Új hozzászólás Aktív témák

  • VIC20

    őstag

    "Facebookozzon-e egy tanár?"

    Ne. Vagy ha igen, magára vessen.

    "Sokan megfogalmazták már különféle szavakkal, hogy a nevelés voltaképpen csak két dolgot jelent: tanítványaink őszinte és aktív elfogadását egyfelől, saját magunk megmutatását másfelől. A Facebook mással nem pótolható lehetőséget nyújt mindkettőre. "

    Ezen jót röhögtem. Kínomban. Ja. Mással nem pótolható...
    Mással nem pótolható pótlék.

    "Alkalmat arra, hogy legalább virtuálisan együtt legyünk diákjainkkal a tanítási időn kívül is, azaz jobban megismerjük őket, ami megalapozhat egy elfogadó attitűdöt. És alkalmat ad arra is, hogy posztjainkkal és megosztásainkkal megmutassunk valamit magunkból, ami talán mégis értékeket közvetíthet. "

    Hát, ezek is kínkeservesen kiszenvedett felvetések. Érezhette a szerző is, amikor a végére becsületből odatette a "talán" szót.

    "Azt hiszem, a hálóból csak akkor gabalyodhatunk ki, ha egyszer – a távoli jövőben – sikerül radikálisan újragondolnunk az iskolát."

    Radikális újragondolásokból ritkán jön ki jó dolog. De legyen: az "egyszer - a távoli jövőben -" nekem tökéletesen megfelel. :)

  • bambano

    titán

    a faszinak le kellene jönnie az anyagról, mert durván ökörséget beszél.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • attila9988

    őstag

    Mennyire gyűlölöm már ezt a rohadt facebook -ot. Lassan már az a mantra, hogy élni sem lehet nélküle... Nevetséges hogy ilyen konferencia egyáltalán komolyan vehető. Ez csak egy social marháskodós oldal. Sem több, sem kevesebb. Aki többet lát bele, az beteg, és egy jó elmeorvosra van szüksége. Hihetetlen hogy manapság ilyesmi megtörténhet egyáltalán, vagy hogy szinte vallásos áhítattal imádjanak egy szolgáltatást.

    „Csak az apró titkokat kell védeni. A nagy felfedezéseket a nyilvánosság hitetlensége védi.” (Marshall McLuhan)

  • MageRG

    addikt

    ...elsősorban másokra figyelő, lájkokra és kommentekre hajtó, ezek elmaradása miatt megbántódó, a kis piros értesítésektől izgalomba jövő Facebook-polgár...

    Szerintem egy digitális pedagógus feladata az is, hogy megmutassa mennyire éretlen és értelmetlen a fenti magatartás.
    Mr Garrison szavaival: "Élvezzétek a 15 perc hírnevet, kis p*csök!"

    Egyébként meg...haters gonna hate.

    "What is bravery, without a dash of recklessness!"

  • Tikakukac

    titán

    Rég olvastam egy kupacban ennyi hülyeséget. Mindképp ajánlanám az agyműtétet. Igen.

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • bambano

    titán

    válasz Tikakukac #6 üzenetére

    az agyműtét láthatóan megvolt, csak az utána következő pódiumra állással van gond :)

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • dajkopali

    addikt

    látom, nagyon nem komázzátok az előadást :)
    mi volna, ha nagyon webkettesek lennénk, és a kritikákat rendesen megfogalmazva elmondanátok - akár privátban nekem -, én pedig megkeresem Knausz Imrét, hogy válaszoljon ezekre a felvetésekre? hm?

    "fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

  • Tikakukac

    titán

    válasz dajkopali #8 üzenetére

    Épp költözködés alatt vagyok, de ha lesz időm, akkor felvázolom a problémáimat, kérdéseimet esetleg. Mindenképp érdekelne pár dolog.

    bambano: Igen, talán ez még pontosabb :DDD

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • emvy

    nagyúr

    "Korunk posztmodern embere ezzel szemben radarral pásztázza szociális környezetét, azaz arra figyel, ami változó, ami mozog, és ezekhez a mozgó pontokhoz igazodik."

    Jah, ebbol lesznek a munkaeropiacon (is) hasznalhatatlan felnottek. Rohej az egesz eloadas, nem is lehet darabonkent belekotni.

    while (!sleep) sheep++;

  • Ruuwa

    tag

    Abban pedig igaza van, hogy a tanárok többsége nem érti a saját diákjait, szokásaikat, "nyelvüket", értékrendjüket. Ha pedig nem érti, akkor nem is tudja elfogadni, illetve megmutatni más értékrendeket, mert a diák nem fogadja el tőle.

    A facebookizmusnak én sem vagyok híve, de ha a fiatalok igen, akkor a tanárok sem zárkózhatnak el előle.

    Valami tréfás, humoros, mégis mélyenszántó gondolatokat magában hordozó, rövid, velős mondat, mely egyéniségem rendkívüli sokszínűségéről tesz tanúbizonyságot.

  • dajkopali

    addikt

    válasz Ruuwa #11 üzenetére

    csak picit vág ide:
    amikor annak idején nevelőtanárként elmentem 10 évesekkel a Velencei-tó mellé táborba, esténként nemcsak azért koboztam el a képregényújságokat - ja, akkor még nem a net volt a sztár :) -, hogy alvás van!, hanem azért is, hogy elolvassam őket, és tudjak róla beszélni nekik :)

    "fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

  • floatr

    veterán

    Mimimi?
    A tanárok már most is ott lógnak a fáccsén, némelyik óra közben is.

  • finest

    őstag

    Nekem az nem tetszik, h tévesen azt feltételezi, h a tanár a facebookon is tanár, és értéket közvetít. Ez történetesen lehet így, de hadd ne kelljen minden facebookos megnyilvánulásomban tanárnak lennem.
    A magánéletben, vagy akarok nevelni, vagy nem. Mi van, ha a barátaimmal akarok fészelni? A nebulókra ott van a suli. Sok gyerek bejelölt, van csoportunk is, de eszemben sincs az ő hírfolyamukban a hétvégi bulis képeket lájkolni. Sőt, ezeket javarészt már letiltottam, h megjelenjenek, mert "floodolták" a hírfolyamomat a semmitmondó hülyeségeikkel, megakadályozva, h elsősorban a távoli rokonokkal, ismerősökkel tudjak kapcsolatot tartani. Őszintén szólva, butaságnak is tartom, h bejelöltek, mert így akaratlanul is olvasom néha a hülye bejegyzéseiket, h "kiégtem matekon", "melyik teremben vagyunk?", "geci, egyest kaptam" stb.
    Szóval egy ideális világban, biztos minden úgy lenne, ahogy a pedagógiai tanszéken elképzelik. De ha valaki megnyitja a facebookot szerintem a legritkább esetben szembesül azzal, h érdeklődő fiatalok, egymásra és a világra nyitottan kommentelnek. - Mindezt úgy mondom, h ha valaki az én hírfolyamomat nézi, tud belőle épülni, mert sok művészethez, zenéhez, irodalomhoz, tudományhoz tartozó értékes információ van benne, ha győzi kihámoznia saját hírfolyamán a sok szemétből.

    “Don’t shoot, I’m Globish.”

  • VIC20

    őstag

    válasz Ruuwa #11 üzenetére

    "Abban pedig igaza van, hogy a tanárok többsége nem érti a saját diákjait, szokásaikat, "nyelvüket", értékrendjüket. Ha pedig nem érti, akkor nem is tudja elfogadni, illetve megmutatni más értékrendeket, mert a diák nem fogadja el tőle."

    Háááát, izé...
    Tudom, hogy nagyon nehéz, sőt, lehetetlen elvonatkoztatni a személyes tényezőtől, de azért álljon meg egy pillanatra a menet: itt elsősorban tudás átadásáról van szó. (Ezt állítja a cikk is.) Ahhoz pedig nem hiszem a facebook-os nyelv (általánosságban a "fiatalok nyelve") szükségeltetne. Akárhogy is nézem, bizonyos szintű tudás elsajátításához kell egyfajta minőség a nyelvben, és ehhez a diáknak kell(ene) felnőnie.

    "értékrendjüket. "

    Elnézést a cinizmusért, de általánosságban inkább ennek hiányáról beszélhetünk manapság.

    "Ha pedig nem érti, akkor nem is tudja elfogadni, illetve megmutatni más értékrendeket, mert a diák nem fogadja el tőle."

    Hmm...

    "Ha pedig nem érti, akkor nem is tudja elfogadni, ..."

    Ez eddig oké, nagyon valószínű, bár nem törvényszerű.

    "...illetve megmutatni más értékrendeket,..."

    Ez viszont nem hinném, hogy következne az első kijelentésből: már miért ne tudná?
    Ez a "Ki értheti meg legjobban a drogost/alkoholistát?"-gondolatmenet. Hát, nyilván, aki maga is drogos/alkoholista. Mereven és következetesen végigvíve a gondolatmenetet nagy igazságokra bukkanhatunk: szerzetes csak kurvapecér lehet, apáca pedig csak kurva. Szentté is csak halálos bűnöst lehetne avatni. (Ahogyan azt Lord Para Dox is megmondta Karinthy tollán keresztül.)

    "...mert a diák nem fogadja el tőle."

    Ez megint csak elképzelhető, de kérdem én: na és?

    (Egyébként ami az értékrendet illeti, ezzel kapcsolatban is lassan a testtel: az értékrendet elsősorban a szülőknek, a családnak kell(ene) átadni, ne tegyünk ilyen terheket a tanárok vállára - főleg, hogy lehetetlent kérnénk tőlük, Facebook ide vagy oda.)

    "A facebookizmusnak én sem vagyok híve, de ha a fiatalok igen, akkor a tanárok sem zárkózhatnak el előle."

    Hát, ismeret szintjén nyilván nem, de attól függ, mit értesz "facebookizmus" alatt. Valahogy úgy érzem, hogy ez az "éjjel, nappal a Facebook-on lógunk" szinonímája. Az elől viszont értelmes emberek elzárkóznak - még ha tanárok is.

  • Ghoosty

    őstag

    "Ezt a folyamatot hiba lenne azonban egyszerűen hanyatlásnak tekinteni, "

    "A Facebook ezzel szemben egy olyan világ, amely nyilvánvalóvá teszi, hogy nem a konzekvens értékkövetés, hanem a trendiség, a többiek elismerő szavazata a siker elsődleges biztosítéka."

    Hogy a fenébe lehet nem hanyatlásnak tekinteni azt, ha nem az értékkövetés a siker biztosítéka?! Ha nincs érték követés, akkor felesleges az érték teremtés. Ha nincs értékteremtés akkor nincsenek értékek, ha nincs érték az maga a vég.

    Elvileg a Facebook csak 13 éves kortól használható, addigra meg kellene szerezni az alapvető értékrendet és csak azt kell finomítani.

    [ Szerkesztve ]

  • bambano

    titán

    válasz finest #15 üzenetére

    "Nekem az nem tetszik, h tévesen azt feltételezi, h a tanár a facebookon is tanár, és értéket közvetít.": ez egy jó kiindulási gondolat, több, messzire vezető kérdést is fel lehetne tenni ez alapján..
    például, hogy a diák ugyanúgy elfogadja-e tanárnak a facebookon, akit élőben esetleg elfogad. képes lesz-e több száz haverral folytatott szlenges csetelésből kiválasztani azt a néhányat, amik mögött tanár áll és más kontextusban viselkedni?

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz dajkopali #8 üzenetére

    ha megmondod, hogy mitől webkettes az, hogy leírom a véleményem és te továbbítod, akkor leírom a véleményem :P

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Tapsi

    addikt

    válasz Ghoosty #17 üzenetére

    Pedig ugyanígy volt ez régen is, sőt! Most van esélyed a kitörésre, régen meg beleszülettél egy helyzetbe, és abban élted le az életed.

    Azért ne mondd már, hogy régen a magasztos szellemi értékeket képviselő emberek jutottak előre. Egy francokat. Régen is a népszerűeké voltak a jó nők, a pénz, és a siker.

  • Ruuwa

    tag

    válasz VIC20 #16 üzenetére

    "
    "...illetve megmutatni más értékrendeket,..."

    Ez viszont nem hinném, hogy következne az első kijelentésből: már miért ne tudná?
    Ez a "Ki értheti meg legjobban a drogost/alkoholistát?"-gondolatmenet. Hát, nyilván, aki maga is drogos/alkoholista. Mereven és következetesen végigvíve a gondolatmenetet nagy igazságokra bukkanhatunk: szerzetes csak kurvapecér lehet, apáca pedig csak kurva. Szentté is csak halálos bűnöst lehetne avatni. (Ahogyan azt Lord Para Dox is megmondta Karinthy tollán keresztül.)
    "

    Arra gondolok, hogy ha nem érti milyen szempontok miatt vesz fel a fiatal egy értékrendet, akkor nem tudja elfogadhatóvá tenni akár a saját, akár más értékrendeket a gyerek számára. Azzal hogy kijelentem: az én értékrendemben mások meghallgatása, és nézőpontjuk tiszteletben tartása fontos, attól még ez nem lesz elfogadható. Ha viszont tisztában vagyok a fiatalok figyelem igényével (lájkéhség (de szép szó...)), akkor mondhatom neki úgy is, hogy próbálja meg nem rögtön "le hülyézni" társát, ha az számára idegen nézőpontra helyezkedik, mert akkor idővel talán őt sem "hülyézik le" reflexből, hanem talán meghallgatják.

    Lehet hogy a példa nem a legjobb, de én valami ilyesmire gondoltam.

    Az pedig hogy a diák nem fogadja el tőle, az a legnagyobb probléma. A "tanár" már nem egy olyan személyt jelöl, akitől tanulni lehet és érdemes. A (tapasztalataim alapján, szóval nem kizárólagosan) legtöbb esetben a "tanár" egy szükséges rossz, amit el kell viselni. Ez legalább annyira köszönhető néhány tanárnak is, mint a diákoknak vagy a szüleiknek, vagy akármi más tényezőnek.

    Abban egyetértek, hogy az alapvető értékrend kialakítása nem a tanárok feladata lenne, hanem a családé. Ugyanakkor hozzátenném, hogy ma már a család sem azt jelenti, amit akár csak 10 éve is jelentett.

    Az "éjjel, nappal a Facebook-on lógunk" az én értelmezésemben a facebookizmus következménye. A facebookizmust arra értettem, ami ezt kiváltja. Annak a lehetősége, hogy sok ember előtt nyilváníthassunk véleményt, hívhassuk fel magunkra a figyelmet, gyakorlatilag nulla erőfeszítéssel, valós időben. A közös élmény, a megosztás, hogy te is láttad, én is láttam; te is örülsz és én is örülök. Tálcán kapjuk az élményt. És, amit az előadó is mondott, alkalmazkodunk a többiekhez, hogy ne lógjunk ki a csoportból.

    Számomra valahogy ezek mind egy szóba zsúfolva a facebookizmus. És nem akarom túlterhelni a tanárokat, de mint gyerekekkel, tinédzserekkel foglalkozó embereknek, ezzel a jelenséggel tisztában illene lenniük.

    [ Szerkesztve ]

    Valami tréfás, humoros, mégis mélyenszántó gondolatokat magában hordozó, rövid, velős mondat, mely egyéniségem rendkívüli sokszínűségéről tesz tanúbizonyságot.

  • Nekomajin

    aktív tag

    válasz Ruuwa #11 üzenetére

    Ebben a kommentben nagyon sok igazság van.
    Tanárként az ember nem teheti meg, hogy elzárkózik attól a világtól, amiben a tanulók élnek. Ismerni kell a szokásokat, a divatot, a szlenget, mindent, ami a gyerekeket érinti az iskolán kívül és az órák közti szünetekben. Ma már nem azt jelenti a tanárság, mint a poroszos időkben, hogy bemegy egy ember, aki elmondja, amit tudni kell, aztán megírtja a dolgozatot. Ez a felfogás idejétmúlt.
    A facebook is csak egy eszköz erre, amit a közhely szerint lehet rosszul is meg jól is használni. Nem lehet behúnyni a szemünket, és úgy tenni, mintha nem létezne, mert a gyerekek egyre inkább ott élik az életüket. Hatalmas kihagyott ziccer, sőt hiba lenne mindenféle elvi kérdésre meg konzervatizmusra hivatkozva átkozni a facebookot, mikor akár a saját javunkra is fordíthatjuk.

    Csak egy példa:
    Hospitálni voltunk egy matek órán, ahol a tanárnő mondta a gyerekeknek, hogy írni fog a csoport falára, amikor elkészül a gyakorlófeladatokkal, amiket meg kell csinálniuk a dolgozat előtt otthon.
    Óra után beszélgettünk a tanárnővel, és mondta, hogy ő már elég hamar észrevette ezt a facebook jelenséget, és úgy volt vele, hogy ha a gyerekek ott töltik a délutánokat, akkor ő ezt kihasználja, mert nagyon hatékonyan tud velük kommunikálni. Csinált egy csoportot, amibe minden tanulója belépett, és ott ír mindenről, ami a matek órával kapcsolatos. Volt már, hogy észrevette, hogy hibás az egyik házifeladat, és írt nekik, hogy ne görcsöljenek rajta, mert a feladat rossz.
    És ez a tanár már vagy 20 éve tanít, tehát nem egy fiatalról van szó, aki már beleszületett az internet világába.

  • bambano

    titán

    válasz Nekomajin #23 üzenetére

    "Tanárként az ember nem teheti meg, hogy elzárkózik attól a világtól": pontosan melyik világtól? attól a világtól, ami régen volt és munkára alkalmas fiatalokat engedett ki az életbe, vagy attól, ami a közelmúltban mostanáig volt és totálisan alkalmatlan, tévesen liberálisnak hitt felfogásban nevelt embereket gyártott, vagy attól, ami várhatóan egyre inkább lesz, hogy megint jön a poroszosabb szemlélet?

    Az elég nyilvánvaló, hogy a régi szemlélet és a liberalizmus közötti optimális egyensúlyt az elmúlt 10 évben nem találta meg az oktatás, tehát ezen változtatni kell, és ezt a változást minden olyan embernek akarnia kell, aki nyugdíjat szeretne majd.

    Szóval az a felfogás, amit idejétmúltnak hiszel, kezd visszajönni a divatba.

    további probléma még, hogy ahhoz, hogy a diákokat csoportként tudd kezelni, akár elektronikusan is, nem kell facebook. ezért egy ilyen mocsok adathörcsög karjaiba lökni a diákokat, minősített bűn.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • dajkopali

    addikt

    válasz bambano #24 üzenetére

    "ami régen volt és munkára alkalmas fiatalokat engedett ki az életbe,"
    eddig azért úgy ismertelek meg, hogy gyorsan felismered a kamut, és nem engedsz a demagógiának, de ez a hoffmannrózsás, teljesen alap nélküli mondat most kicsit szíven ütött :)
    öregedvén nekem is gyakran jutnak eszembe ilyen mondatok, de aztán hamar rájövök, hogy a "bezzeg a mi időnkben" óriási humbug, önbecsapás

    "fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

  • bambano

    titán

    válasz dajkopali #25 üzenetére

    az, hogy a saját szememmel és fülemmel összeszedett tapasztalatok néha egyeznek a politikusok véleményével, csak a véletlen műve.

    Akárhova megyek, mindenhol azt hallom, hogy a mai fiatalok, a középiskola, stb. stb. És amíg azt látom, hogy például fiatalok olyan matek feladatokat sem tudnak egy óra alatt papíron megoldani, amit én fejben, 20 másodperc alatt, addig nem tágítok a véleményemtől akkor sem, ha az neked nem szimpi politikuséval egyezik meg.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz dajkopali #25 üzenetére

    további példák:
    - régen nem fordult elő, hogy megveri a diák a tanárt, az meg pláne nem, hogy levideózza és dicsőségként értékeli
    - régen az sem fordult elő, hogy egy szülő tét és következmény nélkül megfenyegethesse a tanárt
    - régen nem fordult elő, hogy ha a diák mindenféle létező vagy kamubetegség miatt felmentést kapjon a követelmények alól.

    ma meg az is egyre gyakoribb, hogy a munkaadók panaszkodnak a pályakezdő fiatalokra, hogy büdös nekik a munka.

    az, hogy a tanár kezében nem maradt fegyelmezési eszköz, (és itt most kifejezetten NEM arra gondolok, hogy megverhesse a diákot), a liberalizmus téves felfogásán alapszik. Nekem senki ne mondja, hogy az oktatásunk az elmúlt 12-16 évben liberális volt, mert ez még a liberalizmus kicsúfolásának is kevés.

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • dajkopali

    addikt

    válasz bambano #27 üzenetére

    nem, eszem ágában sincs védeni Magyar Bálint roppant nagy károkat okozó lépéseit - ez nem a "liberalizmus", szimplán hülye és végiggondolatlan oktatási változtatások voltak -, de az a baj, hogy nincs, nem volt "aranykor", amihez vissza lehetne térni, ez az új kurzus hazugsága, soha nem volt ilyen

    "fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

  • bambano

    titán

    válasz dajkopali #28 üzenetére

    nem bánnám, ha konkrétabban megmondanád, mi a kifogásod, mert az, hogy "poroszosabb" szemlélet jön, nem az aranykor utáni vágyakozás, pláne nem jelenti azt, hogy teljesen visszatérnénk az eredeti porosz oktatási rendszerhez. Nem porosz, poroszosABB.

    Az is tény, hogy a mostani oktatási rendszer nem jó. Ezt még összeveted azzal a mondattal, hogy "a régi szemlélet és a liberalizmus közötti optimális egyensúlyt az elmúlt 10 évben nem találta meg az oktatás", akkor tényleg nem értem, mi kifogásolni való lehet abban, amit írtam, pláne miért kell oktatási államtitkárt emlegetni.

    további tény még, hogy az oktatásból kikerülő diákok zömével bajok vannak, munkafegyelem, kitartás és más, hasonló szociális tulajdonságok terén. ezen is változtatni kell, ha nem akar beleszakadni az ország.

    szóval mi is a gondod konkrétan? kicsit idegből válaszoltál értelmezés helyett? :P

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • finest

    őstag

    válasz Nekomajin #23 üzenetére

    Ez sok mindentől függ. Pl. kellenek olyan gyerekek, akik akarnak tanulni. Kell egy olyan tanár, aki ráér szabadidejében a facebookra irogatni, mert a saját gyerekei már felnőttek, vagy még nincsenek. Kellenek olyan emberek, akik intelligens módon tudják használni a közösségi hálót. Ugyanakkor nem biztos, h be akarom engedni a sulit a magánéletembe, a facebook ilyen szempontból nagyon tolakodó. És nem is érzem úgy, h reális erkölcsi, vagy társadalmi elvárás lenne, h pl. este nyolckor azzal zaklathassanak, h hány igazolatlan órája van a gyereknek.
    Nem zárkózom el a facebook, Internet stb. használatától az oktatásban, de az alkalmi kapcsolattartáson túl nem látom értelmét, és rosszul esik, ha munkaidőn túl extra feladatokat akarnak rám aggatni suttyomban "hivatás" címszóval.
    Tessék ehhez hozzágondolni, h engem pl. évente kb. százötven új diák ismer meg, plusz az ő szüleik, akik mind fészelhetnek és a sirámaikkal traktálhatnak munkaidőn kívül.

    “Don’t shoot, I’m Globish.”

  • Ghoosty

    őstag

    válasz Tapsi #21 üzenetére

    Régen fordítva volt, előbb lettél pénzes és/vagy sikeres és aztán lettél népszerű.
    Nem kell feltétlenül magasztos szellemi értéket közvetíteni elegendő, ha valami maradandót alkotnak.
    Nekem úgy rémlik, Alfred Nobel, Bill Gates, Larry Page nem éppen népszerűségükből lettek gazdagok, hanem valamit létrehoztak. De kb a XX. század közepéig minden nem nemesi számazású ember aki gazdag lett, valami maradandót alkotott.
    A XX. században aztán a zeneipar, majd a filmipar elkezdte kitermelni a népszerűségen meggazdagodó réteget. Kezdetben ők valóban kivételesen tehetségesek voltak, de ma nem azért alkalmaznak sztárokat, mert ők annyival jobbak a többieknél,(nem mondom, hogy tehetségtelenek) hanem mert népszerűek és akkor többen nézik/hallgatják meg.
    Nyugat-Európában, de főként az USA-ban nem úgy hirdetnek egy terméket, hogy milyen jó, hanem úgy, ha azt használod, akkor menő vagy.
    Minden korban voltak olyanok, akik a szépségükkel próbáltak előre jutni, csak az arány nem mindegy.

    Hogy kinek mi a jó nő az ízlés kérdése, a férfi magazinok címlapján lévők legalább 90% max egy dugásra való,(némelyik annyira műanyag, hogy arra se) mert egy párkapcsolatban többre van szükség, mint hogy szép. Én inkább sajnálom a népszerűeket, hogy ilyen nők nyomulnak rájuk, minthogy irigyeljem őket.

  • Nekomajin

    aktív tag

    válasz bambano #24 üzenetére

    Nem tudom, hogy keverted ide a liberalizmust, de én egyáltalán nem arról beszéltem. Én arról beszéltem, hogy a facebook egy eszköz, amit jól is lehet használni. Egyik tanár sem teheti meg, hogy nem vesz róla tudomást, mert mára a facebook a diákok életének részévé vált.
    A tanár azt tudja tenni, hogy JÓ példát mutat. Megmutatja, hogy nem csak teccikelésre meg mások fényképének a fikázására lehet használni a facebookot, hanem például szervezésre, vagy gyors kommunikációra. Vagy ha a gyerek olyat csinált a facebookon, amit nem kéne, akkor látja, és másnap elbeszélgethet vele az iskolában. Egy-egy esetet meg lehet beszélni osztályfőnöki órán, amiből mindenki tanul, és legközelebb talán nem követik el ugyanazt.

    A gyerekeket meg nem kell az adathörcsög karjaiba lökni, mert már ott vannak. Pont ez a dolog lényege. Ha már egyszer "eladták a leküket az ördögnek", akkor legalább valami értelmesre (is) használjuk a dolgot. Pont erre hivatkozott a tanárnő is, akiről írtam.

  • Nekomajin

    aktív tag

    válasz finest #30 üzenetére

    Nem is kell beengedned az iskolát a magánéletedbe. Régen is el tudtak érni emailben vagy telefonon, nem? Ahogy akkor megtehetted, hogy nem veszed fel a telefont, vagy nem adod meg a számodat, most is megteheted, hogy közlöd, hogy mikor és hol milyen formában vagy elérhető. Kicsit eltúlzottnak érzem ezeket az aggályaidat.

    Azt is sarkítottnak érzem, hogy olyan tanár kell, aki szabadidejében a facebookra írogat. Mégis meddig tart megírni egy két soros postot arról, hogy senki se felejtse el másnapra aláíratni a papírokat (ugye, tipikus eset, mindig van valaki, aki elfelejt valamit), vagy hozni a növényhatározót, vagy kivenni a kötelező irodalmat a könyvtárból... Ezek loginnal együtt se tartanak tovább egy percnél.

  • Sofian

    őstag

    "Nem tudom, ki mennyire figyelt fel a Facebook talán legszembetűnőbb gyengeségére. Ez a rendkívül kifinomult rendszer, amely szinte hónapról hónapra bővül újabb funkciókkal és szolgáltatásokkal, csak egy rendkívül gyenge kereső modult működtet. Lehet persze mondani, hogy ez a privátszféra védelmében történik. A Facebook kénytelen nagyon odafigyelni a privacy-ügyekre, és ha személyes bejegyzéseink, megosztásaink stb. nemcsak mindenki számára láthatóak, hanem bárki által pontosan visszakereshetőek is lennének, az biztos, hogy felvetne adatvédelmi kérdéseket. "

    Jó megfigyelés, hibás következtetés. A keresés hiányosságai inkább technológiai háttérre vezethetőek vissza...

    Tegyük hozzá, hogy a keresés az ami miatt többek között potenciál van a Google+-ban

    Ami a trendeket illeti.. szerintem alapvetően azért hibás a fenti okfejtés mert maga a Facebook egy TREND... Ezért nem ildomos vásárolni a részvényeiket hosszútávú befektetés céljából.

  • Sofian

    őstag

    Hibának tartom, hogy a többi social network nem került megemlítésre, még ha sokkal kisebb is a magyar létszám, de illet volna átnézni pl. Twitter-re vagy Tumblr-re is...

    A Tumblr-izmus definíciójára kíváncsi lennék.. :DD

    [ Szerkesztve ]

  • finest

    őstag

    válasz Nekomajin #33 üzenetére

    A magánélethez való jog elvi kérdés. Munkaidőben minden további nélkül, munkaidőn kívül viszont nem. Az a gáz, h a facebook, ha nem csinálok külön profilt, rögtön a nappalimba hozza a tanulót. A Skype nevemet sem adom ki gyerekeknek. A telefonra is vigyázok, de azért az csak kell, h legalább a munkahelyről elérjenek. Én amúgy már a mail-t is húzósnak tartom, pl. amikor péntek du. négykor kiküldi valamelyik igazgatóhelyettes a direktíváit, mert éppen marhára unatkozik...
    Több kollégát tudok, aki törölte a facebook profilját, mert ráunt, h helpdeskeset játszon, h hányadik órában van az ötödik, meg mit kell vinni holnapra. Miért merül fel, h otthonról kéne intéznem akár egy perces munkát is? Szerinted az orvos szívesen rendel fészen, "csak egy perc doktor úr, viszket alul, mit tegyek rá"? Egy bányász kiszalad meló után a köfejtőbe egy percre, h egy újabb követ a csilébe tegyen? A bolti eladótól tudsz venni fészen egy szelet párizsit? Az a baj, h ez pillanatok alatt piszkosul sok egy perc lesz ám loginnel...
    Egyébként trendi voltam, mert épen most tanítottam meg a százalékszámítást a tizedikes fészes csoportban annak kapcsán, h hány százalék a bukás, ha 28 osztályozott tanulóból 10 bukott, és az első hsz azzal indított, h a 100-at osztom 28-cal és akkor megkapom az 1%-ot, és hogy utána akkor mi is van...

    [ Szerkesztve ]

    “Don’t shoot, I’m Globish.”

  • bambano

    titán

    válasz finest #36 üzenetére

    és akkor mi van, ha egy igazgatóhelyettes direktívákat küld? semmi.
    majd elolvasod hétfőn.

    tanári szempontból mindegy, hogy telefon, facebook, email, vagy bármi, felnőtt ember vagy, eldöntöd, hogy mit teszel. gyereket nem lenne szabad facebookra engedni.

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • finest

    őstag

    válasz bambano #37 üzenetére

    Semmi sincs. De nyilván azért küldi ki péntek du., mert szerinte piszok fontos, és nem ér rá. Rendszerint mindenki ugyan ezt gondolja a saját problémájáról. Korábban írtam, h kellő tapintat mellett ez nem lenne gond, de sajnos az emberekben manapság nincs ilyen. És adott esetben az is tud terhes lenni, h telenyomják a postaládát kérésekkel, kérdésekkel, amiket, vagy elolvasok, vagy nem, de a legjobb lenne, ha nem is küldenék.

    [ Szerkesztve ]

    “Don’t shoot, I’m Globish.”

  • Nekomajin

    aktív tag

    válasz finest #36 üzenetére

    Ezeket úgy írod, mintha fegyvert fognának a fejedhez, hogy bármit is csinálj a facebookon. Kötelező válaszolni minden gyerek minden kérdésére? Nem teheted meg, hogy tudomást se veszel róla? Nem teheted meg, hogy már az elején tisztázod velük, hogy nem fogsz az ilyen dolgokra reagálni?
    Azt is megteheted, hogy külön csoportba rendezed az ismerőseidet, és megszabod, hogy ki mit láthat. Két kattintással beállíthatod bejegyzés íráskor, hogy ki lássa azt. A képeknél az albumok hozzáférést is könnyedén állíthatod. Nem vagy rákényszerítve, hogy a gyerekeket beengedd a nappalidba. Nem kell hozzá külön profil, csak az enter megnyomása előtt még két kattintás.
    De ha ennyire zavar a dolog, akkor azt is megteheted, hogy nem jelölöd vissza a diákjaidat, és akkor az egész problémát kikerülöd.

  • bambano

    titán

    válasz finest #38 üzenetére

    még mindig nem értem. kiküldi. és?
    ami péntek 16 óráig nem volt fontos, az nem fontos hétfő délig se.
    azért küldi, mert hagyod neki.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • finest

    őstag

    válasz Nekomajin #39 üzenetére

    Az oktatásban, pedagógiai tanszékek előnyben, időről-időre feltalálják a spanyol viaszt. Most a fészen keresztüli nevelés az újdonság. Lehet róla írni cikkeket, doktorit stb. A kilencvenes évek végén, amikor az Internet volt az újdonság, én is írtam. A gyakorlat viszont köszönő viszonyban sincs az elmélettel. A gyakorlat kérdései azok lesznek, amiket én itt aggályként felsoroltam.
    Azt mondod, h nem vagyok rákényszerítve, de már mint ajánlás megjelent, h úgy is csak egy perc műve. (Esetleg vacakolhatok a fésszel, h így, meg úgy csoportosítsam az embereket.) De ahogy itt már más is megírta, a fész egy trend, lecseng majd, ahogy az iwiw lecsengett, a jelenséggel érdemes foglalkozni, de oktatási módszereket dolgozni ki rá...
    "A Facebook mással nem pótolható lehetőséget nyújt mindkettőre. Alkalmat arra, hogy legalább virtuálisan együtt legyünk diákjainkkal a tanítási időn kívül is, azaz jobban megismerjük őket, ami megalapozhat egy elfogadó attitűdöt. És alkalmat ad arra is, hogy posztjainkkal és megosztásainkkal megmutassunk valamit magunkból, ami talán mégis értékeket közvetíthet. Lehetséges ez?" - Nem. Abban téved az úr, h a facebook-polgár érzékeny és érdeklődő. A fészbook-polgár felületes és nemtörődöm. Mást sem csinálok a facebookos tevékenységemmel, mint táplálom az "iskola éthoszát". Távoli, különleges emberekkel értekezem, magyarázok, új gondolatokra ösztönzök. És tudod, h mennyit ér? Semmit, mert esélyem sincs a mindent elárasztó lájkokkal, egy soros kedélyállapotot kifejező bejegyzésekkel, a hírfolyamokban "újrabloggolt" képekkel, filléres igazságokat tartalmazó idézetek ismételt megosztásával szemben. A ”faszbook” minden rossz. A tanulók képtelenek pár percnél hosszabban koncentrálni, a reklámokon szocializálódtak, az írásbeliségről fogalmuk nincs. SMS-ben, meg a fészen kommunikálnak, ami kifejezésmódjában gyakorlatilag a beszédhez áll közelebb. A Facebook egy őskáosz, amiből okos emberek hasznos és értelmes dolgokat is ki tudnak szűrni, de azok, akik ezzel együtt nőnek fel, képtelenek lesznek rá. Ahhoz kell a szűrő, és a szűrés képessége.
    Azzal is tudnék vitatkozni, h kit ismerhetünk meg jobban a Facebookon, a tanulót, vagy egy olyan avatart, amilyennek a delikvens látni, láttatni akarja magát. Kedvencem a bűn ronda lány, aki folyton kigyúrt Adoniszok képeit posztolja. Atya ég, mintha esélye lenne! De legalább megmutatta magáról az objektív valóság és az önértékelése közt feszülő diszkrepanciát.
    Mégis a legfontosabb kritikám a cikkel szemben, h a valódi tudás igen is a klasszikus tudás. És abból is kifejezetten az, amit manapság a legjobban elhanyagolnak, az irodalom, a filozófia, a művészetek. Manapság minden a gyakorlatiasság, a Facebook integrálásának gondolata is a gyakorlatiasság farvizén úszik, aminek a pár éve még regnáló szocialista-liberális oktatáspolitika mindent alárendelt. A praktikus tudás. A praktikus tudás, jelen esetben az érzékeny, érdeklődő tanuló megszólítása fészen. Mármint, h ilyen nagyon praktikus eszköz is van. Csak éppen érzékenység, empatikus érdeklődés nincs.
    A Facebook a majmok bolygója. Ősközösségi, kollektív, virtuális kurkászás. A fatikus kommunikáció non plus ultrája, semmi információ, minden érzelem. Igen, ez kell a hordának, de ebből érdeklődő, nyitott, innovatív fiatalok nem nőnek ki. Mert nem csak nekem, de nekik sincs esélyük a mindent elborító redundáns információkkal szemben. Annyi értelme van a szociális hálóból tanulni a közösségi életet, mint a betűlevesből az olvasást. Amikor a fiam három éves lett, sokat játszottuk, h "mit üzen a betűleves?" Most öt, és már csak nevetünk ezen. Viszont a fészen az átlag hozzászólás alig tartalmaz több betűt, mint egy kanálnyi betűleves. Ugyan mit tud bárki abból magába építeni, ami nyílttá, türelmessé, belátóvá, érdeklődővé teszi?
    Pedig igaza van a Knausz Imrének abban, h ez nagyon kellene. Pár napja érettségi elnök voltam. Az eredményhirdető értekezlet végén az egyik történelem feleletre reflektálva, aminek témája Széchenyi volt, azzal engedtem el a vizsgázókat, h vegyenek róla példát. Vegyenek példát az innovátorról, akit lenyűgöztek korának technikai vívmányai, és igyekezett azokat a saját és a nemzet boldogulására minél előbb alkalmazásba állítani a gyakorlatban. Vagyis, h maradjanak érdeklődők és nyitottak az újdonságokra. - Ha ma élne, Széchenyi odalenne a modern kütyüktől, biztos lenne BlackBerry-je, tablet PC-je, napelemes autója. De az ő érdeklődése nem abban merül ki, h megszerzi a legújabbat és a legújabb telefonról kommentel hiábavalóságokat. - És ezen kívül, azt kértem, h tanuljanak. Egy nemzet gazdaságának felemeléséhez kell az oktatás, kell a tanulni vágyás igénye, mert értékes szakemberekre van szükség. A képzetlen, olcsó munkaerő nem versenyképes. Annál mindig van olcsóbb. A gyerek, a család éhes, s emiatt a képzetlen munkaerőt mindig könnyebb kizsákmányolni. Mindig lesz, aki olcsóbban vállalja, mert enni kell. Ezzel szemben esélyt csak az ad, ami különleges, egyedi, ritka, speciális. És ez nem a Facebook, nem a közösségi háló végtelen talmi blablája.

    [ Szerkesztve ]

    “Don’t shoot, I’m Globish.”

  • MageRG

    addikt

    válasz bambano #29 üzenetére

    ...a régi szemlélet és a liberalizmus közötti optimális egyensúlyt az elmúlt 10 évben nem találta meg az oktatás.

    Talán nem kéne mindent a liberalizmusra kenni. Lehet inkább arról van szó, hogy egy olyan világban, ahol a szólásszabadság, információhoz való korlátlan hozzáférés természetes, fiatalon nehéz stabil értékrendszert kialakítani. Egy zárt közösségben ez sokkal nyilvánvalóbb, de nincs is választásod.
    Valamiért kevesen veszik a fáradságot, hogy elmagyarázzák: gyerekek, ez a sok marhaság, ami körülvesz, tartalmaz értékes dolgokat is, és ez nagyjából minden eszmerendszerben ugyanaz. Csak tudni kell a mélyére látni, és kimazsolázni az értéket.
    Természetesen ezek nem a saját gondolataim, de lusta vagyok előkeresni a forrást. Én is az iskolarendszer áldozata vagyok. :B

    ...az oktatásból kikerülő diákok zömével bajok vannak, munkafegyelem, kitartás és más, hasonló szociális tulajdonságok terén.

    Ez nehogy már az iskola hibája legyen.
    Talán ismeritek ezt a videót. 2009-es, és azóta ***vára nem változott semmi.
    A lexikális tudás vs. internet vs. problémamegoldó készség fejlesztést inkább nem hozom fel.

    "What is bravery, without a dash of recklessness!"

  • MacCaine

    őstag

    válasz finest #15 üzenetére

    Neked jobb választás lenne a google + a körökkel.

    [ Szerkesztve ]

  • dabadab

    titán

    válasz VIC20 #16 üzenetére

    ""értékrendjüket."

    Elnézést a cinizmusért, de általánosságban inkább ennek hiányáról beszélhetünk manapság."

    Ez nem cinizmus, hanem nagyszaju semmitmondas, mar bocsanat. Ertekrendje mindenkinek van. Az mas kerdes, hogy valaki szubjektiven mit gondol rola (vagy meginkabb: mit gondol masok altala feltetelezett ertekrendjerol (es ezen belul is, hogy ez most a masikrol vagy rola arul-e el tobbet)), de attol meg van.

    (#17) Ghoosty: "Hogy a fenébe lehet nem hanyatlásnak tekinteni azt, ha nem az értékkövetés a siker biztosítéka?!"

    Ugy, hogy eddig se az volt. Itt nyilvan el lehet jatszogatni a "siker" definiciojaval, meg egyebekkel, de ez nem valtoztat azon, hogy a konzekvens ertekkovetes gyakran a tarsadalomtol valo elidegenedeshez vezet, ellentetben az aktualis trendeket meglovagolo populizmus meg nem, foleg, ha jol csinalja az ember.

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

  • VIC20

    őstag

    válasz dabadab #45 üzenetére

    "Ertekrendje mindenkinek van. Az mas kerdes, hogy valaki szubjektiven mit gondol rola (vagy meginkabb: mit gondol masok altala feltetelezett ertekrendjerol (es ezen belul is, hogy ez most a masikrol vagy rola arul-e el tobbet)), de attol meg van."

    Ez nagyszájú, liberális, relativizáló humbug, kottából fölénekelve, már bocsánat. :)

    Azt hiszem, erről fölösleges vitát nyitni, fényévekre van az álláspontunk egymástól. :(

  • bambano

    titán

    válasz MageRG #42 üzenetére

    "Talán nem kéne mindent a liberalizmusra kenni": nem kentem én semmit a liberalizmusra, a funkcionális analfabétizmusra szoktam kenni, hogy valaki abból a mondatból nem azt olvassa ki, hogy a problémát az oktatásra (burkoltan pedig az oktatást irányítókra) kentem.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Ruuwa

    tag

    válasz finest #41 üzenetére

    Köszönöm, hogy vetted a fáradtságot, és így megfogalmaztad mindezt. :K

    Valami tréfás, humoros, mégis mélyenszántó gondolatokat magában hordozó, rövid, velős mondat, mely egyéniségem rendkívüli sokszínűségéről tesz tanúbizonyságot.

  • dabadab

    titán

    válasz VIC20 #46 üzenetére

    Mar bocs, de az, hogy "ertekrendje mindenkinek van" abszolut allitas, nincs benne semmi relativizalas, azt pont te kovetted el.

    DRM is theft

  • Ghoosty

    őstag

    válasz dabadab #45 üzenetére

    " konzekvens ertekkovetes gyakran a tarsadalomtol valo elidegenedeshez vezet,"

    Ez számomra azt jelenti, hogy a társadalmunk nagy része nem érték követő. Ezáltal aki manapság értékkövető, az bukásra van ítélve.
    Szerintem én az értéket definiálom másként, mint te, nem a sikert. Bár a siker definícióm se túl bonyolult. Aki élete nagyrészében boldog, az sikeres. Pl sikeresnek tekintem azt a CNC esztergályost is, aki szereti a munkáját és el tudja látni vele a családját és sikertelen az a milliárdos sztár, aki depressziós, vagy egyéb lelki problémája van öngyilkosságot fontolgat stb. Pl Amy Winehouse nem volt sikeres.

    Még gyerekkoromban elvétve akartak a gyerektársaim híresek lenni, volt nem egy ember, aki buszsofőr és hasonló középszintű, viszonylag könnyen megszerezhető tisztes szakmát akart tanulni. A természettudományok népszerűbbek voltak. Most meg azt látom, hogy a legtöbb 'celeb' büszkén mesél arról, hogy milyen szar volt matekból és a társaiból. A gyerekek sztárok akarnak lenni.

    "...az aktualis trendeket meglovagolo populizmus meg nem,..."

    Pont a populizmus okozza a mostanihoz hasonló válságokat, mert senki nem akar időben lépni, mert akkor veszít a népszerűségéből, utána meg jön a senki nem látta előre, meg az előző kormány/kabinet/elnök tehet mindenről. Időben történő lépéssel sokkal enyhébben is meg lehetett volna úszni.
    Igen, tudom, hogy manapság sokkal könnyebb dolga van bármibe is kezd annak aki népszerű. Számomra visszatetsző, hogy arra biztatjuk a következő generációt, hogy mindegy, hogy erkölcstelen vagy, nem dolgozol meg semmiért, csak legyél népszerű és akkor gazdag leszel.

Új hozzászólás Aktív témák