- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 10
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Synology NAS
- DIGI internet
- PHP programozás
- Invitel (TV, internet, telefon)
-
IT café
PlayStation 5 ON-topik téma-összefoglaló
MIELŐTT KÉRDEZEL, OLVASD EL!
Az OFF-topik ezen linken keresztül érhető el.
A témához szemernyit sem kapcsolódó hozzászólás és a Spoiler tag használatának elmulasztása figyelmeztetés nélküli törlést vonhat maga után!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hachiko95
aktív tag
válasz Peat76 #52312 üzenetére
3 fajta ventivel szerelik:
"A" Delta 23 lapátos, a lapátok nem csatlakoznak a középrészhez.
"B" Nidec 17 lapátos
"C" NMB szintén 23 lapátos, de itt csatlakoznak a középrészhez a lapátok, ez volt a hivatalos Teardown videóban.A Nidec ventit mondják elvileg a leghangosabbnak, morgósabbnak. Vannak videók amiben kiszedik a helyéről és a morgós, kattogós hang megszünik. Elsőre azt hittem, hogy azért lehet, mert nagyobb fordulatú, erősebb motort kapott, azok szoktak morogni alacsony fordulaton, de 1.9A-es, a másik kettő pedig 2.1A körül van.
Nekem a Nidec venti van benne, eddig csak egy gyors próba volt, hogy minden működik-e, mert ajándékba lesz, úgyhogy bővebb véleményt nem tudok mondani. -
Hachiko95
aktív tag
Összedobtam egy "videót", hogy milyen hangokat ad ki a PS5. Ventilátor hang és Coil Whine közelről. Nyilván ez erősebbnek hallatszódik, mint valójában, mert a mikrofon 10cm-re vagy közvetlenül a házhoz érintve vette fel a hangot. Főleg az utolsó Coil Whine durva a videón, közvetlenül a táp mellett, ilyesmi volt a francia oldalon [link] akik szintén felvették a hangját.
-
Hachiko95
aktív tag
válasz Iparmágnás #58378 üzenetére
Távolról engem annyira nem zavart a venti hangja, inkább csak kiváncsi voltam, hogy lehet-e rajta alakítani . Kipróbáltam gumi gyűrűvel és szilikon alátéttel, a szilikon alátét [kép] jobbnak tűnik. Egyszerűen puhább és jobban nyeli el a rezgéseket, illetve vékonyabb ezért nem emeli ki. Alapvetően a ventinek nincs hangja kivéve a helyéről, viszont érződik a fém keretét megfogva, hogy finoman rezeg és ezeket a rezgéseket továbbítja a ps5 házának, ami felerősíti. Nincsennek jól kiegyensúlyozva ezek a ventilátorok, az enyémen [kép] nincs olyan vöröses ragasztó szerű [link] , de hallottam olyat is amin volt, annak is pontosan ugyanilyen a hangja.
Az is fontos, hogy vannak meghúzva a csavarok, csak annyira szabad meghúzni, hogy éppen hozzáérjen a fém rácshoz a csavar feje.
Végül 4 db szilikon alátétet raktam a venti alá és 4 db-ot a venti és a rács közé.
Neked melyik fajta ventilátor van benne?Arra lennék kiváncsi, hogy hűtés szempontjából melyik a leghatékonyabb, mert a Nidec (B) elég masszívnak tűnik. Azt néztem, hogy a lapátjai is hosszabbak, jobban kiérnek a fém keret széléhez [link] . Az NMB-nek (C) pedig ugyan a belsejéig érnek a lapátjai, de a középrész nagyobb ezért rövidebbek a lapátok, illetve az sem olyan nagy átmérőre, mint a Nidec (B) [link].
Érdekesség még, hogy két felé van osztva a ventilátor, a Delta (A) és a Nidec (B) lapátjai ugyanúgy néznek ki előről és hátulról, az NMB-nek (C) viszont hátul a lapátjai nem érnek be a középrészhez [link].A szoftveres szabályzásuk is elég kezdetleges, a megjelenés körül volt róla szó, hogy több hőmérséklet szenzor el van helyezve, hogy kifinomultan tudják szabályozni, ehhez képest gyakorlatilag 2 fokozat van. Lehetséges, hogy ez majd a ssd bővíthetőség aktiválásával fog jönni. Az igazi az lenne, ha mindhárom ventilátor fajta külön vezérlést kapna, de ez nyilván nem fog megvalósulni.
Coil Whine-nal alapvetően sok mindent nem lehet csinálni, esetleg egy szoftver frissítéssel alakíthatnak valamit rajta. Olyan laptopról tudok, aminek jött BIOS frissítés a CW "kijavítására", csak ott nem a tápegység adta ki a hangot.
[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
válasz Kendek #58395 üzenetére
Azt láttam, hogy vannak ott vájatok, de nem vettem észre, hogy a saját fekete színű anyagával vannak kitöltve. A képemen egyik fel van töltve teljesen és az egyik jobb oldali vájat felében van plusz anyag. A hátoldalán a motort körülvéve is vannak ilyen kis vájatok, nem tudom, hogy azok erre vannak-e.
Úgy látszik próbálják ezeket egyensúlyozni, csak így sem teljesen jók. Delta ventiből is láttam olyat, aminek a közepén olyan vörös anyag volt. NMB-n még nem láttam plusz súlyt.[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
Nem lenne rossz a 17 lapátos verzió, ha rendesen ki lenne egyensúlyozva, mert a helyéről kivéve nincs hangja, a PS5 váza erősíti fel a rezgéseket. Az is lehet, hogy jobban is hűt, mert átmérőre a Deltánál nagyobb. Sokat számít milyen a hangszín. Nálam a házimozi erősítőnek van egy hűtőventilátora, ami vagy kikapcsol, vagy fix fordulaton megy, annak ugyan nagyobb hangja van, de folyamatos ventilátor levegő fújó hang, ami hangszínre nem annyira zavar, el is nyomja a PS5 hangját.
Ami viszont zavar, hogy lehagyták az optikai csatlakozót a PS5-ről, az erősítőn nincs HDMI, a Samsung tv pedig nem tudja HDMI forrásról a Dolby Digital-t vagy DTS-t átengedni optikain, ezért 5.1-ből lesz 2.0, majd 2.0-ból 5.1, persze lehet szórakozni splitterrel, de a PS4 pro-n még rajta volt. -
Hachiko95
aktív tag
válasz Gaben92 #60283 üzenetére
Ez még egy régebbi Samsung tv, pl. usb-ről átviszi optikán a DTS-t, csak HDMI-ről nincs egyik sem, azt hiszem a HDMI HDCP szabvány miatt van, ennek ellenére valamelyik tv gyártó engedélyezi ezt. Megnéztem, hogy a PS5-ön a HDCP kikapcsolva sem elérhető a DD és a DTS. Úgyhogy marad az összevissza mixelt hang.
-
Hachiko95
aktív tag
válasz Gaben92 #65288 üzenetére
Én sem vagyok elájulva a 55Q70T-től, párhuzamosan egy régi 46F6400-on és a Q70T-n próbáltam a PS5-öt. Nem igazán látszik a 7 év fejlődés. Quantumszűrő ide vagy oda, már az F6400-nak is szépek a színei, nem mondanám, hogy jobb a Q70T. Uniformitás valamivel jobb és a sarkak kevésbé sötétek. Fekete szint is hasonló, off center mindkettő fakul.
-
Hachiko95
aktív tag
válasz ribizly #122078 üzenetére
Nekem is megdöglött az első 1016-os. Egyszer csak elkezdett akadni a játék, kilépés után már az indítási animáció is akadt, majd minden indítás után a menüben lefagyott. A safe mód összes menüpontját végigpróbáltam, de már a teljes reset utáni első lépéseknél is lefagyott. Teljesen nyílt térben volt és többször takarítottam.
Gariban kicserélték egy 1116-osra. -
Hachiko95
aktív tag
válasz Peat76 #149216 üzenetére
Ez eléggé a PS4 és PS4 Pro mintáját mutatja. Viszont szerintem a CPU fejlesztésére itt annyira nincs szükség, mert a sima PS5-nél a közelében nem vagyunk CPU limitnek. Ez azon látszik, hogy több játék (ami normálisan meg van írva) tud 60fps-nél többet az unlocked módokban, akár 120 fps-t is.
A PS4 CPU-ja (AMD Jaguar) már megjelenéskor is harmatgyenge volt, a Pro-ban a GPU-hoz képest főként, hiába volt emelt órajel. Ezért sem igazán tudtak 30fps-től elszakadni, mert erősen CPU limitesek voltak. Gyakorlatilag csak felbontást növelés láttunk, mert hiába maradtak volna alacsony felbontáson, a fps nem igazán emelkedett volna annyival amennyivel a GPU erősebb lett.
[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
válasz Yodafon #149425 üzenetére
Rosszul írtam az előbb, az unlocked 60fps (performance 120hz unlocked) módban elvileg kell mennie a VRR-nak, szóval ott sem szabad röcögnie, mert az unlocked opció egy VRR mód. Viszont a Quality mód unlocked(unlimited lent) VRR opciójánál nem értem, hogy megy a VRR 40-50 fps között.
Alapvetően ezeknél az unlocked módoknál el van engedve az fps, amennyit a gép tud, de úgy hogy a felbontás le van véve, tehát azoknál a módoknál van a legalacsonyabb felbontás.Quality Mode 60Hz: Dynamic 2160p/30fps (1944p~1656p)
Performance Mode 60Hz: Dynamic 1440p/60fps (1440p~1260p)
Quality Mode 120Hz: Dynamic 1800p/40fps (1620~1440p) | VRR unlimited 40~50fps: (1584~1440p)
Performance Mode 120Hz: Dynamic 1440p/60fps (1296p~1080p) | VRR unlimited 60~80fps: (1260p~900p) -
Hachiko95
aktív tag
válasz Kendek #149631 üzenetére
Az is érdekes, hogy a 1000-es gépben volt a legnagyobb hűtő, sok réz, de a Gamers Nexus tesztben, amikor még az alaplapokat is megcserélték nem volt igazából jobb az 1100 hűtőnél. Valamelyik értékben az egyik, valamelyikben a másik volt jobb. Mindkettőben volt gyárilag ugyanolyan típusú venti és a vezérlése is ugyanaz. Lehet, hogy a viszonylag alacsony venti fordulat amit használnak annyira nem kedvezett az 1000-es (sűrű) hűtőbordáknak, vagy csak szimplán nem volt olyan jó a hővezetés, amennyivel több "anyag" volt abban a hűtőben.
Az 1200-asban azért látványosabban kisebb a hűtő, a "Slim"-re leszek kíváncsi, a Digital Foundry elvileg készül teszttel, talán az összes fajta PS5 benne lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
válasz ImACeltic #150806 üzenetére
Régi filmesebbnek néz ki, sárgásabb-zöldesebb képvilág, messzebbre homályos, de így "jobb" mélységélesség, jobb szeparáció. A város olyan mintha szmogos lenne, jobb az atmoszféra a régiben. Az újnál elmentek a színes írányba.
Az 1-ben ősz, Miles-ban tél, a 2-ben nyár évszaknak tűnik. -
Hachiko95
aktív tag
válasz ImACeltic #150810 üzenetére
Szerintem kedvezőbb az ősz az 1-ben. A zöldes képvilág amit filmekben szoktak alkalmazni, az lehetne a 2-ben is, de itt úgy döntöttek más lesz. Ezek nem konzol limitációk, hanem eltérő dizájnbeli döntések.
Objektív minőségben jobb a 2, részletesebb, nagyobb a térkép. De az 1 Remastered változatában volt olyan raytracing részlet a performance RT módban, amit a 2-ben a performance mód nem kapott, csak a fidelity. Ahhoz, vagy a Miles-hoz hasonlítva már nincs egyértelmű előny egyes szempontokból. -
Hachiko95
aktív tag
válasz ProEvoFan #150876 üzenetére
Kipróbáltam én is a EA Sport WRC-t. Első indulásnál a menü előtt lefagyott, 2. indításnál 1-2 perc volt az EA szerverekhez csatlakozni. Beléptem a beállításokba, az egyik almenüből kilépni 30 másodperc volt. Elindítottam az autós iskolát, kicsit próbálgattam, újraindítottam az egyik gyakorlást, a kocsi ment mielőtt az visszaszámlálás elindult volna. Kormányozni nem tudtam, de gázt adni igen és ment előre a kocsi, mire leszámolt megérkezett a kormányzás is, de akkor már előrébb volt a pályán. Utána valamikor lefagyott még egyszer. Mondom jól kezdődik, ösztönzően hat a vásárlásra.
Később gondoltam kipróbálok pár gyorsaságit, aszfaltos országokkal kezdtem. A kamera akadva pásztázott végig az autón, ami mintha nem illett volna a környezetbe. Tükröződés nagyon gyenge, árnyék gyenge, valahol ugrált is. Horvát táj kopár, kis látótávolság, előtted rajzolódik, ugornak be az egyes elemek. Irányítás furcsa volt Dirt Rally 2.0 után kormánnyal. Könnyen megpördült a 2000-es évek körüli Subaru lágy gumival száraz aszfalton. Ezután megnéztem egy másik aszfaltos országot, ott nem volt annyira kopár, a látótávolság is jobb volt, kevesebb beugrás (pop-in). De egyszer csak keményen elkezdett törni a kép(screen tearing), és mintha a frame pacing is bántóan rossz lett volna. Döcögős volt 60fps-sel. Itt újraindítottam a pályát, a pálya elején kb. 10fps-sel pásztázott a kamera pár másodpercig. Másik újraindításnál a bírók és nézők később jelentek meg.
Az említett Subarunak tavasszal száraz aszfalton lágy gumival kevesebb tapadása volt Horvátországban, mint az új Toyota WRC-nek téli gumival télen Monte-Carloban száraz aszfalton.Grafika gyenge, néha mobilos szintnek néz ki. A Dirt Rally 2.0 egy gyengébb PC-n mint a PS5 magas-ultra beállításokon 60 fps felett futott, miközben sokkal szebb volt.
Tartalom van bőven, de ennek én még egy évet adnék mire rendbe hozzák.[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
válasz nincsnév007 #150906 üzenetére
130 GB körül van telepítve az új frissítéssel. Elképzelhető, hogy telepítés közben több hely kell neki, de hogy ennyivel.
-
Hachiko95
aktív tag
Alapvetően egy olcsósított verzió. Fogyasztás ugyanaz, tápegység teljesítménye szintén, chip méretei egyeznek a 6 nm-es változattal. Hasonlóan hangos (halk), ventilátor mérete úgy tűnik nem változott, csak megint egy új típus van benne (Foxconn).
Ami nekem tetszik, hogy került egy hűtőborda közvetlen a ventilátor alá és arra "merőlegesen" áll, hogy át tudjon rajta fújni a venti [link] . A külső "hűtőrácsot" elhagyták, ami olcsósítás, de lehet, hogy nem fogja le annyira a légáramlatot és könnyebben tud friss levegőt behúzni a venti.
Ami nem annyira tetszik, hogy a memória chipek teljes felületükkel hozzá érhetnének a fém laphoz, de csak egy kisebb kör alakú pasztát/lapot raktak rá, így nincs teljes felületű érintkezés. -
Hachiko95
aktív tag
válasz elder troll #151176 üzenetére
Az a két csavar ugyanúgy megvolt a 1200-as gépnél is. Az alaplapot fogatja oda a fémlemezhez(baseplate). A hűtő körüli 8 szög alakú fémlap van a fémlemezhez hozzászegecselve, de nekem gyanús, hogy amivel a hőcsövek érintkeznek közvetlenül, az négyszög alakban körül van vágva és az ugyanúgy ragasztva van, mint itt [link].
-
Hachiko95
aktív tag
válasz elder troll #151185 üzenetére
Egyébként azt néztem, hogy "Slim" gépben nagyobb hűtőborda nem is lehet, ki van használva a hely teljesen. A SOC fölött a tápegység van, ezért vannak ott csak hőcsövek. A venti mellett kezdődik közvetlen a két hűtőborda.
Ebbe a házba már csak kisebb hűtőt lehet rakni egy revíziónál. Bár nem hiszem, hogy lejjebb fognak menni gyártástechnológiában egy hamar, mivel az drágább lenne, esetleg a Pro modellnél.[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
válasz Mezcal #151279 üzenetére
Most beletettem 2 órát, de az előző hozzászólásomban [link] lévőkből semmi nem lett kijavítva. Ugyanúgy akad helyenként, screen tearing, frame pacing probléma van.
A Digital Foundry ránézett a PC verzióra és ugyanezek vannak ott is (sőt lehet rosszabb). Az RTX 4090-en felskálázott 4K felbontáson rosszul fut [link].Megnéztem több országot. Egyes országok szinte megkülönbözhetetlenek, nem karakteres a látvány, nincs akkora különbség. Az évszakok szinte semmit nem csinálnak, pl. egy téli Észtország nem lesz havas, gyakorlatilag mintha nyári lenne.
A két havas helyszínnél nincsenek évszakok, egyik a svéd, másik nem jut eszembe.Új bugok amiket észrevettem: A bírók lebegnek a föld fölött, szakasz végén eléggé látványos, a menüben előttem töltődnek az autók textúrái, a főmenüben kijelölt menüpont nem egyezett a kijelölt menüpontban található almenükkel. Tehát pl. a time trial volt kijelölve, de a quick play almenüit láttam, vagy fordítva egy verseny után.
Time trial módnál megkérdezi hogy száraz vagy nedves szakasz legyen, de a svéd szakaszokon, ahol csak hó van nem lehet száraz. A másik hogy itt át sem lehet rakni szárazról nedvesre, tehát az egész választó képernyő a két havas országban értelmetlen, mert nincs választási lehetőség.
Az autót egy bokor vagy egy kaktusz úgy állítja meg mintha falnak menne, az autó törés kritikán aluli, pl. ajtó, motorháztető leszakadás animáció gyenge. Az eső és hőesés effekt szintén nagyon gyenge, külső nézetben vicc az erős hőesés.Unreal Engine 4-re váltottak a saját "EGO" játékmotorjukról elvileg amiatt, hogy a hosszú szakaszok bekerülhessenek. Gondolom sem ez, sem az nem segített, hogy az EA-hez átkerültek.
-
Hachiko95
aktív tag
válasz LeventeV #151318 üzenetére
A tapadás furcsa nekem, a DR2-ben szépen lehetett úsztatni, ívet húzni kanyarban. Itt nem lehet annyira, és aszfalton ha megcsúszik nem akar visszajönni. Olyan mintha nagyobb lenne a tapadás főleg hátul és amikor az elenged vége.
A fék is furcsa elsőre, mert nem hajlandó fordulni csak teljesen felengedett fékkel. -
Hachiko95
aktív tag
válasz Elderath #151444 üzenetére
Quality mód gyakorlatilag PC medium preset, ami low-medium-high-ultra beállítások keveréke. A performance mód pedig a PC-s low preset, ami a játéknak nem a legalacsonyabb beállítási opciói egyenként.
Annyira nagy különbség nincs a beállítások között, tehát egy low preset szebb lehet mint egy másik játéknál az ultra.A másik probléma, hogy a PS5 nem támogatja a Mesh shading-et, amire ez a játék támaszkodik és a futásteljesítmény nagyban függ tőle. Helyette primitive shading-et használ, ami nem ugyanaz. Ezért is van probléma pl. PC-n egy GTX 1080 Ti kártyán, ami azért nem gyenge, 30fps-t sem tud. Ezzel szemben pl. az Xbox Series X támogatja.
A következő probléma, hogyha mindig nyers erővel akarjuk megoldani a problémát, akkor egyre igénytelenebb lesz minden, és ez már általánosan látszódik az egész videójátékiparon. Általános kezd lenni, hogy minden játéknál felskálázást használnak és kell is használni, mivel nincs optimalizálva.
Az Alan Wake 2 esetében egy RTX 4090 max beállításokon natív 4K felbontáson ray és path tracing nélkül nem tudja a 60fps-t tartani. Minden extrát bekapcsolva pedig a 30fps sincs meg. Szerintem nem ennek kéne lenni az iránynak. Muszáj felskálázni 1080-1200p-ről 4K-ra egy RTX 4090-en [link] . Ezért a PS5 "belső" 900p felbontása nem számít rossznak.[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
válasz zozika84 #152502 üzenetére
Pont ezt néztem, hogy az ND elég meghatározó volt minden generációban:
PS1: 4db Crash
PS2: 4db Jak and Daxster
PS3: 3db Uncharted, 1db The Last of Us
PS4: 2db Uncharted, 1db The Last of Us
PS5: SemmiA GT7-tel én elégedett vagyok, jól meg van írva, szépen fut a játék, 120Hz, VRR. Tetszett a történet mód. Az exclusive autók drágák, de bőven lehet szerezni 1-2 millió kreditet sport módban gyorskörökkel, minden nap ad ticketet egy rövid játékkal. Most pedig vannak weekly challengek.
Van értéke az autóknak, nincs minden meg egyből, van miért gyűjteni. Soha nem éreztem, hogy kellett volna kreditet vennem, vagy nehezemre esne gyűjteni és azt sem hogy túl könnyű lenne. -
Hachiko95
aktív tag
válasz jeffreybboy #152505 üzenetére
Ez elég BestBuy most : [link]
-
Hachiko95
aktív tag
válasz Dzsuri89 #152686 üzenetére
Sokszor van a legkisebb, de relatív sokszor adja a legnagyobbat vagy a 2. legnagyobbat.
4 csillagos ticketből 500K-1M kredit, ma pl. 5-ösből lett 500K.
5 csillagos ticket ritkább, mint a 6 csillagos. 4-es a leggyakoribb és ahogy észrevettem 1-2 nagyon ritkán van, 6-os is többször.
Sorrend nálam valahogy így néz ki:4-3-6-5-2-1 -
Hachiko95
aktív tag
válasz Mezcal #153017 üzenetére
Generations nem próbáltam, de az EA Sports WRC-hez képest szerintem szebb a Dirt Rally 2.0. Karakteresebb látványa van, erősebb atmoszférája. [link]
Az újabb WRC-k nekem mindig sterilnek tűnek látványra. Az igaz, hogy szűkebb látótér van általánosan, de szerintem ami közel van részletesebb, a növényzet, az erdő sűrűsége, sokkal több néző. A navigátor elég "lelkes" volt a Dirt-ben, Phil Mills [link] , aki Solberg navigátora volt. Az újban mintha egy robot olvasná fel.
Ami lényeges, hogy technikailag a UE4 játékmotor miatt az új WRC-nél történt visszalépés, amit írtam is korábban, hogy az árnyékokkal probléma van és a tükröződésekkel is. [link] Konkrétan mintha oda lenne rajzolva a kocsi, nem fut a pálya tükröződése a csomagtérajtón. Az autó alatt gyakorlatilag nincs sötétebb, a gumi tövében is ugyanolyan világos van. Emiatt olyan mintha lebegne.
Száraz aszfalton, napos időben jön ki nagyon, hogy mennyire steril, amikor nedves úton mész jobb. Hó eséssel/képernyő effectekkel sem vagyok elégedett, mint egy analóg adásnál amikor elmegy a jel, olyan "hangyás". Mintha mindenen átesne a hó. [link]A sok kis részletről nem is beszélve, amitől élethű lesz egy játék. Nekem sok új játéknál úgy tűnik, hogy a megnövekedett fejlesztési idő és pénz ellenére rosszabb minőséget kapunk olyan stúdióktól, akiktől régebben minőséget szokhattunk meg. Gyanús, hogy sok helyen azok a fejlesztők akiktől a jó játékokat kaptuk eljöttek onnan, akiknek ez nem csak munka, hanem szenvedély is volt egyben.
-
Hachiko95
aktív tag
válasz Hachiko95 #153033 üzenetére
Ezt érdemes megnézni [link] , hogy részleteiben, fizikában, animációban butított játékot kapunk és ez nem csak erre érvényes, különb játékokat kaptunk 20 évvel ezelőtt a felsorolt szempontokból.
Még úgy sem törik az autó, ahogy a DR 2.0-ban, a Colin McRae Dirt 1-et pedig ne felejtsük el ahhoz képest. Nem lesz koszos az autó, tükör vicc, interakció a környezeti elemekkel kb. nem létezik. Kerítés nem dől ki, nincs szikrázás érintéskor. 5cm törzsű fák, bokrok, kaktuszok megállítanak mint a fal. -
Hachiko95
aktív tag
válasz Wesder #154840 üzenetére
Így van, és a PS5 Pro-ban sem lesz annyival erősebb CPU, hogy jelentősen magasabb elérhető framerate legyen, de ez eddig nem is volt baj. Az A.I. felkálázás és a nyers GPU erő csak felbontásban és GPU intenzív effektekben fog segíteni, ha CPU limiten lesz a gép. Frame Generation-szerű technológia, pedig az input lag-on nem segít, sőt egy kicsit ront rajta, hiába lesz "simább" a kép.
A GTA 6 lesz érdekes, mert ott lehet olyan szintű részletesség, ahol proci limitbe ütközhet a gép és emiatt csak 30fps mód lesz. De akkor a Pro sem fog tudni 60-at, ha Zen 2 4.4Ghz-en lesz benne, kivéve ha már az eredeti PS5 is tudna 50fps körül.
-
Hachiko95
aktív tag
válasz kovsol #154865 üzenetére
Gondolom az előző generáció mintájára lesz, csak itt jobb annyival a helyzet, hogy a Zen 2 még most sem rossz, megjelenéskor pedig elég jónak számított.
Szerintem is ki van hajtva most rendesen mindenhol a GPU.A GTA 6 lesz kb. az első eset, hogy erősen támaszkodnának a CPU képességeire. Ha ilyen részletesség, ennyi NPC, magas látótávolság lesz, akkor az erősen kérni fogja a CPU teljesítményt.
Ugye a kérdés az, hogy már amit a trailer-ben láttunk 30fps-t és részletességet, az mennyire van határon és nem is tudná jelentősen magasabb fps-en futtatni, vagy túlságosan le kellene butítani a CPU intenzív elemeket és nem ugyanazt a képet mutatná már a játék.
Szóval simán lehet, hogy a PS5-ből fix 30fps jön ki a CPU miatt, akkor a PRO is csak 40fps körül tudna a ~20%-kal erősebb CPU miatt és a közel 2x GPU erő nem realizálódna magasabb (60) képfrissítésben, csak magasabb felbontásban. -
Hachiko95
aktív tag
válasz Wesder #154932 üzenetére
Mondjuk egy pár éve elindult egy trend, hogy egyre igénytelenebb játékokat kapunk. Gyakorlatilag visszafelé fejlődés van. 15 évvel ezelőtt egy GTA 4-nél komolyabb szimulációt, fizikát, részleteket, interakciókat kaptunk mint a mai játékokban. [link]
Pl. amikor a karakterünket megütötte egy NPC és a rendőr látta, akkor letartóztatta. Ha az menekült, akkor üldözte, elkapta, beültette a rendőrautóba és elvitte, stb. [link] [link] [link].
Ilyen a GTA 5-ben már nem volt, és pl. a Spiderman 2-ben sem.
Szerintem ugyanazt a szintet a mai eszközökkel gyorsabban kéne hozniuk, de még a Rockstar is kihagy 12 évet a két rész között.
Vicces belegondolni, hogy a GTA 4 és az 5 eredetileg PS3-ra és XBOX 360-ra volt tervezve. A PS4-re és XBOX One-ra nem jött GTA.Most még az is rájön, hogy nem egy esetben grafikai előrelépés megkérdőjelezhető, mindeközben a hardverigény drasztikusan növekedik.
[ Szerkesztve ]
-
-
Hachiko95
aktív tag
válasz emre33 #156748 üzenetére
A Digital Foundry videó szerint ugyanaz a 2160p (4K), csak a frissítés el van engedve, amennyit a gép tud, ezért 70-100 fps.
Azt látom, hogy 120Hz VRR Framerate mód nem olyan éles. Szóval valós lehet, hogy az "csak" 1440p 120fps mellett. Ők számolják a pixeleket, úgyhogy igaznak kell lennie. -
Hachiko95
aktív tag
válasz markknight #159595 üzenetére
Szerintem a performance mód alacsonyabb felbontása és a "szuper" (temporal) élsimítási eljárások miatt van, ami alacsonyabb felbontáson homályosabb képet eredményez mint mondjuk ha 4K közelében futtatná.
Tegnap volt egy Digital Foundry videó erről.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban tilos hirdetni!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- ZIDOO médialejátszók
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Horgász topik
- Computex 2024: Itt a Strix Pointra épülő Zenbook S 16
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Windows 10
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen