- Bittorrent topik
- Ha Trump győz, Elon Musk politikai tanácsadó lehet
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen routert?
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- A választási tévinformációk ellen küzd a Meta
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Microsoft Excel topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jackal2
senior tag
Kérdés: Xiaomi Note 4-et használom a Sparkhoz, és tökéletesen hibamentes a működés, de nem elég nagy a fényereje. Tipp arra, hogy milyen kellően fényerős, nem túl drága, nem Apple terméket használjak a jelenlegi kiváltására?
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
total90
veterán
Ha erősen napfényes az időjárás, akkor vehetsz akármilyen jó telefont, nem fog lényegesen jobb lenni. Nekem Note 8 meg iPhone X van, haveri körben van HTC U11, OnePlus 5T... és mindegyiknél hasonlóan problémás.
Én fogtam egy darab karton papírt, a két végén behajtottam, ezzel árnyékot csinálva és boldogság van
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
twine
addikt
Van gyári,,,igen....szeretnék jó régóta egy olyat én is...de nekem pld pont c0pás....
Mert egy Xiamoi Redmi note3SE-t használok, aminek asszimetrikusan el van tolva a töltő csati....
A DJI árnyékolóján a nyílás meg középre van helyezve...
Én meg bevallom 5rugóért nem veszek meg egy árnyélolót úgy hogy aztán még én "sufnituningoljak" rajta valami snicerrel!
Igy "kartonozok" én is...
Majd ha egyszer lecserélem a telefont, és "kompatibilis" lesz a gyári árnyékolóval a következő, akkor megveszem....total90-el egyetértek...a nyári napfényben szerintem is mindegy milyen kijelzőt nézel egy mezőn..."Semmit" nem fogsz látni....
[ Szerkesztve ]
-
total90
veterán
Van gyári árnyékoló Dobna valaki linket, nem találom a DJI oldalán.
Up!
Közbe megtaláltam
[ Szerkesztve ]
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
twine
addikt
Igen igen, hallottam róla...látni még nem láttam....csupa jókat mondanak róla,,,
Majd egyszer talán sikerül kézbe venni....kicsit szkeptikus vagyok,mert ez napsütés,amit pld. Most Pesten tapasztalok,,illetve nyáron egy mezőn,,,ahhoz valami Uber durva matt kijelző kell,bitang fényerővel...
Nem lehetetlen,,,de ritka
Láttam párszor terepen dolgozni profi cuccos (inspire és tsai) csapatot,ahol látszik,hogy nem spóroltak a technikan,,de ott is ilyen giga hosszú arnyekolokat használnak a kijelzőikre...."rendszerint" ipad Air-en...viccesen is néz ki az a nagy "piramis" a technikan amibe néznek a srácok[ Szerkesztve ]
-
Misi1979
őstag
"anno" bebop2 skycontrolleréhez ilyen árnyékolókat adtak gyárilag.. visszasírom
A kismókusok kenyérre is kenhetik.
-
Jackal2
senior tag
Megvolt az első negatív tapasztalatom a Sparkkal, illetve a DJI GO appal. Kétszer úgy kifagyott, hogy magával rántotta a MIUI-t is, és a telefon restartja tudta csak helyrebillenteni a rendet, elég brutkó volt. Még jó hogy Fly More van nálam, nem a sima, mert akkor lett volna jajgatás.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
twine
addikt
Nem mondom, hogy soha nem volt még problémám, de nagyon kevés... Ami már itt a topicban is elhangzott... Csak úgyanazt tudom javasolni, én mindig így kezdem a repülést:
Telefon memóriábol mindent kilovok, majd restart.... Miután újra indult, csak azután kapcsolom a gépet,és a kontrollert...és a Go-t...
Nem mondom,hogy mindent feluliro jotanacs,de hátha....
Persze ha így fagyott ki a cumo, akkor cumi -
Zalaym
tag
No ma megjött a várva várt Mavic Pro-m! Karácsony nekem idén már nem is kell.
Ez valami eszméletlenül király cucc! Megnéztem róla szerintem szinte az összes bemutató videót, tesztet, kicsomagolást... de erre nem számítottam. Olyan minőségi a gép, hogy besz@rás. Az alap csomagot vette, de rendeltem külön egy akkut, így hamar feltöltöttem mindent és már ki is repültem őket ma... kétszer.
Az első kettőt az a DJI Go 4-el, a második kört meg Litchi-vel FPV-nézetben VR szepüveggel. (telefonberakós Xiaomi VR Play) A teló amúgy egy Xiaomi Redmi 3S, tökéletesen viszi mind a két programot, csak sajnos a VR-hez kicsi a felbontása, nagyon látszanak a pixelek. A céges telóm egy S7 EDGE, majd tesztelem azzal is.
Csináltam persze néhány videót is, ultragagyik lettek, de a képminőség megint leverte az államat. 55"-os UHD tévén kristálytiszta, tűéles kép.
Az egyetlen negatívum, hogy a videókat visszanézve egy zavaró vibrálást látok a képen, de ez csak menet közben jelentkezik, ha megállok, azonnal rezzenéstelen tűéles a kép. Tehát a gimball szépen teszi a dolgát.
Ez nem is remegés, hanem olyan, mintha vibrálna kicsit a kép. de nem is mindig az egész, inkább a kép alján vettem észre. Majd csinálok róla valami vágott anyagot és felteszem, hogy megnézzétek.Volna erre ötletetek, hogy mi lehet?
-
czanga
őstag
Sziasztok.
Van konkrétan olyan topiclakó, akinek van tapasztalata Phantom 3 Standard-ről Spark-ra, de inkább Mavic Air-re váltva?
Én is eladtam a P3S-t, Mavic Air-t vennék, és nem repülnék messzire, de azt azért szeretném, ha azt a szintet hozná (de inkább többet), mint a P3S-em az 1,7,5 (asszem) stabil firmware-rel.
Ennyi pénzt kiadnék, akkor fontos lenne, hogy stabilabb kapcsolat legyen a táv és a madár közt, a video downlink de nehezen találni olyan tesztet, ahol konkrétan ezeket hasonlítják össze.Előre is köszönöm, ha valakinek van tapasztalata és megosztja velem.
A Spark-ot elvetettem a gimbal miatt, a repülési távolság miatt, de már magam sem tudom volt e értelme az ARS üzlet megnyitói akcióját szkippelni'.
-
Amarton
tag
válasz d.tiborz #368 üzenetére
25fps esetén 1/50-et kell beállítani zársebességnek.
Ha nagyobb a fény és 1/50 zársebességnél túlexponált lenne a felvétel, akkor a megfelelő ND szűrővel lehet csökkenteni a bejutó fényt.
Szép motion blur effect alakul ki, és nem vibrál a kép.
Ha nincs ND szűrő, akkor célszerű 60fps-el felvenni, itt már nem tűnik fel, hogy nincs motion blur.http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
martinkeet
aktív tag
Drónfotó pályázat
Duna fölött, városban...bennem van a hiba?
Én kilométerek megyek autóval (az alföldieknek üzenem, hogy jól gondolják meg a vásárlást), hogy biztonságosan, lakot területen kívül röptessek.
Ezek szerint ha kicsit bátrabb lennék, városban is probálkozhatnék? -
Jackal2
senior tag
Megvolt az első para helyzetem a DJI Sparkkal, elkezdtem feszegetni a határokat, a szerencsém az, hogy van raceres tapasztalatom, különben már tengeralattjáró lenne, nem drón.
Néhány tapasztalatot viszont szereztem, pl. hogy RTH-ban sport módban van a drón és nagyon kevés az a 10 mp amíg visszaér, főleg ha egy fa alatt állsz és srégen szálltál fel a víz fölött, tehát nem aktívak a tárgyelkerülő szenzorok, nem tud a drón leszállni, maximum a fa tetejére...
Az első 5 cancelt nem fogadta el az RTH-ra és elkezdett ereszkedni, aztán a hatodikra igen, utána simán visszahoztam a víz fölött manuálisan, de már bent volt a csoki a gatyában. Sosem gondoltam volna, hogy egy fa koronája ennyire le tudja árnyékolni a jelet, viszont nem tudom mi lett volna, ha nem Fly More combóm van, hanem sima és nincs távom. Szóval egy okkal több, ami miatt azt kell venni, hogy legyen egy fizikai gomb, amit para esetén nyomkodni lehet.
Tanulságos volt, az tuti.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Geller72
veterán
Alap hálózati szabály, hogy wifi esetén hasonló esetben a fizikai rálátás hiánya teljes megszakítását eredményezheti a kommunikációnak. Az alföldön 40km-et is átlőttünk, ha volt fizikai rálátásunk "egymásra", hálózati eszközökkel. Abban a pillanatban, hogy egy fenyőfa belelóg a képbe, ez esélytelen, de már ennek a töredéke is. Az is baj, hogy ha nem is szakad meg teljesen a kommunikáció, olyan mértékben instabil a jel, hogy egy teljes megszakítást követő kommunikációs újracsatlakozás kell ahhoz, hogy megint legyen adatkommunikáció. Ez főleg eltérő, de még szabványos eszközök esetén is lehet simán olyan LAG (időveszteség) hogy már késő.
Ezért nem tartom semmire a wifis kommunikációt drónok közt és addig nem is lesz ilyen kisebb dji kütyüm, amíg ez nem lesz azon a szinten, amit megkíván a kommunikáció. Raceres vonalon még az analóg jeltovábbítás is sokkal biztonságosabb, a késleltetési ideje pedig összehasonlíthatatlanul jobb és maga az eszköz is pontosabb még akkor is, ha összevissza legózott REC-et kötsz a gépedre. Részemről teljesen érthetetlen, hogy a Dji-nál hogyan mertek egyáltalán ilyen eszközöket kiadni a kezükből??! Tele vannak a fórumok az újabb dji drónok elvesztéséről, rommá töréséről szóló sztoriknak. És itt most tök mindegy, hogy abban a user mennyire hibás, mert az eddigi dji drónoknak az volt a fő vonzereje, hogy bízol benne, mert ha valami történik, arra van beállítható esemény, terv, megoldás, azaz FAIL-SAFE. A mostani újabb drónokat is azért vették meg sokan, mert az van a köztudatban, hogy a legprofibb consumer gépeket gyártó cég, biztos nem lesz baj. Erre mobilos wifi-s kommunikáció, appokkal megoldva. Az eszem megáll, komolyan.. -
Alabástrom
senior tag
válasz Alabástrom #308 üzenetére
Több napja küzdünk a DJI supporttal, hogy életre keltsük az Air-t, de semmi siker. Most azzal próbálkozok, hogy fizessék vissza az árát, bár erre őszintén nem látok esélyt. Örülhetek, ha egyáltalán garanciában megjavítják...
És itt jön a kérdés - van tippetek, tanácsotok, hogy mit csináljak vagy ne csináljak, hogy növeljem az esélyeimet? Komolyan félek, hogy még rám verik a javítási költségeket...Röviden ismét a story:
drón megjött, első nap kinti repülés, minden faxa.
Második nap nappali közepén terveztem lebegni vele, hogy a kamerával ismerkedjek (két-három éve repülök játékdrónokkal a családbeli gyerekekkel, úgyhogy inkább a kamera az újdonság). Felszáll, majd drón csak emelkedik rendületlenül, távra semmit nem reagál. Mikor már a plafonon igyekezett átfúrni magát, akkor megfogtam kézzel és kikapcsoltam. Azóta nem csatlakozik a távhoz, plusz időnként spontán újraindítja magát. Már a DJI support is kifogyott az ötletekből, hogy mit lehetne még kipróbálni...
Elvileg mindent az előírások szerint csináltam, de a drón szemmel láthatólag meg van karcolódva (a plafon nyert), meg ha kiolvassák a logot (ami jelenleg szintén nem megy), akkor láthatják, hogy valami ütközés történt. Gondolom belül is poros, mert porzott rendesen a plafon. Szóval ha akarnak, kibújhatnak a gari alól...Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
Alabástrom
senior tag
válasz Alabástrom #376 üzenetére
Ja, bocs, egyvalamit nem az előírások szerint csináltam - nem tettem fel a propellervédő rácsot. A kézikönyv szerint beltéri repüléshez ajánlott feltenni. Erre rámondhatják, hogy úgy kevesebb vibráció meg por lett volna...
Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
Geller72
veterán
válasz Alabástrom #377 üzenetére
Na most, ha ez mondjuk kint történik és fent vannak a prop védők, de mégis bemegy egy kombájn alá, akkor is te lennél a hibás? Nem hinném, hogy én így gondolnám. És ezt pont így mondanám meg nekik is. Ha beleköt, akkor abba fog, hogy beltérben minek szálltál fel automatán. Bár erre meg azt mondom, hogy ha ez gond, akkor tegyék bele a szoftverbe, hogy nincs GPS, akkor ne is szálljon fel. Pölö.. Mondjuk automatán, persze. Én nem hagynám magam.
-
total90
veterán
válasz Alabástrom #377 üzenetére
Ha a logot kiolvassák, szoftveres hiba, akkor cserélik. Pláne ha gari is van...
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
Alabástrom
senior tag
válasz Geller72 #378 üzenetére
Én sem tervezem hagyni magam, egyértelműen nem user error. (Konkrétan írja a kézikönyv, hogy lehet vele beltérben repülni, és nincs semmi kikötés, csak a propvédő ajánlás. Az meg, hogy nem reagált a távra, és nem tudtam elkerülni a plafoncsiszolást, megint nem az én hibám...
Csak az a kérdés, hogy elhiszik-e nekem, hogy úgy történt, ahogy mondom... Pláne, hogy jelenleg problémák vannak a PC kapcsolattal is, se firmware frissítés, se log kiolvasás nem megy... Ha nem tudják kiolvasni a logot, akkor annyit látnak, hogy egy kezdő user a második napon sérülést csinált és nem megy a drón... Magyarul ha akarják elfogadják garanciásnak, ha nem, nem.[ Szerkesztve ]
Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
Alabástrom
senior tag
válasz Alabástrom #383 üzenetére
Mindegy, egyelőre "a mérnökség elemzi a táv log-ját", kivárom, mit mondanak...
Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
Amarton
tag
válasz Alabástrom #383 üzenetére
Az applikáció flight logja még azt is mutatja, hogy milyen figyelmeztető üzenetek jöttek és mikor mennyire nyomtad a karokat.
Azokból nem lehet látni semmit?http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz Geller72 #375 üzenetére
Nem a WiFi technológia behatóbb ismeretének a hiánya miatt következett be a probléma, hanem én vállaltam túlzott kockázatot, ez nem a gép hibája volt. Ahol a jel megszakadt, oda végig volt rálátás, egyenes vonalú mozgást végeztem, nem volt közöttünk semmilyen akadály, ennek ellenére megtörtént, ami fura, de a CE ezek szerint ennyit tud.
Lehetett más oka is, például valamilyen fém tárgyról verődött a jel, esetleg ami felett elrepültem az árnyékolt le valahogyan, nem ez a lényeg. Hanem az, hogy én tisztában voltam a kockázattal, és nem pánikoltam be annyira, hogy lezuhanjak, de megvolt a rizikó. Ha tudatosabban választottam volna meg a felszállási helyet - csak nem volt ilyen - akkor az RTH jól működött volna, szóval végső soron ezt a DJI jól megoldotta. Sőt ha jól emlékszem, a szoftverben arra is van lehetőség, hogy áthelyezzük és ne a felszállási hely legyen a végállomás.
A tanulság a következő: ha a BNF verziót vettem volna meg, és az app nem reagált volna, elvesztem a gépet, a saját "hülyeségem" miatt. A távon viszont ott vannak a fizikai gombok, megnyomod, csókolom, nem beszélve a sokkal nagyobb hatótávról.
Ez viszont két dolgot feltételez és vár el a felhasználóktól:
- sokkal tudatosabb, mélyrehatóbb ismerete a drónnak és szoftvernek, például olyan dolgokat sokkal inkább a szájukba kellene rágni, hogy sport módban nincs tárgyelkerülés, hogy az RTH-nál nem működnek a szenzorok stb.
- a távirányítónak nemcsak hatótáv növelő szerepe van, hanem biztonsági is - csak az rosszul nézne ki a sajtóanyagban -, és az sem mellékes, hogy az ember tud-e úgy alapból bármilyen drónnal repülni vagy sem, ugyanis a sok elektronikus segédlet kiváltja ezeket a képességeket. Nagyon könnyű ám hozzászokni, és teljes mértékben megértem azokat, akik nem fordítanak kellő figyelmet arra, hogy megtanulják az alapokat.Arra viszont nagyon kíváncsi vagyok, hogy ha egy akciót elindítok mondjuk a távról, akkor lehet-e negálni az applikációból és fordítva? Vajon akkor is lesz-e anomálisa, illetve tudják-e egymást ütni az azonos funkciók, a szerint, honnan aktiválod őket?
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Geller72
veterán
"a szájukba kellene rágni, hogy sport módban nincs tárgyelkerülés, hogy az RTH-nál nem működnek a szenzorok"
-Ezt a kettőt azért látványosan szedjük külön, mert megzavarhatja a kezdőket. Tehát a mondat úgy hangzik helyesen, hogy "Ha a gép sport módban van, akkor nincs tárgyelkerülés. Normál esetben RTH-nál van." Twine írta és tesztelte pont ki, hogy ha sport módból nyom egy RTH-t, akkor SEM sport módhoz tartozó sebességgel jön vissza a gép, tehát a sport mód akkor deaktív. Ebből is az következik, hogy a Dji mérnökei (jogosan) nem akarták megkockáztatni azt, hogy egy RTH esetén kikapcsolt szenzoroknál baromi nagy esély van a visszatéréskor ütközésre a tereptárgyakkal, azaz ezt nem lehet megoldani sem érzékelők kikapcsolásával, sem olyan sebesség mellett, ami indokolná a sport módot.
Tehát alapból, repülési módoknál sport módban nincs akadályérzékelés és kikerülés, szenzorok nem aktívak, de RTH-nál igen, és ott a sport mód nem aktív.
"a szájukba kellene rágni.."
-Ezért mondom, hogy az első az legyen, hogy elolvasom a user manualt. Erre viszont nem kényszeríthetsz senkit, és a legtöbben szerintem nem is olvassák el, hanem rögtön repülni akarnak. Ha ebből viszont gond lesz, az egyértelműen user error, és a felelősséget simán át lehet tolni a dji-ról a userre - jogosan. Ez addig még nem akkora gáz, amíg csak törik a gép, de ha emberek sérülnek meg csak azért, mert a felhasználó nem olvas és nincs kellő információja, az sokkal nagyobb gond. Nem hiszem, hogy nagyot tévednék, ha azt mondom, hogy a jövőben meg fognak szigorodni a vásárláshoz, tartáshoz való jogok. Ha máshogy nem, a forgalmazókat fogják kötelezni bizonyos szabályok, törvények betartására, betartatására. Hasonló probléma, mint amikor látod az úton a biciklist és pontosan tudod, hogy a büdös életben nem látott kresz könyvet, és maga a csoda, hogy még él. .
-
Jackal2
senior tag
válasz Geller72 #388 üzenetére
Érdekes, én nem mertem megvárni, mi lesz ha leszáll a fára, lévén a Sparkon csak előre van tárgyelkerülés, viszont sokkal gyorsabban jön vissza mint normál repülés közben, olyan sport módosan...szóval akkor ezt minek hívják?
Ráadásul land közben kikapcsolja a szenzorokat, azt az app is írja.
Nyilván, user manual elolvasása az első, de azért lehetnek olyan helyzetek, amik nincsenek benne, pl. Sport módban repülök, nyomok az appról egy RTH-t, mielőtt visszaérme a drón, az app kifagy, ki tudom-e venni a távról az rth gomb segítségével rth-ból a gépet? Megáll-e pause ra a drón ha már rth-ban van? Stb...
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
twine
addikt
CSak ismétlem önmagam,,,"nem mertem mondani"....mostmégpedig azért nem mert ugye én Phantommal "operálok", sparkot, airt, meg még csak képeken láttam....
Ezért nem tudom, hogyan működhetnek a különböző repülési módok "nálad"...
Így nem is merek "beleszólni"...botorság lenne tapasztalat nélkül...Abban viszont biztos vagyok , hogy amit írtál,
"hogy az RTH-nál nem működnek a szenzorok"Az valahogy nem így működik...logikátlan...a szenzoroknak pont ez kellene hogy legyen a lényege...
Hogy a GPS-t, és a szenzorokat kihasználva, majdhogynem autonom rendszerré alakulva önmaga haza tudjon jönni, úgy hogy közben ne csapodjon úgy "a falnak" mint a légy a szélvédőnek...Ezt derítsük már ki,,érdekelne....GO-ban elvileg látod szerintem ha leuti a szenzorokat RTH.ban....
SZerk:
"Ráadásul land közben kikapcsolja a szenzorokat,"Akkor ez már meg is van...besz@rás...
ennek mennyi értelme van? értem én hogy lefelé nincs neki "sonar",,,de miért kell lekapcsolni a többit? érthetetlen számomra....De abban mindenképpen egyetértünk, és már többször hangoztattam is....
ÉN drónt fizikai "kontroller" nélkül tuti soha nem vennék....
Te be is bizonyítottad miért ne.....MÁS:
Kovács ANdrás PÉter is nagyon élvezi a gesztus vezérlést , és hogy belépett a "drónos táborba"...[ Szerkesztve ]
-
Jackal2
senior tag
Ok, lehet rosszul fogalmaztam, bontsuk szét a folyamatot, plusz a Sparkon egyetlen kis szenzor van elöl, ami véd, szóval nálatok, ahol kb. minden irányban mindenféle védelmi megoldás van, ott más a szitu.
Kizárólag a Sparkra vetítve:
- normál, P módos repülésben van tárgyelkerülés elől, máshol nincs
- S módban biztosan kikapcsolja, DE, például a földfelszínt ekkor is követi, mivel van magasságtartás, de vajon mekkora szögig? Tehát egy 45 fokos dombnak nekimegy, vagy "felmegy" rajta?
- ha benyomom az RTH-t és P módban voltam, akkor visszajön 30 méter magasan (vagy amire beállítod), ekkor előre működik a tárgyelkerülés. Ugyanez igaz S módra is, mert az RTH felülírja
- ha az RTH közben tárgy kerül elé, akkor megáll (elvileg, még nem mertem kipróbálni)
- ha az RTH végén LAND módba kerül, akkor kikapcsolja a szenzorokat, de ez a Spark esetében nem számít, mert lefele egyébként sem tárgyelkerül, de írja is, hogy leszálláskor lekapcsolja, legalábbis ha kézzel indítod Az egy jó kérdés, hogy ha lenne lefele szenzor és RTH-ban szállnék le, akkor mi történne? Na ezt mondja meg az, akinek van olyan gépe, amin van ilyen szenzor.Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Geller72
veterán
..szerintem lefele is van vizuális szenzor, nem akadályelkerülő, mert egyedül a gps-re támaszkodva ilyen pontosan megadni a magasságot még baroval is minimum necces.. ez a Phantomban ultrahangos szenzorként szerepel. Külön fel is hívják rá a figyelmet, hogy ennek megfelelően mire kell vigyáznunk a használatakor. Pontosan ezért kell látnia, amihez fény kell. De ez csak két méter alatt számít..mondjuk pont landoláskor.. . Nem ismerem a Sparkot, te többet olvastál róla, nem tudom, hardveresen mi más és mit spóroltak ki belőle még.. De az biztos, hogy mobilról, wifin keresztül még egy 5 forintos gépet sem irányítanék/vennék. Soha nem is volt és nem is lesz ilyen gépem.
-
Jackal2
senior tag
válasz Geller72 #393 üzenetére
Van az alján három szenzor is, ahogy nézem. Egy optikai meg két nemtudommi, mert nem találom a leírásban sem, szerintem valami infra, de az ugye napsütésben szopacs, viszont ezen a részen nem tárgyelkerül, csak előre szerintem.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
total90
veterán
Elég érdekes dologba futottam ma bele és gondoltam bírom ide, hátha hasznos lesz az infó.
Szóval, fotózni eddig nem nagyon fotóztam a Mavic Proval, inkább csak videóztam. Eddig jpeg-re volt állítva és gondoltam ma lövök fentről pár képet RAW-ba.
A képeket a gépre másolva a Windows a DNG-t 940x540-ben jeleníti meg A drónon a beállítos között semmilyen opciót nem találtam, csak, hogy 4:3 vagy 16:9, de maga a felbontást nem lehet állítani.Na mindegy, gondoltam Instagramra jó lesz kicsiben és megnyitottam Ps-ban... ami viszont 12 Mpx-ben nyissa meg Azt hittem csak a Windows nagyon hülye, de Linux és macOS is így kezeli.
Tudja valaki, hogy ez miért van?
Szóval simán jól átdolgozható DNG kapni, csak Ps-be kell megnyitni és utána onnét a kívánt méretbe/formátumba lementeni.
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
Jackal2
senior tag
Hollókő DJI Spark távlatból.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
-
Geller72
veterán
Találtam egy cikket, amiben a következőket írják:
"A P mód a legoptimálisabb – ilyenkor a Spark önmaga pozicionálásához a beépített GPS modult és a szenzorait (pl. kameráját, infravörös érzékelőjét) használja. Ilyenkor az intelligens repülési módok elérhetőek, és az akadályelkerülési rendszer is be van kapcsolva. A P mód a legbiztonságosabb, legstabilabb repülési élményt biztosítja, viszont szükséges hozzá az erős GPS jel.
Ha ez a jel nem elérhető, akkor a “jármű” ATTI módba vált. Ez akkor is megtörténik, ha túl sötét van a szenzoroknak – ilyenkor csak a barométert használja a drón a magassága megállapításához, és a tereptárgyakat sem fogja kikerülni. ATTI módban nem érhetők el az intelligens repülési módok sem. Amikor módot vált a drón, azt egyértelműen látni fogjuk az eszközünk kijelzőjén, ilyenkor reptessük óvatosabban!
A Sport módot nem ajánlom azoknak, akiknek nincs megfelelő mennyiségű tapasztalatuk. Ilyenkor a drón csak a GPS-t használja pozicionáláshoz, az akadályérzékelő-rendszer ki van kapcsolva és az intelligens repülési módok sem érhetők el."
Nos, valami hasonlótól tartottam...
-
Jackal2
senior tag
válasz Skimaster #398 üzenetére
Nem használtam, mert egyelőre azt gyakorlom, hogy milyenek legyenek a beállítások. 15 percnyi vidim van, full állatorvosi ló, szar a gimbal mozdítás, kivakul a kamera, nem jól láttam az élőképen, mit veszek, stb.
Az előre programozott dolgokat egyébként mind meg tudod csinálni kézzel, ha ügyes vagy, de majd a gyakorlat magától hozza ezeket. Mondjuk egy panorámát lehetett volna nyomni, hogy a kamera hogy kezeli a fényt, illetve hogy változnak az iso/expo értékek attól, hogy magától forog és nappal háttal van meg nappal szembe kerül
Mondjuk a zászlót meg lehetett volna helixben forgatni pl...
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● Drón topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Bittorrent topik
- Politika
- callmeakos: Szabad e használt OLED televíziót venni?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Ha Trump győz, Elon Musk politikai tanácsadó lehet
- Villanyszerelés
- Milyen légkondit a lakásba?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Androidos tablet topic
- További aktív témák...
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs