Új hozzászólás Aktív témák

  • Moby

    addikt

    válasz nitro16 #77997 üzenetére

    Ok, értem, ezt csak arra írtam, hogy azokon mindig menni fog az aktuálisan felszopott/alkalmazott 3D akármi. Nincs ez másképp a mások által gyártott fülesek esetében. Vannak ilyen sokhangszórós fülesek, na azok is elég kakák szoktak lenni, de azokat eleve valamilyen sokcsatornás kimenethez kell kötözni. A helyzet az, hogy egy nyamvadt fülesben nem lehet kitalálni, hogy miként kellene a hangot előállítani. Mindenféle fáziseltolással, meg effektekkel lehet trükközni, de ennek semmi köze nem lesz sohasem a valósághoz, mert a füles nem fogja tudni, hogyan kellene hangzania a forrásnak. Azt csak a forrás tudja. De az sem tudja kiszámolni pontosan, az is inkább csak trükközik meg közelít. Nagyon durván. Akárcsak a garfikánál. A két terület teljesen azonos számításokat fed le matematikailag. Ezért is kezdték el mostanában az RT motorokat a hang számítására (is) használni. A számítások oda-vissza működnek a hullámjellemzők miatt. Tehát ahhoz, hogy normális 3D hangot állítsunk elő, ahhoz tudni kell, hogy a gép által számított, a játékos által a tévén látott világban milyen tárgyak vannak, azokon hogyan törnek/nyelődnek/módosulnak a hanghullámok. Ezt a füles teljesen nyilvánvalóan képtelen "tudni". És ha tudná is, nem "fér el" benne olyan elektronika, amivel komolyabb számítások végezhetőek. És ez még csak az a része, hogy mit kellene hallanunk, a hogyan egy újabb problémakör...

Új hozzászólás Aktív témák