-
IT café
Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.
A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).
Új hozzászólás Aktív témák
-
m3ss
veterán
válasz Vhiktor #60400 üzenetére
miert nem lesz valid? akarhanyszor mertem az epsont mindig hasonlo szamok jottek ki.
gondolom egy szakadek lesz a vilagos szobas adl vs feher vasznas meresek kozott. Szepinel lehet csak nuanszok lesznek..az jogos.
amugy itthon siman meg tudom csinalni fix helyen, hogy ne nyuljak a muszer allvanyahoz. hol feher lepedovel takarom le a kornyezetet, hol vmi feketevel.
nyilvan nem mindenkinek ilyen a szobaja, de en biztos inkabb ennek a tesztnek nezegetnem a meresi eredmenyeit ha vetitot/vasznat akarnek vasarolni nappaliba..es nem azt, hogy mit mutat moziszobaban a vetito. vagy hogy milyen ansit mert a gyarto..https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
Vhiktor
veterán
Ha nincs ugyanott a műszer hogy lenne hiteles bármelyik mérés? Sehogy.
A hasonló nem elég. Elég egy pici mozdítás a műszeren és máris a mért on off kontraszt arányban lehet akár 10% eltérés is ami már bőven elegendő ahhoz, hogy egyik termék jobbnak legyen kihozva.De most akkor mi lenne a teszt célja? A különböző vásznak vagy az, hogy mennyit számít a környezet? (nyílván rengeteget, rengetegen ki is mérték már)
Sőt BBéci kedvenc példája is igaz, hogy projektorozosnál már az is meglátszik a kontraszt arányon, ha valaki fehér pólót visel a nézők közül.
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
Vhiktor
veterán
Egyébként van valahol ilyen teszt, ha jól emlékszem @Khaosz55 talált ilyesmit, de talán csak ALR vásznakról.
Itt is van egy hasonló, nem volt időm végigolvasni, csak beletekertem:
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
m3ss
veterán
válasz Vhiktor #60402 üzenetére
de miert szamit ez az elteres? az, hogy 500:1-et vagy 545:1-et merunk egyik vaszonra most szamit majd ha a masik 1500:1 koruli? ugy sem lathato.
igen, arra vagyok kivancsi hogy milyen kornyezetben van ertelme mar alr vasznat hasznalni. sztem vhol 3-20% adl kozott siman lenyomja az alr vaszon a feher vasznat egy atlagosan sotetitett nappaliban, mint ahol mi probalkozunk vetiteni. nem mind1, hogy 4%nal vagy 18% nal tortenik meg ez. meg az sem, hogy mekkora a kulonbseg. es hogy neznek ki ezek a kontrasztok a moziszobahoz kepest?
jo de ezt nem tudom hova tenni, hogy jobb a kep fekete poloban. meg hogy jobb a kontraszt alr vaszonnal. mennyivel jobb, szemmel lathato ez?
lehet 10% adl mellett alr vasznon 1500:1-et mernek nalam, feher vasznon meg 600:1-et? mert az mar elgondolkodtato lenne.[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
pidzse4
aktív tag
Döntöttem megy vissza .
Sajnos az Epson LS300 nem adta meg nekem azt amiért én hajlandó vagyok 800.000 ft kifizetni.
Leirom hogy mások is okuljanak belőle. Talán segít másoknak is .
Ami rossz volt benne.
Semmilyen felület nem volt neki tökéletes . A falam elég sik volt de nem teljesen igy pici hullám felül és oldalt. A fehér vásznam ami rolós az hullámos volt neki mint a tenger a pici hullám megtört és kicsi csikók voltak a képen a nagy hullámoktól meg el volt csúszva a kép . Szóval nézhetetlen. Rendes projektorral ezek a problémák nem jöttek elő. Amivel ugye merőlegesen vagyis szembe volt vetítve és nem alulról. Nehezen lehetett beállítani azokat a kis karikákat oldalra fel le húzogattam mire be tudtam állitani úgy ahogy . Megszámozva nem voltak hogy mennyit húztam jobbra balra csak szemre ment a dolog. Nagyon nem tetszett. A normális projektornál ilyen szívás nincs. Órákig állítgattam mire azt mondhattam hogy megfelelő. Aztán a kontraszt hát az teljesen átlagos volt hiába 2,5 millió az 1- hez nekem nem volt kielégítő . Olyan volt mint mondjuk egy sima lámpás projektornál a 70,000: 1- hez kb. Ami árban olyan 400 e ft körül mozognak. A vetítési távolság 40 cm ről kb 75 tv méretnek felelt meg. Igy ha 100-120 akartam kb 80 -100 cm közé kellett húznom ki a faltól. Ami már azért szerintem sok. Azt gondoltam én naiv hogy felrakom a tv asztalra ami kb 50 cm mély és onnan vetítetek majd 120 de nem Igy aztán nem éri meg mert nagyon kilóg zavaró. Az ultra rövid már biztos jó volna de nincs 2 milliom megvenni annyit nem adok erre. Meg amúgy sincs annyi pénzem Ezt csak is rendes feszitett vászonra érdemes vetítgetni ami még 400-500 e ft plusz költség amivel számolj ha ilyet akarsz. Túl sok különbséget nem vettem észre se a színben se a kép minőségében hogy ez lézer volt és nem lámpás. Ugyan olyan jó a szine mint mondjuk egy Epson 7400- nak . Ami lámpás és nem lézeres. A hangja nem valami halk még alacsony fényen sem. Az élesség beállítás meg katasztrofális. Ha jobb oldalon éles bal oldalon nem az. Ha a bal oldalon éles jobb oldalon nem. Nem tudod beállítani rendesen csak úgy hogy az egyik oldalon homályos marad, az meg rohadtúl zavaró. 3 óra állítgatás után feladtam, kikészített idegeileg, megutáltam !!! Elegem lett belőle. A hangja a projektornak: Elfogadható semmi extra mély benne nem sok van . Hiába a virtuális térhatás akkor is középről jön a hang nem valami térhatásos. 50-60 százalékos hangerő fölött a mély eltünik és csak magas lesz és közép . A hangerő egész jó hangos. Zenehallgatásra nem valami jó filmezésre elmegy. A távirányitó nem világit igy sötétben nem látod a gombokat nagy hiányosság nem szeretem.
Ami jó volt benne:
Rövid vetítési távolsága van és akinek a 75 colos méret elég annak jó de ha többet akarsz már jól ki kell húzni a faltól hogy legyen 120-as mérete. Van benne hangszóró egész tűrhetően szól. Van rajta youtube amin filmeket tudsz nézni . A fényerő jó a betekintési szög is. 2 hdmi lehet rákötni. Ha játszani akarsz rajta az input lag egész tűrhető . Mondhatni elfogadható. De ne várj tőlé sokat. Kis helyen elfér. Akinek kicsi a szobája annak jó lehet.
Röviden ennyi.
Szóval viszik vissza mert ez számomra nem elfogadható. Úgy döntöttem veszek egy 86-os 4K tévét és részemről befejeztem a projektorozást. Arra nincs pénzem hogy 4 millióért vegyek egy rendes projektort és arra sincs hogy 500.000 FT vegyek hozzá egy vásznat. Igy aztán meghagyom ezt nektek gazdagoknak. Maradok a nagy képernyős tévénél amihez nem kell se nagy tér se vászon se sötét , csak bekapcsolom és élvezem a 4K minőséget tökéletes feketével és jó sztereó hanggal akár nappali fény mellett is. Sajnálom mert szerettem volna egy 120-as képet de ilyen feltételek mellett ez kivitelezhetetlen. Szegény ember ne akarjon projektort mert anyagilag belegebed és ki sem tudja fizetni.
Köszönöm a sok segitséget amit itt kaptam, igazán rendesek vagytok hogy adtatok jótanácsokat. Köszönöm. -
Vhiktor
veterán
Természetesen ha akkora eltérés lenne, akkor már mindegy
Világos környezeteben használva nagyon sokat jelent az ALR vászon.
Eredetileg prezentációkhoz találták ki, ahol nincs besötétítve és mégis látni kell a diagrammokat, ezért nem is szeretik deidkált mozi szobában, mert eredetileg sem oda szánták, azóta persze történtek kisebb nagyobb csiszolások.
Egyik leganygobb hátránya, hogy néhány szín túl sötét rajta, kalibrálás ide vagy oda (persze ez valikinek akár még tetszik is). A másik probléma a hot spot, aztán a homogenitás és a csillogás (valakit zavar valaki nem is látja)
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
m3ss
veterán
válasz pidzse4 #60406 üzenetére
1 millabol siman kijon egy jo alr vaszon meg egy 9400 epson hasznaltan garival. azzal lesz egy nezheto 120"-os keped. ez sztem vilagos nappaliba nem rossz kombo. de lehet a tv sem rossz ut
a dobozra irt kontraszt adatokat felejtsd el onoff amugy is megteveszto.https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
Márton
nagyúr
válasz pidzse4 #60406 üzenetére
"nem kell se nagy tér se vászon"
És így nem is a visszavert fényt nézed, ami szintén hozzájárul a mozis hatáshoz.
Btw. a 83-as oledek indulnak 1.5milliótól. Akkor hol kapsz 86-ost 1m-ért?
Vagy milyen tökéletes feketéről beszélsz?Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Cseneles
őstag
Egymillából kijön egy szurke vászon amit itt ALR-nek mondanak és használtan egy 9400 epszon.
Hangsúlyozom a szurke vászonfelület nem egyenlő az ALR-el.
Egy ALR vászon nem az amire csak rámodják mert szurke....+-13 fokosz szögben érkező fényt enged be az ezen felöliket kizárja tudása legjava szerint. Strukturája nem sima, nagyítő alatt egy tojástartóra emlékeztet. ALR felületből ritka vagy szinte nincs is veszteséges felület![ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
m3ss
veterán
válasz Cseneles #60411 üzenetére
de en alr-t irtam nem szurket, nemde? azert irtam 9400-at, annak lehet eleg lesz a fenyereje..
de ajanljatok akkor mast neki, ezert sem szoktam irogatni kerdezoknek...nem eleg a mintavetel ami a vetitoket, vasznakat, szobakat illeti amit lattam, hogy ajanlgassak.
ezt csak azert mertem, mert pont multkor lattam egy hasonlo setupot. 120 colos 700 ezres 0.8-as alr szurke vasznat 12000b-vel. 15.x fl-et tudott rajta maxon es igaz csak par percet neztem rajta filmet, ott is alien1 demomat csak, ahol a max adl 5% korul van, de inkabb joval alatta oldalfalak max 1 meterre vilagos sargak, feher fuggony full kozel a vaszonhoz, vilagos ulogarnitura full kozel. feher mennyezet, bar sztem az volt vagy 1+ meterre. de ilyen korulmenyek kozott szemre nagyon jo volt a kontraszt...de adl kontrasztot nem mertunk rajta..#60407Vhiktor
nekem nincs alr vaszon tervben, bar ha uj izzoval lesz 23 fl-em meg elgondolkozok rajta. valszeg nem lesz
viszont ha szamottevo kulonbseg lesz nalam, akkor befuggonyozom a mennyezetet es egyuttal lefestem vilagosra.[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
Cseneles
őstag
Ezen frankón szemléltetik mi a különbség egy ALR, sima fehér és egy szürke vászon között.
Mindenki nyugodtan nézze meg otthon ugyanezzel a módszerrel a szurke ALR-nek kikiáltott vászonfelületét. Nem véletlen kicsi a betekintési szöge egy ALR-nek.https://www.youtube.com/watch?v=IM3iTcMkmc0
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Ijk
nagyúr
válasz Cseneles #60413 üzenetére
De van egy fontos tényező a videóban, az ambient light.
Itt meg ugye arról van szó hogy házimozihoz használni, amikor én speciel nem kapcsolom fel a csillárt. Persze fehér szobában a fal és tárgyak visszaverését is lehet környezeti fényként kezelni, és mindent képes kizárni ami nem szemből érkezik. Tehát sokat segít az ANS kontraszton világos falú nappaliban, egy sötét falú dedikált szobában nem értettem milyen előnye van a fehér vászonnal szemben, de ha szepinek jobban tetszik azzal nem tudok vitázni./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Cseneles
őstag
Igen, viszont itt igen komolyan keverik a szürke vásznat az ALR vászonnal! Bár az ALR szóval könnyebb eladni dolgokat ugyan úgy mint a 4K logóval
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Atomgeszi #60416 üzenetére
ALR-nek nincs! Szürkének csak abban az esetben ha van felesleges fényerőd, a géped jól kalibrálható és javítani szeretnél a fekete szinteden.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
pidzse4
aktív tag
válasz Márton #60409 üzenetére
Ez az LG qned tv je olyan majdnem mint az oled ha fekete részen van teljesen kikapcsol . Csak valamivel olcsobb mint az oled de majdnem ugyan olyan jó. Csak 1 misi. Megveszem aztán meglátom jó e de szerintem nem lesz rossz. https://www.lg.com/hu/televiziok/lg-86qned863qa
[ Szerkesztve ]
-
gyulaitomika
tag
válasz Vhiktor #60399 üzenetére
RTX 3080-am van, előtte GTX 1080.
Rendben, kipróbálom 2.0-ással is.Intel Core i7 14700KF @ 3.4Ghz | Asrock Z790M PG Lightning/D4 | GeForce RTX™ 3080 VENTUS 3X 10G OC LHR | Kingston HyperX Predator RGB 32GB @ 3200mhz | be quiet! Pure Power 12 M 850W | Kingston SSD M.2 NVMe KC3000 1Tb | Toshiba 2TB HDD | Sharkoon RGB Slider White
-
Vhiktor
veterán
válasz gyulaitomika #60420 üzenetére
Az már szerintem 2.1 csatival van szerelve.
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
szepi0808
senior tag
válasz Cseneles #60415 üzenetére
Ja értem, próbálsz lejáratni, hogy átverem az embereket az ALR vászonnal...
Hát sok szerencsét! Bár az a baj, hogy elég sok tapasztalat van már mögöttem és szerencsére sok elégedett vásárló + sok képet is csináltam már, így kissé nehéz dolgod lesz. De ne add fel, nyugodtad próbálkozz!
Még saját tesztet is csináltam, magamnak, hogy a fehérhez képest két gyártó ALR felülete mennyivel különbözik egymástól. Aztán direkt be is raktam magamhoz is egyet, hogy a valóságban is tudjam mutatni. Ne értsd félre, nem neked magyarázkodom, csak éppen a megtéveszteni akaró emberek lássák a gyakorlatban is, hogy amit én ALR-nek árulok az az is.
[link]
[link]
[link]
Aztán lehet még böngészni a topikban, lesz egy pár gyakorlati fotó és felhasználói vélemény is.Értem én, hogy a kintről behozott, általad megjavított full hd-s gépeket szeretnéd tolni és eladni. De aki látja a valóságban a natív 4K-s Sonykat és tetszik neki, azt hiába akarod a full hd-s gépekre rábeszélni, nem mindenki veszi be a rizsát, inkább hisz a szemének.
Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K Zidoo Z2000 Pro Anthem AVM70 15.2ch. EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500. MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5 SVS SB4000 2db.
-
Cseneles
őstag
válasz szepi0808 #60423 üzenetére
Na ide figyelj Szepi!
En eddig egy rossz szót nem szoltam rád pedig a szakmai hozzáértésed általam erősen megkérdőjelezhető! Az hogy szemből fotozgatod itt a vásznaidat az nem mond el semmit. Belinkeltem egy videót is direkt mert nincsenek tisztába az emberek itt a forumon a dolgokkal. Elég odaálni a vászon oldal kerete mellé és befelé tekinteni a közepe felé. Ha nem látod a vetített képet csak egy sötétszürke, esetleg fekete egybefüggő felületet akkor az ALR. Ha látod akkor.......
Abszolút nem tolok semmit és a megélhetésem sem a projektoros dolgokból van, mint neked! Szeretem az egyenes beszédet, csak a tisztánlátás végett írtam le h a szürke az szürke de nem egyenlő ALR!
FullHD régi felsőkategóriás DLP vs Sony 4K. Szerintem ezt nem kell boncolgatni, ezt te is tudod, lézer ide vagy oda, azonos fényerőn alul marad! Kicsit jobb fekete..több pixel, minden másban alul marad. Az általad eladott használt Sony gépek nagy része azért ilyen-olyan okokból megfordult nálam vagy Vhiktor vagy Batyó kollégánál. Természetes mindegyiket megmértem. Ezzel nem célzok semmire csak nekem nem kell tolni a sódert, mindennel tisztában vagyok!
Lejáratás is csak a te fejedben fordul meg egy szakmai forumon, mások vagyunk!
viszont ha már itt vagyunk, te mint forgalmazó, vászon gyártató akkor linkelj már be ide a nagyközönségnek az általad gyártatótt ALR vászonról egy fényszórási jegyzőkönyvet.
Biztos sokan kiváncsiak rá.[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
-
Heraldry
tag
Low budget jeligére keresek 2 m széles vetített képhez vásznat. Elsősorban használtat néznék. Tudtok tanácsot adni, hogy mely márkákat kerüljem?
Tök sötét, de kisebb szobába kellene. Motorhoz sem ragaszkodom, de kézzel lehúzhatónak kell lennie, mert egy szekrénysor előtt lesz lelógatva.Nincs olyan hogy "felhő" csak olyan van, hogy valaki másnak a számítógépe... - "I love the way the Earth rotates... It really makes my day."
-
Atomgeszi
veterán
-
spiky03
veterán
válasz Cseneles #60424 üzenetére
Nah akkor engem is átvertek a kínaiak
XY screen ALR vásznat vettem ugye, de akkor az nem is az csak egy szürke vászon mert pl oldalról is teljesen látható a kép.Ellenben amikor a DCben voltunk nyílt napon ott volt ALR minta és azt is megnéztem oldalról, ott kb alig lehetett már látni a képet olyan sötét volt.
Nah sebaj én élvezem ezt a szürke képet is.
SuperHeRo - Eladó! Anthem MRX710 + extrák!
-
Vhiktor
veterán
válasz Khaosz55 #60433 üzenetére
Köszönjük
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
Khaosz55
addikt
válasz Vhiktor #60434 üzenetére
Már rohadtul sajnálom, hogy elajándékoztam spontán a 100"-os fehér 1.1-es vásznamat. Jókat tudnék tesztelni, főleg majd akkor ha meglesz a matt fekete lapozás és a festés. Kb csak a mennyezet világos. Vagy egy kis 1.0-ás matt fehér mintám és páromnak mutattam milyen az ALR mellett (ő fekete őrült szóval borítékoltam a véleményét), hogy ne legyen csalás a fehérnél vissza vettem a fényerőt, és arra jutottam, hogy amennyivel kisebb a fekete szint a fehér mintán annyival világosabbak a többi színek. Az más kérdés, hogy már olyan szinten hozzá szoktam ehhez a fekete szinthez, hogy ez a kiindulási alapom. Persze az egészet szemmel megállapítva, nem műszerrel. Más lenne az egész, ha nem csak egy kis mintám lenne hanem a 100"-os vásznam....
Jótékonykodás befejezve... -
szepi0808
senior tag
válasz Cseneles #60424 üzenetére
Értjük a célzásokat.
[link]
Ugye itt direkt nem akarod látni a szemből és az oldalról csinált képeket, sőt mivel az anyag nincs feszítve, ezért teljesen homogén képet sem látsz rajta a irányítottsága miatt? Legalább sikerülne valahogy meghazudtolni a többiek előtt, de így csak magadból csinálsz bohócot.
Az én általam forgalmazott Sony-k 3 évig a Soyny Prime Supporthoz kerülnek a garancia idő miatt, szerencsére az elmúlt évek alatt, ha 2 venti csere volt, ami gyári hibás volt és hangos volt. Ha azután valakinek gondja van, akkor először engem keres, de a tisztításon és a lámpa cserén kívül nem szoktak jelentkezni, így ebből levonható az a köbvetkeztetés, hogy nagyon megbízhatóak. Batyót szoktam ajánlani, mert ő nagy tapasztalattal rendelkezik, nem 1-2 éve próbálkozik szervízeléssel.
[link] ALR speckók
Francia gyártó:
Material presented by: CGT ALKOR DRAKA
75 rue Pasteur
60140 LIANCOURT
FRANCESony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K Zidoo Z2000 Pro Anthem AVM70 15.2ch. EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500. MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5 SVS SB4000 2db.
-
Vhiktor
veterán
Ha valaki fekete festéket keress, akkor állítólag kikevertetéssel a RAL 9005 és az S 900-N színkódok sokkal feketébbek mint a Héra kis fekete. Úgy hallottam, hogy a Héra kis fekete megszűnik.
Én már lefestettem a kis feketével és most biztos nem fogom átkenni, tehát kipróbálni nem tudom, egyébként ezzel is bőven elégedett vagyok.
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
Cseneles
őstag
válasz szepi0808 #60436 üzenetére
Köszönöm az infót az általad forgalmazott vászonról akkor értékeljük is ki!
Szóval a Screenline Radiance 0,8 (Szepiscreen) NEM ALR vászon, a gyártó sem annak hívja!
A vászonnak Gain 0,8 értékű vesztesége van 0 fokos betekintési szögben amely 45 fokban már Gain 0,4-re csökken. A környezeti fény visszautasítás 32% (A jobb ALR vásznak 80-90%-al rendelkeznek) Ebből alapból 20%-ot elvégez a 0,8Gain szürke felület ami felett még képes 12%-ra. Mint ahogyan írtam már , az ALR vászonfelületek erősítettek, Gain 1.2-1.5-ig nagyátlagban, ezen felül 80-90% környezeti fény kizárással rendelkeznek a vászon síkjától számitva 70 fokos szög alatt. Magyarúl szemből engedik be a fényt -+12,5 fokos irányból! Az UST ALR-t leszámítva.Kis gyakorlatiasság. Párosítsuk ezt a vásznat egy 4K Sony projektorral. Tegyük fel, hogy a vászon mérete a mai trendeknek megfelel, legyen a vízszintes szélessége 300cm. Ahhoz hogy emberi szemmel egy 4k(3840*2160 pixel) felbontású vetített képen minden képi részletet érzékeljünk, nem ülhetünk távolabb a vászontól a vászon szélességével egyenesen arányosan. Szóval 3m széles képtől 3m-re! Ha középen ülünk akkor 20%-os fénysűrűség veszteséget tapasztalunk ha a 3m széles kanapé szélen akkor már a Szepiscreen Radiance vászonfelületen 60%-ot. Majd azél menj el nézz meg egy tényleg ALR vászonfelületet.
Embere válogatja van aki ezzel beéri. Engem nem érdekelnek a fotóid, tudom mi a szürke vászon előnye és hátránya, nem erről volt itt szó hanem a vásárlók megtévesztéséről. (ami már fogyasztóvédelmi kérdés)
Ez engem nem minősít, én sima fórumozóként bármit mondhatok, de TE mint kereskedő, illene tisztában lenned az általad forgalmazott termékekkel, mivel TE felelősséggel tartozol minden egyes vásárló felé!
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Belinkelem egy általam elfogadható ámbár olcsó gyártó ALR vászon palettáját. Gyönyörűen kiolvasható a táblázatból 63-95% környezeti fény kizárással rendelkeznek Gain-től és vászonfelülettől függően.
-Vagy itt a Stewart FireHowk G5 73% környezeti fény kizárással.
https://www.stewartfilmscreen.com/en/materials/firehawk-g5
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Stewart FilmScreen 150 89%
DE hogy ellenpélda is legyen, StudioteK 100 sima fehér Gain1.0 felület is rendelkezik 15%-al
https://www.stewartfilmscreen.com/en/materials/studiotek-100
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Khaosz55
addikt
válasz BIGi75 #60443 üzenetére
Cinegray 5D mintám nekem is volt. Egyik legrosszab amit ALR minták közül láttam. Kegyetlen hotspot és csillogás és eszméletlen rossz betekíntési szög. Kicsit mozgatom a fejem és már akkor torzult a kép.
Beszéltem a sráccal akinek oda adtam a vásznamat, majd vissza adja amikor ki akarom próbálni. Ez akkor történik meg amikor megvan a lapozás és a komplett festés. Ha úgy lesz, és lesz kalibrálás akkor megbeszélem Viktorral és kiméri.
-
szepi0808
senior tag
válasz Cseneles #60439 üzenetére
Ez csak egy szimpla kötekedés semmi más. De zárjuk is rövidre.
Nekünk ALR és jól működik.
0.8 gain a legjobb anyag, amit teszteltem (volt nálam + gaines is egy pár, csillogott és hotspottolt, mint az állat, sem én nem tudnám elnézni, sem másnak nem ajánlani)
Gyakorlatban is nagyon jól működik, mint a mellékelt installációk és elégedett felhasználók is tanúsítják.
ALR felülettel is lehet rendelni az árlistából, de van sima 0.8-as szürke is, amit senkinek nem ajánlok, mert az csak fényerőcsökkentésre jó másra nem.
Ha neked nem ALR, akkor magadban nevezd, aminek akarod!
Ha neked nem tetszik, akkor ne vegyél ilyet!
Ha unatkozol, akkor keress más elfoglaltságot, minthogy engem vegzálsz!Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K Zidoo Z2000 Pro Anthem AVM70 15.2ch. EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500. MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5 SVS SB4000 2db.
-
szepi0808
senior tag
válasz Khaosz55 #60444 üzenetére
Itt a legnagyobb hátránya az erősített ALR-nek, de ugyan ez az erősített szürke pl stewart vásznaknak is. El nem bírnám nézni.
Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K Zidoo Z2000 Pro Anthem AVM70 15.2ch. EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500. MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5 SVS SB4000 2db.
-
Cseneles
őstag
válasz szepi0808 #60446 üzenetére
Nem kötekedek, mint mondtam szeretem az egyenes beszédet! Nevezzünk mindent a néven, almát almának, sültkrumplit meg sültkrumplinak! Be is fejezem mert veled értelmetlen vitába szállni. Egy dolgot azért kiemelnek..”Nektek ALR” mindenki másnak 0,8 gaines szürke a szakmában!
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
szepi0808
senior tag
Pl. én is, de mivel a betekintési szögük nagyon korlátozott és a + gainesek iszonyatosan csillognak, annyi kellemetlen hatása van, hogy sokan nem néznék el.
Pontosan, ezért nem is ezt ajánlom, hanem a "szarabbik" 32%-os ALRV rendelkezőt, ami nagyon minimális mellékhatásokkal rendelkezik, de így élvezhető képet is ad.
CLR alapból kilőve, mivel UST.
CineGray erősített, így csillog.
StarBright 0,9 meg a 95%-os ALRV-vel elég csak középről el ülsz kb 1m-t és már invertálóik a távolabbi oldala. + a projektorral is leginkább csak középről tudsz vetíteni, ami megint csak korlátozza a lehetőségeket.
Szepi nem hülye, hiába szeretné 1-2 irigy ember arra terelni a szót.Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K Zidoo Z2000 Pro Anthem AVM70 15.2ch. EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500. MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5 SVS SB4000 2db.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Autós topik
- Fotók, videók mobillal
- EAFC 24
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Vezetékes FEJhallgatók
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...
- Philips 58PUS8545/12 4k LED Smart Tv!58"/Dolby Vision/Atmos/Android Tv/Ambilight/Beszámítás
- JBL Partybox Club 120 - Új, garanciális, akár beszámítással
- CAMPFIRE AUDIO ORBIT TWS In-ear fülhallgató wireless töltéssel (Qi) Bluetooth 5.2 AptX Adaptive
- Vintage erősítő (1978-1979): Pioneer SX 980 eladó - 540.000 Ft
- Lg OLED65GX6 Prémium Oled Tv! 65" 4k-UHD/120hz/1ms/G-sync/Dolby Vision/Atmos/Gaming TV
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen