-
IT café
PlayStation 5 ON-topik téma-összefoglaló
MIELŐTT KÉRDEZEL, OLVASD EL!
Az OFF-topik ezen linken keresztül érhető el.
A témához szemernyit sem kapcsolódó hozzászólás és a Spoiler tag használatának elmulasztása figyelmeztetés nélküli törlést vonhat maga után!
Új hozzászólás Aktív témák
-
hombre[EU]
veterán
válasz Macccy #87399 üzenetére
szerintem sincs helye a konzolon...bár élvezem az elōnyeit
tízbōl kilenc embernek nincs és azoknak is elakarják adni a játékot szóval inkább olyan softwaret csináljanak ami alapból nem szaggat. futottam már bele olyanba is amin még a vrr sem segített(pl. call of the sea)...szép lesz, ha ez lesz a trend[ Szerkesztve ]
Life, Uh, Finds A Way
-
MODERÁTOR
válasz hombre[EU] #87404 üzenetére
A trend az valószínűleg az lesz, hogy többféle futási módot kínálnak majd a játékok. Opció lehet pl. a stabil 30 fps, a némileg gyengébb grafikás 60 fps, és a fullos VRR. Meg lehet ezt oldani úgy is, hogy mindenhol játszható legyen.
<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
válasz hombre[EU] #87406 üzenetére
Biztos, hogy lesz majd aki akar. Nekem az RE Village 45 fps-es ray-tracing módja is tejesen vállalható, és annak idején a GoW performance módjával sem volt különösebb problémám. Az ilyenek VRR-rel pedig még jobbak lesznek.
<-ƘƘ->
-
Moby
addikt
válasz Kendek #87405 üzenetére
Hát azért a VRR így, hogy egyre többen nyomják freesync-es monitoron pécéről jövetben, meg egyre több VRR-t tudó a tévé a piacon, azért ez az arány ettől jobb is lehet. Mellesleg én szívesen látnám egyre több címben ezt a Ratchet-féle, 40fps@120Hz megoldást is. Ez egy zseniális dolog a 30fps alternatívájaként..
-
#72042496
törölt tag
válasz Easyl0ver #87388 üzenetére
Tényleg csodálkoztam, mert 12 éve vezették be, és már régóta egy alap dolog a szórakoztatóelektronikában. Két nagy gondot látok benne, sajnos a PS5 kiváló példa is ezekre:
- Minden gyártó másként hívja, ami rontja a kereshetőséget.
- Sokszor béna az implementáció.[ Szerkesztve ]
-
Macccy
senior tag
Na azt például technológiailag jó ötletnek gondolom, igen, a DF -nek a különvideóján csettintettem is, jó ötlet.
ProEvoFan HDMI 2.0 csatival is van vrr.
Tudom, mert káosz az egész és HDMI 2.1 -el is vannak tv-k, amikben nincs.
De sajnos a valóság akkor is az, hogy még kevés VRR over HDMI tévé van az emberkék otthonában (szomorú, nálam sincs, szóval nem tudom kipróbálni és tapasztalat alapján beszélni róla, marad az olvasás). Ez simán lehet az oka tehát annak, hogy a SONY a feature prioritását hátrasorolja. Ha még a Series és a One konzolok játékosai sem egyértelműen használják ki és nem is minden szoftvernél pozitív a hatása, akkor tényleg nem sürgős. De az jó útnak hangzik, hogy igen, legyen egy 30 FPS fidelity mode (általában van) és egy 60 FPS performance mode (általában ez is van), esetleg egy 120 competitive mode (pár shooterben már van). És ezek mellé egy VRR Fidelity mode, ahogy Kendek is leírta. -
Macccy
senior tag
válasz hombre[EU] #87404 üzenetére
Egyébként gyakorlatban kíváncsi vagyok rá, meg szeretném nézni, hogy milyen egy VRR 40-60 FPS játék, pl. RESI ViIIIIIIage. Mert így látatlanban izgalmas a tech, hogy persze nincs tearing (mint mikor no vsync) és nincs framerate esésnél duplikált képkocka se, frame time spike (a 'la vsync), de mégis milyen akkor az, ha a képkocka sebesség változik 40-60 között. Mert én a tévén azt a mesterséges 60HZ "soap opera" effektust is azonnal kikapcsolom, ami ilyen gyorsulásokat és lassulásokat eredményez a sugárzott/lejátszott forráshoz képest. Ha olyan, akkor nem hiányolom én se.
-
Moby
addikt
válasz Macccy #87411 üzenetére
Szerintem nincs erre kimutatás sem, de az biztos, hogy ma ez elvárható lenne, és ezt a sony is tudja, mert az ígéret az ugye megvan rá. Ráadásul semmi a világon nem szól ellene. Ha van, akkor ki lehet kapcsolni. Ha nincs, akkor nem lehet bekapcsolni senkinek. Nincs negatív hatása sem semmi egyéb. Mellesleg ez a prioritás azért ott érdekessé válik, hogy a 120Hz viszont azonnal volt. Az sem érint több embert, sőt. És az ráadásul nem rendszerszintű, szóval játék is alig támogatja. Mégis időt és energiát tettek bele. Ez lehetne rendszerszintű, jóval több játékot érintene pozitívan, mégsincs.
Mondjuk a sonynál a prioritások soha sehol nem voltak rendben. Semmibe nem tesznek annyi energiát, mint ebbe a retekszar 3D audioba, amiből élő embernek haszna nincsen -
3L1T3
addikt
válasz Macccy #87411 üzenetére
A VRR nem “soap opera” effect! 🤫Nincs a gyakorlatban ilyen érzésed tőle.
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
Macccy
senior tag
Aha. De akkor ha 50 alatt érzékelhetően darabolja a mozgást, akkor miért legyen 60 helyett a vrr 40-60? Hogy a dinamikus felbontást tudják emelni? Vagy hova tegyék a visszanyert erőforrást? Mert egy dinamikus 1440p-2160p azt gondolom az én szememnek kevésbé észrevehető, mint ha a képkocka sebesség röcög. Azt nem szoktam szeretni.
Gondolom meg kéne nézzem milyen is ez, de ahogy már mondtam, nekem nem áll fel rá. Most még.
"Mellesleg ez a prioritás azért ott érdekessé válik, hogy a 120Hz viszont azonnal volt. Az sem érint több embert, sőt."
Igen, de milyen tökösen hangzik, nem? 60 Hz & 120 Hz support. Mekkora számok már, a marketingesek nedves álma. Azt meg, hogy VRR a kutya nem érti mi. -
hombre[EU]
veterán
válasz Macccy #87411 üzenetére
amíg így 3frémecskéket eldobál addig tök jó,mert alig veszed észre ill. a képtöredezést is megoldja.
de ha már összevissza fog ugrálni (amire van példa és nekem ez a problémám,hogy divat lesz) azzal a vrr sem tud mit csinálni,mert fizikailag nem kapsz új képkockát...nem akad meg, de belassul és egy akciójátéknál (engem) ugyanúgy zavar, mert nem olyan kiszámítható mint egy stabil 60fps.
nem csinál csodát csak egy fokkal jobb lesz, attól még ugyanúgy megmondom mikor nem nyomta ki a 60-atLife, Uh, Finds A Way
-
Moby
addikt
válasz Macccy #87415 üzenetére
Nem darabolja a mozgást a VRR, de 50 alatt már VRR-el is érezhető-érzékelhető a darabosság mondjuk egy körbefordulásnál. Persze azzal együtt is mérföldekkel jobb, mint VRR nélkül. Az erőforrás ilyenkor mindig a grafikába megy. Ahogy azt Kendek korábban írta, a vsyncelt fix60fps feltétele, hogy a renderidő folyamatosan 16.66667ms alatt maradjon. Falusiasan szólva akkor van fix60 fps, ha amúgy vsync nélkül a rendszer folyamatosan 60fps felett tud. A VRR arra jó, hogy jobb settinggel 60fps ~környékén lehet tartani az FPS-t(nem pedig felette), a felhasználónak mégis folyamatos lesz az élmény. A két eset között magasabb grafbeállítások a különbség. A resi8 tipikusan az az eset, ahol a RT-vel, azzal a settingel amit ők használhatónak ítéltek, ~60fps környékére sikerült feltolni a rendszert. 60fps fölé már nem. Ahhoz annyira kellett volna butítani valamit, hogy azt már nem vállalták be. Az ilyen esetekre nagyon hasznos. Jobb grafot kaphatsz a folyamatosság élménye mellé.
/vagy mondjuk dynamic resolution esetén magasabb felbontáson lehet tartani.
[ Szerkesztve ]
-
Moby
addikt
válasz Macccy #87415 üzenetére
#87416 hombre[EU]
Nyugodtan lehet divat, és a világból ki kellene már űzni a vsync intézményét. Divat a lehet a magas fps, divat lehet fixfps, de a VRR annyira alapértelmezettnek kellene mára lennie, hogy a vsyncet kellene külön néven illetni, mert egy százéves örökség, amit béklyóként cipelünk.
Csak hogy értsük, honnan jön ez, hogy 60fps a jó a játékoknál, és miért 60hz a panelek frissítése: az egész a katódsugárcsöves tévék világából származik, méghozzá azoknak is a sok évtizedekig tartó azon alapvető működéséből, hogy a hálózati áram frekvenciája szabályozta a sugár visszatérési frekvenciáját (az usában ugye 60Hz a hálózati áram frekije, ez volt a bizonyos NTSC rendszer, európában meg 50Hz, ez volt a PAL rendszer). Szóval a mai lcd-k és oledek azért mennek ezen a fix frekvencián, mert az 1920-as években ez volt az egyetlen módszer a televiziók vezérlésre. Hát mi az agyrák, ha nem ez? És ez maradjon divatban továbbra is? Rly?[ Szerkesztve ]
-
hombre[EU]
veterán
-
Moby
addikt
válasz F-ECT$ #87420 üzenetére
Nem azért kell valamit lecserélni, mert régi, hanem azért, mert ma már értelmetlen és haszontalan fenntartani
Értem, hogy tök jó a 16.6667ms, de ugyanilyen jó lenne (sőt), a 10ms, vagy a 15, vagy bármi más. Illetve sokaknak meg az, hogy a minőség legyen konstans, és változzon más (mondjuk a frametime). Mára hátrahagytuk az ősidők felbontásait, hátrahagytuk a képarányát, már csak ebbe a dinoszauruszba kapaszkodunk görcsösen[ Szerkesztve ]
-
F-ECT$
titán
A 60 fps sokaknak már olyan, hogy tényleg folyamatosnak látja, 50-nél még sokkal többen éreznék röcögősnek, a 100 meg "feleslegesen" sok. Mondjuk lehetne 72 is, mint a mozinál
Csináltam egy kis felmérést a topiklakók között kb 1 éve, és a ~100 válaszadó egyértelműen a stabil 60 fps-t helyezte előtérbe a konstans minőséggel szemben.
Dive ever, work never.
-
Macccy
senior tag
A 65 millió éves 60 Hz / FPS szaurusz
Kinek mi. Nekem meg pont, hogy hi-tech, mivel eddig - sok millió másik játékossal - a PS4, ONE és főleg a 360 és azelőtti érában a szemem a 30 FPS -hez volt hozzászokva. Na nem mondanám, hogy "törte" a 60, jól nézett az ki, de egyáltalán nem vonzott, kellemes volt számomra a "filmes" sebesség. Amióta megvan a PS5 (június eleje) azóta vagyok a 60 -ban, szóval nem csapágyas még nálam ez a framerate
-
marinea2
addikt
Az lehet hogy nekem a GOW utana. DaysGone 60fps valamiert sokkal kevesebbnek tunik
Vagy direkt ilyen "lassu" az iranyitas?"Régen" én voltam a rózsaszín maci - MVP Freak - Victory Royale - maFIA
-
RazoR
veterán
Ps Remote play miért nem tudok 1080p beállítást választani? 720p a plafon.
-
.LnB
titán
Hell Let Loose
Én megpróbáltam, tetszett. Játszottam, amennyi időm volt. overall lvl25-ig jutottam, nem sok. De alapból nem ültem le elé játszani, ha csak egy órácskám volt. Mert egy meccs általában 2 órás. És ha nem tudod befejezni, buksz minden progress-t az adott meccsből.Viszont tegnap végleg letöröltem. Mert olyan bugok jöttek elő, hogy csak pislogtam. Mikor bedobott a meccsbe, és csatlakozni akartam squad-ba, kiírta, hogy full. És onnantól kezdve semmit sem tudtam csinálni. Csak másik meccset keresni. Volt, hogy ötször kellett új meccset keresnem. Mire leesett, hogy kell várni kb fél percet, mielőtt betölti a squadokat, és utána választani egyet, ahova beférek. Ez a kisebbik gond.
A nagyobbik azok voltak, amikor egy adott outpost, garrison ki volt választva, hogy oda szeretnék spawnolni. És a játék úgy bebugolt, hogy megincs csak nem tudtam semmit csinálni. Konkrétan lefagyott. Nem jöttem mi lehet az oka. Lehet, hogy pont lerombolták az adott spawn pontot. De kilépni se tudtam a meccsből ilyenkor. Game restart kellett. És amikor ez több mint másfél óra játék után következett be, ott ledobtam a láncot.
A harmadik dolgot félve írom, mert benne van, hogy én nézem be. De szerintem nem. Szerintem nem mindig jól számolja a játék a killeket. Azért mondom, hogy benne van a lehetőség, hogy nincs igazam, mert ugye nem adja be rögtön a kill-t. Ha az ellenfél nem "adja fel" a földön fekve. De volt több olyan szituáció, amikor megöltem több ellenfelet egyszerre, ott maradtam a területen, senki nem tudta őket feléleszteni, még sem kaptam meg a killek többségét. Egész pontosan kétszer meg is figyeltem ezt. Egyszer öt embert lőttem le egy pajtánál. Amiből kettő kill-t kaptam meg. Holott, ott volt az öt hulla! És senki nem szedhette fel őket. A másik alkalommal, három killért, egy lett elszámolva. Direkt néztem percekkel később se írta el a killeket. Mondom még egyszer, lehet, hogy én nézek be valamit, de nekem ez fura volt.
Ezektől eltekintve, én nagyon élveztem a játékot. Szerintem jó cucc. Kicsit szokatlanul hc ma már, de pont ezért érdekelt. Eleinte szoknom kellett, tanulgatnom. Legtöbbször Officer, és Medic-et játszottam. Jók a pályák, szép a játék, és nehéz. Néhány helyszín kín szenvedés, tényleg nem egyszerű nyerni rajtuk, előre haladni csapatként. Például a téli Foy. Én nem vagyok military megszállott. Például tankokat sem ismerek fel, még talán fegyvereket sem. De az egész körítés nagyon autentikusnak hat. Első pár meccs alatt emlékszem, még nevettem is magamban, hogy hát ez nem azt a "képzeletbeli" WW2-t mutatja be, amit a Battlefield (COD) játékok. Ahol robban minden, rettentő gyors, intenzív cuccok. Nem, itt nyugi van. És instant halál ha hibázol, elnézel valamit.
Szóval abszolút pozitívan állnék a játékhoz, ha ezek az idegesítő hibák nem lennének. Személy szerint, nekem a nagyon hosszú, általában több mint két órás meccsek sem fekszenek. Egyszerűen nincs időm rá hétköznap, ezért csak hétvégén tudtam érdemben játszani a játékkal.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
bencus3
tag
Sziasztok, olyan kérdésem lenne hogy ráduktam a ps5re mobil hddt amin az összes ps4es játékom rajta van, fel is ismeri és játszani is tudok rola. De hogy tudom gyorsan és egyszerüen csekkolni hogy melyik játéknak van ps5s frissitése?
Válaszokat elörre is köszönöm! -
HELLAFLUSH
őstag
-
Farkassacred
őstag
-
.LnB
titán
válasz HELLAFLUSH #87435 üzenetére
Természetese én is úgy gondolom, hogy javítva lesznek a hibák. De jelenleg ez, hogy elbukhatok másfél órányi játékot, ez nálam kizáró ok. Később meg lesz más játék, amivel játszani fogok. Szóval valószínűleg részemről ennyi a HLL.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
addikt
Van még PS4 ről néhány mentésem USB - kulcson amit fel szeretnék tölteni felhőbe pl AC Black Flag (PS5 ről).
De ha bedugom és rámegyek az usb -ről való feltöltésre akkor nem látok semmit még csak mappákat sem. (FAT32)Vagy meghatározott mappába kell raknom és csak úgy fogja látni
-
Bencus88
nagyúr
válasz marinea2 #87433 üzenetére
anno days gone-al kezdtem, és meglepően jól futott nálam, lehet gow kicsit simábban megy már nem emlékszem, de nálam nem volt gond.
MÁS:
Lassan 1 éves lesz a gép, mennyi idő után kellene ezt kitakarÍtani? Oldal lapokat le szoktam szedni ott a port amit tudok kipucolom, de bele néztem a lapátokhoz és elég poros a dolog. -
marinea2
addikt
válasz Farkassacred #87436 üzenetére
Akkor nalam lesz a baj valszeg. A motorozs is olyan hogy mar 2mp jobbra kanyarodnek de meg mindig balra megy
"Régen" én voltam a rózsaszín maci - MVP Freak - Victory Royale - maFIA
-
KaitouP
Topikgazda
válasz ImpersonatoR #87438 üzenetére
Nem kezeli a gép a mentéseket pendrive-ról egyelőre.
God, bless us everyone, we're a broken people living under loaded gun
-
MODERÁTOR
válasz bencus3 #87434 üzenetére
Amelyik játék sima patch-et kapott frissítés formájában, azt automatikusan letölti és telepíti. Ezt már PS4-en is megtehette, szóval most nem biztos, hogy talál bármit is.
Ami bonyolultabb, az a különálló, a meglévő tulajoknak ingyenes PS5-ös változatok. Ezeket külön be kell húzni (a könyvtáradba rakni, mintha megvásároltad volna), utána pedig külön le kell tölteni (a belső SSD-re) ha játszani is szeretnél. Vagyis ez utánanézős történet, a legegyszerűbb ha rákeresel a neten. Vannak listák, azokból kiválogatod a saját játékaidat, aztán a Store-ban behúzod. A backwards-compatible.com-om jelenleg 74 játékot listáz, ezekből azoknál van különálló PS5-ös változat, ahol írja, hogy Separate PS5 Version (pl. rögtön az A Plague Tale: Innocence esetén). Csak sajnos direktben arra nem lehet leszűrni.<-ƘƘ->
-
vanŠcore
csendes tag
Sajnos a tegnapi napom legmeghatározóbb foltja a játékban, amit te is említettél: "A nagyobbik azok voltak, amikor egy adott outpost, garrison ki volt választva, hogy oda szeretnék spawnolni. És a játék úgy bebugolt, hogy megincs csak nem tudtam semmit csinálni. Konkrétan lefagyott. " Kétszer kb a játék végén. Egyik esetben legjobb eredményem lett volna játékom során, 5 tank kill, 35 infantry kill, 12 halál. Mióta kint van PS-en a game, nem élveztem ennyire, de buktam az említett hiba miatt. Viszont túltettem magam rajta és nagyon szeretjük. Azért mondtam többesszámba, mert barátnőm is hajtja, egyre jobban. Mondtam is neki b...arok rajtad, hogy ilyenen tanulsz egyáltalán controllert megtanulni kezelni.
-
MODERÁTOR
válasz ImpersonatoR #87438 üzenetére
A PS4-es játékállás kimentéseket direktben kezeli a PS5. Nem szükséges semmit sem átrendezned vagy más könyvtárba rakni a pendrive-on, az pont úgy jó ahogyan a PS4 megírta. Listázni csakis a játékokat fogja (mappákat nem), amiknek a beolvasása akár hosszabb időt is igénybe vehet, ha sok van rajta.
Ami fontos, hogy pontosan ugyanazon account alól próbáld mint amivel ki is mentetted ezeket, különben nem fogja látni.<-ƘƘ->
-
-
Peace
nagyúr
Holnap végre leporolom a rég nem használt masinát és beröppen a Guardians of the Galaxy lemez!!! Ünnepi pillanat! Lehet ma be is kapcsolom, mert úgyis van kismillió frissítés a gépre és a kontrollerre. Ne ezzel menjen az idő holnap délután.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban tilos hirdetni!
- Microsoft Xbox Series X 1TB Játékkonzol + Akku
- Xbox Series S+ Astro A10 fejhallgató+ Seagate 2TB külső merevlemez
- Sony PS5 (1116A) + 2TB Samsung SSD bővítés a gyári 825GB mellett, két karral + venom töltőhub
- Asus ROG Ally - Extreme Z1
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX One S 1TB játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen