- Mobilinternet
- Milyen routert?
- ASUS routerek
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Linux kezdőknek
- Facebook és Messenger
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
-
IT café
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
DjDanee87
addikt
Sziasztok
Opel Astra H esetén p0597 termosztát hibát jelent elvileg. Pedál próbával olvastam ki. Jelentősebb kiadásra kell számítanom ha elviszem szervizbe vagy olcsóbb dologról lehet szó?
-
DjDanee87
addikt
válasz HoaryFox #93670 üzenetére
A termosztát cserét végül a szerelőre bíztam. A drágábbikat (45e Ft-os) választottuk bele. Ha a szervizkönyve valós a kocsimnak, akkor volt cserélve a termosztát 25000 km-el ezelőtt is. Ráadásul ahol műszakiztattuk mondták, hogy volt náluk szintén H Astra termosztát problémával és az elsőre belerakott új termosztát nem volt jó, másodikat kellett rendelniük.
Így végre hibakód mentes a kocsi. Egyedül annyi gondom van vele, hogy 90-100 km/h között fura búgó "hullámzó" hangja van. A szerelőm látatlanban csapágyra gondolt, de megpróbálva nem jött rá, mi adhatja a hangot. A kipufogó tartó gumikat mondta, hogy érdemes volna cserélni, de nekem nem áll össze a kép, az hogy tudna csak abban a szűk tartományban hangot generálni.
-
DjDanee87
addikt
Azt hogyan lehet tesztelni, hogy nem ragadt-e be belső keringésre a kocsi (Astra H)? Volt másnál korábban és nekem is párás marad kicsit a szélvédő körben annak ellenére is, hogy fújok ablakra állítva levegőt.
-
DjDanee87
addikt
Üdv
Mostanában hallok valamit folyni az autóban elindulás után. Mintha középkonzol alatt, váltó környékéről jönne a hang. Ami furcsa, hogy csak indulásnál lehet hallani - akkor mintha valahova hátrafolyna a víz az autó mozgása miatt, és később menet közben már semmi.
Astra H - 5 ajtósValami ötlet, érdemes-e ezzel foglalkozni? Ha igen, hogyan?
-
DjDanee87
addikt
válasz ntomka #94017 üzenetére
Nagyon hosszú távon fog csak kiderülni szerintem. Legalábbis nálam, mert olyan sokat nem megyek és viszonylag ritkák az adatok így.
Vezetem magamnak a dolgokat, igaz csak kb fél éve és elég vegyes a fogyasztás amiket eddig tapasztaltam. Ha ebből indulok ki, hogy van itt minden 6,9 és 8 között akkor ebből nem igazán lesz észrevehető különbség. Esetleg ha ránézek külön hogy idáig volt 7,54 az átlag és mennyi mondjuk a mostantól számított köv 1-2 év.[ Szerkesztve ]
-
DjDanee87
addikt
Üléshuzatot tettem volna az Astra H-ba, de a hátsó ülés ülőlapjára nem tudtuk feltenni, mert valami stimmel vele.
Találtam egy YouTube videót is, de nem segített. Abban annyit csináltak, hogy az ülés alatt lévő két műanyag karikát meghúzták előrefelé és simán billent a hátulja az ülőlapnak. A karikákat én hiába húzom, csak kb 5 cm-nyit emelkedik a hátulja de tovább nem, mintha valami beakadt volna és nem engedi felnyílni. Így nem tudjuk alátenni/megkötni az üléshuzat rögzítésére szolgáló zsinórokat. Valakinek valami ötlete volna erre?
-
DjDanee87
addikt
Kösz a képet. Holnap leszek csak az autó közelében, majd még próbálkozom. Ebből mondjuk nem derül ki számomra mi akadhat el, a két műanyagot simán meg tudtam húzni elöl, de hiába.
Mondjuk nem 100%os valami az biztos, mert nem lehet a helyére tenni rendesen az ülőlapot. Bal elöl mindig mozgatható kicsit fel-le, és ha ranehezedik valami nyikorog (mert nincs a helyén). -
DjDanee87
addikt
válasz ntomka #94072 üzenetére
Valami tuti nem stimmel. Hétvégén szenvedünk vele még fél órát, de semmi. Ha a műanyag karikával kiakad az egyik oldal elöl, akkor a másik meg sem mozdul kb. Nagy nehezen sikerült azért egyszer kiakasztani mindkettőt elöl, de utána hiába térdeltük hátrafelé, nyúltunk alá a hátsó részét nem lehet kiakasztani.
-
DjDanee87
addikt
Arra vajon van olcsó megoldás, hogy a külső visszapillantó tükrök mozognak? Maga a tükör lap a házban mozog, főleg nagy sebességnél (pl autópálya). Éjjel tud zavaró lenni, mert olyan mintha villognának hátulról.
Én laikusként azt hittem rosszul van rögzítve, de a szerelőm szerint semmi baj vele. Az is igaz, hogy a borítás sérült kicsit (még az előző tulaj által), és valószínű nincs már meg minden műanyag pöcök ami a borítást rögzíti. Lehet hogy ez okozza a gondot esetleg, hogy belefúj a tükör alá a szél szemből a hézagon és attól billeg?
Szerk: Astra H, bár gondolom egyfajta megoldás van más autóknál is ezügyben.
[ Szerkesztve ]
-
DjDanee87
addikt
Holnap viszem szerelőhöz a H Astrát (Z16XER). Más miatt is, de így látatlanban van arra tipp, hogy indítás után egy darabig (gondolom míg nem lesz üzemmeleg a motor) vízcsorgás hallható 2es fokozatban gyorsítás közben.
[ Szerkesztve ]
-
DjDanee87
addikt
Valamennyi fagyállót kellett rátölteni, de tócsát nem láttam a garázsban. Majd kiderül egy idő után, hogy mi a helyzet.
A rosszabbik hír, hogy van egy nem túl hangos súrlódó fém hang indítás után a bal első kerék környékén. Elvileg a szervó szivattyú, amíg nem melegszik fel benne az olaj hallani. Remélem nem megy tönkre, mert jó kis 2-300 ezres árakat találtam rá.
-
DjDanee87
addikt
Írtam korábban Astra H hátsó ülés problémával: nem tudtuk kiszedni az ülőlapot a helyéről (üléshuzat felrakás céljából kellett volna). Vittem szerelőhöz a vízcsorgás hang miatt és megkértem nézzek meg miért nem jön ki a hátsó ülés. Valahogyan megoldották, most viszont az üléshuzat ráapplikálása után nem tudom visszatenni . A hátsó része úgy gondolom jó helyen van, mármint az ülőlap alján található fém rudak szerintem bent vannak mindkét oldalon a megfelelő helyen hátul, de az elsők nem akarják az igazságot. Egy bizonyos ponton megnyomva a jobb oldal legalább a helyére pattan, de csak addig amíg nyomjuk. Elengedve kiugrik a helyéről. A vezető ülés mögött még ennyit sem sikerül - ott csak lenyomható de nincs kattanás hang és nem is marad úgy az sem. Csináltam róla videót, de nemhiszem hogy sokat érne: [link]
Valami ötlet mit bénázunk el?A másik gond az autóval az indulás utáni percekben hallható vízcsorgás volt gyorsítás közben. Kellett bele tölteni fagyállót, de mást nem csinált végül a szaki. Azt mondta lehet a vízpumpa vagy a termosztát cseréje után (nem emlékszem melyiket mondta már, kb 1 hónapja voltam) nem lett rendesen légtelenítve a rendszer, de ha nem folyik sehol akkor jó. Kicsit viszont csöpög valahol. Önteniük kellett rá fagyállót, úgy hogy novemberben a műszaki előtt minden folyadékszint le lett ellenőrizve, illetve azóta egy kartont rakva a kocsi alá a garázsban látszik, hogy csöpög belőle valahol. Ilyen apró pöttyöket látni jobb oldalon: [link]
Próbáltam nézelődni a motortérben, látok-e valahol bármi folyadékot, és ezeket találtam csak:
1 Ez a kocsi jobb első kerekénél állva látszódik, benézve a motor és a tűzfal közé, alul a borításon látszódik valami folyadék: [link] Valószínűleg erről a borításról csöpöghet szép lassan a kartonra, mert kb helyileg ott vannak a cseppek.
2 Itt pedig elöl állva a motortól balra látható valami alul: [link]
Gondolom ennyiből nem lehet rájönni, honnan szivárog -
DjDanee87
addikt
Azt a takaró elemet a motor alatt amin van a hutofolyadek vagy olaj [link] , le lehet szedni alulról? Van szereloakna a garázsban, csak kicsit el kellene pakolni, hogy használható legyen. Tele van dobálva lomokkal. Ha alulról leszedhető egyszerűen, még akár hozzám hasonló autókhoz nem értő számára is, akkor szerintem megpróbálkoznék vele. Hátha látszódik honnan került oda a folyadék.
-
DjDanee87
addikt
Olvasgattam itt korábban, hogy páran cseréltetek Astra H-ban ablakmosó fúvókát Insigniásra, én is kedvet kaptam a dologhoz. Láttam róla https://www.youtube.com/watch?v=ETM4g0Ns_oA&t=30s [videót is] , gondoltam ezt simán kicserélem magamnak. Meg is jött a csomag, de sajnos sikerült elakadnom kb az első lépésnél . Van valami jó trükk az ablaktörlőt tartó anyák leszedésére? Úgy rá vannak szorulva, hogy hiába fújkáltam meg párszor WD40el meg sem moccan egyik sem.
-
-
DjDanee87
addikt
Nem sikerült megoldanom továbbra sem a hátsóülés visszaszerelését. Ma is szenvedtem vele újabb 20 percet és nem jutottam semmire. Hiába nyomom, tolom, húzom, térdelem bármerre, nem akar a helyére kerülni/ott maradni. Ma sikerült egy kis darabot is valahogy kiszakítani az aljából, de szerencsére nekem nem tűnik úgy, hogy anélkül a darab nélkül bármi extra gondom lenne.
Csináltam pár képet az aljáról: [link]
Valami tuti tipp, hogyan tudnám végre visszavarázsolni a helyére, vagy esetleg láttok-e valamit a képeken ami nem stimmel és amiatt nem megy?[ Szerkesztve ]
-
DjDanee87
addikt
Úgy próbálkozom, hogy előbb a hátulját teszem be a hátlap alá, kb 45 fokos szögben emelve az elejét, hátha akkor a fül alá bemegy, majd próbálom a helyére pattintani elöl de nem sok sikerrel. Összesen már több mint 1 órát próbálkoztunk vele páran a családból, de nincs még a helyén sajnos.
Találtam neten egy képet/leírást a kiszedéséről: [link]
nem sokat segítNéha olyan amúgy, mintha elöl bepattanna a helyére, de csupán addig amíg ránehezedünk, magától nem marad ott. Olyan mintha elöl nem akarna az ülés alján lévő rúd bemenni a fekete nyelv alá [ezen a képen
[ Szerkesztve ]
-
DjDanee87
addikt
Megvolt az első pollenszűrő csere az Astra H-ban. Elég érdekesen volt benne az előző, remélem nekem sikerült jól csinálnom és nem így néz ki. Ezt szedtem ki: [link]
[ Szerkesztve ]
-
DjDanee87
addikt
válasz mindthecrap #96002 üzenetére
Ez lenne az a bizonyos "traktorozás", ami okoskerék cserét kíván?
[link]
Astra H Z16XER, akkor indul ilyen hanggal, ha pár napig nem használom.[ Szerkesztve ]
-
DjDanee87
addikt
válasz FoLey-v #96285 üzenetére
Nekem meg most van szerelőnél. A traktoros indulást is szerettem volna ha javítják (Z16XER), de nem csinálta nekik indulásnál. A szolenoidot kitakarították azért hátha az megoldja, de azt mondták ne foglalkozzak vele amíg csak napi első indulásnál csinálja. Szimeringet is kell cserélni, szóval még nincs kész, kíváncsi vagyok ez a tisztítás segít-e majd valamit.
-
DjDanee87
addikt
Milyen körülmények közt kell nézni a motorolaj szintet?
Gondolok itt arra, hogy néztem azután, hogy hazajöttem egy rövidebb városi körről, még meleg motorral, amikor a Min és Max között volt pont középen. Másnap reggel ugyanúgy megnéztem és akkor meg a max fölött mutatta, kocsi végig ugyanott állt a garázsban. -
DjDanee87
addikt
válasz ricsi8800gt #96341 üzenetére
Ok köszi.
Amúgy nem oldotta meg a szolenoid tisztítása a traktorozást.
Mikor vittem a szerelőhöz a kocsit úgy beszéltük meg pont emiatt hogy előző nap hagytam ott, mert ha nem hallják nem tudnak rá mit mondani. Náluk nem úgy indult állítólag (vagy elfelejtették figyelni?). Mondtam hogy van róla videóm, amiben meghallgatható, az nem érdekelte őket, mert úgysem adja vissza rendesen a felvétel a hangot - szerintem elég jól hallható rajta, linkeltem itt már korábban. Ráadásul kinyomtattam itteni hozzászólást a hibáról és odaadtam nekik, amiben le volt írva mi okozza és milyen lehetőségek vannak. Aki a kocsit átvette mondta, hogy OK elteszi, de a szerelők úgysem fogják megnézni, értenek ők anélkül is hozzá.
Lehet mégis el kellett volna olvasniuk Most ugyan ott vagyok, traktorozik indulásnál továbbra is.Szolenoidot kitisztitották, nekik jó volt utána és azt mondták ha mégsem, ne foglalkozzak vele amíg csak ilyen indulás utáni 1-2 mp-ről van szó.
[ Szerkesztve ]
-
DjDanee87
addikt
válasz ricsi8800gt #96344 üzenetére
Itt írta valaki, most munkából telefonról nem fogom kikeresni, hogy a szolenoidon előforduló szűrő okozhatja, amit ki is lehetne szedni elvileg. Ugye ez volna az olcsóbb megoldás első nekifutásra, de ők csak kitisztitották. Persze ha ez nem akkor akár okoskerék csere.
Majd lehet megnézetem mással ha lesz rá időm.
[ Szerkesztve ]
-
DjDanee87
addikt
Engem utál ez a Z16XER motoros Astra H.
Volt pár hete, hogy 2 telefon erejéig félre állva egy parkolóba ment a motor + klíma. Majd továbbhaladást követően kigyulladt az alacsony olajszint jelzés ( narancs lámpa ). Félreálltam, leallitottam, majd 1 perc múlva újraindítás és megszűnt. Ment szervízbe, ahol első szimeringet cseréltek.
Ezutánvoltunk a hétvégén Ausztriában. Minden rendben volt 7-800 megtett kilométerig. Majd hazaút előtt a parkolóban jarattam a klímát pár percig, hogy levigye a párát az ablakokról. Indulás után megjelent megint az olajszint jelző lámpa. Első benzinkútkoz kiálltunk, újraindítás után eltűnt a jelzés. Biztonság kedvéért 5 perc várakozás után nivopálcát megnéztem, min és max közötti olajszintet mutatott. Nehogy gond legyen vettem drágán olajat az osztrák kúton, belement 1 jelzésnyi és hazajöttünk.Egyrészt mehetek majd vissza, vagy új szerelőhöz. Másrészt lehet-e bármi köze az olajszintnek a parkolás közben járatott klímához, mert az eddig összesen használt kb 12000 km alatt kétszer volt alacsony olajszint jelzesem, és mindig közvetlen azután.
-
DjDanee87
addikt
Az jelenthet valamit, hogy elég feketés, talán égett szagúnak is tűnt az olaj a motorban ma, mikor szintet néztem?
-
-
DjDanee87
addikt
Astra H-ra van jól bevált ablaktörlő? Méretre is kíváncsi volnék, mert a mostani egy picit kisebb mint kéne szerintem, a kettő közt van egy rész ahol nem töröl.
-
DjDanee87
addikt
Üdv.
Volt nemrég a Z16XER motoros H Astram levegőszűrő, és olajcserén. Azóta indításnál úgy rázkódik a motor (csak 1 mp-re), mintha le akarná bontani az elejét. Van ötlet mitől lehet ez?
-
DjDanee87
addikt
Pont én is néztem a minap hőfokot. Igaz ez H Astra Z16Xer kóddal (+páncél) és nálam 90-108 között mozog. Akkor gyanítom az normális.
-
DjDanee87
addikt
Üdv
mitől gyulladhat ki menet közben a motorolajszint jelző a műszerfalon, ha van elég olaj? (Astra H Z16XER)
Tegnap reggel mentem Pestre az M3ason és kigyulladt sárgán a visszajelző. Következő pihenőnél kiálltam, vártam 5 percet és a pálca szerint maxon volt az olajszint. Utána újraindítás után nem jelent meg, folytattam az utam. Visszaúton sem volt semmi gond délután.
-
DjDanee87
addikt
Írtam pár napja, hogy kigyulladt az olajszint jelző menet közben, de nem volt kevés az olaj.
Most mentem egy karikát a kocsival a hétvégén, és utána ismét megnéztem a szintet.
Pálca szerint nem kevés továbbra sem: 5 perccel megállás után
25 perccel megállás után
Többször kihúztam - töröltem, mindig ugyanazt mutatta.Mégis mitől jöhetett elő akkor a kis kanna a műszerfalon?
-
DjDanee87
addikt
válasz mohabá 007 #99101 üzenetére
A korábban linkelt képen túl van töltve, vagy az normális ha a felső racsozott [link] részen is van?
-
DjDanee87
addikt
Üdv
Új helyre vittem a kocsit lejáró műszaki miatt + éves teendők. Előző helyen már volt két rossz tapasztalatom is. A kérdésem most az volna, Astra H, Z16XER motoros kocsiba jó ez az olaj? [kép]
[kép]Kérdezték, hogy viszek-e sajátot és én rájuk bíztam. Csak annyit kérdeztek minőségben milyen legyen, közepes mellett maradtunk.
Én úgy tudtam ebbe a motorba dexos 2-es 5W30 való - jelentsen ez akármit is, de a képen láthatóból kaptam fél litert vissza. Jó jel legalább, hogy valószínű eltalálták a 4,5 litert - legalábbis én úgy tudom annyi kell bele (korábban másik helyen ez gondot jelentett).Elszúrtak/elnéztek valamit, vagy minden rendben van ezzel így ?
-
DjDanee87
addikt
válasz toompa #101108 üzenetére
Köszönöm a válaszokat. Most reggel én in ránéztem ha Unixon kivalasztom a megfelelő autót/motort akkor elsők közt dobja fel ezt az olajat. Ők onnan vették az oldalán lévő matrica alapján. Unix oldalán is azt írja rá hogy dexos2, akkor jó lesz ez egy évig aztán jövőre viszek én 5w30at.
-
DjDanee87
addikt
Üdv.
Astra H kérdésem volna kettő is.
Egyrészt van-e valami megoldás arra ha a titkos menü nem jön be akksi csere után, előtte simán ment ahogy YouTube videón láttam. Most gomb nyomva tartásra csipog ahogyan kell, de azt írja no function. Külföldi fórumon olvastam hogy másnak is ez volt, megoldást nem találtam.
Másik dolog, kicsit össze is függ. Szeretném valahogy látni a motor hőmérsékletét. Leírom miért, hátha segít.
Egyik nap beálltam a garázsba, olyan hangot hallottam mintha eresztene a levegő a gumiból. Másnap néztem és mindben van levegő. Elmentem a kocsival bevásárolni és hazaérve a rövid út után a garázsban még vagy 2-3 percig ment a hűtő ventilátor miután a kocsit leállítottam. Benéztem a motortérbe és látom mintha valami folyadék lenne a geptetőn belül meg a légszűrőházon, és tényleg fagyálló nem, vagy alig volt a tartályban.
Közeli szerelőt hívtam (ez péntek dél körül), és tudtak is fogadni, de hétfőtől szabadság így kérdéses nem találnak-e más gondot szétszedès után. Bontás nélkül csak azt látták hogy a radiátor volt elrepedve valahol a rögzítése mellett oldalt, cserére szorult. Mást végül nem találtak, radiátor csere megvolt. Így elméletileg minden rendben van, és lehet csak én parázok fölöslegesen, de mintha azóta melegebb lenne a motor. Tehát megyek vele egy rövidet csak a szomszéd faluba meg vissza és a garázsban mikor elmegyek az autó eleje melett, az brutál meleg. Nyilván ez teljesen normális egy bizonyos szintig, ezért lenne jó, ha működne a belső menü és látnám a hőmérsékletét menet közben.A fagyálló kiegyenlítő tartálya mellesleg elég rosszul néz ki, szerintem már olyan volt mikor a kocsit vettem majd 4 éve. Most a legutóbbi javítás után belenéztem, hogy nincs-e gond. Fagyálló szintje rendben, de láttam benne úszni valami darabot/szennyeződést. Erről mindjárt megpróbálok berakni képet ide, ha meg tudom oldani mobilról.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Formula-1
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Milyen autót vegyek?
- Milyen okostelefont vegyek?
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Politika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- LG C3: egy középkategóriás OLED tévé tesztje
- További aktív témák...
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen