- Windows 11
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mozilla Firefox
- Felhő alapú adattárolás (Dropbox, stb.)
- Proxmox VE
- SkyShowtime
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Linux - haladóknak
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Értem amit mondasz, nagyjából át is olvasgattam a HSZ-eket (melózóm épp, szóval nem volt mindre időm). Ami viszont saját tapasztalat, hogy az elmúlt 13 évben amióta vezetek egyre szarabb és szarabb a közlekedési morál. Nemre, korra, rasszra való tekintet nélkül.
Erre az is rátesz, hogy jópár éve eltörölték a normális rutin vizsgát, a forgalmi vizsgák is egyre ergyábbak. Lassan már mindenki rohangálhat autóval. Lehet nem ártana pár elrettentő videó, ami pl. az angoloknál divatos. Mondjuk ezt a videót az összes, vezetés közben telefont nyomogató faszp@raszttal végignézetném 5x. [link]
Összegezve a cikk mondanivalójának van értelme, de az amit mondasz, hogy nem a legszerencsésebb időben és történés miatt került most megírásra valóban nem szerencsés.
-
-v-
addikt
válasz Evil Snowman #64251 üzenetére
Én a cikk második részével totál egyetértek, nekem a bajom azzal van, nézzük meg mi megy a világban, trump, brexit, vagy akár itthon .. nem akarok politizálni vagy ilyesmi, de mi történik, a józan ész helyét átvették az indulatok, az emberek félelmeire játszás stb. Ha értéket akar teremteni vagy közvetíteni, akkor szerintem annak pont az ellenkezője lenne a módja, megvárjuk a tényeket, és hitelesen, azok birtokában írunk, hogy minél objektívebb valami legyen, amit mérlegelni lehet, ne pedig megint az indulatkeltés irányába menjen el a dolog, borzasztó anyázások indultak meg megint a kommentekben, van ott szó már mindenről ...
Így kiöntjük a vízzel a gyereket is.Nekem pl. az lenne a véleményem, ha egy faluvégi farolást vagy akármit meg tudnak szervezni, akkor ilyen ügyekben is biztosan el lehetne indítani valami értelmes párbeszédet vagy folyamatot - de ezt valahogy sohasem látom. Ez a cikk így biztos nem éri el a célját, de ha szebb vagy jobb formátumban jelent volna meg, akkor se érné, ha tenni akarnának, szerintem lehetne mást, annyi erőfeszítéssel mondom, amivel mást megszerveznek, itt is el lehetne indítani valamit, ami mögé be lehet állni. Ha akarnak .. ha meg nem, akkor meg nem is kell úgy tenni, mintha akkora szívügyük lenne, mert még álszent is lesz a cikk.
egyre szarabb és szarabb a közlekedési morál
Egyetértek, de ez egy általános folyamat az országban, vegyük észre, ez nem a közlekedésről szól, nem is a friss jogsiról, vannak itt "folyamatok" amik tettenérhetőek sok helyen és sok mindenben. Annak megint nem sok értelmét látom (és tipikus magyar dolog sajnos ez is), hogy egy-egy dolgot kiragadunk, nem pedig rendszerben gondolkozunk.
A felvetés lehet jó, de a scope mellé megy. Vagy a kérdésfeltevés lehet jó, de az okok keresése meg válaszok megtalálása mellé megy. Egy brexitnél is érted az okokat, meg a motivációt, mi indította el a folyamatot, de az erre adott válasz nem jó
Rendszerben kell gondolkozni, a folyamatok és okok megértésével, hosszú távon, több mindenen egyszerre változtatni, fokozatosan. Ilyet én ebben az országban még soha nem láttam, mióta élek, mostanában meg máshol is egyre kevésbé látszik. -
Qtya123
őstag
"olvasd végig facebookon meg a post alatt a kommenteket, őszintén, elérte ez a cikk a célját? Vagy csak kitört a frusztráltság (amiből van elég), anyázás, sötétség az emberekből ..."
Hallod, nekem ebből van mostanában irdatlanul elegem. Ezért egy ideje a tömegek által olvasott oldalak hozzászólásait nem olvasom, mert olyan érzésem van, hogy a normális emberek már csak mikroközösségekben találhatóak meg a weben, kisebb fórumtopikokban, szakoldalakon. Ezeken a helyeken még lehet értelmesen beszélgetni, vitatkozni, eszméket cserélni. Facebook, TC, Origo és társaik hozzászólások tekintetében egy nagy pöcegödör. Mikor azokon a helyeken olvastam a hozzászólásokat néha rendesen depressziós hangulatom lett és kiábrándultam az emberiségből, ugyanis olyan képem alakult ki a hsz-ek alapján, hogy az emberek 80%-a egy degenerált és befásult, korlátolt idióta. --> Amiről bátorkodom kijelenteni, hogy valóban így is van.
-
Qtya123
őstag
"Rendszerben kell gondolkozni, a folyamatok és okok megértésével, hosszú távon, több mindenen egyszerre változtatni, fokozatosan. Ilyet én ebben az országban még soha nem láttam, mióta élek, mostanában meg máshol is egyre kevésbé látszik."
Nagyon egyetértek, ugyanígy látom én is. Szoktam gondolkodni azon, hogy vajon milyen lesz a jövőben, úgy 10-20 év múlva a politikai, társadalmi, demográfiai, gazdasági és munkaerőpiaci helyzet, ha továbbra is ugyanilyen módon ugyanebbe az irányba haladunk... Mivel nem tudom a választ, ezért a saját életem válaszlépéseit sem tudom megtervezni.
-
pit stop
addikt
Első két bekezdéshez: Nem vetted figyelembe, hogy ez online "hírközlő felület", itt nem működik, hogy megvárjuk a tényeket... Benne voltak ezek a gondolatok, történt egy kapcsolódó eset, és megírta. Nyomtatott sajtóban (ami nem Blikk szint) működhet és nagyrészt működik is, hogy várjunk infóval. Online ez nem működne. Mire lesz kézzel fogható tény már rég elfelejtette mindenki, mert olvasott másik 862 cikket, és nem lehetne mivel összekötni - aktuális téma nélkül pedig elveszne sok másik cikk között.
Mellesleg pedig ha a spanyol viaszt találnák fel akkor se hallgatnák meg őket, mivel eléggé kritikusok TC-n.Közlekedési morállal az utak állapotát is összekötném. Hány olyan baleset lehet, amiben szerepe van, hogy csak ki akarta kerülni a kátyút; vagy belement megrántotta az autót, ő meg hevesebben ellenkormányzott és elszállt...
Rendszerben gondolkodással teljes mértékben egyet értek. De jelenleg inkább a tegnap megálmodtam ma törvény lesz folyik - és az rendszer szinten biztos nincs még elkezdve se a gondolat. Vagy, hogy régebbi példát mondjak ott a West Balkán, ahol megvoltak már akkor is szabályok, csak be kellett volna tartani/tartatni - e helyett a közvélemény számára helyeslően indokolatlanul szigorítunk - amit utána meg már szinte képtelenség betartani annyira elvont valóságtól.
(#64259) Saint_ Ha mégis, akkor hátrányos megkülönböztetésre fontolgatsz lépéseket?
[ Szerkesztve ]
Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.
-
-v-
addikt
válasz Qtya123 #64257 üzenetére
Igen, sajnos teljesen így vagyok vele én is ...
(#64261) pit stop:
Szerintem a totalcar elsősorban egy magazin, nem hírközlő felület, de ha az is, akkor szorítkozzanak a hír közlésére, a vélemény részt meg akkor érdemes írni utána, ha már tudunk valamit, bontsuk ketté. Így van kint a címlapon:
"Mi történt és mit kell megtanulnunk az esetből?"
Nem azért mondom, de ebből a "mi történt" részről nem tudjuk a részleteket, a "mit kell megtanulnunk az eset" rész az meg nem úgy szokott működni, hogy előbb tudjuk, mi történt és tulajdonképpen mi is az eset amiből tanulni akarunk, és utána lehet levonni a konzekvenciát?
Na mindegy ..[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz Qtya123 #64257 üzenetére
+1. Egy 95-ben született srácról van szó (aki ennyi év alatt valószínűleg többet tett le az asztalra, mint a kommentelők nagy része, révén világbajnok kajakos volt), álltak egy lámpánál, de egyből jönnek az irigy, végtelenül egyszerű, mélysötét kommentek, hogy versenyzett a bimmerben... Elszomorító az emberi hülyeség.
-
Richard!
addikt
Valakinek egy lyó lanszert?
Eladó inverteres, wifi-s hűtő/fűtő Fisher klímám: https://hardverapro.hu/apro/fisher_comfort_plus_inverteres_split_klima/hsz_1-200.html
-
i30 N (Nürburgring?), BMW M tervezőjétől 246 és 271lóerős változatban
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
-
Goblin12
őstag
Sziasztok.
Egy 2008-as VW Golf Plus-ra milyen gyártmányú nyári gumit ajánlotok 15"-felnire?
Köszi.
-
Richard!
addikt
válasz Evil Snowman #64267 üzenetére
Kalányosék?? Soha!!!!
Eladó inverteres, wifi-s hűtő/fűtő Fisher klímám: https://hardverapro.hu/apro/fisher_comfort_plus_inverteres_split_klima/hsz_1-200.html
-
Integrale
veterán
-
-
TheProb
veterán
válasz Evil Snowman #64271 üzenetére
Ez gagyi, nincs benne 64Gigás motor, meg 3GHz-es klíma...
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
TheProb
veterán
Este kinézek az ablakon, erre látom, hogy a punyesz tetején egy kurva nagy nyest/menyét héderezik, aztán lemászik, de a kocsitól távozni már nem láttam... Most megyek le megnézni, remélem az egész családot már beköltöztette a motortérbe és szétrágtak mindent...
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
Skillet
addikt
válasz Goblin12 #64268 üzenetére
KATT
gumis topik(#64273) TheProb
nekem a kis lelkemet annó jól megcsinálgatták. megrágták a gyújtáskábeleket. rohangálás, 2 napos meló, pénz, idegbaj... szeretem az állatokat, de....(#64250) Qru
nem találok zimmermannt hátra.... egyelőre. majd még meglesem, hátha összejön rá valami cikkszám, vagy írok nekik... nem hiszem el, hogy ne lenne hozzá.
betétre már van millió cikkszám elölre és hátra is, elölre tárcsa.... de a hátsó tárcsa egyelőre szívásnak tűnik[ Szerkesztve ]
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
kovacsroli
senior tag
04 és 07 közötti A4-es kombi audik mennyire ajánlottak a nem fsi 2.0 motorokkal (131 le)? Erre is igaz a kokszolodas?
Ha hülye vagy az olyan mintha meghalnál. Te nem érzed, csak másoknak fáj.
-
Magnum_
nagyúr
válasz kovacsroli #64280 üzenetére
HP céges rendszám? Láttam már több ilyen frsz.-t.
I humbly and respectfully decline™
-
pècsimunkás
addikt
válasz z123456789 #64277 üzenetére
A nèmeteknèl nincs időhöz kötve a tèligumi használat . Ha viszont hóban nyári gumival balesetet okozol nagyon megizèlnek !
Èn is várok mèg 1-2 hetet a kerèkcserèvel . Tavaly is volt mèg hóesés márciusban mifelènk . Akkora , hogy le kellett zárni az autópályát ha jól emlékszem .Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
#03969024
törölt tag
válasz focvis #64231 üzenetére
Utoljára szólok bele az olaj-témába: Okosítsatok már ki, mert ugyan kevés személyautó manuálját olvastam, haszongépjárműét, munkagépét sokkal többet. Nekem az rémlik, hogy a gyártó megadja a motorolaj teljesítményszintjét, majd közöl egy táblázatot, hogy adott viszkozitású olaj milyen hőmérsékletek között használható. Tesz ugyan ajánlást, mint pl. a Volvo, 0W30-ra, ezt Skandináviában még értem is, de mondjuk Sziciliában minek 0W? Tudom, az a marketingrizsa, hogy hidegen kisebb a kopás, de lehet, tudatlan vagyok, mert a gyakorlatban nem látom. Megfelelő gondossággal használt turbós munkagép motorok elpöfögnek 30-40.000 üzemórát (ami durván 2.000.000 km-nek felel meg) 15W40-es olajjal, ami ugye -20 foktól használható. Nálunk ritkán van ilyen hideg! Hogy extrém példát is említsek: A Detroit Diesel kétütemű dízeljébe a gyári előírás adalékolatlan egyfokozatú 40-es olaj, télen-nyáron! Azon a motoron van Roots-fúvó, s turbó is.
Tehát, nem lenne szakszerűbb arról beszélni, hogy egy motorba SL, vagy SN, esetleg CI-4, vagy ACEA A5/B5 szintet tudó olaj kell? -
pit stop
addikt
válasz kovacsroli #64280 üzenetére
Ez még régi rendszám, és a régi traffipax még különbséget tudott tenni Q és O között.
Az újban indokolatlanul drágította volna fejlesztési költséget
Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.
-
Richard!
addikt
válasz z123456789 #64277 üzenetére
Nem korai, nincs szabály, de napközben 15-20 fokok voltak, járjon az téli gumival ilyenkor, akinek hat anyja van
Az osztrákoknál április 15-ig kötelező. De nem volt semmi gond a hazaúton, holnap megyek vissza, remélem akkor sem lesz (+16°C, nulla esővel)Eladó inverteres, wifi-s hűtő/fűtő Fisher klímám: https://hardverapro.hu/apro/fisher_comfort_plus_inverteres_split_klima/hsz_1-200.html
-
válasz brumi1024 #64276 üzenetére
ja hyundai wrc-re gondolsz?
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
#03969024
törölt tag
-
Kornel
veterán
válasz #03969024 #64289 üzenetére
Liqui moly top tec 4300
5w30-ban nem nagyon találsz jobb HTHS viszkozitasu oljat, eléggé beleastam magam az adatlapokba, és egyébként be is jött, az agyonhajpolt, de amúgy nem teljesítményre kihegyezett eneos sustinaval szemben magas fordulaton se volt olajfogysztas a Swift sportnal.
Ennek ellenére nem úgy indultam neki, hogy ha eszi az 5w30-at, akkor majd adok neki 10w40-et...Egyébként meg almát hasonlitasz körtéhez, a munkagépek vs. személyautók tekintetben.
-
veterán
válasz #03969024 #64283 üzenetére
Én kimondottan örülök, ha olajtémában is hozzászólsz, nagyon kíváncsi vagyok a véleményedre.
Az autóm a Z19DTR motorral szerelt, ehhez kizárólag a 0W-40-et írja elő a gyártó.
Akik a 10W-40-et ajánlották, 3 ugyanilyen motorral szerelt autót üzemeltetnek. De akkor is nagyon meredeken hangzik nekem egy ekkora eltérés.
A tegnap esti hsz-em talán cinikusabb volt a kelleténél, de kocsmából hazajövet írtam.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz #03969024 #64283 üzenetére
Mindkét oldalt látva - szerintem: az erőgépek keveset járnak hidegen, szinte az üzemidő elhanyagolható százalékában mennek üzemi hőmérséklet alatt. Személyautóknál ellenben sokkal rövidebb az átlagos használati ciklus, illetve a kisebb motor gyorsabban le is hűl; nem is beszélve az egyéb tényezőkről, mint pl. egyik hónapban síelés, másik hónapban Afrikai kiruccanás
-
#03969024
törölt tag
válasz focvis #64291 üzenetére
Nos, gondolkodjunk csak egy kicsit! A képeken azt látom, hogy előír egy bizonyos specifikációt, amely mindkét dízelhez ugyanaz. A táblázatból az látszik, hogy milyen viszkozitású olajat tölt be a gyár, s a (márka)szervizek. Kötelező jelleget csak a teljesítményszintre látok, ami logikus. Egyrészt, a magyar fordítások sokszor hibásak, mert nem szakember készíti, másrészt, ha megkérdeznénk a gyári "okosembert", hogy mi szükség a 0W-re, szerintem értelmes választ nem tudna adni. Gondolj csak bele, vannak országok, ahol sohasem megy a hőmérséklet fagypont alá! Ott mivel indokolná???
Kornel
Na, pont ilyen tanácsokkal kéne ellátni a kérdezőket: Amit tapasztaltál. Adott autó a olajat csipegette, B olajat pedig nem. Persze, jó lenne tudni a hosszú távú használat eredményét is, pl. lerakódások. Nap-mint-nap látom, hogy egyes helyettesítő olajak milyen károkat produkálnak. Persze, a kereskedő esküdözik, hogy mindenben megegyezik a gyárival...molnarpeter
Azt nem merném kijelenteni, hogy könnyebb dolguk van a munkagépek motorjának. Talán sokkal inkább változó terheléssel járnak, mint a személyautók, pláne a kamionok. Adtál egy jó ötletet, "lopok" pár hisztogrammot... Kíváncsi vagyok![ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Háztartási gépek
- Óvodások homokozója
- XGS24 - Befutott a Dragon Age: Veilguard új előzetese
- XGS24 - Jövőre érkezik az új Fable
- XGS24 - Október elején jön a Diablo IV - Vessel of Hatred
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen videókártyát?
- Telekom mobilszolgáltatások
- További aktív témák...
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen