- Windows 11
- Cisco vizsgák (CCNA, CCNP, CCIE)
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Milyen routert?
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Synology NAS
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Mozilla Firefox
- Adobe Photoshop
- Adobe Illustrator kérdések
Új hozzászólás Aktív témák
-
floatr
veterán
Hát nem fikkantásképpen, de ez azért nem egészen ugyanaz a kategória, mint a gugli autója. Ezek inkább vezetői asszisztencia témába sorolhatók, amit már a németek és a volvo is pedzeget egy ideje, és majd super prémium+ áron fogják nekünk eladni, miközben a gugli gyakorlatilag egy teljesen automata járművet tesztel élesben, ráadásul épp toyotákat építettek át.
Azon mohogok az ilyen híreknél, hogy az amerikai védelmi misztérium minden évben versenyeket hirdet az amatőrök közt az automata jármű kifejlesztése céljából, csak sajnos ezek az ordas multik inkább saját hasznukat hajtják, mint az amerikai hadseregét
-
enginev3.0
félisten
Kérdés:
Miért ilyen rusnya?A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3 || Xiaomi 4 Pro gen2 <3
-
opr
veterán
válasz enginev3.0 #2 üzenetére
Kérdés:
Mi?"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz enginev3.0 #4 üzenetére
Jah, azt nem tudom melyik van a videón, céges proxy nem engedi a youtube-nézést. Az a lehetetlenül hülye gondolatuk van, hogy akkor majd helyette dolgozunk
Egyébként ha a lexus, akkor ízlések és pofonok, nekem az kifejezetten tetszik"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Antibazsi
aktív tag
válasz enginev3.0 #2 üzenetére
Mert a japánoknál trendi az elektromos autókat rusnyára tervezni. (Nem mellesleg tavaly ez a rusnya leaf lett az év autója több szavazáson is.)
Üdv, Balázs
-
hunmyke
aktív tag
válasz enginev3.0 #2 üzenetére
Akkor még nem láttad a Nissan Cube-t, nem egy európai dizájn...
A videóban rendesen megpakolták a Nissan csomagtartóját.
[ Szerkesztve ]
"A lét határozza meg a tudatot. Ha megisszuk a lét, a tudat elszáll..." // Hofi
-
bambano
titán
újabb okok, hogy a toyota visszahívásokat kezdeményezzen majd...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Male
nagyúr
Kapcsólódik a Nissan központjához, stb... aha, csak az a gond, hogy a parkolóházakban gyanítom nem nagyon van térerő vagy Wifi, akkor meg min kapcsolódik? (vagy mostanában már van?)
-
DeathBat666
aktív tag
Angry Bird özöl vezetés közbe
-
big-J
őstag
2020-ra már szinte (szőke)nő biztosak lesznek
-
hemaka
nagyúr
válasz enginev3.0 #6 üzenetére
Jaja, a videón egy Nissan Leaf van, ami tisztán elektromos. És nemkülönben tavaly az év autója volt (gondolom éppen ezért).
-
Muton
addikt
Valós, nagyon gyakori helyzet:
Épp menekülsz autóval, üldözőid már kezdik kidugni automata fegyvereiket az ablakon, erre megáll a kocsi, mert piros van?? Azok meg odagurulnak a Ladájukkal és röhögve telepumpálnak ólommal?Muton#2316 - $z@r a drop >_<
-
Zirowe
nagyúr
Nagyon nem vagyok ilyen "okos autó" párti.
A kocsi veszélyes üzemnek minősül, a vezetőnek pedig folyamatosan résen kell lennie.
Minden ilyen kütyüs megoldás csak a vezető ellustulásához vezet, amiből aztán baromi nagy baj lesz, ha a technológia csődöt mond (márpedig ez elég gyakori).Szóval kösz, de nem.
We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!
-
opr
veterán
Abban az esetben tudnék ezzel az állásponttal 100%ig egyetérteni, ha tudnám, hogy csak az kap jogsit, aki tud is vezetni, lehetőleg defenzíven, dinamikusan, és úgy, hogy átlátja a forgalmat. Tapasztalataim szerint ez nem igaz az autósok jó 50%-ra, és a maradék se ismeri a tipikus sofőr-sofőr kommunikációt, arról meg pláne fingja nincs, hogy pl. egy osztráknak nem ugyan azt jelenti, mint egy magyarnak az adott jelzés (pl. villogás).
És akkor még nem mondtam, hogy a jó sofőr is lehet figyelmetlen, álmos, rossz kedvű, vagy bármi. Ilyenkor ugyan nem is lenne szabad vezetnie, de lehet annyira rottyon van, hogy ez se jutott el az agyáig. Szerintem mind voltunk már így.
A jelen állapotokat figyelembe véve úgy gondolom, hogy jöjjön csak az automata minden, minél hamarabb zárjuk ki az embert teljesen a vezetésből, annál jobb. Mondom ezt annak ellenére, hogy imádok vezetni.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
bambano
titán
gyakori helyzet: állsz a pirosnál, mögötted felhangzik a sziréna. ilyenkor köteles vagy helyet adni a megkülönböztetett jelzéseit használónak, ezért akár a pirosba is belehajthatsz. (nyilván nem mész át az egész kereszteződésen, de a lámpa mellett elhaladsz).
ilyenkor mit csinál az okos autód?
a másik kérdés: ha komputer vezeti az autót, jogilag ki minősül vezetőnek? képzeld el, hogy te, mint gugli programozó, ülsz a kis irodácskádban és püfölöd a klavit, egyszer megjelenik két konyhaszekrény és letartóztat azért, mert gázoltál Pesten.
harmadik: pont nem ezeknek a cégeknek kellene izmolni az automatizálással, akiknek ilyen hírük van.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
a rengeteg toyota visszahívásról szóló hír sorozatát csak néhány merci visszahívás szakítja meg... milyen autó ölt rendőrt? lexusnak látszó toyota. a toyota egy ideje már nem az a strapabíró autó, ami 10-15 éve volt, hanem egy hulladék.
a francia autók meg sosem az elektronikájukról voltak híresek.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
opr
veterán
Francia autók elektronikájával az első 5-6 évben semmi probléma nem szokott lenni. Utána inkább ne is elmezzük, kb 6-8 év között még általában használható, azután már jobban jár vele az ember, ha simán beáll vele a bontóba, mintha megpróbálja javítani, ez tény.
Viszont a toyota-val nagyon nem értek egyet. Voltak visszahívásaik, ez így igaz, az utóbbi egy-két évben több, mint előtte, de ezeknél nagy is volt a hírverés. Konkrétan sokkal nagyobb, mint az ügy megérdemelt volna.
A milyen autó ölt rendőrt kérdés meg érdekes, az szimplán egy marha volt. Akinek van ideje tárcsázni a 911-et, megvárni, amíg felveszik, és utána még cseverészni, és utána meghal, az nem az autó hibája, hanem egy amolyan modernkori természetes szelekció szvsz.
Egyébként a toyota/lexus/mazda/suzuki (tehát ami még legalább saccra japán ) a mai napig a legmegbízhatóbb autók közé tartozik, csak mostmár feljöttek hozzájuk mások is. Ilyen téren én a népítéleteknek jobban hiszek, mint az ilyen-olyan statisztikáknak, a népitéletek pedig azt mutatják, hogy általában nagyon megbízhatóak (ugyanúgy, mint a német márkák), csak ki lehet belőle fogni a szart (ugyanúgy, mint bármi másból is).
Bár az tény, hogy ~semmilyen mai autó nem annyira megbízható/strapabíró, mint a 98-2000 között gyártott corolla/avensis, de ennyi plusz hibalehetőséggel szerintem naivitás is lenne ezt elvárni
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Muton
addikt
hátőőőő... gondolom, ha egy bizonyos frekvencián bizonyos hangerőt érzékel (sziréna, géppuska ropogás ), akkor felülbírálja a pirosat.
Szerintem ez az egész automatizálás csak akkor tényleg optimálisan működni, ha minden autóban lenne, és vmi hálózaton lennének, ami pl a mentőnek magas prioritást ad.
Muton#2316 - $z@r a drop >_<
-
opr
veterán
Nem megint, ez még mindig ugyan az, amikor annyi esze nem volt, hogy
a) rátenyereljen az engine start/stop-ra
b) lerúgja a szőnyeget a pedálról
c) beakassza a lábát, és felhúzza vele a pedált,
de annyi ideje volt, hogy a 911-el beszéljen, mielőtt beleszáguldott a halálba."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
#06658560
törölt tag
Látszik, hogy csak pletykalapokból tájékozódtál. Nem ő telefonált, négyen voltak az autóban. Az engine Start/Stop nem olyan könnyen rátenyerelős, ahhoz, hogy a vészleállítás hogy zajlik normális tájékoztatás kéne, pláne bérautónál. Max fordulaton pörgő motornál pár fékezés után elfogy a fékszervó. Amennyiben leállítod a motort a start-stoppal, sanszos, hogy a kormányszervót is bukod azonnal, rosszabb esetben a kormányzár reteszel. Igen remek megoldás. Forgalomban megnéznélek, ahogy elkezdenél a gázpedál fele kotorászni, miért nem jön vissza, amikor nem nyomod- gyorsuló autó, más járművek az úton, stb. Amikor a rendszer programja nem biztonságcentrikusra van írva, mint a toyotánál is volt, vagyis a max gáz és max fékjel esetén nem kapcsol vészüzembe, s fékezi a járművet le, nem írja felül a fék a gáz jelét, akkor ott hatalmas baj an a termékkel.
Nem is értem miért foglalom most össze neked azt a laza ötszáz kommentet, amit anno tc-n lenyomtunk jó páran sok nagyon hozzáértővel szemben... -
opr
veterán
válasz #06658560 #28 üzenetére
Tévedés, illetve Totalcart is végigolvastam, csak a hasonló stílus miatt ott nem kommentelek.
A tények:
- a toyota programja faszul volt megírva. Fejlesztőként ezt a részt soha nem is értettem, ez tuti, hogy valami manager faszsága volt, valamire való programozó ilyet nem csinál, ha nem szólítják fel rá. Abban meg biztosak lehetünk, hogy ezeken a területeken nem a legalja szakemberek dolgoznak.
- valakinek az autóból volt ideje rájönni, hogy szar van, előkotorni a telefont, tárcsázni, megvárni, amíg kapcsolják, és csevegni a csatt előtt.Ebből aztán mindenki azt szűr le, amit akar. Amit nekem sikerült, az az, hogy tény, hogy nagyon barom módon volt megírva a program, illetve volt hiba az autóban, de ez önmagában még ebben az esetben nagyon kevés egy ilyen balesethez, itt kellett a sofőr balfaszsága is, meg az is, hogy nem ismerte az autót, amit vezetett.
Más: velem is előfordult már, hogy beakadt a gázpedál a szőnyegbe. Az első dolgom még csak nem is a fékezés volt, hanem az, hogy lejjebb csúsztam, beakasztottam a lábam, és visszafeszítettem. Igaz, ez autópályán volt, más környezetben valószínűleg nem lett volna ennyi időm. De ez az ennyi idő még mindig jóval kevesebb, mint ami ahhoz kell, hogy telefonáljak egyet. Jó, hogy nem rendelt egy pizza-t is azonnal...
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
big-J
őstag
válasz #06658560 #28 üzenetére
Toyota oldalról;
- If unable to put the vehicle in Neutral, turn the engine OFF. This will not cause loss of steering or braking control, but the power assist to these systems will be lost.
-If the vehicle is equipped with an Engine Start/Stop button, firmly and steadily push the button for at least three seconds to turn off the engine. Do NOT tap the Engine Start/Stop button.Nincs kormányzár...
Meglehet ezeket a helyzeteket oldani, a gond az, hogy az embereknek senki se mondja el, de még a 911 operátozok sincsenek felkészítve, nem mintha szerintem dolguk volna, minden autógyár hibáira megoldással rendelkezzenek.
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
nekem 25 év számítógép berhelés után egy csomó dolog automatikusan megy. ugyanezt nem képzelem el egy átlag sofőrtől, pláne nem pánikhelyzetben. például én biztosan tudnám nyomni 4-5 másodpercig a start gombot, mert megszoktam, hogy egy-két gépet csak ezzel lehet észhez téríteni. Egy nem szakember ugyanezt? kizárt.
Nekem evidens, hogyha lefullasztom a motort, marad kormány, fék, de szervó nélkül és hirtelen elő kell venni a kenyérszervót, hogy tudjak kanyarodni, fékezni. De csak azért, mert én ezt próbáltam. Egy szőke plázacica hasonló helyzetben meghal.
Olyan megoldásokat kellene csinálni az autókban, amikre számítanak az átlag sofőrök és amikhez elég képzettek.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
dabadab
titán
"Nagyon nem vagyok ilyen "okos autó" párti.
A kocsi veszélyes üzemnek minősül, a vezetőnek pedig folyamatosan résen kell lennie."
Pont ezert kell kivenni a vezetest az emberek kezebol es ez az, ahova ezek a fejlesztesek mutatnak.
"Minden ilyen kütyüs megoldás csak a vezető ellustulásához vezet, amiből aztán baromi nagy baj lesz, ha a technológia csődöt mond (márpedig ez elég gyakori)."
[citation needed]
Ugyanis azt latom, hog a technologia fejlodesevel, a kutyuk szaporodasaval egyre biztonsagosabba valnak az autok es ez nagyon durvan latszik a statisztikakon is. Raadasul a szemelyes tapasztalatom alapjan ezek megbizhato dolgok, nalam ABS, ESP meg nem mondott csodot es nem is igazan hallani ilyesmirol.
DRM is theft
-
bambano
titán
Az eddigi tapasztalataim azt mutatják, hogy sokan nem tudják, hogyan kell vészfékezni abs-es kocsival. Azt meg pláne, hogy abs nélkülivel. Másrészt az sem biztos, hogy megvan hozzá a fizikumuk. De nem csak ez az egy probléma van, szerintem ha rákészülnék, tudnék még párat mondani, hogy az emberek nem értenek az autójukhoz. És nem csak azok, akik 50 éve egy más világban, más autókon tanultak vezetni.
"Pont ezert kell kivenni a vezetest az emberek kezebol es ez az, ahova ezek a fejlesztesek mutatnak.": és betenni emberek által programozott szoftverek kezeibe? én érzek itt egy kis problémát... Azt meg sem kérdezem, hány autót törtek össze okosan ráfutásgátló tesztnél újságírók előtt, elég annyit megkérdezni, mikor törtek össze legutóbb autót, mert azt hitték... (hint: két napja).
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
dabadab
titán
"és betenni emberek által programozott szoftverek kezeibe?"
Mivel a tengerimalacaink varhatoan nem fogjak leprogramozni a cuccot, ezert igen, emberek altal programozott szoftverek kezebe.
Nyilvan ha egy kicsit megerolteted magadat, akkor te is latod, hogy mi a kulonbseg akozott, hogy random human random allapotban vezet egy autot, meg amikor egy tisztessegesen megirt szoftver.
Egyebkent meg amugy is az van mindenhol, hogy az embereket lecserelik szoftverekre, mert a szoftverek a valos eletben sokkal jobban teljesitenek, az ABS jobban fekez, mint Schumacher, a repulogepeken terjed a fly-by-wire - igazabol hozhatsz itt minden fejlesztes alatt allo cuccott, meg egyebeket, de ez a rogvalosagon nem valtoztat.DRM is theft
-
bambano
titán
igen, látom. random humánt random állapotban autót vezetni már láttunk, tisztességesen megírt szoftvert meg csak egyet, de az itt nem releváns. A többi szemét, a mostani ecu-k szoftvereit és minden mást is beleértve. Még mindig inkább random humán jöjjön velem szembe random állapotban, mert az ő mozgásán látni, hogy mit fog csinálni, mint egy szoftver, ahol soha nem tudod, mi történik legközelebb.
"mert a szoftverek a valos eletben sokkal jobban teljesitenek": úgy mint arcfelismerés, beszédértés, karakterfelismerés, ai, magasabb rendű funkciók? Hogy ezek jobban teljesítenek, még akkor se biztos, hogy elhinném, ha nem szerepelnének gyakran a portálokon olyan hírek, hogy triviális ötletekkel kergették őrületbe a szoftvereket. Merugye irán se kapott le egy usákok drónt mostanában.
Bizonyításra vár még az, hogyha szerinted az ember nem tud autót vezetni, mitől is tudna programozni, ami egy nagyon sokkal bonyolultabb feladat?
"az ABS jobban fekez, mint Schumacher": most tekintsünk el attól a ténytől, hogy nem egy, nem két abs van, ami még nálam is rosszabbul fékez, a jó abs nem azért veri meg a cipészt, mert jobb, hanem azért, mert a cipésznek egy lába és egy pedálja van, a jó abs-nek meg leggyakrabban négy.
hát ja, pl. repülőkön terjed a flybywire, meg a beépített csónak is, mert például leesnek a dátumvonaltól meg hasonlók. egész egyszerűen ma még messze nem tartunk ott, hogy az autó önmagát vezesse. és ezt a kismillió hírrel lehet alátámasztani. másrészt meg akarom, hogy vírusgenerátor vezesse az autómat? nem akarom. azt akarom, hogyha rátiprok a fékre, kőkemény vasak akadjanak össze és szikrázzon a tárcsa. nem azt, hogy valami generátor elkezdjen okoskodni arról, hogy vajon tényleg lassítani akart? meg azt, hogyha eltekerem a kormányt, akkor közvetlen vasak forgassák a gumikat az úton.
A rögvalóságon szerintem sem változtat.
Mielőtt cáfolni kezdesz, írd már le a véleményed a jogi oldalról is, mert érdekel.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ !! M3 Chip - MacBook Pro 14" 8C CPU / 10C GPU / 8 GB/ 1 TB / Bontatlan / Magyar
- Epson EcoTank L3250 nyomtató!
- Új Lenovo ThinkPad L15 Strapabíró Érintős Laptop -40% 15,6" Bivaly i7-1265U 10Mag 16/512 FHD IPS
- Xbox Series S+ Astro A10 fejhallgató+ Seagate 2TB külső merevlemez
- Új Lenovo Ideapad Pro 5 Profi Gyors Laptop -30% 16" RYZEN 5 7535HS 16/512 2,5K Radeon 2GB 120Hz
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest