Már másodszor szívatott meg a Vodafone

Az elsőt még lenyeltem, bár azt sem kellett volna, de most már, hogy másodjára próbálnak megszívatni, ez már sok: amit a Vodafone-nál csinálnak a mobilnetes számlázásnál, az tűrhetetlen.

Kényszerek

Mivel időnként szükségem van rá, igen drágán, több mint 5000 forintért fizettem elő mobilnetre a cégnél valamivel több mint két éve, persze kétéves hűséggel. Tudom, hogy nem épp korszerű, de a csekkes befizetést választottam. Tavaly összeakaszkodutunk, mivel valamilyen rejtélyes oknál fogva – azóta sem tudom, hogyan és miért – átraktak elektronikus fizetésre, és mivel nem fizettem a nem megérkező csekkeket, lekorlátoztak, majd extra díjakért tudtam csak újra rendesen használni a szolgáltatást.

Jogos a felvetés, hogy miért csekkes, de ez legyen az én ügyem, ebbe senkinek nincs beleszólása – ha nekem így tetszik, így csinálom. Jönnek a csekkek, és én rendesen havonta megyek a postára. És kész.

Miért és hogyan kényszerítenek?

Most újra ez történt. November végén lejárt a hűség, és ilyenkor persze megtalálnak, kedvesek és aranyosak. Többször elhajtottuk őket, de végül nem tudtam ellenállni egy ajánlatnak, mivel kevesebb mint a felére csökkenthettem a havi díjat (ráadásul plusz két giga forgalom), így telefonon megkötöttük a szerződést. Felhívták a figyelmemet, hogy a következő számla még magasabb lesz, de azután a kedvezőbbet kapom.

Januárban jött is egy (még emelt összegű) csekk, befizettem. Aztán most hónap elején semmi, de csak most, a héten tűnt fel, hogy ez elmaradt.

Épp ma akartam felhívni a Vodafone-t, hogy mi van – az előzmények alapján már gyanakodtam.

Erre ma érkezik a számlalevél (fizetési felszólítás és felmondás), hogy ennyi meg ennyi elmaradásom van, életbe léptették a korlátozást, aminek feloldásához egyrészt rendeznem kell a felhalmozódott tartozást, emellett ki kell pengetni négyezer forint adminisztrációs díjat, plusz a felszólításért 600 forintot.

Hogy mi van?

Felhívtam a 1270-et, ám meglepő módon ott a menüpontok között nincs olyan, hogy élő emberrel lehet beszélni, ezért trükköznöm kellett, hogy harmadikra valami kockázati osztályon beszélhessek valakivel. Ő elmondta, hogy hát igen, nem fizettem. Kérdezem, hogy vajon ki közölte velük, hogy a csekkes befizetést elektronikusra változtattam volna? Válasz: meglehet, hogy ez nem történt meg, de - támadott rám az ügyintéző - hát nekem nem tűnt fel, hogy nem kapok csekket?

Vagyis én vagyok a hibás, hogy a nem létező csekkre és a meg sem érkezett felszólításra nem reagáltam. Mondom még egyszer: januárban fizettem, erre most: „…melyet felszólításunkra sem egyenlített ki.”

Drágáim. Átraktatok elektronikus fizetésre. Postán nem jött felszólítás. Akkor hogyan és hová küldtétek a felszólítást?

További reklamációt és a kifogásaimat az ügyfélszolgálaton már nem tudtam ismertetni, mivel az ügyintéző „ebben nem illetékes”.

Azt hiszem, a múltkori és a mostani ügy dokumentumai alapján eljárást kezdeményezek a cég ellen a fogyasztóvédelemnél.

Azóta történt

  • Adótorony a hátizsákban

    Mindössze tíz perc alatt beállítható, műholdas kapcsolatot hoz létre. 100 méteres körzetben, egyszerre akár öt hanghívást is képes kiszolgálni.

Előzmények