A YouTube már évek óta kísérletezik azzal, hogy egy olyan zenei szolgáltatást indítson el, mint pl. a Spotify vagy az Apple Music – ám mindeddig nem sok sikerrel.
De nem adták fel, május 22-én indul a legújabb változat, a YouTube Music streaming platform. Működésében semmi különös újdonság nem lesz, gyakorlatilag a Spotify modelljét másolják le: lesz ingyenes, hirdetések által eltartott verzió, de lesz fizetős prémium változat is, ahol a felhasználókat nem bombázzák reklámokkal. A fizetős változat az előzetes hírek szerint havi 9,99 dollárba (jelenlegi árfolyamon kb. 2600 forintba) fog kerülni. Induláskor az Egyesült Államokban, Ausztráliában, Új-Zélandon, Mexikóban és Dél-Koreában lesz elérhető, a második körben újabb 14 országban.
A YouTube Music azért mégis más lehet, mint a konkurensek, ugyanis ott lesz mögötte a Google hatalmas adatbázisa a felhasználói szokásokról, ezért extra kínálatot tud majd nyújtani – az extrát úgy értve, hogy célzottan tud szolgáltatásokat adni.
A korábbi hasonló szolgáltatások minden bizonnyal megszűnnek – pl. a YouTube Red –, de az még mindig nem teljesen világos, hogy a Google hogyan is képzeli el ennek az üzletágnak a működtetését.