Új hozzászólás Aktív témák
-
ROBOTER
addikt
"Elektromos buszok... igen... epic fail."
Egyszer ülj fel a Széll Kálmán téren egy Budakeszi irányába induló buszra, és gyere is vele vissza. Amikor tele van emberrel a csúcsforgalomban és a domboldalakon a megállókból el kell indulnia + lépésben haladnia, megsiratod a váltót és a kuplungot. Hiába nagyobb része korszerű busz, azt a terhelést semmi nem bírja hosszú távon. Az elektromos vagy hibrid rendszer az ilyen helyzetet megoldja.
-
ROBOTER
addikt
Tekintve a térség domborzatát, azért a villamos sem lenne a legegyszerűbb. Lehet, hogy adhéziós elven nem is lenne megbízható az őszi időszakban. Bő 230 méter szintkülönbség van az útban a Széll Kálmán tértől a Szépjuhásznéig 6 km távon, ami persze nem egyenletes, tehát nem állandó 3,9%, hanem néhol 0%, néhol pedig 10% környéke. De Budakeszi belterületén tartós 6%-os az emelkedő a templomtól a vadasparkig. És persze a nyomvonal kialakítása is ütközne némi ellenkezésbe, persze ha nagyon akarják, meg lehet csinálni. De most erre a szakaszra a hibrid buszok baromi jók lennének, mert amikor a megállóban elkezd induláskor visszacsúszni a busz, aztán hallom darálni a fogaskerekeket, akkor sajnálni kezdem az acélt.
-
ROBOTER
addikt
Mert ugye egy normál buszban a váltó, a motor és a kuplung is ingyen van + a cserét és karbantartást társadalmi munkában végzik önszorgalomból.
Nem azt mondtam, hogy cseréljenek le 10 ezer buszt egyszerre, hanem hogy ahol célszerű (Magyarország nem egy hegyvidék alapvetően) ott be kellene vezetni.
-
ROBOTER
addikt
103 méter / 6,4 km (Hűvösvölgyig) vs. 232 méter / 6,0 km (Szépjuhásznéig)
1,6% vs. 3,9% (átlagos)A szintemelkedés 90%-a a Budakeszi út elágazásától indul, onnan 6% az átlag. Addig a meglévő villamospálya lényegében sík, nincs benne 20 méter.
Igen, minden megoldható, de azért a költségek és a megoldandó műszaki feladatok sokszorozódhatnak. Valószínűleg 300 évre kijönne az elektromos busz + az akkucsere a villamospálya és a járművek árából.
[ Szerkesztve ]
-
ROBOTER
addikt
Ez addig igaz, amíg kétvágányú a pálya, de tekintve a rendelkezésre álló helyet, ennek elég pici az esélye, hogy végig kétvágányú legyen.
Jobban belegondolva, hogy mennyi sziklát kellene megmozgatni és hány átjárót (szintbeli + nem szintbeli) kellene építeni, valóban az alagút lenne az olcsóbb.
[ Szerkesztve ]
-
ROBOTER
addikt
Nem erőltetem, csak nem vagy tisztában a domborzattal.
"fák vannak körülötte."
Meg pitypang is...Mindent meg lehet oldani, egy szóval sem mondtam, hogy nem. Csak figyelembe kellene venni, hogy Magyaroszág csak építeni szeret max. 80%-os minőségben és karbantartani, üzemeltetni 10%-os minőségben. Egy ilyen vonalat nem lehet felelős és hozzáértő üzemeltetés nélkül fenntartani. Erre semmi esély nincs itthon. Itt pont az lenne a lényeg, hogy 5..10 település dolgozói nagy biztonsággal és pontosan bejussanak a fővárosba, mert ott a munkahelyük, abból élnek.
Egy kombinált, adhéziós + fogaskeres megoldás (lásd a svájci infrastruktúra nem elhanyagolható részét) kicsit stabilabb lenne.
De viccen kívül, a Zsámbéki medence és Buda viszonylag sík része között 4,5 km van légvonalban.
[ Szerkesztve ]
-
ROBOTER
addikt
"mert túl kicsi a népességük"
Ezek a buszok most kiszolgálják Budakeszi, Páty, Zsámbék, Perbál, Tök, Telki, Budajenő, Gyermely, Szomor stb. lakosságát. Azért az egy kisebb megyeszékhelynyi lakosság, akinek a jelentős része ingázik.
De teljesen egyetértek veled, a "mostban" kell élni, és bármilyen kötött pálya 10 év, egy buszsáv (nyilván útszélesítéssel) + elektromos busz pedig 3 év.
#58:
"Amugy en troliba tolnam az energiat Pesten, mert rengeteg dizel buszt ki lehetne valtani. "
Jogos, ez is egy opció.
[ Szerkesztve ]
-
ROBOTER
addikt
Ne szóld le az otthonomat, Páty 8500 körüli, és nagyobb mint Zsámbék + Tök együtt
Azért tegyük hozzá, hogy amikor költségeket hasonlítanak össze, akkor szeretik kihagyni a közút fenntartásának költségét.
Ha van itt erre specializálódott építőmérnök akkor pontosítson, de emlékeim szerint a tömeg és az út roncsolódása között minimum 3. hatványbeli az arány. Tehát teljesen beteg. Nem túlzás azt mondani, hogy ahol személyautók + buszok közlekednek kizárólag, az út rongálódása és fenntartási költsége kizárólag a buszközlekedést terheli.
Tehát az a megközelítés, hogy a közút az kvázi ingyen van a busz számára, egy óriási közútlobbis hazugság.
[ Szerkesztve ]
-
ROBOTER
addikt
Utasszámlálás nélkül én erre sem igent, sem nemet nem tudok mondani. De kb. negyedóránként van busz, és elég szépen megtelik a reggeli és a délutáni csúcsban.
Ha megnézed, hogy a legprolibb budapesti lakótelepen is egymás hegyén-hátán vannak a személyautók, nem vagyok benne biztos, hogy jelentősen eltér a tömegközlekedés / személyautós utazások aránya. -
ROBOTER
addikt
Hát nem is tudom, akkor miért válik Budapest teljes úthálózata naponta egy nagy-nagy parkolóvá, tekinte a kb. 20km/h átlagsebességet. A fele lehet nem budapesti, de a másik fele igen.
#67
"Mert az utolsó 2 km-t úgyis kocsival tennék meg az otthonukig a vasútállomásról."Bocs, de ennek tényleg semmi köze a tömegközlekedéshez vagy az ésszerűséghez. Az emberek nagyobb része akkor is autóba ülne, hogy aranyszékek és ingyen prostik lennének a buszon. Főleg ha van gyerek, ami ugye porcelánból van, és az iskola ajtó előtt kell megállni a kocsival, mert másképpen elkopik a gyerek lába.
[ Szerkesztve ]
-
ROBOTER
addikt
De ezt 2024-ben, amikor ételt, taxit, ruhát és bármit applikáción keresztül rendelünk, lehetne igazságosan, ésszel is csinálni. Pl. lenne hetente 2..3 nap, vagy havi 8..10 nap amikor "ingyen" beviheted a kocsidat a belvárosba, elintézheted a bevásárlást, hivatali ügyeket, orvost stb.
De szerintem a magánszemély tulajdonú autókat nem kellene most korlátozni, a céges autó a legnagyobb gond. Nem darabszámban, hanem futásteljesítményben, méretben (SUV) is.
Az megint más, hogy a magyar gazdaság negyede az autóiparra épül, szar üzenete lenne a befektetők felé az autózás megszorongatása.
-
ROBOTER
addikt
Mi köze van a modernséghez annak, hogy egy vasútvonalban nincs egy 100m-es egyenes szakasz, mert dombok között megy, sokszor a lakóházaktól méterekre?
Ha korrigálnák a pálya nyomvonalát, abból világfelháborodás lenne. Ha nem állna meg ennyi helyen, abból is.
Amúgy a 65 mióta egyenlő 86-tal? Ez valami újfajta matek?
[ Szerkesztve ]
-
ROBOTER
addikt
Rengeteg olyan hagyomány, adottság van az infrastruktúránkban, amit nem lehet a lakosság egy jelentős hányadának érdeksérelme nélkül megváltoztatni. Ez egy ilyen műfaj. Meglepő dolgok állnak egymással szemben, pl. zajvédelmi okokból elkerülni egy sűrűn lakott települést vagy természetvédelmi területet, majd emiatt 10%-kal több energiát elpuffogtatni, annyival több gumit elkoptatni, füstöt/fémport a levegőbe ereszteni stb.
Visszautalva az általam indított témára (amiből szerintem egészséges vita lett) egy Budapest-Budakeszi (Zsámbéki medence) kötött pálya kialakítása kb. armageddont okozna a budai területen, ha elkezdenék kisajátítani a területeket + évekig megbénulna a közlekedés. Ettől még végig lehet vinni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Konteó topic
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- PlayStation 5
- Magisk
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Posta, csomagküldés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs