-
IT café
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hachiko95
aktív tag
válasz Declare #73561 üzenetére
Megpróbálom röviden leírni, de úgyis hosszú lesz .
Eddig mindhárom vectrával és insigniával is rendelkeztem.
Az A vectra benzines (C16NZ) , a többi dízel közel fullos felszereltségű volt.
Most ezek közül az öreg A vectra és az insignia van meg.A legtöbb problémám magasan az insigniával volt.
2010-es 160 lovas insignia sports tourer szinte új kora óta nálam van.A gyakori (tipus)hibák.
1.Motor: A 2013 előtti dízel 160 és 130 lovas autóknál fordul elő az olajnyomás hiba.
Ez a motor silány kínai csapágyainak összeforgásához, főtengely sérülés/görbülés, hengerfal repedés, motorblokk károsodáshoz vezet. Számtalan példa előfordult, amik az insignia forumon(lásd Főtengely csapágy gondok/ Olajpumpa gondok, Új Motor) olvashatóak.
mobile.de-n rengeteg kivülről patika állapotú motorhibás, akár váltó hibás insignia van.
A szomorú, hogy ezek 200K km alatt előfordulnak.
Megelőzhető(Késleltethető): Az olaj gyakori cseréje az ajánlott Motul olajra és az olajszivattyú tömítésének cseréjével.
Szerencsére ez még nem jeletkezett, a csapágyak is hibátlan állapotban vannak, viszont az egyik
nyomásmérő izzító tönkrement.2. További csapágy gondok: Nálam kormányzás közben fura recsegő hang jeletkezett, érzésre is kicsit
darabos volt a kormány. -> Új toronycsapágyak.
Mire kicseréltem a toronycsapágyakat, elkezdett búgni az egyik hátsó kerékcsapágy.
Valószinű hogy, a rossz kínai csapágyak és a nagy tömeg nem a legjobb kombináció.3. Csövek: A szokásos turbócső ami egyszer mindenkit utólér, viszont ennyivel nem elégedett meg, úgyhogy
eldobta a szervócsövet, ami odavágott a szivattyúnak is.4. Ülésfűtés: A jelenség úgy kezdődik, hogy viszonylag rövid idő után magától lekapcsolódik az ülésfűtés.
Egy idő után már be sem lehet kapcsolni. Ez a vezető ülésnél jött elő. Kicseréltem, erre az anyósülésen is tönkrement. A forumon van aki minden télen cseréli. (40K egy oldalra)5. Pár "apróság": A csomagtérgomb kívül, belül felmondta a szolgálatot, a hidraulikára volt visszahívás,
a belső kilincsről málik a króm.
Nagy hidegben rosszalkodott az alapjárat(nagyon alacsonyra esett a fordulat), nagy melegben meg az amúgy is erős traktorhangon felül, extra csöröpölés is néha-néha beköszönt. Talán ezen segít az ajánlott olaj.
Azért, hogy az élet ne legyen túl könnyű, most a klíma elkezdett ereszteni.Mindez egy 110K km-es kocsinál.
Ezekkel szemben a C vectrában a lengéscsillapító tört el, meg a generátor ment tönkre.
Remélem így már mindenki el tudja dönteni és átlátja a témát, további információk itt.[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
válasz lsebestyen #73608 üzenetére
Még az is lehet, hogy jót tesz nekik.
Egyébként ez a 2 literes dízel második generációs Multijet fiat motor, csak
az opel átdolgozta, bár ne tették volna.
A régebbi 1.9-est sokkal jobb motornak gondolom.[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
válasz B-L-A-C-K #74833 üzenetére
245/45 r18 gumival 140km/h tempomat 6 liter(lehet kicsivel alatta is), vegyes ha jól emlékszem 6.6 liter jött ki.
Egyébként az ecoflexnek le van burkolva az alja, lejebb van ültetve, hosszabb a diffi, vannak kis légterelő elemek és nagyobb az előtöltés(erősebb diesel hang). -
Hachiko95
aktív tag
válasz F_Gergely #74878 üzenetére
Nekem 20-110K km között volt 1.9-es 150 lovas C vectra-m, nem volt vele baj. Azóta is városban van ismerősnél, még megy .
Hangja is finomabb, mint az új 2.0 cdti-nek, bár a traktor tónus megvan ott is.
Az volt a kedvencem B,C vectra, insignia közül motor szempontból.A különbség a 100/120 és a 150 lovas között, hogy a 150-es verzió már 16 szelepes.
-
Hachiko95
aktív tag
válasz szabonagyur #76244 üzenetére
Az F Astra is üvegbúrás?
Nekem az A vectrába Osram Night Breaker van és mintha gyertyafény lenne.
Valószinűleg a foncsor már nincs a helyzet magaslatán, mattulás nincs kívülről, ezek a régi üvegbúrák nem nagyon hajlamosak erre. -
Hachiko95
aktív tag
válasz Markizmark #78289 üzenetére
A szilent csere után érezhető valami változás?
-
Hachiko95
aktív tag
Elég sok nyűgje van, a motort a filléres olajpumpa tömítés szokta kinyírni.
A futómű valamivel keményebb, mint a C vectra kombi.
Elég jól fekszik az úton, a gyári 245 széles mérettel jól is kanyarodik.
A flexride szerintem inkább csak játék.
Írtam már egy összefoglalót a tapasztalataimról, ha rákeresel megtalálod.[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
30.000Km nagyon sok, max 15 és az olajcseréket az ajánlott Motul olajjal kellene megejteni.
A filléres olajpumpa tömítés nyírja ki a motorokat, ha az nem volt cserélve egy ilyen motoron, az már elég baj.
2013-tól változtattak, azt nem tudom, hogy a motorkód is változott-e. -
Hachiko95
aktív tag
válasz ArthurShelby #82258 üzenetére
Ezek viszont régebbi kommentek, ha beleolvasol az újabbakba ott látod, hogy a tömítést muszáj cserélni a 2.0 cdti-ben. Az enyémben le lett cserélve, csapágyak épp állapotban vannak, karterben nem voltak fém darabok, de a cserélt tömítésen már "látszott a kor". Emellé persze ajánlott az a motul olaj amit említenek, de csak az nem fog segíteni a tömítésen.
"Főként csak a tömítés a problémás . Pumpa nagyon ritkán megy tönkre ." [link]A 130 lovasok is egyaránt érintettek, pont egy ilyennel történt meg pár hónapja amiről tudok. mondtam is még előtte, hogy cseréljenek tömítést mihamarabb(nem cseréltek), pár héttel utána már csapágyas lett a motor.
2012-2013 körül változtattak a motoron, másfajta csapágyak kerültek bele, de a tömítést szerintem ott is érdemes cserélni idővel.
-
Hachiko95
aktív tag
válasz OPiiPO #87582 üzenetére
Ebben az ülőlap és a hátrész párnájának a cseréje is benne van?
Nekem 2x kellett szétszedni, mert az ülőlap cseréje után 2 hétre a hátlapé is tönkrement.
Utána persze az utasoldali is tönkrement.
Olvastam olyat aki 3-4x cserélte egymást követő teleken, el tudom képzelni a párnák minőségét. -
Hachiko95
aktív tag
Olyat még nem láttam, aki a háttámlára térdelt volna, pedig nekem az is tönkrement.
Mondok jobbat, a két párna közötti vezeték is rojtosodik/elszakad.
Az anyagminőség és a kivitelezés is rossz.
Régi B/C Vectrában, ahogy Tikakukac is írja vígan mennek a gyárilag beszerelt ülésfűtések. -
Hachiko95
aktív tag
válasz klajos27 #87897 üzenetére
Az X14NZ központi befecskendezéses .
Egyébként az ötlet jó, mert a gyújtás rész szokott rosszalkodni ezeknél, ha jól értem egy működő astráról lett átrakva az elosztó, ami jól működik.
Akkor az üzemanyagot kéne megnézni, hogy kap-e a motor, ezen kívül már csak levegő kell. -
-
Hachiko95
aktív tag
válasz klajos27 #87905 üzenetére
Akkor itt egy kép [link], gondolom így néz ki. A szelepfedél "felett" van a nagy GM feliratos injektorház, amibe a nagy szívócső vezet, rajta 2 nagy csavarral, azt leszedve belenéznék, hogy egyáltalán jut-e üzemanyag a szívósorba, persze indítózás közbe.
Ha nem így néz ki a szívó rész, akkor tényleg karburátoros, hasonló elvet kell ott is követni, csak ott nem tudom, hogy fog látszani. Központi befecskendezésesnél simán látszik, ahogy fecskendezi be az üzemanyagot a pillangószelepre [link].
[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
válasz lsebestyen #88040 üzenetére
Nekem a C16NZ-nek 3/4 éve lett cserélve, teljesen száraz azóta. Pasztát nem raktam alá, a tömítés Victor Reinz márkájú.
Szerk.: A régi tömítés nagyon meg volt már keményedve, darabokba jött le, úgyhogy lehet kell majd kapargatni.
[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
válasz lsebestyen #88048 üzenetére
Tudom, viszonylag gyakran kell cserélgetni. Szerintem ameddig rugalmas, addig nem ereszt. Egy idő múlva elkezd gyöngyözni, átázik és utána már ereszt.
Egy jobb tömítés 2-3 évet simán kibír, az ezelőtti viszonylag sokáig volt fent. -
Hachiko95
aktív tag
válasz ricsi8800gt #93213 üzenetére
Mi "kiszedtük" a visszacsapó szelepet, már ha ezt lehet kiszedésnek nevezni. A cseréhez szerintem rendesen szét kell szedni ott mindent, így csak kiütni lehet. A generátor mögött van a dugója, és ott belül a szelep, ami be van ütve viszonylag mélyen.
Az okoskerék zörgés egyáltalán nem lett jobb, hasonló maradt vagy még rosszabb lett és a 0W-40-es Mobil-1 olajtól sem lett jobb, ugyanúgy zörög hidegindításkor 1-2 másodpercig.
Visszacsapó szelep volt [kép] , nincs [kép]
Egyébként Z18XER-ről van szó.Szerk.: A szolenoidról is le lett szedve a szűrő.
[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
válasz ricsi8800gt #93232 üzenetére
Jó kérdés. Nekem az lenne a kérdésem, hogy miért is rossz az a szelep ott, tehát milyen hibát okoz és mikor működik hibásan?
Olvastam a motorokról azt a leírást, ott azt írták, hogy vagy cseréljük vagy használjuk üresen. Körbe is kérdeztem, többen hallottak róla az okoskerékkel összefüggésben, de még nem cseréltek ilyet.Igen, sajnos ez már csak okoskerék cserével orvosolható, pedig hamar elkaptam, amikor még csak egy pillanatig csinálta hidegindításkor.
[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
válasz mrx1212 #94034 üzenetére
Ha már zörög az okoskerék, akkor azt cserélni kell. Egy idő múlva teljesítmény vesztés is lehet. Most nekem is zörgős (indításnál) állapotban van, év elején lesz cserélve. A szolenoidot könnyű cserélni, könnyen hozzáférhető 1 db. csavar.
A visszacsapó szelep [link] szerelése már problémásabb, generátor és helyhiány miatt nehezebb is hozzáférni. Eléggé bent van a blokkon belül, cserélni nem is tudom hogy lehet, biztos szépen szét kell szedni ott mindent. A közepét lehet kiütni vakon, csak vigyázni kell, hogy a fémgolyót, rugót meg a darabkákat ki kell halászni.
Valamelyik opeles fórumon olvastam, hogy teljes okoskerék csere után pár hónappal megint zörgött valakinek, valami tönkretehette újra.[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
válasz mrx1212 #94036 üzenetére
Ilyen fajta volt nekem is, de nem segített ezeknek az eltávolítása. Pedig rögtön, amikor megjelent a hang levettem a szűrőket és kapott az ajánlott 0W-40 Mobil olajból. Abszolút hideg motornál (reggel) ott maradt a hang és most már akkor is zakatol egy kicsit, ha nem teljesen hideg.
-
Hachiko95
aktív tag
válasz bandi0000 #94210 üzenetére
Ugyan A Vectrán, de ilyen volt nekem is. Szerintem érdemes lenne átmosni a belső radiátort, lehúzni a tűzfalon bemenő és kimenő víz csöveket, majd slaggal átmosni. Persze közben a hűtővízre figyelni kell. Nagyobb nyomással átengedni rajta a vizet, ezután én még egy kis trisós oldatot is beleöntöttem és hagytam ázni, majd egy pár óra múlva átmostam slaggal, végül kifújtam belőle a vízet.
Előtte a középső befúvón max. langyosat fújt teljesen üzemmeleg motornál, közvetlenül a mosás előtt teljesen eldugult a radiátor, úgyhogy még oldalt se volt langyos. Mosás után középen is rendesen meleget fúj. Elképzelhető, hogy a vízhőfokjelző szenzort le kell légteleníteni (kicsavarni-visszacsavarni) a művelet után, mert be tud ragadni egy kis légbuborék oda és rosszalkodni fog a műszercsoporton a vízhőfok visszajelzés.
[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
Az A Vectránál is így van, hogy a német előírás szerint hideget fúj a középső, gyárilag ilyen, stb.. Forumokat olvasgatva én is azt láttam, hogy ez a normális, mert nekem is ilyen volt, de az átmosás után mégis jön ott rendesen a meleg üzemmeleg motornál. Valamivel valóban hűvösebbet fúj, úgy mondanám, hogy az oldalsó forró, a középső pedig tisztességesen meleg, összeségében pedig nagyon erős a fűtés.
[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
válasz Csabadi #94295 üzenetére
Alapvetően a gyújtás rendszere elég érzékeny, csak az inkább fordítva szokott történni, hogy melegen nem indul. Olyankor az eletronikus gyújtás modul kínlódik, ami az elosztófedél alatt van. Túlmelegszik, melegen nem indul, lefullad, majd utána már hidegen se indul. Illetve a gyújtás jeladó, ami nagyobb fordulatnál tud rosszalkodni, kimarad a gyújtás.
Gyertyák, kábelek rendben vannak?
Injektorház hátoldalán a vákuumcsövek a helyükön vannak? -
Hachiko95
aktív tag
válasz Csabadi #94297 üzenetére
A gyújtás modul engem is megviccelt, az új drágább fajtával el se indult a kocsi, még rosszabb lett mind volt. Úgyhogy megvettem a legolcsóbb mobiletron-t, a fém hátlapját bepasztáztam artic mx-4 hűtőpasztával azóta hibátlan, ennek már egy jó pár éve.
A gyújtás résznél a trafó kivételével minden cserélve lett, azóta nem is volt ezzel baj.Indításnál gyújtáson szoktam várni pár másodpercet, akkor könnyebben indul. Elképzelhető, hogy valamelyik hőmérséklet szenzor rosszalkodik.
-
Hachiko95
aktív tag
-
Hachiko95
aktív tag
Pár fejlemény az indításkor fellépő zörgő (dízeles) okoskerekek ügyében.
Írok pár hívószót: Z16XER , Z18XER , okoskerék , szolenoid , visszacsapó szelep.Még tavaly kezdett a reggeli hidegindításoknál traktorozni az autó pár pillanatig, később 1-2 másodperces zörgésre rosszabbodott, ekkor megtörtént a szoleloid szűrők levétele, majd az ajánlott 0W-40-es Mobil 1 olaj használata, illetve az egyik fórumos leírás alapján a visszacsapó szelep ki lett véve, ezek egyike sem segített. Igazából már egy fél órás állás után is volt egy rövid zörgés indításkor, menet közben sosem, teljesítmény vesztés nem állt fent. Hibakód sosem volt.
Év elején le lett cserélve a szívóoldali okoskerék és csak azért azaz egy, mert a kipufogó oldali nem lógott, a szívó rendesen kotyogott. A probléma nem javult, úgyhogy jobban beleástam magamat a témába.
Abban a leírásban, ami itt a topicban is volt, azt írták hogy: "szelepet kidobjuk a blokkból és üresen használjuk, vagy kicseréljük."
Ez így butaság, mivel üresen nem szabad használni, a visszacsapó szelepen keresztül megy közvetlenül az okoskerekekhez az olaj, ha nincs ott a szelep vagy hibás, akkor elengedi az olajat és visszafolyik a karterba. Maga a zörgés az olajhiány miatt van, és ha elengedi az olajat, akkor minden indításnál fel kell nyomnia oda. A szelep egy 2500Ft-os alkatrész, ennek cseréljével valószínűleg még menthető a kezdeti szakaszában az okoskerék. Viszont, ha nincs cserélve, akkor az új okoskereket is tönkreteszi az olajhiány.Négy hibalehetőség van:
1. Szolenoid (és az ezen lévő szűrő elforgása)
2. Okoskerék, ha már lötyög
3. Visszacsapó szelep nem tart (generátor mögötti)
4. Olajjárat el van tömődve és így olajhiány lép felHa nincs hibakód és nem vagyunk biztosak benne én nem cserélnék szolenoidot és a két okoskereket sem feltétlen, csak ha lötyögnek.
[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
válasz Apollo17hu #95110 üzenetére
Bemelegítés alatt 2000-2500-as fordulat, utána bátran egy középfordulatszám tartomány 2000-4000. Én nem szoktam 2000 alatt semmit szenvedtetni, ha magához képest nem indul el rendesen az adott autó, akkor szerintem rossz fokozatban van.
-
Hachiko95
aktív tag
-
Hachiko95
aktív tag
válasz AMD Power #95331 üzenetére
C16NZ-be is 100-ast rakok, igaz nem megy sokat az autó, illetve tavaly nyáron volt egy kis detonációs csörgés 2500 fordulat körül minimális gázon, nagyon pici részterhelésen, pedig rendesen be volt állítva a gyújtás stroboszkóppal. Ezért visszaraktam úgy az előgyújtást, hogy rendesen lomha lett a kocsi és átraktam 91-re az oktándugót, de még akkor is csinálta. Úgyhogy 100-as megy bele azóta, ezzel nem csörög. Olvastam valakinél, hogy egy ideig 100-ast tankolt, majd utána visszaváltott 95-re és megoldotta a problémát. Ezek az adalékolt nagyobb oktánszámú benzinek úgy vannak hirdetve, hogy elvileg tisztítanak is.
-
Hachiko95
aktív tag
válasz DjDanee87 #96003 üzenetére
Az a baj, hogy kifolyik az olaj az okoskerekekből és azért van ez a hang, mert szárazon megy. Nem feltétlen oldja meg az okoskerék csere a hangot. Lehet, hogy a visszacsapó szelep is teljesen elereszti az olajat. Általában a szívó kerék szokott lötyögni. Ha még nincs levéve a szolenoid szűrő, akkor az megér egy próbát.
A kékes lila járaton megy az olaj az okoskerekhez és arra a járatra mutató piros nyílnál van a visszacsapó szelep. (A sárga nyilacskák tévesen, pont a másik irányba mutatnak.) [link] -
Hachiko95
aktív tag
válasz ArthurShelby #96276 üzenetére
Képről nem látszik mennyire mély, de szerintem ki lehet hozni egy kis vizes csiszolással és polírral. Arra kell figyelni, hogy a lakk fel ne szakadjon, csak finoman szabad megcsiszolni.
[kép] -
Hachiko95
aktív tag
válasz ArthurShelby #96610 üzenetére
Igazából a Vectra és az Insignia a középkategória. Az Opelnak nincs már felsőkategóriás autója, régebben volt az Admiral, Kapitän, Diplomat, Senator, Omega és még egyéb különlegességek.
-
Hachiko95
aktív tag
válasz Luck Dragon #96622 üzenetére
Olajpumpa tömítés, vásárlás előtt le kéne venni a kartert és megnézni a csapágyakat, a 3. hengeré szokott kinyíródni. Ha baj van onnantól költséges lesz, akár új blokk, főtengely, stb.. A Csergőbe úgy mondják, hogy két féle motor van, ami már lecsapágyasodott és megcsinálták, és ami le fog.
Túl nehéz is a kocsi, ami meglátszik a többi alkatrész tehelésén (főleg a csapágyakon), több helyen spóroltak, gondolok itt az ülésfűtésre, kapcsolókra, kilincsről belül mállik a króm, kívül a díszcsík hajlamos lejönni. Városban a hosszú váltóval a dízelt csak kinyírni lehet, ugyanúgy a kettőstömegűt és a kuplungot. J astra is hasonlóan nehéz.
Én azt mondom, hogy célszerű hanyagolni mindkettőt. -
Hachiko95
aktív tag
válasz Luck Dragon #96629 üzenetére
Talán 2013-tól, de elvileg ugyanaz a tömítés van azokban is, azután voltak a B motorkódúak, amik talán rendben vannak. Az a probléma, hogy azon kívül is egy rakat probléma elő szokott jönni, pl. amik az insigniaclub forum oldalán ott vannak topic témák, azok komolyan előbb-utóbb mindegyiket utóléri. J astrába is hasonló dolgok vannak, de azokat annyira nem ismerem, csak ismerősökön keresztül. Ugye ez a CDTI egy Fiat motor, amihez az Opel hozzányúlt, de én ilyen hibákról nem tudok a Fiatokban.
-
Hachiko95
aktív tag
válasz smallmer #97266 üzenetére
Pont most volt a totalcar erőmérőbe egy Honda S2000, nem tudom mennyire lehet egy másik pados méréssel összehasonlítani, de azt néztem, hogy az 1.8-as Z18XER H Astra GTC konrétan 6000-ig nagyobb teljesítményt és nyomatékot adott le, mint az S2000. Ezzel az 1.8-as motorral nagyon szépen ugrik a GTC, már 2000 alatt szépet húz, végig ott a nyomaték, 4500 körül érezni, hogy még jobban megindul és egészen leszabályzásig szépen forog a motor.
Nagyon kényelmesen autózható teljesítménye van akár városban, akár egy kanyargós úton. Elvileg az 1.8-as motorral is 1300kg alatt van.[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
válasz dangerzone #98300 üzenetére
Szép kívülről a J GTC, bár én belül a "dupla" A oszlopot kisablakkal nem annyira kedvelem. Viszonylag nehéz, úgyhogy jobb ha minél nagyobb motor van benne, főleg hogy a menetdinamika felérjen a külsejéhez. Gondolom 1.4 turbót nézegeted, mert 1.4 szívó az tuti pusztulat. A 140 lovas 1.4 (A14NET) és 180 lovas 1.6 (A16LET) szerintem nem rossz motorok, ezek még szívócső befecskendezősek, tehát szívósor kokszolódás nem probléma.
Ugye a szokásos J astra / A insignia problémák ott vannak: Az M32-es 6 sebességes váltó, ülésfűtés, kilincsekről mállhat a króm, nyüszörgő kuplungpedál, stb. Alapvetően szerintem problémásabb, mint egy H astra / C vectra. J GTC-nek azt hiszem más fajta futóműve is van, mint egy sima J astrának, ideálisabb sportos vezetéshez.
Azt tudom, hogy az 1.4 turbó (A14NET) J-be, nem megy úgy, mint az 1.8 szívó (Z18XER) H-ba. Pedig mindkettő 140 ló és az 1.4 turbó 200Nm a 175Nm helyett. De annyival könnyebb a H astra, és a régi szívónak olyan karaktere van, hogy már 2000-es fordulat alatt ugrik. 1800-as fordulatnál már 150Nm nyomaték megvan. Viszont autópályára a hosszabb váltó miatt a turbósok jobbak lennének.
-
Hachiko95
aktív tag
válasz zgospel #98308 üzenetére
Hosszú löketű motor + változó hosszúságú szívósor és változó szelepvezérlés bőven ad nyomatékot. 1800-tól 6300-ig 150Nm+, gyakorlatilag egy nyomaték fennsík van. 2500-5700 fordulat között végig max. nyomaték közelébe tanyázik 170Nm+. Ugye ez az amit nem látunk, amikor megadnak egy max. teljesítmény és nyomaték értéket, pedig ez a fontos.
Igen, autópályán elég sokat forog kellene neki egy 6. fokozat.
-
Hachiko95
aktív tag
válasz Tikakukac #98517 üzenetére
Ráadásul nem csak a reagálás mértékével van baj, hanem van egy jó adag késleltetés is. Egy gyors pedálmozdulatnál csak felengedésnél pörög fel a motor. A gázpedál mapping-je sem lináris, károsanyag kibocsáltás miatt a nyitás és zárás is bele van simítva, főleg alacsony fordulatnál lehet érezni. Ez a problémám az összes új autóval, mert meg lehetne csinálni rendesen azt az elektromos gázpedált, de sosem olyan mint egy bowdenes. A Sport gombbal már nincs késleltetés, úgy olyan mintha tényleg én nyomnám a gázt, viszont a mapping aggresszívebb.
Alapvetően ezért tud élvezetesebb lenni egy régi, akár gyengébb autó, mert sokkal direktebb a kapcsolat. -
Hachiko95
aktív tag
válasz Integrale #98639 üzenetére
Szerintem ettől a motortól nem kell félni, 120e km körül vettem (H Astra GTC), akkor a kocsi gyakorlatilag hibátlan volt. Később elkezdett kopogni indításnál az okoskerék, csak a szívó lett cserélve mert az volt laza, a cserétől függetlenül ha nagyon meleg van indításnál tud egy kis hangot adni, de hidegben egyáltalán nem. Szolenoidot nem cseréltem. A visszacsapó szelepet kellett cserélni, kiszedve még rosszabb volt, úgyhogy csere kell. Illetve most télen volt hőcserélő tömítés csere. Hidrotőke nincs, szelephézagot állítani kell. Látható olajfogyasztás 10e km alatt sincs, 0W-40-es Mobil olajat kapja.
-
Hachiko95
aktív tag
Csergőnél szerintem lehet most is kapni, filléres tétel. A csere viszont nem egyszerű, a generátor le kell szedni és eddig tart a könnyű rész, mivel úgy kell azt a helyéről kiszedni, hogy nem lehet belátni oda. A belsejét ki kell ütni, és kihalászni az alkatrészeket, a műanyag darabokat, a rugót és a fémgolyót, hogy ne az olajjáratban keringjen. A szelep fémházát pedig egy megfelelő méretű csavart belehajtva kell kihúzni. Utána pedig beütni az újat. Orosz fórumokon van róla anyag [link] , [link] .
Van aki saját készítésű szelepet rakott bele erősebb rugóval. Alapvetően elég szar ennek a szelepnek és az okoskeréknek is a dizájnja.[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
válasz vzsryl #99878 üzenetére
Viszont az csak egy "sima" 16 szelepesre igaz. Egy változó szelepvezérléses, twinportos Z18XER mindenhol megy, alul-középen-felül, főleg ha viszonylag kevés súly párosul hozzá. Nyomatékcsúcs 3800-on van megadva, de 1800-as fordulaton már elérhető annak 85%-a.
Egy C16NZ pedig középre van hangolva, alul-középen szépen megy, felül fáradt, de kellemes karaktere van és a közvetlenség kárpótolja az erőhiányt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen