedne el.

Azóta történt

Előzmények