-
IT café
PlayStation 5 ON-topik téma-összefoglaló
MIELŐTT KÉRDEZEL, OLVASD EL!
Az OFF-topik ezen linken keresztül érhető el.
A témához szemernyit sem kapcsolódó hozzászólás és a Spoiler tag használatának elmulasztása figyelmeztetés nélküli törlést vonhat maga után!
Új hozzászólás Aktív témák
-
negyven2
veterán
válasz Szabi® #82403 üzenetére
Bár eddig úgy voltam, hogy amíg nincs meg a PS5 addig csak passzívan veszek részt a topikban, de most azért erre a témára, ha nem gond hozzáfűznek pár dolgot.
Ebben a 2005-ős! Index cikkben írt dolgok nagy része kamu Sony pr volt. Az akkori E3-as konferenciájukat sokan a mai napig egy lapon említik a MS 2013-as, az Xbox One-t bemutató rendezvényénél. Csak itt nem azért mert nem a játékokról szólt, hanem azért mert akkor a a Sony a csillagokat is lehazudta az égről, kamu gamplay videókkal (a Killzone-t aztán évekkel később megcsinálták aztán közel olyanra),vagy olyanokkal amik valójában egy PC-n vagy X360-on futottak.
Azt kell tudni az akkori Sony - főleg Ken Kutaragi metalitásról - hogy szeretett nagyot mondani. Pl. volt olyan is, hogy a PS3 majd dual 1080p/120fps-re lesz képes a 3D játékok (itt a TV-s 3D volt még a cél) esetében. De anno a PS2 megjelenése előtt is simán behazudta azt, hogy az Emotion Engine valós időben rendereli majd a Toy Story-t, meg hogy feleslegessé teszi a PC-t (bár nem adtak neki túl nagy hitelességet, de pl. pont ezek és ezekhez hasonló kijelentések miatt döntött úgy Bill Gates, hogy zöld utat ad az Xbox fejlesztésének).
De visszatérve az eredeti kérdésekre. A PS3 megjelenésekor nem volt erősebb mint egy akkoribban kapható PC. Abban az árban lévő PC, ammenyiért a PS3 debütált, annál erősebb volt (de ez igaz volt a PS4-re is, de az ugye a 2013-as mércével már nem volt akkora előnyben). De pl. egy $1000 vagy drágább PC simán túlszárnyalta a tudását.
Az általad linkelt Index cikk meg ahogy írtam, a 2005-ős hivatalos Sony bejelentés alapján készült. az azóta eltelt több mint 16 évben azért megmutatkoztak a valós a teljesítmény, tudás adatok. És azok a közelében sincsenek, azt itt közölt adatoknak. Utána lehet nézni, mert ahogy mondják... google a barátod.
Az, hogy az amerikai hadsereg, PS3-ból akart szuperszámítógépet éppitteni... nos, lehet annak ugyan annyi a valóságalapja, mint hogy Saddam Hussein PS2 alapú szuperszámítógép rendszert akart használni, rakétairányító rendszernek.
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
negyven2
veterán
válasz Szabi® #82424 üzenetére
Tényleg engedjük el, de a válasz, az, hogy bár a PC-se tudta ezt, de a PS3 se (ezt láthattuk az elmúlt 15 év távlatából). Vannak számítások, melyek szerint elviekben ennyire is képes lehet az RSX chip, de ez egy elvi maximum volt már akkor is. Sima Sony pr. hazugság (de inkább legyen csúsztatás).
Vagyis a bejelentéskor ezt mondták, de az elmúlt 15-16 év mást mutatott ez ügyben. A legtöbben ~230 GFLOPS környékére teszik a valós, használható tudását.
A kérdésre már jött válasz: vagyis, de el lehetett érni azt a teljesítményt már akkor is, de nem annyiért amennyiért magukat a konzolokat adták akkor (valós teljesítményt, és nem a soha el nem ért elméleti maximumot!).
PS5/XSX esetében is vannak a valós kézzel fogható adatok és vannak olyan elméleti maximumok amik matematikailag felülmúljak a konzolt, de valószínűleg azt csak matematikai számításokban fog megmutatkozni (mint a PS5 esetében az elviekben elérhető maximális 22GB/s olvasási sebesség).
Macccy: PS4-en azért a multiplatform játékok többséggé is 1080p volt (Frostbite alapú játékoknál volt a 900p/720p PS/Xbox arány, de a többinél azért 1080p/~900p volt). És ha jól tudom akkor az ex.-ek szinte mindegyike 1080p-be futott PS4-en. Ugye a Xbox One 1.31, a One S 1.4, míg a PS4 1.84TFLOPS-t tudott. illetve PS4-es hardverközelibbek voltak az API-k, illetve maga a PS SDK-val is sokkal könnyeben boldogultak a fejlesztők.
[ Szerkesztve ]
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
negyven2
veterán
válasz Szabi® #82441 üzenetére
Az X360/PS3 indulásakor azért voltak annyira jó opciók a konzolok, mert annyiért amennyiért adták őket, azért PC-n nem sokkal rosszabb minőséget kaptál. Többért persze már jobbat, sokkal többért meg még jobbat (mint ahogy most). A különbség a mai állapotokhoz képest, hogy ez konzol/PC pénzügyi arány akkor sokkal jobban kijött. Leginkább azért mert az előtte lévő konzolokhoz képest (Xbox/PS2), azok sokkal nagyobb ugrást jelentettek mint ma. Kb. olyan mintha tavaly a XSX/PS5 teszem azt 36/30TFLOPS-al jött volna ki 32GB RAM-al (igen erre mondják azt, hogy a konzolok visszahúzzak fejlődést... ).
Az Xbox/PS2 korszak volt az alapvető kezdtette annak amikor a multicímek szinte egy időben jöttek mindenhova. A X360/PS3 korszakban ez már standard lett. Pl. egy CoD 2 egy 2005-ös megfelelő P4-es PC-n sokkal jobban nézet ki mint X360-on amit már $299-ért hazavihettél (hogy aztán azt az otthoni CRT TV-n használd). $299-es PC-n meg persze, hogy nem úgy futott minden.
De igaz mára is (még akkor is, ha a hivatalosan ajánlott árat nézzük PC alkatrészben, és nem a mostani magas hardver árakat), hogy pl. egy $499-es PS5-őt ennyiből nem lehet összerakni, hogy ugyan azon a színvonalon vigye a játékokat (Digital kiadás, XSX/XSS-ről nem is beszélve).
De utána lehet nézni, hogy az akkor kijött multiplatform címek ajánlott hardverre mennyibe került akkor (az volt a konzol színt kb.).
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
negyven2
veterán
válasz Szabi® #82487 üzenetére
Console exclusive címeket (főleg PS exclusive címeket) nem érdemes és nem is szabad összehasonlítani multiplatform címekkel (maximum Rockstar játékok esetében). Rengeteg olyan technológia dolgokat tudnak kihozni amik PC-n csak később valósul meg. A Gears of War pl. azért lehetet korának egyik legszebb játéka még konzolon is, mert konkrétan az volt az első UE3-as játék. Sőt magát a X360-at is módosítottak a UE3 miatt. Ezért lett benne 512MB RAM a tervezett 256 helyett, mert mondta az Epic, hogy a GoW-ot annyiból nem tudják megcsinálni. Ennek meg is lett az eredményé, mégpedig az, hogy szinte az összes UE3-as játék jobban nézet ki, jobban, magasabb felbontásban futott X360-on, mint PS3-on (ott általában 720p/640p volt az arány).
Az RDR1 nem jött ki PC-re, de ott is jobban futott a RAGE Xbox-on (ott is X360 jelent meg az első ilyen motorú játék. És bár a konzolos GTA IV-nél jobban nézet ki, de leginkább azért RDR1-nek nem kellet egy forgalmas nagyvárost megjelenítenie. pluszban azért jobban tudták optimalizálni a grafikus motort 2010-re.
És igen, egy Rift Apart szintű játék jelenleg nagyon nincs PC-re, de leginkább azért, mert elenyésző lenne azon PC-k száma amik normálisan futtatni tudnák úgy ahogy azt a fejlesztők elképzelték (a hardver elérhető, az API-k is, csak ugye nem igazán érné meg egy fejlesztőnek se kizárni felhasználók nagy részét).
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
negyven2
veterán
válasz erahurka #122448 üzenetére
A megjelenéskor még nem volt rá lehetőség, de a PC-s változatba ez már bekerült annak megjelenésekor (meg a klasszikus értelemben vett photo mode is, és még pár extra dolog). Aztán 2019 decemberében a PS, 2020 januárjában meg az Xbox-os kiadás is megkapta az összes PC-s extrát.
Amúgy ez se 100%-os fast travel, mert csak olyan kb. 15 helyre lehet gyorsutazni (vagyis ellentétben az RDR1-el, nem lehet oda menni amit kijelölsz a térképen.).
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
negyven2
veterán
válasz Lackooo84 #122473 üzenetére
+ #122466: tény, hogy az elsőhöz képest sokkal kevesebb helyre - ahogy írod fix helyekre - lehet csak gyorsutazni (amúgy valamiéért rosszul emlékezetem és nem 15, hanem 23 helyre lehet a játék végén utazni). És az is zavaró lehet, hogy pl. ezen fix érkezi pontok nem arányosan vannak elhelyezve, ami egyesek számára probléma lehet.
Számomra, mint itt az alant látható képén lévő játékidő is mutatja (igaz ennek 80%-a RDO-ban telt), nem igazán (őszintén, egyáltalán nem) zavart az, hogy "órákat kell lovagolni". Egyrészt mert nem kellett igazából sose (oké, a játékbéli idő szerint valóban "órákat lovagolsz"). Igazából a térkép bármely pontjára el lehet jutni max. olyan 15-20 (valós) perc alatt.
[ Szerkesztve ]
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
negyven2
veterán
válasz erahurka #122644 üzenetére
A 2010-es Red Dead Redemption is csak placeholder szerepet töltöttek be, tehát igazából itt annyi lehetne a hiba, hogy e tekintetben nem történt változás. Egész egyszerűen egyik főhős sem fogadja el ez a fajta életmódot. Ugye az RDR2-ben Arthur, elég nyomatékosan elküldi a fenébe a "hölgyeket", amikor azok bepróbálkoznak vele.
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
negyven2
veterán
válasz undercover #122603 üzenetére
Lehet, hogy meglepő lesz, főleg úgy, hogy az elmúlt több 4 évben, mindennel együtt ~5300 órát (ez az Xbox mérése szerint van, amibe még a töltés idők is beletartoznak) öltem a játékba, ráadásul a 2018-as GoW-al se játszottam, videókat se néztem, csak pár tesztet olvastam el. De szerintem akkor az a játék megérdemletté, hogy szinte az összes díjátadón akkor elvigye az év játéka címet a RDR2 elött.
Nem, a RDR2 ne az általad leírt dolgok miatt nem nyert, hanem mert tényleg amiatt amit már itt is felhoztak sokan, miszerint a 2018-as God of War újradefiniálta önmagát és műfaját, míg a Red Dead Redemption 2 "csak" tökéletesítette azt receptet amit 2010-es Red Dead Redmeption és a GTA V. Ami nem más mint a Rockstar féle Open World.
Mert bár a konkurencia azért szépen feljött már (vagy bizonyos dolgokban meg is haladta), de azért szerintem még elmondható, hogy a Rockstar azért saját magával szokott inkább versenyezni.Az általad leírt hibákkal egyetértek (függetlenül attól, hogy renget más, agyondicsért játékot is szét lehet szedni hasonló kaliberű "hibákat" miatt bármikor).
De te is leírtad az általam is gyakran felemlegetett hibát, miszerint az RDR2 nagyon túlfejlesztett, túltervezett játék. Rá lehetne mondani azt is akár, hogy már-már western szimulátor, de igazából még nem jutott el oda, csak nagyon ügyesen hiteti el ezt a játékossal. Amúgy azért hoztam fel az elején a játékidőmet, mert ennyi idő alatt én már nagyon látom azt, hogy miként működnek a dolgok (pontosabban miként hiteti el velünk), és sajnos sokszor kell tapasztalnom, hogy sok játékmechanikai megoldást akár a "gagyi" jelzővel is illethetném.
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
negyven2
veterán
válasz markknight #143418 üzenetére
Ugye hivatalosan még mindig csak pletyka az egész, de amit ezekből tudni lehet, hogy nem, nem mobil játék lesz, hanem elvileg egy remaster, remake közötti elhelyezkedő változata
a 2010-es játéknak és a Undead Nightmare kiegészítőnek. Multiplayer nélkül.Ugye a játék szemben a GTA Definitive Edition-al, ugyan arra a motorra, RAGE-re épül, mint a GTA V/RDR2. Pluszban a pálya egy jelentős része benne van az RDR2-ben is. Ezért pl. a grafikán felül talán könnyebben tudnak átvenni más dolgokat is a második rézből (irányítás, fizika, combat).
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
negyven2
veterán
válasz markknight #143426 üzenetére
A Grove Street Games jelenleg a Studio Wildcard-al dolgozik együtt az Ark 2 fejlesztésén. Állítólag nagyon jól sikerült a Grove Street Games általi, ARK: Ultimate Survivor Switches kiadása (a második), és ezért az Ark 2-t már közösen csinálják.
Elviekben a Remake/Remaster-t a az egyik belsős Rockstar csapat, a Rockstar Dundee csinálja (a korábbi Ruffian Games névre hallgató csapat). Azért is valószínűbb, hogy belsős csapat csinálja, mert nem szeretnék kiadni külsősöknek a RAGE technológiáját.
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
negyven2
veterán
-
negyven2
veterán
válasz Kendek #144144 üzenetére
Aztán senki ne lepődjön meg, hogy ha 30fps-es a lock lesz majd rajta! Bár a trailer alapján a PS4 Pro profil valószínűleg 2160p-ben fut, de majd kiderül, hogy ez natív lesz-e, vagy valami felskálázott megoldással lesz-e megoldva (pl. checkerboard rendering). Mivel csak egy sima port lesz, így elképzelhető, hogy a belső kódon nem igazán változtattak. És bár a PC-s emuláció alapján a 120fps-t is stabilan tartja aránylag gondok nélkül. De csak aránylag, mert vannak olyan fontos játékmenetbeli elemek amiket anno 30fps-es lock-hoz kötöttek.
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
negyven2
veterán
válasz hombre[EU] #144161 üzenetére
Ez nem remaster, hanem csak egy sima port.
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
negyven2
veterán
válasz hombre[EU] #144164 üzenetére
Sajnos ez csak natív 1080p-s kép, és nem is úgy van sem a napszak, sem a kameraszög és magasság mint a képen, de ez One X-en így néz ki most.
És de, van különbség ami sima port és a remaster között. Jelen esetben sem a Rockstar, sem a port-ot készítő csapat, a Double Eleven nem nevezi remaster-nek. Ráadásul ugye, hivatalosan azért nem Xbox-ra, mert ott elérhető BC-ből 720p/1440p/2160p-s kiadásokban. Vagyis megint az van, hogy 'A', hiszünk a fejlesztőnek és azért nincs Xbox-os kiadás, mert ez port kb. a BC-s minőséget fogja hozni, multiplayer nélkül... vagy pedig az alufóliasisakos 'B' opció, és hazudik a fejlesztő, mert valójában a Sony pluszban fizetett azért, hogy ne legyen Xbox kiadás (hiszen azoknak a p*rasztoknak elég az X360-as kiadás is), és ez a változat minden tekintettben a definitív kiadás lesz.
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
negyven2
veterán
válasz hombre[EU] #144174 üzenetére
Nem is arról van szó, hogy fölösleges, mert így legalább PS4/PS5-ös tulajok is tudnak vele játszani 640p-nél jobb minőségben (illetve ugye már eleve már nincs bent streaming-ben). A Switch kiadás tényleg jó dolog, és az működhet is, szemben egy GTA IV/V-el, hiszen ebben a fizikai motor nem annyira terheli le a rendszert.
Viszont még kérdéses a 60fps, mert egyrészt sehol nem említik, hogy tudni fogja (pedig az sokat segítene a megítélésén), másrészt viszont ott van az amit írtam, hogy pár játékbeli dolgot anno 30fps-hez kötöttek és ha azt felemelik 60-ra, akkor nagyon csúnya bugokat produkál. GTA IV esetében nem csak One X/Series X|S esetén, de még PC-n is megvan az a hiba, hogy nem, vagy nagyon nehezen tudod végig vinni a játékot ha 60fps-el fut a játék (amikor fel kell mászni a helikopterre a végén, akkor azt nem tudod megtenni mert a button mash QTE-t 30fps-re állították). RDR esetében is vannak ilyen hibák.
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
negyven2
veterán
válasz hombre[EU] #144164 üzenetére
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
negyven2
veterán
Red Dead Redemption Comparison - PS4 / Nintendo Switch / Xbox One X / Xbox 360 / PS3
És igen, még PS5-ön is 4K/30fps-el fut a játék!
[ Szerkesztve ]
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
negyven2
veterán
válasz Villa7 #144762 üzenetére
Állítólag annak technikai okai vannak főleg. Állítólag játék sok aspektusát anno 30fps-re írták meg, és ha felemelték volna 60-ra akkor game breaking bug-ok jöhetnek, és jönnek is elő.
A GTA IV esetében is ez van, hiszen pl. One X-en, vagy Series X|S-en ahol 60fps-el is tud az futni (ugyanis az eredeti X360/PS3-as GTA IV 60fps-es lock-al jelent meg... amit igazából sose tartott), ott az utolsó küldetést szinte lehetetlen megcsinálni. Ott egy kvázi gombnyomogatás van, amit 30fps-re írtak meg, és ha 60fps-el fut ott a játék, akkor nem tudod olyan gyorsan nyomni a gombot, hogy érzékelje a játék. A PC-s kiadásban is megvolt ez sokáig, de aztán javítva lett amikor kiszedték az Xbox live támogatást belőle.
Amúgy a tesztek azt írják, hogy a port nagyon jó lett, de az tény, hogy $50-et nem ér meg. Illetve elérhető az RDR1 bundle-ben az RDR2-vel $100-ért (PS Plus tagoknak $67-ért)!
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
negyven2
veterán
válasz Bad Pritt #144771 üzenetére
RDR1 esetén amúgy amíg ment az a vágyállom, hogy majd több lesz mint remaster, de kevesebb mint remake. De azért ott volt az állítólagos pletyka, hogy az RDR-nél, a kódbázis állítólag olyan állapotban lett kész, hogy az a "lehetőleg ne nyúlj hozzá mert akkor összeomlik kategória" (aka. spaghetti code).
Vagyis itt elvileg, a nem tudják megoldani volt jelen. Bár belerakták a FSR2/TXAA opciókat a játékba (mint elsimítási opció), és a portok minősége is állítólag nagyon jó lett (még a 30fps ellenére is).
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
negyven2
veterán
válasz Bad Pritt #144775 üzenetére
Nem a Rockstar-t akarom védeni, de hiába vannak ők olyan pozícióba, ahogy addig csinálják a játékaikat ameddig akarják, és hiába ők intézik a játékaik kiadását, azért csak a Take Two alá tartoznak és a Take Two részvényeseinek azért meg kell felelni. Valószínűleg nem a Rockstar-nak volt az ötlete ezen játékok újrakiadása (ezért is szervezték ki), de kellett valamit csinálni, hiszen az utolsó cím tőlük a RDR2 volt 2018-ben. És ők a Take Two aranytojást tojó tyúkjai, ezért valószínűleg az elvásárok is magasak a részvényesektől. Főleg úgy, hogy a GTA Trilogy-ból is elment legalább 20 millió, hiába lett olyan amilyen. Sőt, hivatalosan az előzetes elvárásokon túl is teljesített!
[ Szerkesztve ]
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
negyven2
veterán
válasz Bad Pritt #144777 üzenetére
Én is azon vagyok, hogy ez a játék (meg igazából minden remaster) feleljen meg az kiadáskori időben elvárható minimumnak! Egy Red Dead Redemption típusú játéknak még talán ennél többnek is!
De! Én tegnap elött kezdtem neki ismét az RDR1-nek (a Half-Life 2/Portal 2 mellett ez az a játék amit bármikor végig tudok játszani) One X-en, és igazából az itteni 30fps-re simán rá lehet mondani a máshol gúnyból használt cinematic experience-et. Nem azt jelenti, hogy valakiknek ne lenne zavaró valakiknek, de itt olyan stabil minden tekintetben ez a 30fps, hogy ilyen más hasonló régi játékok esetében itt zavar a legkevésbé.
Ami tényleg gond, és a tesztelők szerint is probléma, az inkább az ára. Ha ezt pl. $30-ért adnák, vinnék mint a cukrot... de valószínűleg ennyiért is vinni fogják.
ps.
Red Dead Redemption on PS4 - DF Tech Review - It Is Improved... But Is It Enough?
[ Szerkesztve ]
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
negyven2
veterán
válasz Nayrobi #145089 üzenetére
A PlayStation Portable-ből becslések szerint olyan 80-82 millió ment el. És a "bukást" úgy értik, hogy a konkurenciához képest lett az. Ugyanis a Nintendo DS-ből elment 154 millió. Kicsit olyasmi mint a One/Series X|S generáció a PS4/5-hőz viszonyítva. Ott is fele annyi ment el és megy el kb., de nagyon sarkítva, igazából az Xbox eladások, csak a PS eladásokhoz képest teljesítenek gyengén. Ha az eddigi konzoleladásokat nézzük, akkor az a 55 millió One is szép számnak számít.
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
negyven2
veterán
válasz markknight #145101 üzenetére
De ez elvileg nem csak helyi hálózaton működik? Vagyis ugyan azon a WiFi-n kell lennie mint a PS5? Mert ha igen, akkor elviheted te üzleti útra, meg kirándulásra, de ott nem fogod tudni használni?
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
negyven2
veterán
-
negyven2
veterán
válasz markknight #145115 üzenetére
"PlayStation Portal is the perfect device for gamers in households where they might need to share their living room TV or simply want to play PS5 games in another room of the house."
Lehet, de a hivatalos leírás alapján ez nem derül ki.
De a hivatalos hands-on alapján se:
"(Additional context: PlayStation Portal was connected to the same local Wi-Fi*** network on the 5GHz band channel, but other Wi-Fi channels work too. A wired ethernet connection from the PS5 to your wireless router is recommended.)"
Viszont, ugye ott van az a kitétel, hogy megfelelő internetkapcsolt mindenféleképpen kell neki:
"***Requires broadband internet Wi-Fi with at least 5Mbps for use. For a better play experience, a high-speed connection of at least 15Mbps is recommended."
[ Szerkesztve ]
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
negyven2
veterán
válasz Wesder #145654 üzenetére
A Sony nem rendelkezik saját szerverekkel? Ezt hogyan érted? Mert ha úgy, hogy nem rendelkezik saját maga által üzemeltettet szerverplatformmal akkor igazad van (hiszen MS-nek ott az Azure). De ugye sok más cég se rendelkezik saját platformmal, és mégis ingyenes a cloud save és azok ott korlátlan ideig fent is maradnak. Pl. Steam, Epic, és igazából az összes hasonlós store ahol van cloud save. Még a GeForce Now ingyenes változatában se kell fizetni a cloud save-ért (csak ingyenes fiók esetében, ha 6 hónapig nem lépsz be akkor törlik a mentéseket).
Amúgy van GameDVR rendszer PS-en? Mármint, hogy a készített képeket, videókat lementi egy Sony-s Online fiókba? Ha igen, akkor kell hozzá előfizetés? És meddig maradnak fent asz így készült képek, videók?
Csak azért kérdem, mert egy kép/videó azért több helyett foglal el mint egy játékmentés.“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
-
negyven2
veterán
válasz Bogyi007 #145678 üzenetére
Nem vesztettek el a CoD-t! Sőt! Elvileg lehet még jobban is járhatnak majd, hiszen ha majd idén lejárnak a Sony és az ABK közötti ex. deal-ek, akkor lehet visszaállnak majd a 70/30-as elosztáshoz (mert állítólag eddig 80/20, vagy 88/12 volt ez). Kérdés, hogy mi lesz a felvásárlásból (ami jelen esetben talán októberben zárulhat le).
Viszont az áremelés esetében ott van az MS 2021-es esete, amik igaz csak a Gold árát akarták megemelni, ami bár haviban csak $1 ($10.99), három haviban meg $5-ös ($29.99) emelés lett volna, de ezen felül a fél éves opció $59.99-ba, míg az éves opció eltűnt volna. Vagyis egy év Gold ekkor $119.98-ba került volna a korábbi $59.99-es ár helyett!
De hamar visszakozott az MS és nem csak a Gold ára maradt változatlan, de még a F2P játékok esetében ekkor jelentették be, hogy kivezetik a Gold előfizetés meglétét!
Ki tudja, lehet a Sony is észbe fog kapni és korrigálni fog majd, a népharag hatására!
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
negyven2
veterán
válasz keIdor #146343 üzenetére
A Cloud Gaming képminősége egyébként sokmindentől függ. Az Xbox-os pl. ha jól tudom, 720p-1080p/60, attól függően, hogy miről használod. Mobilon 720p, de pl. Xbox konzolon 1080p a max. De számít a net sebessége, és a kapcsolat minősége is. Én amikor rámértem erre direkt, akkor Xbox-on olyan 20MB/s-el használt el, de ugye függ attól, hogy mi van a képen. Tehát ha az eget nézed, akkor az adatátvitel olyan 5MB/s-re, vagy még az alá is leeshet, de ha sok változatosság van a képen, akkor meg ez a 20MB/s-es max.-ot éri el. GF Now esetén magasabb ez a max érték (1080p-n), mert ott pl. Death Stranding alatt mértem 40-et is!
Viszont mindkettő szolgáltatás esetén tapasztaltam azt, hogy bizonyos esetekben a max átvitel megállt olyan 5-10 környékén, és ekkor a képminőség valóban szörnyű volt. Illetve pont a Horizon 5 és pl. a GTA V X|S kiadásában, a dzsungeles részeken (az Online-ban lévő trópusi szigeten).í, hogy nagyon mosott sz*r a kép, de a sebesség megvan. Viszont pl. Sea of Thieves-ben ahol szintén van sok vegetációval ellátott rész, ott nem. Valamint még egy érdekesség. Ott van a No Man's Sky is, ahol az Cloud Gaming verzióban valami oltári nagy input lag van (és ott is mosott sok helyen a kép), de a már említett SoT-ban meg szó szerint 0. Vagyis úgy néz ki, hogy ha magát a játékot jól felkészítik a Cloud Gaming-re, akkor tudja azt hozni, mint egy konzol. Pontosabban a Series S, mert a fent lévő játékok nagyon nagy része, a S beállításait használja.
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
negyven2
veterán
Tomb Raider I-III Remastered launches Feb 14 on PS4 & PS5
Included Game Titles:
Tomb Raider I + The Unfinished Business Expansion
Tomb Raider II + The Gold Mask Expansion
Tomb Raider III + The Lost Artifact Expansion[ Szerkesztve ]
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
negyven2
veterán
válasz cyberkind #147708 üzenetére
Egy másik oldalon meglepően sokan támogatták azt, hogy igazából minden évben jőhetne egy aktuális csúcs PC-s hardvernek megfelelő PS, akár $1000+-ért is. Hiszen pl. az aktuális új iPhone-t is megveszik az emberek (több tízmillióan minden évben)...
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
negyven2
veterán
Last Of Us Studio Naughty Dog Is Cutting Developers
The PlayStation first-party studio behind Uncharted and The Last of Us Part II is laying off dozens of contractors
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
negyven2
veterán
Next month marks the 25th anniversary of Rockstar Games.
Thanks to the incredible support of our players worldwide, we have had the opportunity to create games we are truly passionate about — without you, none of this would be possible, and we are so grateful to all of you for sharing this journey with us.
In 1998, Rockstar Games was founded on the idea that video games could come to be as essential to culture as any other form of entertainment, and we hope that we have created games you love in our efforts to be part of that evolution.
We are very excited to let you know that in early December, we will release the first trailer for the next Grand Theft Auto.
We look forward to many more years of sharing these experiences with all of you.
Thank you,
Sam Houser
forrás: A Message from Rockstar Games[ Szerkesztve ]
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
negyven2
veterán
válasz Elderath #151264 üzenetére
Igen, itt tényleg annyi a hír, hogy akkor most decemberben jön a trailer. Csak a iter-nyet valamiért úgy állította be, hogy akkor most már tényleg bejelentik, hogy készül és mellesleg majd jön a trailer is... pedig a bejelentés már 2022. február 4-én megtörtént!
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
negyven2
veterán
válasz erahurka #151271 üzenetére
iPhone 18 Pro Max Ultimate Infinite Quantum Edition-re!
Egyébként nincs nextGen odaírva, hanem csak "next Grand Theft Auto"-van.
És az előző negyedéves Take Two beszámoló alapján 2024. április 1. és 2025. március 31. között fog majd jönni (de már van pletyka arra, hogy bár késik, de 25 végig meg fog jelenni azért). De talán kapunk még egy kis infót a mai FY2024 Q2-es beszámoló után/alatt (esete 22.30-kor lesz).“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
negyven2
veterán
válasz Kendek #151410 üzenetére
Én értem, hogy mire célzol. Az adott konzol hardverének a 100%-os, vagy ahhoz nagyon közeli kihasználássá, már a játéktervezés legelején. Vagyis, hogy a minimum amire egy játékot megterveznek az az adott hardver tudásának a maximuma legyen (vagyis pl. kellejen az a 10-12TFLOPFS teljesítmény, a 16GB RAM, vagy a minimum 2.4GB/s-es sávszélesség. Nos ez szép elmélet, de ilyen igazából sose volt, vagy legalábbis nem létezik már jópár generáció óta.
PS5-ös példa. Ott van a Spider-Man 2 töltése és fast travel rendszere. Úgy tűnhet, hogy ahhoz kell a PS5 5.5GB/s-es SSD-je, de a valóság az, hogy nemhogy egy lassabb 3600MB/s-os SSD-n is ugyan-úgy működik a fast travel, de még egy mesterségesen lelassított, 1782MB/s-os sebesség esetén is szinte alig van észlelhető változás (főleg a játékba lepéskor történő betöltés ideje nő meg 1-2mp-vel, de fast travel esetében nincs változás). De ott van a Rachet PC-s portja, ahol mezei 5-600MB/s-os SATA SSD-ék esetében is remekül működik a játék.
Vagy a Switch portok is. Ahol sok olyan eset van
/volt ahol elviekben annak a hardvernek el se kéne, hogy indítsa a játékot, de meg tudták oldani (az más kérdés, hogy néha hogyan). És elviekben azon játékok nagy részét egy sokkal erősebb PS4/One hardver tudására lettek tervezve... vagy legalábbis ezt lehetett gondolni róla (vagy ami már nagyon más téma, a különböző utólagos portok, ahol olyan játékokat futtatnak olyan gépeken, amin azt gondoltuk, hogy képtelenség).
Azt kell megérteni, hogy azon játékok amik tényleg igénylik, hogy szinte teljesen kihasználják, kimaximalizálják majd a PS5/Series X tudását, azok valószínűleg kb. a PS6 korszak második felében fognak kijönni, de lehet, hogy csak a PS7 korszakban.
Az Series S tényleg csak annyiban fogja vissza a fejlődést, hogy többet kell vele foglalkozni, jobban le kell butitani, de maximum a fejlesztési időn kívül, extra játék dizájnból nem kell leadni (vagyis pl. egy GTA VI esetében nem kell terveket törölni, mert ki kell hozni S-re is) Ez kicsit olyan, hogy igazából a RTX4090-es tulajok szempontjából minden más grafikus kártya igazából visszafogja az általuk elvárt játékdizájnbéli dolgokat (hiszen ott is lehetne azt mondani, hogy minek megcsinálni egy olyan hardverre ami az én kártyámnak a tudásának csak a nyolcada).
Az meg, hogy egy játék sz*rul fut PS5-ön vagy Series X-en, abban semmi felelőssége sincs az S-nek, de még egy PS4/One-ak se (sőt még Magnavox Odyssey se vonható felelősségre, ha arra is kijönne a CrossGen multiplatform cím).
De ez PS5 topik, és van ezen probléma megvitatására direkt egy másik topik (nem, nem a Series X|S )“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
negyven2
veterán
válasz Kendek #151418 üzenetére
Igazából úgy értettem, hogy mire kiismerik, kihasználnák, a PS5 valódi tudását, úgy, hogy az attól gyengén konfiguráció már tényleg szűk keresztmetszett legyen, addigra, már kb. ott lesz a PS5 mint most a PS4...
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
negyven2
veterán
Csak, hogy itt is meglegyen:
Star Wars: Knights of the Old Republic Remake is Dead“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
negyven2
veterán
válasz NyMRooD #152085 üzenetére
Multiplatform cím lett volna, amire aztán lecsapot a Sony egy egyéves ex. deal-el. Ugye jött volna PC-re is és később Xbox-ra is. Egy Sony által finanszírozott Remake esetén Xbox-ra nem igazán jött volna ki.
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
negyven2
veterán
válasz oriic #152097 üzenetére
És már hivatalos is lett.
The Last of Us Part II Remastered coming to PS5 on January 19, 2024
"And good news for existing owners of The Last of Us Part II on PlayStation 4! You will be able to upgrade to a digital version of The Last of Us Part II Remastered for $10 USD at launch. You’ll also be able to import your saves from the original game to Part II Remastered.*"
*Upgrades for disc copies of the PS4 version of the Last of Us Part II are only available if you have a PlayStation 5 console with a disc drive. Owners of PS4 disc copies must insert them into the PS5 every time they want to download or play the PS5 digital version.
[ Szerkesztve ]
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
negyven2
veterán
válasz Wesder #152107 üzenetére
Nem hinném, hogy kiveszik, hiszen az bizonyos szinten a PS4-es vásárlókat hozná hátrányba. Illetve azért ugyanott lesznek ha ha $60-ért megveszik a PS4-es kiadást majd rá $10-ért az upgrade-et.
Viszont ebben az esetben ez a $10-os kicsit furcsa a Sony-tól. Legalábbis az eddigi hozzáállásukhoz képest. Igaz, hogy 3.5 éves lesz a játék, de attól még akkor is megérné ha pl. $20-$25 lenne az upgrade.
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
negyven2
veterán
válasz WhiteWalker #152448 üzenetére
Pedig bármennyire is viccesnek tűnik, nagyrészt ez van a mobilos $60-$-70-os játékok sikertelensége mögött. Valamiért az van, hogy hiába adnak ki $1000+-t egy telefonért, ha már $10-$20 körüli játékok árait már sokkalják. És itt jön az, hogy ezzel szemben az IAP költések esetében meg nem probléma, hogy a telefon árának a többszörösét költik el.
Valami olyasmi lehet mögötte, hogy talán másnak tűnhet az, hogy ha sokszor adsz ki kisebb összeget, mintha egyben adnál nagyobbat.“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
negyven2
veterán
válasz lo_jo #152465 üzenetére
És igen, ez a másik, hogy ezeket az AAA+ játékokat nem a mobilra fejlesztették sem irányításban, sem játékmechanikába, sem dizájnban. Akik így akarnak AC Mirage, Resi 8, Death Stranding-el játszani, azok egy nagyon-nagyon kis számú embercsoport (és nem a mobilos gaming közösséghez képest, hanem szószerint értve. Náluk maximum a hordozható VR közösségnek a száma alacsonyabb, de ez is létezik, és ha őket kérdeznéd, meg akkor simán azt mondanák, hogy a buszon/metrón/repülőn ülve is van igény a VR gaming-re !
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
negyven2
veterán
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
negyven2
veterán
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
negyven2
veterán
Grand Theft Auto VI is coming to PlayStation® 5 computer entertainment systems and Xbox Series X|S games and entertainment systems in 2025.
Grand Theft Auto VI heads to the state of Leonida, home to the neon-soaked streets of Vice City and beyond in the biggest, most immersive evolution of the Grand Theft Auto series yet.
És ugye a GTA VI így fog kinézni egy mezei PS5-ön! ...esetleg picit jobban![ Szerkesztve ]
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban tilos hirdetni!
- BESZÁMÍTÁS! Sony PlayStation 5 825GB digital játékkonzol garanciával hibátlan működés
- BESZÁMÍTÁS! Sony PlayStation 5 825GB digital játékkonzol garanciával hibátlan működés
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX One S 1TB játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX One S 1TB játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- Beszámítás! Sony PlayStation 4 Pro 1TB fekete játékkonzol sok extrával garanciával hibátlan
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs