Új hozzászólás Aktív témák
-
niof
addikt
Az is kérdéses, hogy ezt egyáltalán hogyan lehet megállapítani, hogy bújtatott reklám? Mert ha mondjuk a VR Pisti aszongya, hogy ő a terméket megvette, nem a cégtől kapta, de 25* elmondja a termék nevét meg a pontos típusát, és hogy az milyen f*sza, az akkor nem reklám? Figyelembe véve mondjuk az ő csatornáik állandó nézőszámát, és a multiplatform jelenlétüket, szerintem már bármiről beszélnek, az már igenis kereskedelmi reklám. Én a nyakukba b*sznám a hadiadót, ha rajtam múlna. De persze nem csak rájuk, az összesre, ez csak egy kiragadott példa volt.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
Hát, mivel befolyásolják a közvéleményt a termékek bemutatásával, akár pozitív, akár negatív irányba, igenis influenszerek. Nem csak az az influenszer, aki ruhát, utazást, meg lifestyle dolgokat promótál. Gyakorlatilag az "egyszerű" véleményvezérektől a tech csatornákig mindegyik az, ki így, ki úgy, de az. Ez egy tág fogalom, inkább pontosítani kellene.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
Nem értek hozzá, hogy ez pl. YT esetén hogyan működik, nem vagyok tartalomgyártó, csak fogyasztó, de gondolom egy csomóan nem vállalkozóként csinálják, hanem csak hobbiból. Így nem tudom, hogy az ilyet hogy lehet tetten érni. Számla alapján? Mert persze, ha már akkora a biznic, mint a fent említett VR, kénytelenek cégként dolgozni, és lőn könyvelés, stb. De hobbista influenszer Józsinak nincs vállalkozása, sem könyvelője, és mondjuk csak a YT-tól kap a bankszámlájára X összeget nézettség alapján. Ilyenkor hogy oldod meg? Nem vagyok sem jogász, sem közgazdász, tényleg érdekelne, ilyenkor mik a lehetőségek.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
Ja, hát igen. Ezt az aspektust is érdemes lenne vizsgálni, ez is megérne egy misét. Vagy minimum megkövetelhetnék minden tartalomgyártótól, bármilyen platformon, hogy legyen kiemelten megjelenítve, hogy nem tényekről beszélnek, hanem véleményt mondanak.
Illetve, ha termékekről van szó, amiről beszélnek, mindenképpen meg kéne őket adóztatni, pont azért, mert nem azonosítható, hogy a termék milyen aspektusban tűnik fel. De van egy régi dolog, a negatív reklám is reklám, tehát mikor pl. az új iPhone-okat átlövik puskával, csak mert poén, az akkor is reklám.
De továbbmegyek. Maradjunk a fent említett VR-nál. Mondjuk már évek óta nem néztem tőlük egy videót sem, de emlékszem, régen az volt a trend, hogy "dekorációnak" a háttérben el voltak helyezve termékek, úgy, hogy azok azért beazonosíthatóak legyenek. Sőt, a videók leírásába beletették, hogy mik azok, és még esetleg azt is, hogy hol lehet ezeket megvenni. Ez egyébként mindenhol trend. Na ez pl. reklám, vagy sem? Szerintem az.Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
Igen, ez elég idegesítő. Én előfizető vagyok már pár éve, és baromi zavaró. Nekem lenne egy végtelenül egyszerű javaslatom erre, ami két részből áll.
1. A tartalomgyártókat kötelezni, hogy minden egyes feltöltött videókban a fejezeteket kötelező legyen jelölni, enélkül ne lehessen a tartalmat publikálni. Beleértve ebbe a szponzorált tartalmat, ezt is kötelező lenne külön fejezetbe tenni. Sok csatorna van, ahol ez még nincs így.
2. A példánál maradva a YT vezessen be a vezérlőelemek közé egy olyan vezérlőpárt, amivel a fejezetek közt lehet pontosan váltani, így egyszerűsítve az esetleges szponzorblokk átlépését.Nem bonyolult, csak akarni kell...
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen