- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Excel topic
- Ha Trump győz, Elon Musk politikai tanácsadó lehet
- Bittorrent topik
- Milyen routert?
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- A választási tévinformációk ellen küzd a Meta
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Eclips21
őstag
Ha annyira különböznek a utak európában akkor hogy akar önvezetést(USA-ban standard színű meg széles aszfalt van és soha nem kopik le jelölés az útról?)? de amúgy is mind1 mert Lidar nélkül nem is lesz soha teljes önvezető funkciójuk.
[ Szerkesztve ]
-
Foglalt név
addikt
Július van, ha idén kidobják akkor a fejlesztés már kész, gondolom ezért lépett le a kollega, mert új kihívásokat keres
-
zseko
veterán
...a bíróság szerint ugyanakkor nem kérhetik a sofőrtől, hogy ki-be kapcsolgassák kézzel a funkciót az eltérő helyszíneken, ez ugyanis eltereli a figyelmet a vezetésről.
Javaslom, azért is büntessék meg az autógyártókat, mert az indexet is kézzel kell kapcsolgatni, és ez eltereli a figyelmet a vezetéstől. Annyira, hogy egyesek inkább nem is használják emiatt...
Meg az autórádió gyártókat is, hiszen az is eltereli a figyelmet a vezetéstől.HR24.hu
-
-
opr
veterán
Vajon a tobbi gyartot is igy szarra fogjak buntetni az eletveszelyes vezetesi segedletek miatt, vagy csak a Tesla kap kiemelt figyelmet? Reszemrol az lenne a pozitiv, ha mind kapna a pofajara, mert nagyon durva, hogy milyen szinten tudnak ezek a rendszerek veszelyesek lenni.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
Az autopilot továbbra is csak a sima l2-es vezetési asszisztens neve.
És nem, rohadtul nincs minden gyártó ugyanúgy kezelve sajnos, különben pl a VW csoport meg a BMW már évekkel ezelőtt szarrá lett volna büntetve. Egy időben tele volt vele az egész sajtó, hogy miket művelnek a "segítő" rendszereik, gyakorlatilag minden alkalommal, amikor úgy indultál útnak, hogy elfejtetted kikapcsolni a sok szart, életveszélyben voltál. Igen, próbáltam személyesen is egy (ha jól emlékszem) 2018 körüli skoda octaviában, 500m-en megpróbált megölni engem kétszer, meg egy biciklist egyszer, utána inkább félreálltam kikapcsolni a sok szart. Aztán visszafele megint meg akart ölni, mert kérdés, vagy bármiféle jelzés nélkül visszakapcsolta mindet, ami nekem akkor derült ki, mikor ki akartam kerülni egy biciklist, a kocsi meg hirtelen tépte ki a kormányt a kezemből és rántotta vissza a bringásra."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
De, az is durva. Meg az is, hogy milyen téren szarnak rá a hatóságok kb mindenhol. Szépen beszedik a traffipénzt, ha véletlen 30 helyett 34-el mész (te életveszélyes vadállat, te), viszont a sok őrültre rá se bagóznak.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
-
opr
veterán
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Kell is a sok okosszirszar az autóba, nem? Ha már vezetési élmény nem sok van, legalább feldobja az unalmas hétköznapokat.
Full hiánytalan, kék Keychron Q9 knob ISO barebone billentyűzet ELADÓ – 25k + FOXPOST, 60 db Cherry MX1A Red kapcsolóval és Cherry profilos HK Gaming Milkshake dye-sub PBT-ABS blend kupakszettel 34k, és a FOXPOST-ot állom.
-
-
opr
veterán
válasz Synthwave #12 üzenetére
Mondjuk ez jogos. Eddig unalmas volt sokat autopalyazni, de igy, hogy barmikor ugy donthet az auto, hogy inkabb rarantja a kormanyt a szalagkorlatra, vegre az is izgi lett.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
Ha annyi agyad nincs, hogy europat (ilyen teren plane Nemetorszagot) kulon kezeld az usa-tol, akkor tenyleg nem sok ertelme van annak, hogy beszelgessunk.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Tasunkó
senior tag
Ez a Kárpáti Kassáról költözött Kanadába, az is lehet hogy magyar eredetű ezzel a névvel. Nekem tök rejtély hogy lesz valakiből ekkora főmufti, amikor 15 éves koráig klasszikus kelet-európai balfék, utána meg honnan kap ekkora huzatot , hogy berántja vele maga mögött a Tesla ajtaját, mi lehet erre a rejtélyre a megoldás, mert az nyilván nem hogy nagyon okos, mert okosból ahhoz túl sok van, túl szar helyeken.
Kérek egy számot a jútútú
-
opr
veterán
Vannak a neten megoldasok a problemakra, egesz kis muerto reteg alakult ki akorul, hogy hogy lehet kiiktatni ezeket a rendszereket vegervenyesen, de ugy, hogy azert a jo cuccok megmaradjanak (pl holtterfigyelo-t szoktak szeretni), aztan megse csipogjon miatta a kocsi.
De amugy meg igen, vagy regi de jo autot kell venni, vagy nagyon ujat, amikben mar ujabb/altalaban sokkal jobb ilyen hulye rendszerek vannak.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
nyerek01
tag
Kiadták az FSD Beta 10.13 verzióját, megint sokat fejlődött és egyre jobban vezeten önállóan. 2 nap múlva pedig Tesla earning day!
Hajár Tesla, hajrá Elon! -
DesertDog
tag
Ha a Tesla úgy dönt, hogy ezt az utat nem vállalja, akkor nem engedi bekapcsolni az autopilotot. Ha pedig aktivált állapotban olyan útra ér, ahol nem tud működni, akkor kikapcsolódik, hang jelzés és a displayen megjelenő üzenet kíséretében. Ilyenkor az autó az adaptív tempomatot bekapcsolva halad tovább.
A Teslával szemben nyilvánvalóan negatív előítélettel viselkedik minden szerv. Ők minden platformon hangsúlyozzák, hogy az autopilot nem teljes önvezetés, és a sofőr mindenkor köteles a kezét a kormányon tartva készenlétben állni, hogy vészhelyzetben közbe avatkozzon. Ez a manualban is benne van és az első setup alkalmával is többször figyelmeztet az autó. Mindeközben a többi autógyártó tévéreklámokban bujtogatja a sofőröket, hogy elengedett kézzel vezessenek.
Ami jogos támadás a Teslával szemben, az az, hogy szarnak kijavítani a fennálló problémákat. Szerintem az egyik ilyen nagyon komoly probléma a phantom breaking, amiről a cikkben is esik szó. Amikor az előjön, az rohadtul ijesztő.[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
válasz DesertDog #23 üzenetére
"szarnak kijavítani" a phantom breaking-et? Azért igencsak bizonyos, hogy csak nem tudják az esélyét annyira csökkenteni mint elvárnád. Ugyan is ahhoz is "csak" az kell, mint minden máshoz az önvezetésben: magabiztosan felismerni mindenféle ritka, peches szögből/megvilágításban/kontextusban látott szituációt. Ezzel kb. meg is lenne a level-sok önvezetés, meg tán a kanyarban a Skynet/Ex-machina/stb., és Musk átvenné a hatalmat a naprendszer felett. Szóval lehet, hogy ijesztőbb ha nincs fantom fékezés, mint ha van.
[ Szerkesztve ]
-
Shyciii
veterán
Nem lett több baleset? Komolyan képes voltál ekkora baromságot leírni? Tehát amiket bizonyítottan a kamu önvezetés okozott balesetet, sőt volt hogy halálosat, akkor azok nem számolódtak be a statisztikába szerinted? Mert ha beleszámították, akkor ha ezek nem következtek volna be, akkor kevesebb baleset lett volna. Ez teljességgel logikus, egyszerű matek. Ha valami nem következik be, akkor kevesebb következmény van.
[ Szerkesztve ]
-
Shyciii
veterán
No mesélj hiteles (Nem musk bácsi kamuira gondolok) statisztikai adatokat, hogy hány balesetet kerültek el miatta, és hány balesetet kerültek el a sofőrok manuális beavatkozásai jóvoltából. No? Jah hogy ilyet nem tudsz, csak a hasadra ütöttél. Nagyon hiteles voltál megint.
Arról nem beszélve, hogy szerinted meg nem történté lehet tenni egy balesetet azzal, hogy valaki elkerülte. Ezt gondolom simán elmondanád a meghalt ember családtagjainak is, hogy miszerint meg sem történt a halálos baleset, hisz más valaki pont ezzel kerülte el, így semmisé tetted az esetet, ugye?
Ha ezekután sem látod be mekkora baromságot mondtál, akkor az a te szegéynségi bizonyítványod...
[ Szerkesztve ]
-
Shyciii
veterán
válasz Foglalt név #29 üzenetére
Mi a -7? Mi a +2?
Segítek akkor. "önvezetés" előtt egész pontosan 0db ilyen baleset volt (gondolom ezt nem nehéz elképzelned). Most hogy van önvezetés, megjelentek a statisztikában az ezek által okozott balesetek (könnyebb, súlyosabb, halálos). Legyen ezek értéke x. Elég könnyen belátható, hogy mivel a statisztikában megjelentek, ezért x>0 -nál, ergo Noukoum igen nagyot bukott matekból, pedig ez általános iskola 4-5.-dik osztályos tananyaga lehet, vagy még korábbi.[ Szerkesztve ]
-
opr
veterán
Ne haragudj, de olyan szinten vagy a témában fogalmatlan, hogy fáj olvasni, amit írsz. Szerintem hagyd abba a Dunning Krueger élőben történő reprezentálását és nézz utána kicsit, hogy hogyan is számolják ezt és miért úgy, mert így csak magadat égeted, de nagyon.
Vagy, ha ennyire nem megy a matematika (ezen ága), akkor meg hagyd abba az okoskodást, ismerd el, hogy nem értesz hozzá (nincs ebben semmi szégyen) és írás helyett olvass, figyelj és tanulj, hogy amikor legközelebb más írja azt, amit most Te, már neked is fájjon. Ha eljutsz arra a szintre, hogy már nem is érted, hogy írhattál le ekkora baromságot, akkor valamit nagyon jól csináltál, sikerült kitörnöd, büszke lehetsz magadra, jár a taps. Addig viszont szerintem jobban jársz, ha kérdezel, nem pedig állítasz, mert különben csak hülyét csinálsz magadból."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
vicze
félisten
"hány balesetet kerültek el a sofőrok manuális beavatkozásai jóvoltából"
Tesla nem hajlandó kiadni ezeket az adatokat, se Autopilot se FSD esetében."Previously released communications between Tesla and the California DMV showed that the automaker asked the DMV to be exempt from its autonomous test reporting because FSD Beta requires driver supervision at all times, and therefore, it doesn’t fit its description of autonomous."
Tehát Tesla saját állítása szerint nem önvezető, így nem kell adatot szolgáltassanak. Ugyanennek az okán Tesla semmilyen önvezető tesztet nem folytat hivatalosan.Ez az egyetlen hivatalos riport a balesetekről, amit a NHTSA ki tudott csikarni.
-
opr
veterán
Ezért emeltem ki azt a pár márkát és szériát, aminek dokumentáltan förtelmes, sokszor konkrétan életveszélyes volt a vezetéssegédlete, nem általánosságban beszéltem, mert az orbitális baromság lenne.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Shyciii
veterán
Köszönjük neked is. A tényszerű pocskondiázáson kívűl semmi konkrétat nem írtál, így kb annyira vagy hiteles, mint az általad említett Dunning Krueger. Szerintem te viszont nyugodtan folytasd továbbra is, mert sírni lehet a röhögéstől az írásaidon. Például ezen:
"2018 körüli skoda octaviában, 500m-en megpróbált megölni engem kétszer, meg egy biciklist egyszer, utána inkább félreálltam kikapcsolni a sok szart. Aztán visszafele megint meg akart ölni, mert kérdés, vagy bármiféle jelzés nélkül visszakapcsolta mindet, ami nekem akkor derült ki, mikor ki akartam kerülni egy biciklist, a kocsi meg hirtelen tépte ki a kormányt a kezemből és rántotta vissza a bringásra."
Bocsika, de ezzel az írásoddal inkább te csináltál már a legelején hülyét magadból, úgyhogy pont annyira vagy hiteles, mint egy éticsiga. Amúgy jelzésértékű, hogy ilyet pl a Teslák is végeztek, ami miatt (is) több országban eljárás folyik, de ez se zavarjon.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
"A Der Spiegel szerint az autó nem ismeri fel megbízhatóan az akadályokat, az építkezéseket, a fékeket pedig néha indokolatlanul aktiválja. A bíróság szerint mindez súlyos veszélyhelyzeteket eredményezhet a belvárosokban, és karambolokhoz vezethet."
És ez vajon hány humán mazsolára érvényes?
Sok éve sok száz baleset elemzését végeztem el olyan szemmel, hogy vajon az akkori vezetéssegítő eszközök mit csináltak volna. Az eredmény az lett, hogy szinte minden esetben minimum jelentősen mérsékelték volna a balesetek súlyosságát. Azóta pedig a vezetők nem lettek jobbak, a vezetési asszisztensek viszont talán igen.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
btprg
senior tag
Nem értem miért a teszlán kell rugózni állandóan, más gyártóknak a "vezetést segítő" szarjai is inkább több kárt okoznak mint hasznot. Az a legelső és legnyilvánvalóbb kár, hogy ezek miatt a vackok miatt sokkal drágábbak, nehezebbek és javíthatatlanabbak az autók. Továbbá nem azt erősítik, hogy tanulj meg vezetni, hanem csak vezess mindig úgy mint egy barom, a jeges úton is úgy száguldozz mint nyáron, mert az XYZ elektronika majd úgyis megvéd...
Mondjuk ezekben az új autókban annyira nem lehet érezni a sebességet, hogy nem csoda hogy úgy gondolják, hogy nem árt mindenféle elektronika ahhoz hogy ne törjék rommá őket lépten-nyomon.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
opr
veterán
Ebben a reszben En azt nem ertem, hogy amennyire tudom, ez gyakorlatilag az osszes (fancy neven l2-nek hivott) adaptiv tempomatos/vezetessegedletes autora igaz (tehat azt a reszet nem ertem, hogy miert van kiemelve a tesla, miert nem ativelobb az egesz). Persze a problema sulyossaga a kerdes, fogalmam sincs, hogy arrol leteznek-e megbizhato, markakon es tipusokon ativelo, statisztikailag relevansnak tekintheto adatok, plane korulmenyekre szukitve mert pl nagyon nem mindegy, hogy varosban, suru forgalomban, de csak 30km/h mellett csinal egy eros fantomfekezest, vagy 100 felett, autopalyan, mondjuk a belso savban elozes kozben. Mindketto veszelyes, mindkettobol lehet baleset, viszont annyira mas korulmenyek, hogy valoszinuleg nem lenne baromag ezeket teljesen kulon kezelni.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz Shadowbull #44 üzenetére
Szerinted amugy van barmi, amiben a tesla nem a legszarabb az egesz iparagban, kinai meg indiai falusi markakat meg egyebeket is beleveve?
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Shyciii
veterán
Nem. A tények és történések alapján állítja szerintem. Például:
- évek óta ígéri az önvezetést a Tesla. Nem 1 nem 2, hanem sok éve.
- miközben Tesla ígérget, mások már magasabb szintet értek el az "önvezetésben". Tesla Level 2-őn tart évek óta a magasan képzett mérnökökkel a háta mögött, míg mások a gyenge fosok már Level 4-en is tartanak: Navya, Waymo és még páran. Tessék a link
- A magasan képzett szakembereknek hála a Tesla képes véletlenszerű hirtelen fékezésekre, kormányelrántásra, és komplett szoftver lefagyásra, ahol még a fék pedálra sem reagál(!).
- Lidar-t azért említi, mert aki kicsit is ismeri a radaros eljárást, az tudja, hogy önmagában sosem lehet teljesen megbízható, tehát mindenképp kell egy kiegészítő technológia. Erre jelenleg a Lidar-t tartják a legalkalmasabbnak.[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
válasz Shadowbull #25 üzenetére
őőő cimboráék nem tudom hány de 20-30 skodát adtak vissza 4-5 éve a lízing cégnek meg az ügyvédjüktől egy levelet hogy ezt most így köszi és a pénzt meg vissza, a szerződést kettétéptük. Ültem mellette oktáviában amikor országúton sehol senki -szerencsére- helyzetben 110 óra kmh-ról 0-ára rúgott olyat a semmiből a fékre amilyet lábbal se fékezel kb. Amire kimondtuk volna hogy miafsz már rég átment volna rajtunk bámilyen pótos ami normális követési távolságot tart az is. Csak a srácnak volt 4-5 olyan dashcam videója amin látszik hogy még árnyék sincs és a kocsi vészfékezik.
A sávtartós mókák meg tök jók, kivéve ha olyan a szitu hogy pl nem igazán van már idő ilyenekre. Pl nálam még csak kedd van, ehhez képest mondjuk 3 olyan szitunál tartok pest belterületén ahol a kormány elrántásán kívül max így imádkozni tudtam hogy ne legyen csatt. Amikor alsóbbrendűből a sáv feléig csúszik ki előtted csikorgó fékekkel az autó, amikor a szemedbe néz és kigurul eléd meg a bmx-es fék nélküli prepubi tinifiúcska leugrat a járdáról anélkül hogy hátranézne akkor az úgy tök boldogság hogy az autóm nem akar felülbírálni abban hogy a sáv mely részén akarjak közlekedni. Mert elég nehéz elmagyarázni a rendőrnek, hogy a 12 éves gyerekre a kocsi rántotta vissza a kormányt.
Én ezekkel úgy vagyok hogy amiért én tartom a hátam és amiért én megyek böribe, azt majd én csináljam. Amikor az autógyártó az eulában leírja hogy a sávtartó meg az önvezető meg a bármi tetteiért teljeskörű büntetőjogi és anyagi felelősséget vállal -hint soha- akkor majd beszélgethetünk dolgokról, addig viszont az én cuccommal ne verjük a csalánt ha egy mód van rá. Tőlem a gyártó lehet tesla vagy bárki más nem igazán érint meg...
[ Szerkesztve ]
-
opr
veterán
válasz Shadowbull #47 üzenetére
Huh, ez meglepett. Eddigi munkassagod alapjan azt hittem, hogy mar a kerdes/feltetelezes, hogy ilyen letezhet is fel fog haboritani.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
Új hozzászólás Aktív témák
- Dobhatja a Google az Exynost és a Samsungot
- Politika
- Tovább csökkent a globális tévépiac
- Autós topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen autót vegyek?
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Megérkezett a Poco M6 Pro 4G
- Villanyszerelés
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs