Új hozzászólás Aktív témák

  • Bad Pritt

    nagyúr

    Privátban értekeztünk az Alien Covevant-ról egy kollégával, szeretném azt leszögezni, hogy szigorúan lore szinten nem akkora hülyeség a film, mint amit először hinne az ember. Ha a korábbi 5 film alapján vizsgáljuk, akkor két lényeges dolgot ki tudnék emelni, egy nagyon negatívat, ami végül romba döntötte a filmet a szememben és egy pozitívat, ami például arra sarkallna, hogy elolvassam az Alan Dean Foster-féle regényt.

    A negatívval kezdem, mert ez az egyszerűbb: Scott teljesen elvesztette a realitásérzékét, mikor a szereplőkről van szó. Az egy dolog, hogy a 4 perces Last Supper adja a legtöbb karaktert mindenkinek, a film meg csak a vágóhídra küldi őket sorban, de úgy próbálja meg majmolni a saját filmjét, hogy még ebben is elvérzik. Mondok két példát, Kane és Oram, illetve Brett és Rosenthal esete.
    Míg Kane egy látszólag elzárt, teljesen elhagyatottnak tűnő helyen, a kíváncsiságától vezérelve nézi meg a tojásokat, addig Oram mit csinál? Miután látja, hogy a neomorph lefejezte az egyik emberét, David pedig bábozik a lénnyel és kiakad, mikor Oram lelövi, sőt, még fegyvert is szegez a rohadék androidra, és mégis képes utánamenni a creepy bonctermébe és belenézni a tojásba, mert David azt mondja, hogy biztonságos. Most komolyan, miért? Miért kell ennyire hülyére venni a figurát? Ha nem lett volna Faris korábbi Darwin-díjas szerencsétlenkedése, amivel sikerült még a kompot is felrobbantania, azt mondanám, hogy ez volt a film "csúcspontja".
    A másik példa szintén elég látványos: míg Brett úgy vált el a csapattól az eredeti Alienben, hogy ugyan a lény kinyírta Kane-t, mikor megszületett, de kisebb mint egy macska és alapvetően ártalmatlannak tűnt, el is menekült inkább. Nem számított arra, hogy egy 2,5 méteres szörnyeteg fogja elcipelni pár órával később, nem mellesleg csak egy ostoba melós volt. Rosenthal meg mit csinál? Miután a szeme láttára csúszik ki egy társa szájából a lény, majd alig egy órával később ugyanez a lény már ötször akkora, többedmagával megtámadja a társaságot, kinyír még egy embert, lelőni is alig lehet, pedig voltak vagy öten ekkor még, képes egy szál pisztollyal különválni a többiektől. *taps*
    Azt már említeni sem érdemes amúgy szerintem, hogy a cgi néhol nevetségesen ócska volt (mármint tényleg, felnevetett rajta a közönség), meg Shaw éneklésétől kezdve David kísérletezéséig olyan gigantikus plothole-okkal van tele a sztori, amit még félórányi plusz jelenettel sem tudnak befoltozni. A karakterek is gyengék, nincs is rendesen kidolgozva köztük a kapcsolat, pedig pl Daniels és Oram között feszülhetett volna egy olyan ellentét, mint Ripley és Ash között az első filmben. Azon is nagyvonalúan átsiklik a film, hogy a tervezők korábban már gyártottak xenomorph jellegű lényeket, ott volt a Prometheusban a kép, Scott most mégis ilyeneket mond, hogy David csinálta az idegent. Azt meg szerintem firtatni is felesleges, hogy mégis mitől gyulladt ki James Franco, el kell fogadni, hogy a krioálom veszélyes üzem. :D

    Viszont nézzük a pozitívat, ugyanis lore szintjén igenis illik a világba és megmagyarázható nagyrészt, ami a filmben történik. Ugye az eddigi filmek is mind megmutattak a xenomorphokról egy-egy új fejezetet. Az első bemutatta, mi is ez a lény, milyen szörnyű a teljes életútja, a második a szociológiáját bővítette, a harmadik hozzáadta a gazdatest tulajdonságait átvevő lény koncepcióját, míg a negyedik a klónozás során megváltozott fiziológiát boncolgatta.
    Ebbe beleillik a Prometheus is, ami a trilobitával és a deaconnel egyfajta távoli előzményt szolgáltat a későbbi xenomorph-hoz, a Covenant két lénye (a fehér neomorph és a szinte alien protomorph) pedig sokkal érdekesebben fűzi tovább a lény evolúciójának történetét. Az számomra nagyon furcsa volt, hogy már kifejlett lényként bújik elő mindegyik a gazdatestből, ezt baromságnak is érzem, mert túl nagyok voltak ahhoz, hogy az ember még éljen, mikor kikel, ráadásul felvet egy érdekes kérdést is: hogy lehet, hogy az Alienben látott lény az evolúció csúcsa, mikor ezek nagyságrendekkel gyorsabban kikelnek, ráadásul már harcrakész állapotban, míg egy chestburster-nek még bujkálnia kell órákig, mire megnő.
    Az is baromság volt amúgy, hogy agyrém módon filmen belül sincs egységes módja a születésnek, hisz Oramból baromi gyorsan kikelt a protomorph, míg Lope-nál minimum órák teltek el az impregnálás és a születés között. A spórás rész meg végképp érthetetlen számomra, ennél már annyira az volt az érzésem, hogy Scott mindenáron nagyot akart mondani, hogy csak egy kis mosolyra futotta tőlem.
    Ami viszont érdekes volt, hogy az itteni két lény nagyságrendekkel agresszívebb és ostobább, mint a későbbiek. Talán itt a magyarázat arra, hogy ugyan ezek már kész lényként, gyorsan kelnek ki a gazdatestből, de kifejlett állapotukban nem veszik fel a versenyt a xenomorph-fal, ezért kell Davidnek kísérleteznie, hogy a kész produktum még jobb legyen. Viszont amit nem tudtam hova tenni, az maga David: egyrészt a nevetséges furulyázás, másrészt a bábozása. Mindkettő annyira kizökkentő és hihetetlen volt, ráadásul a bábjáték még lore-idegen is, hogy nem tudok rájuk rendes magyarázatot találni, hogy Scott hogy gondolhatta ezt komolyan. :D

    Amúgy szerintem bármennyire is érdekes akar lenni, összességében magasan a legrosszabb filmje a sorozatnak és még a Prometheust is sztornózza sok szempontból, ami abszolút érthetetlen.

    [ Szerkesztve ]

    Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

Új hozzászólás Aktív témák