-
IT café
PlayStation 5 ON-topik téma-összefoglaló
MIELŐTT KÉRDEZEL, OLVASD EL!
Az OFF-topik ezen linken keresztül érhető el.
A témához szemernyit sem kapcsolódó hozzászólás és a Spoiler tag használatának elmulasztása figyelmeztetés nélküli törlést vonhat maga után!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
CPU és GPU a RAM-ból dolgozik. Az új SSD és hozzá az I/O vezérlő arra jó hogy gyorsabban streamelje az adatot a RAM-ba, és lehetővé váljon on the fly betölteni szinte akármilyen környezetet a játékban. I/O semmit nem tesz hozzá a szebb grafikához. Hányszor kell még elmagyarázni?
I/O a betöltésben volt bottleneck, nem a feldolgozásban.
[ Szerkesztve ]
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
Scarletiel
senior tag
válasz Oppenheimer #11601 üzenetére
Én nem értek ehhez de ők szerintem azt próbálják elmagyarázni neked meg nektek, hogy igen az amit írsz az helyes, ellenben mivel magasabb minőségű=nagyobb textúrákat, assetteket lehet most már gyorsabban betölteni így maga a játék SZEBB lesz. És ez mind annak a spéci SSD-nek köszönhető, mert egy mezeivel nem tudnák ezt elérni.
-
hombre[EU]
veterán
válasz Oppenheimer #11601 üzenetére
és szerinted mitōl lesz szebb egy játék? nem attól,hogy jobb minōségū,komplexebb,változatosabb képet raksz ki? olvasd el és hidd el,mert ōk meg fogják mutatni
Life, Uh, Finds A Way
-
MODERÁTOR
válasz Scarletiel #11602 üzenetére
Igen, és ezzel együtt ahogy forgolódsz vagy nagyon gyorsan haladsz, ezentúl nem kell a késleltetve betöltött, homályos és az orrod előtt felbukkanó tereptárgyakra számítani. Szóval többet és lényegesen gyorsabban be lehet tölteni, amitől részletgazdagabb és változatosabb lesz a grafika. Nem teljesen olyan szempontból lesz szebb ahogyan azt egyesek gondolják, de bizony hozzátesz.
<-ƘƘ->
-
Def26
félisten
válasz Scarletiel #11602 üzenetére
+1
Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,
-
veterán
válasz hombre[EU] #11603 üzenetére
Semmit nem ér egy gyors I/O ha nincs ami képes legyen kirenderelni ennyi textúrát ilyen felbontásban. A motor a GPU és a CPU, a memória a fuel injector, az I/O pedig a fuel pump, ha autós hasonlatból értetek.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
veterán
válasz hombre[EU] #11603 üzenetére
Nincs semmi magic abban amiről beszél a Twitteren. Mármint az magic volt amit a fejlesztőknek le kellett tenni az asztalra hogy mindig a megfelelő asset kerüljön a memóriába, de ez egy 7 éves vas. Ma már alap, hogy SSD-ről töltesz be adatot és az sokkal gyorsabb lesz. Nyilván sokkal könnyebb dolguk lesz a deveknek.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
NyMRooD
őstag
válasz Carlos Padre #11565 üzenetére
Közel egy éve
[ Szerkesztve ]
PS5 | Xbox Series S | Switch Oled | X360 | iPhone 13 mini | Gigabyte Z490 Gaming X AX - Intel i5 10400 - CORSAIR 32GB Vengeance DDR4 3200MHz CL16 - Sapphire Radeon 7770 1GB GHZ
-
hombre[EU]
veterán
válasz Oppenheimer #11606 üzenetére
persze, egész rendszerben kell gondolkodni...de te azt állítottad,hogy az ssd-nek nincs szerepe abban miképp fest egy játék (nem lesz szebb)...pedig azt állítja,hogy a compute most is ott van (hogy szebbek legyenek) csak nem tudják eljuttatni az adatot
az autós hasonlathoz: azt ugye tudod,hogy ugyanabból a motorból egy komolyabb highflow pumpával (és ecu-val) sokkal több teljesítményt tudsz kinyerni
Life, Uh, Finds A Way
-
Carlos Padre
veterán
válasz Oppenheimer #11601 üzenetére
Jelenleg mindennek bele kell férnie a memóriába és ez komoly kompromisszumra kényszeríti a fejlesztőket minőség terén, a ps5el ez megszűnik, mit nem lehet ezen végre megérteni?
Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.
-
MODERÁTOR
válasz Carlos Padre #11610 üzenetére
A memóriába megy így is minden, viszont nem kell annyi - területi és időbeli - adatot előre betölteni, csak amire nagyon rövid távon szükség van. Szóval tényleg arról van szó, hogy jobban etethető a processzor, és ez potenciálisan részletgazdagabb meg változatosabb grafikát is eredményez. Most a merevlemez (vagyis a lassabb I/O sebesség) egy olyan szűk keresztmetszet ami számos ponton kompromisszumot jelent.
[ Szerkesztve ]
<-ƘƘ->
-
veterán
válasz Carlos Padre #11610 üzenetére
Szerintem te nem érted amit írok. Olvasd el őket újra. Köszi.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
lipitloty
csendes tag
1 év gari idén vs 2 év gari jövőre témán gondolkodva az a kérdésem, hogy jelenleg mi történik, ha elromlik egy PS4-e az embernek? Van valami Sony szerviz, vagy valami maszek konzolszerviz, vagy kuka az egész?
-
-
Carlos Padre
veterán
válasz Kendek #11611 üzenetére
Ezt írtam én is, a nexgenben a teljes memóriát az adott jelenethez lehet felhasználni, mert megoldott a gyors memória feltöltés így nem kell mindent ott tárolni, mint jelenleg. Nem kell sok képzelő erő, hogy ez mit jelent a gyakorlatban.
Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.
-
T.Peter
őstag
válasz hombre[EU] #11609 üzenetére
Van egy elmeleti maximuma a gpu szamitasi kapacitasanak. Azon az i/o nem fog segiteni, mivel a ram-bol szedi azt a mennyisegu adatot ami ahhoz a szinthez kell amit max meg tud jeleniteni.
Mivel a ramnak is veges a kapacitasa, ha nem fer bele annyi adat amennyi az adott frame-hez kene, akkor hiaba tudod gyorsabban kicserelni a ram tartalmat. Nem fog segiteni. Szoval pl hiaba lenne 5.5GB/s helyett 11GB/s az i/o tempo, ha nincs eleg cache amibe belefer minden, ami epp kell.
Abban van elony a jelenlegi rendszerekhez kepest, hogy kozvetlenebbul erik el az ssd-t es kisebb egysegenkent tudjak betolteni az adatokat rola. Viszont ettol meg a ramban kell lennie annak, amirol tudja a program, hogy kelleni fog, mert pl kozeledunk a fahoz amire ki kell raknia olyat amit eddig nem lattunk. Ha nincs benne, akkor majd a program idoben szol, hogy kene neki, olvassuk be. Ez az ido fog lerovidulni, ami hatassal lesz minden masra is.
Az SFS cache-t sporol, nem kell olyat bent tartania a gpu-nak, ami nem is kell a frame-hez. [link] Helyette lehet kitolteni azt a megsporolt helyet hasznos texturaval.
A mesh shading-nek hala pedig mostantol nem terheljuk a gput egy ram-ban levo mesh azon vertexeinek renderelesevel, amiket amugy nem is latunk.
Az ssd majd segit abban, hogy max par frame kesessel legyen betoltve a kello textura vagy mesh.
Mivel a Sony-nal az ssd-re alapoztak a marketinget, ertheto, hogy miert mindig ezzel jonnek. Lathato, hogy arrol amiben a gepuk gyengebb, vagy nem is beszeltek vagy nem tartjak olyan fontosnak.[ Szerkesztve ]
-
F-ECT$
titán
Az autó a motortól lesz gyors. Persze hogy ez kijöjjön, ahhoz kell a jó futómű is. Viszont egy gyenge motor mellett hiába van jó futómű, az nem elég (a legtöbb esetben).Szóval az SSD kell, de nem az hozza a teljesítményt, az csak ahhoz kell hogy ne fogja vissza a rendszert.Közben már leírta más is.
[ Szerkesztve ]
Dive ever, work never.
-
T.Peter
őstag
válasz Wesder #11619 üzenetére
Mivel bizonyos elteresekkel, de ugyanazt a hardvert hasznaljak, ezert amire az MS kepes, arra a Sony is. Es ez forditva is igaz. A Radeon is tamogatja, csak primitive shader-nek hivjak. SFS-hez hasonlo megoldasrol en igy hirtelen nem tudok, ebben vagy Abu tud neked segiteni vagy olyan ember, aki kozelebb van a tuzhoz mint en. Mindenesetre ha igaz, amit Abu allit, hogy a ray tracing megoldasuk valamivel fejlettebb mint az MS-e (hiaba nincs reklamozva), akkor valoszinunek tartom, hogy van SFS-hez hasonlo feature-uk is.
-
MODERÁTOR
válasz lipitloty #11618 üzenetére
A PS4 topikban vegyesek voltak a tapasztalatok. Ami biztos, hogy maximum három éven belül lehet érdemes a hivatalos szervizhez fordulni. Egy évig (ami jövőre már kettő lesz) normál jótállás és ha elromlik a konzol akkor ingyen és kérdés nélkül cserélik. Utána ha van bolti extra gari akkor ott jelzed a problémát és valószínűleg cserélik. Ha nincs, akkor még van szavatosság, illetve méltányossági csere is kérhető, bizonyos összeg befizetésével. Ez utóbbi is olyan, hogy volt akinek itt is ingyen cserélték, meg olyan is akinek túl magas összeget mondtak.
Szóval garanciaidőn túl is érdemes a Triwarden és a Hireltech Kft-nél érdeklődni, ha még három éven belül vagy akkor valamilyen megoldást fognak ajánlani. Ha régebbi a konzol, akkor a hiba jellegétől függően próbálkozhatsz más szervizekben is, pl. a PlayIT Store foglalkozik ilyesmivel. Ha túl nagy az összeg amiért cserélnék vagy javítanák, akkor érdemesebb inkább egy új konzolt vásárolni.<-ƘƘ->
-
oriic
HÁZIGAZDA
-
T.Peter
őstag
válasz hombre[EU] #11624 üzenetére
Ez a Tiled Resources feature.
A Sampler Feedback mas. -
zkxdn
őstag
válasz hombre[EU] #11626 üzenetére
Pfff az egy dolog.... na de hol a Skyrim?????
-
l.skywalker
félisten
Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.
-
Lackooo84
nagyúr
válasz l.skywalker #11630 üzenetére
Még jó, h azt 90% kormánnyal nyomja úgyis...
The Truth is out there...
-
l.skywalker
félisten
Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.
-
l.skywalker
félisten
Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.
-
erahurka
félisten
válasz l.skywalker #11633 üzenetére
Inkább azon gondolkodjanak el, hogy a karakter miért akad meg a lépcsőfokokban...
-
hombre[EU]
veterán
válasz T.Peter #11628 üzenetére
prt továbbgondolása az sfs...univerzális,hatékonyabb, de ezzel(memória spórolás) már most is játszottak viszont annyira overkill lesz a hw a ps5 esetében,hogy nem kell foglalkozni vele. ue5 demoban láttuk,hogy még lodok sem kellenek...itt egyetlen probléma lesz, a háttértár mérete
Life, Uh, Finds A Way
-
zozika84
őstag
válasz hombre[EU] #11637 üzenetére
Remélem tényleg "overkill"lesz, és nem kell már a generáció közepén 1440p-ben 30 fps értéken játszanom
PSN:d3xter19841205 ; Xbox GT: D3xter1098405
-
T.Peter
őstag
válasz hombre[EU] #11637 üzenetére
Mar multkor is volt egy kor, amikor magyarazkodni kellett oldalakon at, mert a marketinget benyeltek egyesek. Ne kelljen mar megint.
Semmi nem overkill, a ram idealis kihasznaltsagaval meg a jovoben is foglalkozni kell majd. LOD meg azert nem kell, mert mas rendszer alapjan jeleniti meg a tavolabb levo object-eket. Dinamikusan csokkenti/noveli az adott mesh reszletesseget a Nanite es nem elore definialt LOD fazisokat hasznal.
Ezek AMD/NV altal letrehozott feature-ok, amikre lehet API-t irni hogy a fejlesztok tudjak hasznalni a jatekokban. Ennyi. Biztosan van kolcsonos kommunikacio es figyelembe veszik a fejlesztesnel hogy mik a hardveres igenyek szoftver oldalrol, hogy ki tudjak szolgalni a fejlesztoket.
Kezeljuk mar helyen a dolgokat, hogy mi minek koszonheto. -
zozika84
őstag
válasz hombre[EU] #11642 üzenetére
Jo lenne mar vegre a 60 fps, mert mar egy ideje toporgunk a kőkorszaki 30 képkockával másodpercenként
[ Szerkesztve ]
PSN:d3xter19841205 ; Xbox GT: D3xter1098405
-
Wesder
félisten
-
zozika84
őstag
válasz Wesder #11644 üzenetére
Nem tudom nekem sosem volt olyan reszponziv, mint a 60 fps. Valahogy olyan sutának erzem vagy nem is tudom hogy fogalmazzam meg helyesen, de fura na
Pro-n is mindig a magasabb fps variációt valasztom( mar ha lehet egyaltalan)[ Szerkesztve ]
PSN:d3xter19841205 ; Xbox GT: D3xter1098405
-
hombre[EU]
veterán
válasz T.Peter #11641 üzenetére
persze,hogy lesz memória mikromenedzsment...valahol több,valahol kevesebb. aztán elkezdenek majd növekedni a játékok és valahol sokkal több, valahol meg kevesebb
azt írtam abban a (konkrét demóban) nem kellett lodokat használni...azokban a jelenetekben. menni fog a nanite még mobilon is, de hogy ugyanazt reprodukálni nem fogja tudni abban biztos vagyok
Life, Uh, Finds A Way
-
veterán
-
zozika84
őstag
-
Kicsimix
őstag
Tidux szerint:
"Expect a sudden negative rumor surrounding the Ps5 very soon."
Mi jöhet még.. Már minden elhangzott.
...Kockázat nélkül nincs vereség... : ------------)
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban tilos hirdetni!
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Jövedelem
- Renault, Dacia topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Linux kezdőknek
- 5G-s változatban is választható a Redmi Pad Pro
- Autós topik
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- További aktív témák...
- SEAGATE Cyberpunk 2077 Special Edition 2TB Xbox külső USB 3.0 merevlemez eladó!
- Playstation 5 Fat lemezes ( Makulátlan !!! ) Gyári garanciával, ajándék játékkal
- Beszámítás! Sony PlayStation 4 Slim 500GB fekete játékkonzol extrával garanciával hibátlan működésse
- BESZÁMÍTÁS! Sony PlayStation 5 825GB digital játékkonzol fejhallgatóval garanciával hibátlan működés
- Xbox Series S+ Astro A10 fejhallgató+ Seagate 2TB külső merevlemez
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs