- Ha Trump győz, Elon Musk politikai tanácsadó lehet
- A választási tévinformációk ellen küzd a Meta
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- DIGI kábel TV
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Tárhely szolgáltató választás
- Milyen program, ami...?
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Excel topic
- Bittorrent topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
bambano
titán
nagyon komoly ötlet... biztos a neten olvasták, mert sok éve szó volt már erről. na de ha azért lehet támogatást kapni, hogy feltalálják a melegvizet, akkor azt kell feltalálni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Armagedown
őstag
Először veszteséggel feltöltjök az akksikat, utána pedig egy újabb veszteséges átalakítással visszatöltjük a hálózatba.
Genius.“If you don't read the newspaper, you're uninformed. If you read the newspaper, you're mis-informed.”
-
prmcsk
addikt
Tényleg már úgy cifrázzák a semmit és próbálják színpadképessé tenni, csak hogy a fizika, az fizika.
A kémiai alapú energiatárolási kisérleteket el kéne már felejteni, mert eljutottunk egy technológiai falhoz. Az akkusúly/kWh arány iszonyú + az akkugyártás környezeti lábnyoma. Erről persze hivatalosan senki nem beszél(het), mert lenyomják, mint a bélyeget.
Az egyre rozzantabb akkuk egyre rosszabb teljesítményébe pumpálunk cca: 10% töltési veszteséggel energiát, majd a hálózatba pumpálva újabb cca: 10%-ot veszítünk. És ezt annyiszor, ahány átalakítás van a rendszeren...
Beteg világ ez. A jelszó: Védd a fákat, egyél hódot. Igen bazzeg, csak akkor meg a hódok halnak ki, mert a természet, a föld szimbiózisban van, a hülye emberrel ellentétben...
[ Szerkesztve ]
"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
-
Noukoum
veterán
válasz Armagedown #4 üzenetére
Visszatöltöd a hálózatban = elhasználod másra. Mire a szénerőmű által megtermelt energia eljut hozzád szerinted veszteségmentes? Ráadul az sosem volt megújuló sem környezetbarát.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
arnyekxxx
veterán
ok, mennyit fizetnek érte, hogy használják a sokmillás aksimat?
-
#53246592
törölt tag
válasz Armagedown #4 üzenetére
Az lenne a lényeg, hogy amikor túlkínálat van áramból - mert hétágra süt a nap és/vagy fúj a szél - akkor töltődnének az akkuk, aztán az este és reggel, amikor már/még nem süt a nap, meg esetleg a szél is elcsendesedik, de a villamosenergia fogyasztás megugrik, akkor a megújulóból feltöltött akku valamennyit visszatöltene a hálózatba.
Ilyen jellegű kiegyenlítésre ma leginkább szivattyús tározókat használnak, ott is van veszteség, mégis megér(het)i.
A probléma inkább azzal lehet, ha ettől a felhasználási módtól csökken az akku élettartama. -
floatr
veterán
Talán nem ilyen ótvarnagy autókkal kéne járni, még ha elektromos is.
-
nevemfel
senior tag
Az EV-őrület minden fronton töretlenül dübörög, Joe Biden amerikai elnök új infrastruktúra-fejlesztési törvénye például 7,5 milliárd dollárt szán a töltők kiépítésére Amerikában, az EV-kampány népszerűsítése érdekében Biden körútba kezdett, és elektromos Hummert is vezetett.
Elképzelem, mennyire lesz népszerű az elektromos Hummer. KB. amennyire népszerű Biden a Hummer-vásárlók körében.
Rally against apathy draws small crowd
-
#56573440
törölt tag
válasz adlersson #11 üzenetére
Pont most volt téma valamelyik autós podcastban talán, hogy volt ilyen bérelhetős móka errefele is, az akkut az autógyártótól havidíjas konstrukcióban kaptad bérleményként. Csak most ezek a kocsik elkezdtek mozogni második tulajokhoz, ahol már komoly kockázata van annak, hogy ha nem fizet, mert nem tudja pl hogy kell, akkor simán letiltják az egészet oszt helló.
Egyébként meg közösbe: zseniális az egész koncepció. Áramvonalas, kis gördülési ellenállású, könnyű autók helyett ami ésszerű lenne ha már a környezetre gyakorolt hatásunk fontos batárnagy soktonnás vackokat gyártani kifejezetten az öntökönszúrás iskolapéldája...
A csikicsuki töltögetés meg... Ha kompenzálja a használatot a szolgáltató, és ennek mondjuk van reális megtérülési lehetősége a felhasználó számára az még akár lehetne is élhető. Bár itt is jönnek majd a hirdetésekben mint vga-nál, nem eon bufferflottából származó női tulajdonostól -
bambano
titán
válasz Armagedown #4 üzenetére
nem az a lényeg.
a lényeg az, hogy az energiafogyasztás időben nem állandó. esti csúcsban sok, éjjeli lapályban kevés. ráadásul a relatíve olcsó erőműveket (atom) nem lehet visszaszabályozni, amit meg lehet (gáz), az drága. ezért voltak régebben olyan vicces dolgok, hogy a belga autópályák ki voltak világítva, mert túl sok felesleges lapályáramot termeltek atomból.teljesen normális ötlet, hogy hazamész a melóból mondjuk 6-ra, feldugod a tesládat, és az akksijában levő energiával rásegít a hálózatra. ezzel a csúcserőművek bekapcsolását kivédheti.
majd amikor elmentél aludni te is, meg a szomszédod is, akkor a felesleges zsinórárammal feltöltik az autódat reggelre.egy csúcs teslában az egyheti fogyasztásom áll, tehát bírhatja ezt is.
tehát azt kell mondani, hogy maga az ötlet, amin agyalnak, jó koncepció, csak már vagy 8 éve ismert. szóval mi a francot akarnak ezek vizsgálni, építsék meg ipari szinten oszt jónapot.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Noukoum
veterán
válasz #56573440 #14 üzenetére
Feltételezem Renault Zoé, Franciaországban lehetett bérelt akkumulátorral megvásárolni. A probléma azzal volt mikor kivitték külföldre eladni akkor azt úgy tették mintha nem bérelt aksis lenne. Így nyilván jött néhány hónap múlva a meglepetés mikor letiltották az egészet. Egyébként ez nem jelent gondot, telefonon 5 perc alatt megmondják hogy van-e ilyen jellegű probléma és egy átvizsgálás során azonnal kiderül. Magyarországon ilyen jellegű konstrukcióban nem lehetett megvásárolni a modellt és egyébként már régóta nem is lehet így autót venni mert kukázták az egészet.
Az autógyártót nem érdekli a környezetvédelem, ha nagy autót akar a nép akkor nagy autót fog gyártani. Legalább elektromos, így töredéke csak co2-ben a környezeti lábnyom egy hagyományos meghajtáshoz képest. Többiről nem is beszélve.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
#56573440
törölt tag
A koncepció jó, csak ugye ehhez olyan töltő kell amivel tud a hálózai irányítás kommunikálni, hogy most be vagy ki és mennyit és mikor, gondolom az autónak is támogatnia kell, az se árt ha ez csak opcionálisan kapcsolható be, esetleg programozható módon, pl hogy mikorra legyen tele. Ezért akár járhatna kompenzáció, vagy bármi is.
Viszont jogi oldalról is érdekes lehet mert végülis egy harmadik fél "infrastruktúráját" használja a szolgáltató, és jöhet a user az ügyvéddel ha olyanja van, hogy márpedig neki hamarabb romlott el az aksija emiatt és fizessék a cserét, etc.
Szerintem hosszú távon ha marad ez a felállás akkutechnológiában, úgyis előbb utóbb a használt packokból fali tárolós gyorstöltőt fognak újrahasznosítani, mert az oda még jó felkiáltással, na azt már egyszerűbben lehetne megoldani ilyenre, ha mondjuk egy elektromos szolgáltató "akciósan" telepíti őket a felhasználóknak. Usában pláne harapna rá sok ember pl texasban ahol az áram árát láttuk hogy kalkulálják, nem baj az ha van egy pár napra elég nafta feltéve a garázsban a falra amiről mehet akármi és a hóviharban nem kell fagyni vagy a csilliárdos áramot használni éppen. Azt meg tologathatja a szolgáltató is ki be ahogy érzi, oszt jónapot.
-
adlersson
aktív tag
válasz #56573440 #17 üzenetére
"Viszont jogi oldalról is érdekes lehet mert végülis egy harmadik fél "infrastruktúráját" használja a szolgáltató, és jöhet a user az ügyvéddel ha olyanja van, hogy márpedig neki hamarabb romlott el az aksija emiatt és fizessék a cserét, etc." - Pont ezt védené ki a bérelt akksi meg a csereállomás, hogy egyrészt nem a júzer akksiát használják, másrészt meg így a csereállomásokon lévő akkumulátorokban lévő villany a villamos hálózat egésze számára rendelkezésre áll a júzer töltési szokásaitól függetlenül.
毋捌食過豬肉,嘛捌看過豬行路。
-
bambano
titán
válasz #56573440 #17 üzenetére
ebben sok igazság van.
de a vége az lesz, hogy bevezetik az okosmérőket (egyébként nálunk már 9 éve dolgoznak ezen), és a mainál jóval finomabb felbontással fogják mérni a fogyasztásodat. és ha már tudják mérni a fogyasztásodat idő szerint is pontosan, akkor majd lesz idő szerinti tarifa. mint ahogy most is van az "éjszakai" áram, de az egy elég kezdetleges konstrukció.és amikor azt mondja majd az elmű, hogy este 6-tól 11-ig 150 Ft/KWh, este 11-től hajnali 5-ig meg 12 Ft/KWh, akkor magadtól fogod dalolva betolni a tesládat a történetbe.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
forumpista
aktív tag
Nekem ezzel alapvetően koncepcionális problémáim is vannak.
Ugyanis a modell azt feltételezi hogy sem az akkutechnológia sem a töltés technológia nem fog fejlődni mondjuk a következő 20-30 évben és az emberek majd minden este otthon rádugják a konnektorra a kocsit...De mi történik akkor, ha 5 év múlva mondjuk megjelennek olyan akksik amikbe 15 perc alatt 1000km-re való hatótávot lehet belepumpálni a "villanykúton"?
Ki fog utána azzal szórakozni hogy otthonra töltőfejet varázsoljon drága pénzért, meg külön villanyóra, külön vezetékelés, megcsinálni a szükséges papírmunkát stb stb, ne adj isten kockáztatni hogy töltés közben nem csak a kocsi de a ház is leég...Miközben havonta egyszer beáll a "kútra" és 15 perc alatt feltölti a kocsit.
-
-
mepet
addikt
A videót nézve azon gondolkodtam miért is mindig ilyen aggastyánok ezek az elnökök?
-
Somatom
veterán
Attól, hogy elszáll a lakossági áram ára, miért érné meg a szolgáltatónak villanyautósoktól áramot vennie? Ha olyan olcsón kapja, hogy megérje, akkor miért érné meg a villanyautósnak? Amit olcsón adott, azt is vissza kell öltenie. Ha meg nem éri meg, akkor marad a szigetüzem.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
borg25
senior tag
Szándékos vakság jellemzői:
4. Az adatok nyilvánosak.
"Tehát hogy amit láthatnánk, amit a szándékos vakságban nem látunk, vagy nem akarunk meghallani, az tulajdonképpen nyilvános. Vagyis, nem valami olyasmi – mondjuk így – nehezíti meg a ma születő gyerekek életét, ahogyan odaadjuk nekik másfél évesen az okostelefont, amiről ne tudhatnánk, hogy hogyan hat az idegrendszerükre, a személyiségükre, mert egyszerűen csak szakirodalmat kell olvasni. Olyasmi történik velünk, amiben az adatok, a tények egészen nyilvánvalóak. Tehát nem valami durva, brutális, elhallgatott összeesküvés nyomorgat meg bennünket, hanem egy csomó olyan dolog, amiről lehet tudni."Ez van
-
bambano
titán
például az, hogy ha 5 percenként leolvassák a fogyasztásmérődet, akkor majd ki lehet számlázni a csúcsidőben fogyasztott áramot magasabb áron.
disznóság alatt azt értem, ami nekem meg a többi fogyasztónak fájni fog.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
dabadab
titán
nem olyan egyszerű előre nem kalkulálható kapacitást csak úgy visszatolni.
Viszont itt erről szó sincs, hanem kifejezetten az ellenkezőjéről. Nem az áramszolgáltatóra akarnak rányomni valami random időpontban random mennyiségű áramot, hanem az áramszolgáltató húzna be szükség esetén annyi áramot, amennyi kell neki (aztán meg vissza, amikor meg feleslege van).
DRM is theft
-
mepet
addikt
Ezt az akksiból a hálózatra dolgot nem Elon Musk találta ki véletlenül? Csak mert ugyanakkora baromságnak tűnik, mint a Vegas loop vagy akár a starship Earth to Earth.
-
bambano
titán
ha a szabályozó hatóság lép, akkor nem választhat.
azt nagyon pontosan tudja, hogy áll-e rendelkezésre energia.
ugyanis ha nem elég az energia a hálózatban, akkor elkezd romlani a fázistényező és/vagy a frekvencia és van 15 perce, hogy további energiaforrást kapcsoljon be, ami jó eséllyel gázerőmű lesz.[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Somatom
veterán
Ja, ha a hatóság lép, akkor bármit lehet. A hatóság kötelezi a szolgáltatót a visszatöltésre képes konnektorok telepítésére a házakban, parkolókban. Kötelezi az autósokat, hogy adott időintervallumban tartsák ilyen töltőkön az autóikat. Stb., stb.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
dabadab
titán
Te nem random
magyarinternetes kommentelő vagy véletlenül, aki bazi nagy arccal nyilatkozik bármiről, nulla tudással?Egyébként ha már Elon, meg battery storage: Elon Musk's Battery Farm Is an Undeniable Success
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
Miért kellene behúznia, ha drágán eladhatja az övét?
Hogy ne omoljon össze a hálózat, meg hogy legyen mit eladnia.
Honnan tudja előre, hogy rendelkezésre áll a behúzandó energia?
Adatok. Egyrészt nyilván ezek az okostöltők meg tudják mondani, hogy adott pillanatban mi a helyzet, másrészt ugyan egy-egy adott autóról nehéz megjósolni, hogy mikor mit fog csinálni, de ezres-milliós nagyságrendnél már remekül működik a statisztika.
DRM is theft
-
bambano
titán
nem.
ezt úgy lehet megcsinálni, hogy rávágod a gázerőmű által termelt áramra a környezetvédelmi adót, amitől az drága lesz. ezért a szolgáltatónak megéri majd igénybe venni az autókat. ha van autó, arról dolgoznak, ha nincs, akkor beindul az erőmű.
rohadtul egyszerű ez a dolog, amíg a rendszerben pont annyi áram van, amennyi kell, addig pont 50Hz a frekvencia. akármelyik irányba kezd elcsúszni, tudni fogják, hogy sok vagy kevés a delej. ha van autó, akkor sokkal később kezd el csökkenni a frekvencia, ebből tudni fogja a szolgáltató, hogy volt autó.
másrészt meg a kiindulási állításom is az volt, hogy okosmérő van. ha van okosmérő, akkor lehet látni, hogy honnan hova ment az amper.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
dabadab
titán
Ja, hogy nem érted magát a problémát, aminek ez a megoldása lenne - miért nem ezzel kezdted?
A problémát - ahogy pl. Németország remekül szemlélteti és amiről részben a linkelt napelemes hsz is szólt - többek között az okozza, hogy a nap- és a szélerőművek egyre nagyobb arányával az áramtermelés egyre kiszámíthatatlanabbá és szabályozhatatlanabbá válik. Szóval nem az a gond, hogy a kereslet tartósan több, mint a kínálat (Németország pl. nettó exportőr), hanem az, hogy ezt a kettőt nehéz megfeleltetni egymásnak. Tehát kell valami buffer, amivel a megtermelt és az elfogyasztott áram közti különbséget ki lehet egyenlíteni. Ezek egyébként tipikusan - főleg az ilyen szempontból ultragyors akkuknál - kifejezetten rövidtávon működnek, leginkább pár perces tüskéket simítanak el, ahogy azt az előbb linkelt, dél-ausztrál akkufarmról szóló cikk is elmondja.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Somatom
veterán
-
dabadab
titán
De, erre miért az autókban levő akkumulátorok az optimális megoldás? Minden egyes otthoni töltőt alkalmassá kell tenni a visszatáplálásra. Sztem olcsóbb külön akkutelepeket létesíteni.
Meg tudnád mutatni azokat a számokat, amik ezt a feltételezésedet alátámasztják, illetve el tudod mondani, hogy a két megoldás miért zárná ki egymást?
DRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
- Horgász topik
- Eredeti játékok OFF topik
- Milyen notebookot vegyek?
- Honor Magic V2 - origami
- Diablo IV
- Androidos tablet topic
- TCL LCD és LED TV-k
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- Android másképp: Lineage OS és társai
- Újabb "merénylő" érkezett a Thermalright megbízásából
- További aktív témák...
- Eladó 13"-es MacBook Air M2 (8/256), iCentre garancia + készülékbiztosítás 2026.03.09-ig
- iPhone 14pro max 256gb 2025.02.04ig Gari!!
- AMD Ryzen 5 5600X BOX - Új, bontatlan, 3 év garancia - Eladó! 48.000.-
- Dell Latitude 9430 2-in-1, 14" QHD+ IPS 360 érintő -500nit-, i7-1265U, 32GB DDR5, 512GB NVMe, gar
- ThinkPad T15 Gen2 15.6" FHD IPS i7-1185G7 16GB 512GB NVMe magyar vbill ujjlolv., gar
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen