- Milyen routert?
- Windows 10
- Mobilinternet
- Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
- ASUS routerek
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Linux kezdőknek
-
IT café
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Magnum_
nagyúr
-
Magnum_
nagyúr
Tenyleg nehez talalni.
[link]itt sincs eleg, igaz? :-)I humbly and respectfully decline™
-
Magnum_
nagyúr
Teljesen jo valasztas volt az is, nincs hiba.
En a GM dexos 2 5w30at kb 1700Ft/liter aron veszem es az gyari.
Eneossal nincs jo tapasztalatom, de ez egyedi lehet. Opelnel maradnek a gyari olajnal, mert jo aron van. (Elotte VW volt, ott meg castrolt vettem, mert az a gyari beszallito)
[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
-
Magnum_
nagyúr
Milyen rosszat es kitol a gyari olajrol?
Azert tulzasokba ne essunk. En is beletekertem egy par metert az uj autoba es olajcsere ota semmi hiba, semmi fogyas. Minden sima es feszes.Mannol olaj teljesen okes. Tenyleg. Egyszer azt tettem elozo automba (spur voltam, castrol helyett, de minden rendben volt)
3 evig volt egy 1.6B A4-em, Eneost megette, Castrolt nem.
I humbly and respectfully decline™
-
Markizmark
addikt
Szia!
No vegyük sorban.
A rozsdával szemben nincs bevált tanácsom mivel az enyém sem rozsdamentes, sőt...
De javaslom előre a sárfogó gumikat (már ha nincs gyárilag) mert ez védi a küszöböket és nem lesz ótvar ronda a kocsi egy eső után. Hátsó dobbetét beszerelése sem rossz dolog, bár van aki szerint ezzel pont megragad ott a víz.
Az olaj az kényes téma, most felrobbantom a fórumot, de gyári GM-et nem tennék bele.
Amit én ajánlok az Mannol Extreme 5w40, megvan neki a szükséges GM minősítése és olcsó is.
Egyel drágább kategória a XADO 5W-40 SM/CF, ennek van GM Dexos 2 minősítése is.
10w40-es olajat ne használj, és 5w30-ast se. 5w40 lesz a jó.
Szűrőkből Bosch, Mann filter. Nekem most Mann filter olajszűrőm és Alco benzinszűrőm van.
Ha nem akarsz gumit váltogatni akkor szerezz be még 4 darab kopasz felnit és gumiztasd fel. Így téli-nyári váltáskor 20 perc alatt letudod az egészet. Én sem gumiztatok félévente... nem is egészséges az abroncsoknak szerintem.
Nyári gumim az Hankook Kinergy eco k425, ez nekem rohadtul bevált, fekszik mint a gokart.
A téli gumim az Laufenn, de szerintem kaka, MÉG nem csúsztam meg vele, de könnyen leforgatja a 60 ló vizes aszfalton.Általánosságban 10e km-enként cserélj olajat, vezérlést kompletten (görgő, pumpa, szíj) 60e km vagy 4 évente,
benzinszűrőt nem kell sűrűn, légszűrőt és pollenszűrőt olajcserénként.
Üvegig ne forgasd, mert attól csak zabál, de nem megy. 2800-on adja le a max nyomatékot ami 103Nm és 5600-on van meg a 60 ló, ennél feljebb forgatni meg aztán tényleg felesleges. Én erős gyorsításkor is max 4000-nél elkapcsolom. 100-110-zel keveset fogyasztva is el lehet vele közlekedni, előzni lendületből kell.
Hirtelen ennyi jutott eszembe.Olyan nagyon ne tedd félre télen sem, mert bele tud rohadni a benzin és annyira lecsorog az olaj a hengerfalról és mindenhonnan, hogy a következő indításkor fém a fémen fog súrlódni.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
zolikaDB
veterán
Itt baromi jo aron vannak gumik, nezz szet, vasaroltam naluk, a 4db ingyen szallitassal jott, tessek, a te mereted, nyari, a Nexen pl. a Skoda gyarija is: [link]
Bar, amilyen telek vannak, F-re: [link](#85173) Skynet258: vajon a ketgombos a G-hez is jo? Az enyemnek az elektronikaja doglott, nem javithato. Valami gagyi megoldas lenne 16 ezer, gyarival egyezo valami 30 ezer.
Ebbe belerakom a sajat immo chipemet, szarat megmaratom, es feltanittatom, es kesz is?[ Szerkesztve ]
-
mohabá 007
aktív tag
"....Az a probléma hogy az F astra olajszűrőjében nincs "Visszaáramlás gátló szelep" se "Megkerülő szelep"..."
Ezt ki mondta? Rosszul tudod,mert mindkettő van.
A C14NZ, X14NZ motorokba ilyen olajszűrő kell
Az olajszűrő felépítése,[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Üdv.
Tegyük helyére a dolgokat. Kezdésnek egy kis olvasnivaló:[link]
Ebből kiderül,hogy a MANN gyárt szűrőket a GM-csoportnaknak, VW-csoportnak, stb.
"... A Mann W 712/75-ben is semmi szelep nincs mert katalógusában sem jelzi..."
Jelzi, fel is van téve a szűrő felépítése,de mivel a szűrő felépítése azonos,ezért nincs külön mindegyik tipushoz odabiggyesztve.
Az utolsó olajcserekor, a gyári helyett MANN-t tettem bele.[kép] Természetesen tökéletesen teszi a dolgát.Ha a MANN katalógusát figyelmesebben megnézed, rádöbbensz,hogy az összes opelba,a W712/75 szűrőt dobja, aminek a menete M18X1.5 mm.Az összes opelnek ilyen a menete,minden benne van a szűrőben aminek benne kell lenni.
Te kinéztél egy szűrőt, ami tök ua mint az opelé,csupán annyi a különbség, hogy a szűrőben lévő menet nem M18X1,5mm, hanem 3/4-16UNF.Az ilyen menetű szűrők a VW-k be, Audi-k ba, Seat-ok ba valók.(lásd katalógus)
Neked csak annyi a dolgod,hogy veszel egy MANN W712/75 szűrőt "oszt kész"
Csakhogy ne legyen hiányérzeted,neked csináltam:
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
..."Csakhogy ne legyen hiányérzeted,neked csináltam: "
Nagyon köszönöm a fáradozásodat ,sajnos csak egy baj van vele, hogy nem fedi a valóságot.
Megtévesztő lehet más számára..."El kell,hogy keserítselek,ugyanis amit leírtam, az utolsó szóig igaz.
Túlnyomásszelep ( olajnyomás szabályozó szelep) valóban van az olajszivattyú nyomóoldalán. Amikor túl nagy az olajnyomás, akkor nyit a szelep, és az olajnak egy része visszafolyik az olajteknőbe.
Így néz ki:[kép]".(I).Az utolsó képemen látszik , hogy az olaj szűrőbe felülről ömlik bele, ez biztosítja hogy a szűrő ne ürüljön ki. De mégse, mert a menetes csonkon keresztül ki ürülhet a főtengely csapágyak fele,(/I).."
Waze! Nem, nem, nem!!! Az olaj visszafolyását az olajszűrőben lévő visszafolyás gátló szelep nem engedi visszafolyni!! Ha ez nincs az olajszűrőben, mindegy honnan, milyen irányból ömlik bele, mivel nincs ami elzárja az olaj útját, az az olajteknőbe köt ki.
".(I).Szóval ha nem jelez szelepeket a szűrőben az nincs is.."
Ezt rém egyszerű ellenőrizni.Az olajcserét a szűrő kiszedésével kell kezdeni.Ha a kiszedéskor folyik az olaj a blokkból, (fog) akkor mégiscsak vannak benne szelepek.
Sok fórumtársnak fémházas olajszűrő kell a gépébe,de még senki nem kifogásolta,hogy nem jó,nem belevaló,stb, de ezekszerint mindenki kasu, mert a gyári követelményeknek megfelelő szűtőt tette bele, ami szerinted nem is jó, mert bla,bla,bla...De ha ennyire vágod a témát, minek kérdezel?
(Uff én beszéltem)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
-
Tikakukac
titán
Semmi ilyen gond nincs. OPCOM-ra volt kötve a gép egy csomót és úgy mentem, volt gyertyakép és ezek más nézegetés is.
Itt kezdte a márkaszerviz a 10W-s olajjal és utána a másik szakszerviz azzal, hogy kókányolt. Minden más rendben van. Mosás óta nem kicsit hamarabb megvan az olajnyomás is a kritikus pontokon, még műszer sem kell hozzá.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
Akkora nagy gond nincs, ugyanis a Dexos2-t csak full szintetikus olajok tudják, az olajszűrő eleve visszafolyás gátlós, hosszabbat fogalmam sincs hogyan lehetne beletolni, de értelme se sok lenne. Egyszerűen max olajcserék között is amíg nem tiszta a motor cserélek egyet és rátöltök olajból. Ennyi. 1200 forint a gyári.
Amúgy ez a videó nekem is megvolt, azon a motoron mondjuk látszik, hogy kapott az élettől. Tiszta olajsár az egész szelepfedél és környéke.
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
mohabá 007
aktív tag
"...Az Oroszok ezt a problémát: szintetikus olajjal, visszafolyás gátlós és hosszabb olajszűrővel orvosolják..."
Ez maga, az "orosz csoda"
- Hosszabb olajszűrőt nem lehet beletenni,mert az olajszűrőház mérete adott.
- Visszafolyás gátló szelep az olajszűrőházba van beépítve, nem a szűrőben van:
- Visszafolyás gátlós szelepes olajszűrő,csak fámházas kivitelben van, a rossz hír pedig az, hogy az opelba való fémházas szűrőkben nincsen ilyen szelep,és bypass szelep sincs.(sajnos a forgalmazók tudatosan átverik a gyanútlan vásárlót)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Tikakukac
titán
Olajnak nem nagyon feladata hangot szigetelni vagy elnyelni. Legalábbis nem annyira, hogy ez oldjon meg ilyeneket. Ott valami más gond lesz amit csak fedni tudna egy "vastagabb" vagy egyéb olaj.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
A te füled és minden érzékszerved egy motorhoz képest sehol sincs. Mikor már ilyen szinten van elváltozás, akkor ott sokkal drasztikusabb dolgok vannak a motorban. Most én is mágiázhatnék, de hidrotőke csere lesz. Lehetne elhalkítani őket, csak a motorgenerál még több pénz később
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
farkas-j
őstag
Elkeserítelek, de a GM nem vizsgálja az olajokat. Ő csak kiad egy követelményt, amit a gyártók ha tudják teljesítik, és ha megéri nekik, akkor megvehetik a Dexos minősítési logót.
Kiragadom az alábbi cikkből a Dexos minősítéssel kapcsolatos részletet:
"- a termék gyártója befizette a General Motorsnak a dexos2 logo használatának liszenszdíját, így feltüntetheti azt a címkén anélkül, hogy bárki ellenőrizné, mi van a flakonban"A teljes hozzászólást:
Kétszer zártam be a fület a majdnem kész hozzászólásommal, hát nekifutok megint, de utoljára. Nagyjából feleslegesen persze, mert itt mindenkinek megvan a berögzült véleménye, amiből egy jottányit sem enged - de hátha olvassák a topikot olyanok is, akiknek nem a kognitív disszonancia redukciója volt a jele az oviban.
1. Mannol O.E.M. címkézés
Az én olvasatomban ez azt jelenti, hogy - a Mannol állítása szerint - az adott termék megfelel az autógyár által első betöltésűként használt olajnak, rendelkezik annak fő tulajdonságaival, az kiváltható vele. Hogy az adott gyártónak konkrétan melyik első töltésű olaja váltható ki az adott termékkel, az kiderül a flakonról, hiszen szerepel rajta SAE-viszkozitási osztály és jóváhagyások-minősítések is.
Ezt persze a Mannol állítja, arról igazolást nem mutat be - de ez teljesen hétköznapi dolog az olajpiacon, hiszen a Castrol Magnatec vagy az Edge (és ezt behelyettesíthetjük bármely neves vagy névtelen gyártóval és termékkel) sem mutat be igazolást mondjuk a Ford besorolásról, hiszen ilyen nem létezik. Csak a Castrol (vagy más olajgyártó) állítja, hogy az ahhoz a besoroláshoz tartozó értékeknek megfelel a termék.
Ettől kezdve viszont ne kezeljük már mindenféle áltudományos varázsvesszőzéssel ezeket az állításokat - hiszen csupán arról van szó, hogy az adott gyártót hitelesnek tartjuk vagy sem.
2. ACEA A3/B4 és C3, vagy C2 és C3 egy címkén
Elsőként szögezzük le, hogy ezek a besorolások csak azért nem szerepelhetnek egy címkén, mert az ACEA azt mondta, és kész.
Az ACEA egy, az európai autógyártók által létrehozott szövetség (elsősorban a beszállítók fenyegetésére és azok kartell-törekvéseinek ellenkartellezéssel való letörésére jött létre egyébként), amelynek vannak ázsiai tagjai is, nem tagja azonban például a GM és így az Opel sem, és nem tagja a Suzuki sem. Sok más nagy gyártó persze igen, de hogy ők maguk mennyire veszik komolyan az ACEA olaj-ajánlásait, azt leírja, hogy a legtöbbjüknek saját jóváhagyási (VW, MB, Renault) vagy besorolási (Fiat, Ford, PSA,BMW) rendszere van, megint mások meg részben vagy egészben inkább API-jóváhagyásokat írnak elő az autóikhoz (Honda, Toyota, Hyundai).
Nos, nem meglepő, hiszen míg a felsorolt gyári jóváhagyások és minősítések vasbetonba öntött Maginot-vonalként dacolnak a szelekkel és a változó piaci igényekkel, addig az ACEA kategória-határiaból egy defektes ugrálóvár rajzolódik ki. Egy elméleti motorolaj, amely valami csoda folytán nem öregszik az idővel, és 1998 óta ál a garázs polcán, úgy járt, mint az egyszeri mohácsi bácsi, aki ki sem mozdult még a városból, mégis volt már magyar, csehszlovák, cseh, szovjet és ukrán állampolgár is. Ez az elméleti olaj ugyanis az évek alatt A3/B3-ból A3/B4-be, aztán C3-ba került úgy, hogy a flakon tartalma közben egy molekulányit sem változott.
Szerencsére az ACEA nem hatóság, az előírásainak nagyjából akkora súlya van, mint annak, ha én megtiltom SLX-350-nek, hogy Castrol olajat töltsön az autójába. Továbbra is tehet ajánlásokat, flik-flakkolhat a kategória-határokkal, de ezeknek - szerencsére - semmilyen kényszerítő ereje nincs az ACEA-n magán kívül senkire.
És ez így jó, hiszen ha az egységsugarú autótulajdonosnak van egy 2000-es évjáratú autója, amihez ACEA A3/B4-et írt elő a gyártó, nagyon nagy valószínűséggel nyugodtan beletöltheti a C3 olajakat is - a bizonytalanság csupán abból fakad, hogy az autógyártóknak saját bevallásuk szerint nincs elég tapasztalatuk ilyen konfigurációkkal. Igaz, azt nagyjából lehet tudni, hogy a C3 kategóriához szükséges csökkentett szulfáthamu-kibocsájtás valószínűleg együtt jár a TBN csökkenésével és így az olaj hamarabb öregedhet a motorban, de egy átlagos 15e csereperiódusú motorban ennek valószínűleg nem nagyon lesz gyakorlati jelentősége. Pláne akkor, ha a tulaj szuperképessége, hogy jobb tribológus a legjobb tribológusoknál és emellett széles körben elismert motorkonsktruktőr is, és ezért már 7500km után olajat cserél, mert az autógyártók úgyis hülyék, csak át akarnak verni.
A valóság az, hogy semmilyen műszaki oka nincs annak, hogy egy adott olajtermék egyszerre legyen A3/B4 és C3, vagy C2 és C3 besorolású, ez egy önkényes és erőltetett szétválasztása a gumikategóriáknak.
3. Nem lehet a félművelt fórumozóknak címkézni!
Ha egy Igazmondó Lubricants nevű olajgyártó az Index fórumozóinak ízlésére címkéznének, akkor egy elméleti elképzelt olajon ezt olvasnánk:- a termék gyártója igazolással rendelkezik arról, hogy a terméket bevizsgálta a VAG által megbízott laboratórium, és az úgy találta, hogy megfelel a VW 502.00 VW 505.00 jóváhagyásoknak;
- a termék gyártója igazolással rendelkezik arról, hogy a terméket bevizsgálta a Daimler által megbízott laboratórium, és az úgy találta, hogy megfelel az MB 229.3 és MB 226.5 jóváhagyásoknak;
- a termék gyártója igazolással rendelkezik arról, hogy a terméket bevizsgálta a Renault által megbízott laboratórium, és az úgy találta, hogy megfelel az RN0700 és RN0710jóváhagyásoknak;
- a termék gyártója befizette a General Motorsnak a dexos2 logo használatának liszenszdíját, így feltüntetheti azt a címkén anélkül, hogy bárki ellenőrizné, mi van a flakonban;
- a termék a gyártója állítása szerint megfelel a Ford WSS-M2C913-C jóváhagyásnak, de ezt soha senki nem ellenőrizte rajta kívül;
- ebből fakadóan a gyártó állítása szerint a termék használható ott, ahol a gyártó Ford WSS-M2C913-A és/vagy Ford WSS-M2C913-B besorolású motorolaj használatát írta elő, de ezt sem ellenőrizte soha senki;
- a termék a gyártója állítása szerint megfelel a Porsche A30 jóváhagyásnak, de ezt soha senki nem ellenőrizte rajta kívül;
- ebből fakadóan a gyártó állítása szerint a termék használható ott, ahol a gyártó Porsche A40 besorolású motorolaj használatát írta elő, de ezt sem ellenőrizte soha senki;
- a termék a gyártója állítása szerint megfelel a Porsche A30 besorolásnak, de ezt soha senki nem ellenőrizte rajta kívül;
- ebből fakadóan a gyártó állítása szerint a termék használható ott, ahol a gyártó Porsche A40 besorolású motorolaj használatát írta elő, de ezt sem ellenőrizte soha senki;
- a termék gyártója határozottan állítja, hogy ez a termék minden olyan alkalmazásnak megfelel, ahol a gyártó PSA B71 2290 besorolású motorolaj használatát írta elő, de erre sajnos semmilyen bizonyítékot nem tárt elő;
- a gyártó törvényes képviselője az anyja életére esküszik, hogy a jelen termék mindenben megfelel a BMW Longlife-04-re vonatkozó előírásoknak, és nekünk nincs okunk rá, hogy egy ilyen állításában kételkedjünk;
- ebből fakadóan muszáj elhinnünk azt is, hogy a BMW LL-98 és LL-01 (vagy ahogy sokan ismerik, a Longlife-01) előírásainak is megfelel, hiszen ha kételkednénk, akkor a Longlife-04-ben sem lehetnénk biztosak;
- a gyártó nagyon határozottan állítja, hogy a terméke az ACEA éppen érvényes határértékei alapján a C2 kategóriába sorolható, és hát nézzetek rá, tudna egy ilyen arc hazudni?
- mi tényleg nem hiszünk el mindent bemondásra, de a gyártó szerint olyan motorokba is beletölthetitek ezt az olajat, amire húsz éve még A3/B4-et írtak elő, és minden fasza lesz, meglátjátok.
- a gyártó állítja, hogy ez az olaj megfelel az API SL kategóriának, és hát az nem egy olyan nagy valami, amit értelme volna bekamuzni, hát nincs miért kételkedjünk benne.
- végezetül pedig azt is állítja a gyártó, hogy a termék a SAE 5W-30 viszkozitási osztályba tartozik, de ehhez legalább adott konkrét adatokat is a termékadatlapon, és aszerint stimmel.
Egy átlagos, ehhez a topikhoz képest motorolajból átlagon alul kvalifikált felhasználó ettől azonnal agyfaszt kapna - hát megértem, hogy az olajgyártók jelentősen egyszerűsítik a címkéket. Aki rosszhiszeműen közelít egy adott termékhez, azt úgyis közel lehetetlen meggyőzni. Aki jóhiszemű, az
a. elhiszi, amit a gyártó állít, vagy
b. maga utánajár és tárgyilagosan mérlegel - nekik pont megfelelő a jelenlegi címkézési gyakorlat.
Ha meg a Nissan GTR-edet épp most cserélted Bentleyre, akkor úgyis mindegy, nem szórakozol ilyen evilági hívságokkal, hanem a droiddal elküldöd a szervizbe az autódat.http://forum.index.hu/Search/showArticleResult?topic_id=9014426&aq_ext=1&aq_text=Dexos2
38549-es hozzászólásSegédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
Tikakukac
titán
Mert ha garanciában tönkremegy az autó , pedig Dexos2 olajat kapott, ott az autógyártónak kell viseli a költséget.
Nem sok Opeles garis ügyintézésed volt ezek szerint, meg úgy autók sem általában
Ívesen le vagy sajnálva fizetés után. Basszus, az Opel gyújtáskapcsolók miatt emberek haltak meg. Olvasd el a sztorit. És az is simán átment mindenen.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
diegho
nagyúr
Álomvilágban élsz? Ha tönkremegy az autód, kb leszarja a gyártó. BMW-k égnek porig, a gyártó nem fizet semmit, pedig az prémium. VW láncok szakadnak és verik szét a motort, a gyártó csak mosolyog. Suzuki fékek esnek be életveszélyesen, a gyártó nem ismeri el a hibát. És még sorolhatnám.
-
Tikakukac
titán
Semmi személyeskedő nem volt benne. Csupán arra próbálunk reflektálni, hogy az elméleted a gyakorlatba ültetve porrá omlik.
Véleményed meg nyilván lehet bármiről. Ettől még a típushibák nem javulnak meg, a porrá égett autókat ne fizetik ki és a holtakat sem hozzák vissza
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
farkas-j
őstag
Nem kell elhinned amit én vagy a hozzáértők leírnak. Attól a tények azok tények. A GM nem vizsgálja a Dexos logó jogdíját megfizető gyártók olajait. Elhiszi nekik, hogy ezek megfelelnek az általa előírt követelményeknek. Nagy és neves gyártók nem hiszem, hogy ezzel visszaélnének, mert ha valami miatt beütne a gikszer, az óriási presztízs veszteség lenne számukra. Én is olyan olajat használok, amire a gyártó ráírta, hogy teljesíti a Dexos2 előírást (Castrol Edge 0W40). Ezt sem ellenőrizte a GM, de én bízok benne.
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
nagyúr
2006 C corsa 1.2 twinport 108.000km
Egyik reggel nem indult a vas, tekert az önindító, de nem röffent be. Elvontattam szerelőhöz, AC pumpa csere, benzin szűrő csere, megjavult. Működött egy hétig, majd egy lámpánál zöldre váltáskor az első gázfröccsre elment az autó ereje. Ezt kb úgy tudom leírni, hogy olyan volt mintha mögékötöttek volna 1.5 tonnát. Padlógázra sem gyorsult. Elszenvedtem magam vele egy szerelőhöz, aki a csúnya lánc hang miatt (előző tulaj nem volt barátja az olajcserének) azt mondta, hogy ugrott a vezérlés. Jó, mondom fasza, cseréljük ki. Szétszedte, új gyári vezérlés, új gyári tömítések, szelepfedl, olajteknő, olajcsere (4e km volt a motul8100-ban) stb stb. Hív, mondja hogy kész, mehetek érte. Megyek, mondom mennék vele egy próbakört. Beülök kihajtok vele a kapun, mondom is neki, ez kurvaszar. Olyan mint előtte volt. Azt én ne mondjam, ezek amúgy se gyorsak, csak 80le, mit várok tőle. Lol. Nem hoztam el, mondtam hogy csinálja meg. 3 nap bütykölés után mondja átnézett mindent, AC-t, szenzorokat, a MAF szenzor szar, vett bele bontottat OK, akkor megyek érte. Egy fokkal jobbnak tűnt, de cserébe hidegen nem indult be Biztos ami immo, merül az elem. Gyá, mondom ne nézz hülyének, biztos az immo csak hidegen szar Használtam pár napig, de gyötrelem volt, minden hidegindítás 5 percig tartott, tekert, beröffent, lefulladt. Elvittem másik szakihoz, hibakód olvasás, MAF szenzor. Ok, akkor cseréljük ki a bontottat újra, vettem bosch szenzort 40k-ért. Berakom, ugyan olyan fos. Elkattantam, körbekérdeztem mindenkit, hogy ki a rákhoz vigyem aki nem cseréltet velem random alkatrészeket. PH-n ajánlották az Érdieket, elvittem hozzájuk, másnapra megcsinálták a verdát. A hiba oka a tankban lévő AC pumpa csövének kihasadása volt, szívta az AC a benyát, de a fele visszafolyt a tartályba. Hidegen amikor dúsabb keverék kellett volna, nem tudta kiszolgálni az igényt. Valószínűleg az AC pumpa cseréjénél az első szerelő megsértette a csövet, ami egy hét múlva kilukadt. Mindez a végére 240e Ft-ba került.
[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
Különösebb jelentősége nincs. Szerelő szerint már elég "koszos" volt az olaj, és jó hogy cserélve lett. Még 50-60 ezer belepörög, és cserélem, kíváncsi leszek at állagára. A gyári GM olajokért nem vagyok oda, vannak bevált márkák és típusok, amit szívesebben használok.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
mephi666
nagyúr
azt mondta már korábban, hogy a fojtószelep+alapjárati motor környékén (is) ellenőriztek mindent: mindkettő tökéletesen működik... kizárásos alapon már csak a központi injektor maradt... remélem nem tévednek... már csak az a kérdés, hogy beázástól meg tudott volna makkanni az injektor? vagy ez csak szerencsétlen véletlen egybeesés lenne? eddig semmi probléma nem volt vele
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
ma hívtak, hogy kész... nem injektor, hanem fojtószelep azzal kezdték pedig elvileg a tesztet és azonnal kizárták, mint hibaforrást... hétfőn megyek érte, kis para azért van bennem, hogy hosszabb távon megjáratva is rendben lesz-e
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
AMD Power
titán
Megjöttem a szerelőtől. Mind a két logó/fals levegőt szívó csövet megcsinálta. Most nem éreztük a benzinszagot. A kipufogó dobban van valami eltörve. Mutatta de mit tudom én mi volt a neve. Azt mondta ezzel vizsgán átmegy ha akarom cserélem ha nem nem. Max csak hangja van .de nem befolyásól semmit sem.
Szelepzár szimeringnél szivárog be az olaj a hengerekbe. Ezért van néha kék füstje az autónak. Kérdezte ,hogy jól emlékszik ,hogy el akarom adni. Mondom igen. Azt mondta ő ehhez már akkor az én helyemben nem nyúlna hozzá. Nem lenne olcsó a javítás. Azt mondta ,hogy ő már a dobot sem cseréltetni ki, de ram bízta. Természetesen 1Ft-t nem fogadott el, megint!Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
addikt
Nem volt egyszerű megtalálni / beazonosítani a megfelelőt, de arra jutottam, h ez a lényeg: API GL-4, SAE 80W
Így ez lett:
MANNOL MTF-4 GETRIEBEOEL 75W-80 GL4 1L
Az eddig megtett 20 km-en azt kell mondjam "selymesebb" lett a váltó
Az egész művelet 2 liter ilyen olajba (1,8-at raktam bele) + szimeringbe + 2 órába került (jól be voltak rögzítőzve a csavarok...) így míg egyben van az autó nem lesz vele gondMindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
nagyúr
válasz nyemi #101246 üzenetére
De jó, ez jól jött.
Olvastam, hogy a földkábelt (árnyékolás) meg kell nézni, mert ha nem megfelelő, zavart szedhet össze.
Szóval elvileg ki kellene tudni mérnem a motortérből jövő kábelt az ecu csatlakozójáig.
Eh...Én még a P35-ös főtengely jeladó esetleges rögzítésére, vagy a jeladó tárcsa sérülésére gondolnék.
Ez merőben új, de hétvégén, amikor még világos lesz, megnézem, hogy ott van-e bármi is. Persze tudnom kéne, hogy mit is nézzek.Szóval a teljes történet régmúltra tekint vissza.
Mentem autópályán 100-as benzin tankolása után, és hirtelen felkapcsolt a check enginge lámpa. Hazaértem, kivillogtattam, és a kopogásérzékelő hibát dobta. Azóta ezzel élek/élünk.
Csak terheléskor, és 2000-es fordulat felett jelentkezik (mivel kicseréltem az óracsoportot fordulatszámmérős verzióra, ezért próbáltam megfigyelni az esetleges jelenség-összefüggéseket). Bár már régen próbáltam, de álló helyzetben nem jelentkezik a hiba.
Ma úgy jöttem haza, hogy 2k alatt tartottam a fordulatszámot, és hibajel nélkül értem haza. Aztán mentem egy kört normál módon, és másfél km után már ott volt a hibajel a műszerfalon.
Most már érzem, hogy mikor jön a check engine, mert egy rántás elég, hogy tudjam: 3mp múlva jön a lámpa. És nem szoktam tévedni (sajnos). Olyankor erőtlenebbnek érzem.
Az is érdekes, hogy mintha bemelegedés után kezdené ezt a jelenséget - erről azért nem vagyok meggyőződve.B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
-
addikt
válasz nyemi #106593 üzenetére
Köszi, így már meglesz
Közben kicserélgettem a szilenteket az elején: bölcső, lengőkarok. Ezenkívül kap új talpasokat, kutyacsontokat, nagyából mindent
Na meg egy kis tuning is befigyelt
-5% a lendkerék súlyábólMindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
zeltam
tag
válasz nyemi #106615 üzenetére
Köszönöm a választ. Voltam is a Bárdiban fojtószelep érzékelőér. Természetesen csak az óra mutató járásával megegyező irányban forgatható volt a polcon az enyémben ellentétes van. Megrendelik és majd meglátjuk mi történik utána az autóval. MAP al kapcsolatosan arra utalsz hogy esetleg az is haldoklik?
cappa72 #106617
Nem ad hibajelet. -
zeltam
tag
válasz nyemi #106623 üzenetére
Köszönöm ismét. Megvan a házi feladat,melyből egyet már meg is csináltam. Tegnap eszembe jutott nekem is a tanksapka levétele,tegnap este munkából hazafelé levettem. 16 km alatt néha előjött a probléma sajnos így is .( néha húz rendesen gázadásra néha viszont csak hörögve erőtlenül megy gáz adás után egy darabig mire újra rendbe jön). Holnap amikor megyek a fojtószelep jeladóért akkor veszek új légszűrőt is egyúttal és ha még marad idő ,munka előtt megnézem a főtengely jeladót hátha kiszúrok valamit.(ugye ez a P35? nem vagyok autószerelő sajnos de más gépeket szoktam szerelni).
[ Szerkesztve ]
-
zeltam
tag
válasz nyemi #106630 üzenetére
Megvolt a fojtószelep jeladó és a levegő szűrő csere. Nincs javulás,igy is összevissza reagál gázadásra hol jól néha meg hörög . Sőt már a motor chek is kigyulladt. Ezért inkább vissza tettem az eredeti jeladót de a lámpa most már ezzel is kigyullad.Megtartja esetleg a hibát? Ez akku saru levétellel törölhető vagy most más is elromolhatott? Nyomozok tovább,jön a szíjtárcsa.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- ZIDOO médialejátszók
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Háztartási gépek
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- PlayStation 5
- Milyen légkondit a lakásba?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Eredeti játékok OFF topik
- További aktív témák...
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen