- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- A Sony szerint Japánon kívül is hódíthat az anime
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- A választási tévinformációk ellen küzd a Meta
- Mikrotik routerek
- SQL kérdések
- Aliexpress tapasztalatok
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cassi
senior tag
Semelyik hibrid sem maradhat 2035 után *a mostani tervezet alapján*, mert van bennük robbanómotor. A tisztán elektromos autók csak 16,3%-ot tettek ki. A skandinávok elég jól állnak, Kelet- és Dél-Európa meg elég gyengén.
-
Soderes
aktív tag
Mondjuk szinte 90%- ban már csak EV kapható a piacon. Lassan már csak azt gyártanak. Ami nincs, azt nem lehet megkedvelni.
-
Ezekiell
veterán
Mondjuk szinte 90%- ban már csak EV kapható a piacon
Mutass nekem egy tetszőleges, nem kizárólag EV-t gyártó gyártót, aminek a modellpalettáján többségben vannak az EV-k.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Soderes
aktív tag
Pedig már gyakorlatig, csak azt gyárt.
Nem követitek a piac alakulását? Gyakorlatilag már csak EV gyártanak a nagyobb gyártok is.
Az "Év autója" szavazáson 10-ből 9 autó EV.Nagyon ritkán esik be belsőégésű vagy hibrid új modell.
Nem igazán tudom hol éltek?
[ Szerkesztve ]
-
Ezekiell
veterán
EVkről írtál, nem hibridekről. Toyota EV csak a bz4x van. Szóval ez nem nyert, próbáljuk újra - vagy csak be is ismerheted, hogy feleslegesen mondtál egy nagyot vagy tévedtél simán
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Soderes
aktív tag
Nekem a plugin Hybrid a teljes Hybrid is EV.
Tisztázzuk mi az a EV :
"An electric vehicle (EV) is a vehicle that uses one or more electric motors for propulsion. It can be powered by a collector system, with electricity from extravehicular sources, or it can be powered autonomously by a battery (sometimes charged by solar panels, or by converting fuel to electricity using fuel cells or a generator).
These systems are powered from an external generator plant (nearly always when stationary), and then disconnected before motion occurs, and the electricity is stored in the vehicle until needed.
Full Electric Vehicles (FEV).[40] Power storage methods include: Chemical energy stored on the vehicle in on-board batteries: Battery electric vehicle (BEV) typically with a lithium-ion battery Kinetic energy storage: flywheels Static energy stored on the vehicle in on-board electric double-layer capacitors"[ Szerkesztve ]
-
<Adamsky>
nagyúr
Viccesek ezek az - egymásnak gyakran ellentmondó - hírek. Én legalábbis utóbb mást se olvasok, hogy a kezdeti lelkesedés után erős visszaesés tapasztalható az EV-k piacán mind Amerikában, mind pedig az EU-ban. Legutóbb például a németek vezették ki egyik napról a másikra a villanyautók vásárlására szánt kedvezményt ("dübörög a gazdaság").
#1 Cassi
" ... hibrid sem maradhat 2035 után ... " - tudtommal a bio-üzemanyagra elfogadtak valamilyen kivételt.
Egyébként fog ez még szerintem változni, ahogy közelednek a határidők, csak akkor már késő lesz (a gyártók mára gyakorlatilag leálltak a belsőégésű motorok fejlesztésével).#2 Soderes
"Mondjuk szinte 90%- ban már csak EV kapható a piacon."
Melyik párhuzamos univerzumban?
Ez még a kínaiaknál sem valósult meg, pedig ők aztán tényleg mindent megtesznek (papíron legalábbis).
A Toyota borzasztómód le van maradva az EV-vel (mert nem hisz benne). A hibridekkel más a helyzet, de te EV-ket említettél ...#11 ← "Nekem a plugin Hybrid a teljes Hybrid is EV."
Látom kezded görbíteni a teret. Milyen kár, hogy ez csak a te fejedben van így.
Az idézett szövegből: " ... using fuel cells or a generator ... ". Ugye tudod, hogy a "fuel" itt nem a benzint vagy gázolajat jelenti?[ Szerkesztve ]
-
Ezekiell
veterán
Az jó, hogy neked minden EV, amiben van akármekkora elektromotor, csak éppen ha mondjuk egy Suzuki Ignis-t is EVnek hívsz (amiben van egy mild hibrid motor, vicc kategória), meg egy Teslát is EVnek hívsz, akkor hülyén fognak rád nézni - pont mint most
Szóval maradjunk szépen a köznyelvben elfogadott megnevezéseknél.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Soderes
aktív tag
Engem nem érdekel a popkultúra. Tárgyilagosság a lényeg.
Nem az, hogy én hogy tudom vagy mit gondolok a kútfejemből. Vagy tudja az ember vagy nem. De ha nem akkor olvasson utána.Ti keveritek a szezont a fazonnal.
Amire ti gondoltok az a FEV (Full Electric Vehicles).
Az FEV is EV, de mi volt a cikkben?Olvassuk együtt, mint az általánosban :
"Az ACEA konkrétan az új autók regisztrációját vizsgálta az EU-ban, az elektromos autók közé pedig nem csak az EV-ket, de a plug-in hibrideket és a full hibrideket is odasorolja. Ezek így összesen az új autós eladások 47,6 százalékánál is többet tettek már ki novemberben az EU-ban."
Ti meg itt jöttök 1-10% eladásokkal FEV-nél.
Biztos, hogy valós a szám a cikkben.Akkor így pontos : 90%-ban már FEV, EV gyártanak az autógyárak. Szinte mindenki leállt a beélőégésű motorok fejlesztésével.
Aki nem tudja olvasson utána.
<Adamsky> : Nem mondod.
[ Szerkesztve ]
-
<Adamsky>
nagyúr
" ... az elektromos autók közé pedig nem csak az EV-ket, de a plug-in hibrideket ... "
Tudod ez olyan, mint mikor az EU-ban kijelentették, hogy mától a férfiak is szülhetnek.
Így ha holnap csinálnánk egy EU-s statisztikát, hogy hány szülőképes ember él az EU-ban, akkor 100% jönne ki. Nem csodás? -
Ezekiell
veterán
az elektromos autók közé pedig nem csak az EV-ket, de a plug-in hibrideket és a full hibrideket is odasorolja
Nagyon jó idézet, mert egészen konkrétan úgy használja az EV kifejezést, ahogy mi mindannyan, kivéve téged. De örülök, hogy belátod végre te is, hogy hülyeséget írtál.Akkor így pontos : 90%-ban már FEV, EV gyártanak az autógyárak. Szinte mindenki leállt a beélőégésű motorok fejlesztésével.
Hát még ez is baromság, mert a hasraütéses 90%od viccnek is rosszPróbálj kisebbeket mondani, akkor nagyobb sikered lesz.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Soderes
aktív tag
Hiába bizonygatjátok az igazatokat, attól a tény tény marad.
Még a robotember is tudja.
Ja, tudom a AI hülye , meg globális háttérhatalom.[ Szerkesztve ]
-
lorinser
senior tag
"A Volkswagen és a Mercedes is keresleti problémákat emleget." - a Mercedes pont nem panaszkodik
Poco F5, Philips 55PUS8303, Philips 58PUS8535
-
bambano
titán
kellett már egy ócska hurráoptimista acea jelentés azok után, hogy mindenki más arról cikkezik, hogy beleállt a földbe az ev piac.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
nubreed
veterán
Az a 2035 -ös terv biztos, hogy nem tartható. Kifogják azt tolni minimum 2050 -re szvsz. Meg nem tudom mire a nagy hurrá optimizmus, a piac telítődött, aki akart az megvette az EV -jét, a többit egyelőre nem érdekli. Jelentős támogatás nélkül nem fogják tudni rávenni az autósok túlnyomó részét, hogy EV-t vegyenek. És most a németeknél is elfogyott erre a pénz.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
Necroman_Mk2
őstag
Nem úgy van (volt?), hogy 2035 csak az új értékesítésű autókra vonatkozik, és 2050 körül tervezik a teljes kivezetést az utakról?
#13 Ezekiell Ez afféle statisztikai értelmezés, hogy mit veszünk bele az EV kategóriába. Kb. mint a magyar közmunkás munkanélkülinek számít-e. Az ACEA ezek szerint tágan értelmezi a dolgot.
"Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"
-
-
félisten
Valamikor nyár végén beszélgettem erről röviden egy német kollégámmal, akinek a munkája miatt képben kell lennie.
Ő akkor azt mondta, hogy az ismerősi körében nincs magánszemély, aki de facto villanyautót (FEV) vett volna. Van pár Tesla meg VW, de ezek mind cégesek, nagy logókkal az oldalukon, alapvetően kirakati célokkal. (Valamint egy barátja akart venni egy eSmartot, de megijesztették az akkupakk lehetséges állapota kapcsán.)
Magánszemélyek között vannak hibrid Toyoták meg prémium kategóriás, azfaltszaggató autók, de az átlag szerinte még mindig tisztán belsőégésű motorost vesz.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
-
Necroman_Mk2
őstag
Szerintem az FEV-kkel való egyik legnagyobb ellenszenv a rövid hatótáv, illetve hogy ott kissé problémásabb a töltés, mint beállni a legközelebbi benzinkútra. Igaz, a töltőállomások terjedésével az utóbbi orvosolható.
"Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"
-
dabadab
titán
Most ránéztem konkrét német statisztikákra (2023 első nyolc hónapja), azok alapján az van, hogy 75,8% belsőégésű/nem bedugós hibrid, 5,6% plug-in hibrid és 18,6% teljesen villanyos (és a villanyosok 40% német (WV csoport, Mercedes, BMW) és kb 5% kínai).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Ezekiell
veterán
válasz Necroman_Mk2 #31 üzenetére
Leginkább az újdonságoktól idegenkedés a probléma sokaknál.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
dabadab
titán
válasz Avicularia #15 üzenetére
Igen, és?
Egyrészt teljesen nyilvánvaló, hogy a teljes elekromos átállás nem holnap lesz, Kaliforniában is, ahol tényleg pörögnek az elektromos autók, az összes autó kb. 4%-a PHEV/BEV, mert az autókat sokáig használják és még mindig erősen felfutóban van a piac, másrészt meg pont New Yorkban a töltőinfrastruktúra problémás, amivel majd a városvezetésnek kell valamit kezdenie előbb vagy utóbb.DRM is theft
-
dabadab
titán
Szerintem meg az áruk
Tényleg, nem bírok a facebookon röhögés nélkül ránézni a villanyautós cikkek kommentjeire: a 2000-es években gyártott common rail dieselek lettek a bezzegautók - azok a dízelek, amikről a megjelenésükről ugyanezek az emberek kifejtették, hogy azok 100k km után szét fognak esni, meg az autót amúgy is benzin hajtja.DRM is theft
-
Ezekiell
veterán
Hát nézd meg a bz4x-et, vagy méginkább tesztvezesd, és kiderül Kicsi range (kiadás óta szerencsére javítottak rajta), gyenge menettulajdonságok, szar driver assist, ICE platformra épül, stb.
Ha az ezer év tapasztalat lenne a fontos, akkor a BYD meg a Tesla sehol se lenne (és az európai autógyártók meg vezetnének), aztán meg...
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
8th
addikt
Valóban, nem elaludta csak rossz irányba fejleszt. Hidrogén hajtású jármű több okból is problémás míg az elektromosnál csupán az akkumulátor a kérdéses. Én amúgy nem nagyon látom, hogy különösebben szopnának a gyártók az elektromos autóikkal. Azok az idők már elmúltak, hogy ha kell bukóval árulják az elektromos modelleket csak, hogy belsőégésűt is megfelelő volumenben értékesíthessenek. Keresnek már az elektromoson is. Igény/kereslet pedig van rá még ha mesterségesen gerjesztett is. A jövő évi eladások feketén-fehéren megmutatják majd, hogy az EV piaci alapon is megállja-e a helyét a jól prosperáló Németországban most, hogy vége az állami dotációnak. Bezárult az a kiskapu, hogy a német ember megveszi masszív állami támogatással az új EV-t letelik a kötelező fél év majd azonnal piaci áron értékesíti az autót Skandináviába.
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
Alaaf Pi
aktív tag
Speciel szerintem a menettulajdonságok túl vannak húzva az EV-knél, feleslegesen.
Most volt szerencsém az ID.4 alapú Seat modellhez, kellemes, jó, viszont még minimálisan se gyorsítottam vele speciális módon, üres úton se. A normál módhoz meg bőven jó volt kevés erőforrás is. A fék oldalt viszont csúnyán elbaszták. -
Ezekiell
veterán
válasz Medocsabi #45 üzenetére
Hát Skoda Enyaq és Kia EV6/eNiro-ra biztosan nem igaz, azokra több hónap a várólista perpill (ezeket pont tudom), haver meg múlt héten rendelt egy sima Vitarat, és tegnap vette át.
Szóval bár lehet olyan kombináció, ahol igaz, amit írsz, de általánosságban nem jelenthető így ki.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
Új hozzászólás Aktív témák
- Óvodások homokozója
- Dragon's Dogma 2
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- SONY LCD és LED TV-k
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Futás, futópályák
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Arena Breakout: Infinite
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs