- PHP programozás
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Invitel (TV, internet, telefon)
- Milyen NAS-t vegyek?
- Windows 11
- Max
- Nehezebb lesz a dolga a Temunak Európában
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Milyen routert?
- Kihagyták az NVIDIA-t egy új AI-hálózati szabványból
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
biga
senior tag
A kis dci-kkel csak a problémások. És legtöbbször nem is kifejezetten a motor a hibás. Állandó hibaforrás pl az üzemanyagszűrő. Sz@r, f0s. Tudja ezt a gyár is, mégis mindig ugyan olyanra cserélgeti. Ha nem figyelsz rá, könnyen szennyeződik a motor, kukatétel lesz a befecskendezőfúvóka ilyesmi. Aztán trafó gyenge pont. Ismerek olyan dci-st, akinél kötelező tartozék az ízzókészlet mellé egy pót trafó (mondjuk ezt néhány , főleg a 16v verziónál is hallottám már). Felsőholtpontjelző vacak. Ha elmegy, egyenetlen lesz a járása, kihagyogat a motor vagy leáll. Nálunk egy ritkább dolog, a turbo okoz folyamatos meglepetést a Kangoo-n. Érdekes dolog, mikor mondjuk előzés közben leáll a turbó (illetve nem tudom mit csinál igazából, de hirtelen mintha ott sem lenne) és onnantól egy sima 1,5 dízelmotor minden erőtlensége hajt tovább téged. Aztán néha fogja magát és minden előzmény nélkül újra bekapcsol és seggberúg a többlet lóerő Aztán persze lehet, hogy pár perc múlva megint "belomhul". Hát így ennyi, amit az ismeretségemben, meg a szakirodalomban gyakran hallok a kis ccm-es dci-kröl. (Érdekes, hogy pl a Traffic-ban 1,9 van és azzal semmi baj, és mástól sem hallok a nagyobbról rosszat. Szóval nem a motor-konstrukció a hunyó. Egyszerűen sz@r a körítés)
A Scenicc-el és a mostani Megane-okkal csak az a baj, hogy a statisztikák szerint nem valami megbízhatóak (bár ebbe gondolom belejátszhat a kis-dci probléma is). Érdekes, hogy pl a Megane Classic vagy 10 hellyel volt előrébb, mint a mostani. Nem nagyon fogynak e miatt. Az új Laguna sem akar bejönni. A régi hírneve adja el szinte csak. Épp ideje lenne a Renault-nál egy teljes palettaváltásnak.
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
Nem törvényszerű a meghibásodás egyinél sem Csak gyakran előforduló hiba! (pedig inkább most jöjjön elő nektek, mert 30ekm-el szvsz az még garos! Később zsebbenyúlósabb, ha - ne adj Isten - előjön vele valami )
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
ABE
őstag
De egy 5 fokozatú váltó utolsó fokozata is lehet ugyanakkora áttételű, mint a 6 fokozatúé, mindez csak tervezés kérdése. Persze az egész váltó hangolása is nagyban függ attól, hogy milyen motorhoz kapcsolódik: ha egy alacsony fordulaton nagy nyomatékkal rendelkező motorra rakják rá, ami nem döglik meg a hosszú áttételtől, akkor okés a spórolós fokozat, egyéb esetben viszont szvsz annak nincs értelme, hogy a motor azért szenvedjen, mert nincs benne semmi erőtartalék, és jobban kell nyomni a gázt, hogy tartsa a tempót. Ugye motoronként eltérő, hogy mely fordulatszám tartományban működik a legjobb hatásfokkal, szóval szerintem nem feltétlen jobb az mindig, ha a lehető legalacsonyabb fordulatszámon ketyeg a motor.
Gondolom nem véletlen, hogy 6 fokozatú váltót leginkább az erősebb dízelekhez párosítanak, vagy a nagyobb lökettérfogatú benzinesekhez. Példának okáért az első generációs Fiat Punto 55 lovas alapváltozatához létezett 6 sebességes váltó, a második generációs 80 lovas benzineshez pedig 7 fokozatú sebességváltó. Ebből látható, hogy simán megoldható egy kisautónál is a 6-7 fokozatú váltó, de kérdéses, hogy ténylegesen van-e értelme. Azért tervezéskor azt is figyelembe kell venni, hogy hiába osztható el jobban a 6 fokozat, az ebből fakadó gyakoribb váltások nem feltétlenül szerencsések.
-
mycso
Topikgazda
Hali, hát ahogy nézegettem a használtautó.hu-t, valóban van pár 1gen megane2 1M alatt, de azok általában elég szarul néznek ki....bár lehet ki lehet fogni valami normálisabbat, de ahoz nagy szerencse, meg sok utánajárás kell. Benzineseknél én sem tudok olyan egetvberő hibákról.
más: olvasgattam mostanában pár autós fórumot, szörnyű az embereknek az a fajta berögződése, hogy francia = sz@r autó (bár amíg a sok birka ezt fújja, legalább olcsóbban megvásárolhatóak). Illetve ha a francia autót kombinálod a diesel szóval, akkor aztán ......pedig mindegyik cr/pd diesel kb hasonló futású/tudású és hasonlóan drága hozzájuk minden, ha valami elromlik.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
őstag
nekem volt lagunám, 2001-es 3.0 V6 benzin (ez már az akkor kijött újabbik fajta laguna volt)
remek autó volt, rengeteg extrával
egy baja volt csak, hogy 5-10 ezer km-ként kiment benne egy gyujtótrafó, és semmit nem lehetett csinálni vele, csak mindig cserélgetni
ilyenkor ugye nem ment csak 5 henger, 210 helyett kb 80 LE volt meg és 25 litert evettráadásul szervízkönyvesen vettem első tulajtól 110 ezer km-el (márkaszervízes, leellenőrizhető volt, a szervízkönyben is láttam, hogy az előző tulaj nyolcszor cseréltetett trafót, én naív azthittem ezzel nem lehet már gond)
3 éve vettem kb és 2,5 éve adtam el (emiatt az állandó hiba miatt nem tudtam megszeretni, bő fél év használat alatt 3 trafó csere kellett)
cryptot minden termékemért elfogadom
-
rob210
Topikgazda
Nézd meg, hogy a gyújtó trafók ne sagemek legyenek, aztán vehető darab az összes.
Nagyon jó autók a 95 lóval szép dinamikusan mennek is.
A felső holtponti jeladó szokott szarakodni náluk, de az 10 perc alatt tisztítható vagy cserélhető ha tönkremegy és nem is horror összeg.
Egyébként kiváló kényelmes futómű van alattuk "olcsó" fenntartás és alkatrészek.
Sportautónak nem jó mert a kényelmes futómű a sportos vezetést kizárja.De összességében én ilyet használok csak 8 szelepest a régebbi motorost, ennyire kevés hibát produkáló autóm még nem volt
Ha van konkrét kérdésed segítek ha tudok.
A haveromnak is ilyen meganja van.
Szóval nem csak az én véleményemet és tapasztalatomat tudom megosztani róla.Renault power
-
mycso
Topikgazda
Hali, némelyik fejegységhez létezik olyan átalakító kábel, amivel össze lehet kötni a gyári távval, de általában a 10k magasságát súrolják, régebben pioneer fejekhez láttam vaterán valami 8k körül, ha jól emlékszem.
A kijelzőre passz...
más: a kis elvetemült, az első oldalt érdemes végignézni: [link]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Milyen autórol van szó egyébként??? És milyen benne a fejegység, mert némelyiken be lehet "aktiválni" az aux bemenetet, nekem pl. egy mp3 lejátszó van rákötve sima 3.5-ös jack -ként vezettem ki, az mp3-as meg a szivargyújtóba dugva egy átalakítóval.
Én is le akartam cserélni, de nem találtam normális alternatívát....majd egyszer egy 2din-es érintős minden az 1-ben fejegységre lecserélem, ha már emberi áron is lehet majd venni. (valami hasonlóra, mint ami az előbbi linken van a francia gyereknek)
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
Szia. A gyári fejegység helyére létezik ám gyári mp3-as egység is.
Miért nem gondolkozol abban?
Semmi átalakító nem kell biztos, hogy illeszkedik a helyére....stb stb.Én egy blaupunktot tettem be a gyári helyére.
Ezen van távirányító foglalat de ehhez is átalakító kéne.
Mivel a fejegységnek van saját távirányítója, így én azt használom.Ezek a lehetőségeid.
A transmitter szerintem egy igen rossz megoldás.
Mivel ami minőségromlás nélkül adja át a jelet az szinte annyiba kerül mint egy fejegység.Renault power
-
mycso
Topikgazda
Megane 2-ben ha update list-es a fejegység, akkor lehet aktiválni az aux bemenetet.
Tehát, ha csak ez az elvárás, hogy rá tudj kötni valamilyen külső egységet, (pl. mp3 játszás miatt) akkor ez a legjobb/olcsóbb megoldás.A gyári mp3-as fejegység vásárlásáról, csak azért beszélnélek le, mert ugyan működni fog a gyári kijelző/gyári táv, viszont valószínűleg horror áron adják, amiért már egy komolyabb mp3-as fejet is vehetsz...persze ha találsz valahol olcsón, akkor az a legjobb.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
-
mycso
Topikgazda
Ami az 1. hasz-ban van az egy kb.2300oldalas, elég részletes szerelési útmutató, kezelési könyvem vagy francia nyelven van, vagy a kombié. Végülis a komi kezelési könyvét el tudom küldeni, amíg nem találsz a tiédhez...ugyan az, kivéve a hátulját
Na miközben ez írtam eszembe jutott, hogy ITT megtalálod a tiédhez is, az oldal közepe fele "Megane II Berline kezelési és..."
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Ja az autót meg kihagytam
(bár már kismilliószor írtam, hogy milyen autóm van meg képeket is linkelgettem róla, meg aláírás...)
Tehát kombi megane2 6gang.
Egyébként az 5 gangos 86 lovas megane2, olyasmiket fogyasztott, mint amit te írsz a Kangoo-ró.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
Nekem 60literből 860kilóméter a rekordom, úgy hogy a fele etanol.
ez ugye fogyasztás szinten 7-alatt van.
De nekem egy 97-es 1.4 es 8V-s I-es meganom van.
Igaz fogyasztás csökkentővel (ami majd 1 litert hoz 100Km-ként)
Jah és ebben nincs pálya igaz komoly dugó sincs, reggeli városi közlekedésben hozza ezt.Renault power
-
mycso
Topikgazda
Hali volt egy srác valamelyik renault fórumon, aki megane 2-höz árult "tempomat egységet", amelyik autókban megvolt a gyári előkészítés és van "auto" gomb a bal bajusz kapcsolón, abba pikk-pakk be lehetett szerelni és jobb oldalról a rádióvezérlés gombjaival lehet működtetni. 11k körül adta a cuccost, ha agyári kábelköteg hiányzik akkor +5k.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Josi
aktív tag
Szia!
A Meganeklub fórumán keresd KoAn-t.
Forum
Ő gyárt tempomatot a bocihoz.
A részleteket is vele tudod megbeszélni.
Szerelés után viszont szervízben (vagy akinek van Clip diagnosztikája)
aktiváltatni kell a kijelzőt.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
#47053824
törölt tag
Ez a 3.ik Safrane a csaladba 4 ev kihagyas utan, plusz meg jo par a tagabb csaladi korben. Az elso egy benzines volt automata valtoval. A valto szarakodott, senki nem tudta javitani, attol megvaltunk. A kovetkezo az egy dizel volt manualis valtoval, na az mar jo volt, megevett "mindent". Igazabol nem volt ra szukseg, igy azt is eladtuk. Most szeretnem bejarni egy kicsit Europat es ezert kerestem egy kenyelmes, minden joval ellatott autot, ami kivulrol igenytelennek tunik, de belul egy mas vilag, elerheto aron. Aki ult mar ilyenben az tudja mirol beszelek!
1992-ot irunk, es a franciak megalkottak egy AUTOT, csupa nagy betuvel. Ebben meg van anyag. Dupla zonas digitalis klima, hatul keresztbetett labakkal a csalad, ulesmaszirozo, na nem csak elol!, motoros visszapillanto tukor tolatasnal, sebessegtol fuggo hasmagassag ultetes, hogy csak nehanyat emlitsek.
Szoval egy Legenda, legalabbis szamomra. -
Laraxior
titán
a légzsák nem működik, ezt jelzi is a computer
De ez engem különösképpen nem érdekel. Van ennél égetőbb tenni is az autón Ez lesz a legutolsó amit megcsináltatok rajta."Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
aphra2
aktív tag
Az a kis szalag a légzsákátvezető szalag , vagy népiesen órarugó általában akkor kell cserélni ha eldurrant a légzsák, (vagy kormánykapcsoló cserénél sz@rul rakják össze).
Csak sokan nem cserélik, ill nem is tudják hogy kell, és ha visszajelez akkor nem is működik a légzsák , hasonlóan mint az ABS, ha jelez, akkor nem megy .Probléma??Hát az meg micsoda?!!
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen