Új hozzászólás Aktív témák

  • -kdM-

    senior tag

    tisztara mint a Big Bang Theory legutobbi reszeben: "homo novus" :D

  • WN31RD

    addikt

    Kisebb kiigazítás: Az idegpályák használat közbeni "megerősödése" nem evolúció, és az evolúció nem pillanatról pillanatra, hanem generációról generációra zajlik.

    ''... we as consumers want our content free (as in Freedom) and if we don't get it, we'll take our content free (as in beer).''

  • raszputyin

    senior tag

    válasz WN31RD #3 üzenetére

    Pontosan. Ráadásul ahhoz, hogy az evolúció kiválasszon, nem szociális pozícióba kell kerülnöd, hanem sok gyermeket kell nemzened. Pl. hazánkat elnézve szerintem ebben nem akadály az internet nem tökéletes használata.

  • alien24

    tag

    igazabol, az emberiseg halalra van itelve. nem konkretan az internet miatt,
    de akar az is betehet, egy kozvetlen agyi kapcsolatu mmo pl, ki az aki kuzdene a valo vilagban mikor barmi/barki lehet virtualisan? bizti nem a szurke kisemberek tomeg akik elore viszik az emebriseget....
    de mondok jobbat, igaz reszegen jott az otlet :) de miert ne johetne be: sex rabszolga droid, ugy nez ki, ugy viselkedik, stb mint egy valodi no/ffi. namost ha ilyen elerheto lenne, ki kuzdene egy valodi noert/pasiert a maga hibaival mikro megkapja a tokeletest?:)

    http://ahapc.hu kiraly webaruhaz: reszletes es pontos leirasok, alacsony arak

  • kingi

    tag

    válasz Kendek #1 üzenetére

    :F

    miért is nem volt még halálra ítélve az emberiség? , most épp a net miatt. Ugyan :) a net csak egy (újabb, már nem is olyan új) információs infrastruktúra, a problémák sokkal régebbiek, mélyebbek, KÓDOLTAK (genetikailag), azaz a saját korlátok (az emberiség korlátai) átlépésének dillemája a legnagyobb és egyben paradox kérdés...
    Holott, pont olyan mint a rákos sejt, mindent felhasznál, így megölve a "gazdaélőlényt", így elkerülhetetlenől saját magát pusztítva el/ki, ez a legvalószínűbb forgatókönyv sztem-:)

    győzzön a jobbik, de nem lehet, hogy a jobb maga a rossz? (Seneca)

  • Morden24

    nagyúr

    válasz kingi #6 üzenetére

    Holott, pont olyan mint a rákos sejt, mindent felhasznál, így megölve a "gazdaélőlényt", így elkerülhetetlenől saját magát pusztítva el/ki, ez a legvalószínűbb forgatókönyv sztem-

    A Mátrix óta nagyon divatos ez a fikázzuk-az-emberiséget-mert-egy-vírus féle ökörség. Ilyenkor azért halkan (nagyon halkan) kérdezem meg, hogy az illető bemegy a tükör elé, és bő nyállal szemenköpi saját magát is, vagy csak mosolyogva szidja a "fajtársait"?

    Mellesleg háborúk mindig voltak, és bár az eszközök tökéletesednek, ezzel szociális evolúció is jár. Éppen ezért kipusztítani magunkat elég nehéz lesz önerőből. A természeti erőforrások felhasználása meg egy szükséges dolog, mert előbb-utóbb úgyis takarodni kell erről a golyóról.

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz alien24 #5 üzenetére

    egy kozvetlen agyi kapcsolatu mmo pl

    Egy ilyen marhaság sosem lesz globális léptékű hóbort, szóval kár rajta zizegni. A jelenleg legnagyobb WoW-nak 11 millió felhasználója van, ami a teljes MMO piac uscve 60%-a, és bár a szám növekszik, a "berobbanás" már megtörtént. Arról nem is beszélve, hogy ezek aktív regisztrációk, amelyek felhasználóinak többsége casual player, nem valami MMO-ba buzult állat.
    Hozzátenném finoman, akinek arra van szüksége, hogy virtuálisan bármint/bárkit hazudjon magáról, annak úgyis van annyi pszichológiai stiklije, hogy jobb is, ha beépíti magát valami elszeparált képzeletbeli világba.

    sex rabszolga droid

    Igazából mivel ez a "funkció" már fel van találva (úgy hívják, prostituáltak), ezért semmi újat nem mondtál. Ma is vehetsz szexet pénzen, akkor csinálod és úgy, ahogyan akarod, és nem kell "hódítani sem", mégsem hal ki az emberiség.

    ki kuzdene egy valodi noert/pasiert

    Mintha azt kérdeznéd, hogy ma ki az, aki nem kurvázik, hiszen az sokkal egyszerűbb. Amúgy általában a legrusnyább szerencsétleneknek is előbb-utóbb összejön valami csajszi/pasi, szóval az egész egy túlspilázott hülyeség.

    Sectumsempra - For Enemies

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Morden24 #8 üzenetére

    "Egy ilyen marhaság sosem lesz globális léptékű hóbort, szóval kár rajta zizegni. A jelenleg legnagyobb WoW-nak 11 millió felhasználója van, ami a teljes MMO piac uscve 60%-a, és bár a szám növekszik, a "berobbanás" már megtörtént. Arról nem is beszélve, hogy ezek aktív regisztrációk, amelyek felhasználóinak többsége casual player, nem valami MMO-ba buzult állat."
    Egy dolgot felejtesz csak el: alapvetően bármilyen mmorpg működik másként, mint hogy odaülsz egy 2D-s monitor elé, s billentyűzet gombokat nyomkodsz meg egeret használsz. Innentől kezdve persze, hogy nem fogsz belehabarodni olyan értelemben, hogy jobbnak érezd, mint a valóság. Hisz csak a szemedet, illetve a füledet érik ingerek, de már csak a grafika miatt is nagyon nagy képzelőerő kell ahhoz, hogy tényleg beleéld magad (nem csak a WoW-ra mondom ezeket). Arról nem is beszélek, hogy az irányítás végképp elrugaszkodott a valóságtól. Így igazad van, normális embernek ez nem jelent gondot.
    Viszont ha képesek leszünk az agyra rákapcsolni a számítógépet, akkor ezek a korlátok megszünnek: nem csak látni és hallani fogsz, hanem szagolni, tapintani, érezni mindent, mint a valóságban, ráadásul minden teljesen valóságos lehet, hisz pontosan ugyanúgy érzékelsz mindent, mint a valóságban. Ez annyira más lesz, mint a jelenleg tapasztalható legjobb játék-élmények is, hogy lehetetlen megbecsülni az emberekre gyakorolt hatását. De amúgy ne csak WoW és társaira gondolj. Ott van pl. a Second Life, aminek ugyancsak hatalmas felhasználótábora van, s bizony a nagyrészük pont, hogy nem a klasszikus értelemben vett kockák.

  • Morden24

    nagyúr

    válasz Cathfaern #9 üzenetére

    Persze-persze, lehet benne valami, amit mondasz, csak te meg azt felejted el, hogy nem ez lenne az első tecnikai támadás az érzékszerveinkre, és eddig mindegyikre el lett mondva, hogy ilyen szofisztikált meg ennyire befolyásol, mégis, a tévé lett a legsikeresebb közöttük, ami nem igényel interakciót, nem szükségeltetik döntésképesség és az érzékszerveid közül maximum kettőre van hatása.

    normális embernek ez nem jelent gondot

    Fenntartom a véleményem, miszerint normális embernek a színesszagos mátrixvilág sem jelentene gondot.

    De amúgy ne csak WoW és társaira gondolj.

    Nem csak arra gondolok, viszont azt azért ne felejtsük el, hogy ezek a baromságok, amiket egyesek leírnak (nevezetesen: majd jól belebuzul a mátrixos mmo-ba, és ki sem jön onnan), az nem egy működő dolog. Miért nem? Mert nem tudsz fenntartható életszínvonalat generálni magadnak, ha csak játszol.

    Amúgy teljesen jogos az észrevételed, nem tudnék még becsléssel sem szolgálni olyan téren, hogy mi lenne egy ilyen virtuálvilág-mmo hatása, viszont úgy gondolom, hogy az emberiség nem akkora korcs fajzat, hogy elhízott, géprekötött pacnikként szexeljünk a rabszolgadroidjainkkal. Ha mégis, akkor az meg már nyugodtan kihalhat, legalábbis részemről.

    Amúgy a játék akármennyit is fejlődött, játék maradt, vagy mint a sport esetében, megéletéssé, szakmává, tudománnyá alakult. Magyarán vagy paradigmaváltás következik be egy adott időtöltés esetében (tehát megváltozik az, ahogyan a világ tekint rá), vagy marad egyszerű szórakozás, az meg sosem fogja kitölteni az átlagember teljes életét, ha meg mégis, akkor azt kezeltetni fogják, mint szenvedélybetegséget (jegyzem meg finoman, amivel én egyet is értek).

    Sectumsempra - For Enemies

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Morden24 #10 üzenetére

    "Nem csak arra gondolok, viszont azt azért ne felejtsük el, hogy ezek a baromságok, amiket egyesek leírnak (nevezetesen: majd jól belebuzul a mátrixos mmo-ba, és ki sem jön onnan), az nem egy működő dolog. Miért nem? Mert nem tudsz fenntartható életszínvonalat generálni magadnak, ha csak játszol."
    Megint csak a Second Life-ot tudom felhozni példának: vannak emberek, akik abból élnek (s értelemszerűen nem a fejlesztőcég munkatársai), gyakorlatilag virtuális ingatlankereskedelemből. De említhetném a mmorpg-s "goldfarmer"-eket is (igaz ők 99%-ban kínaiak/ázsiaiak és éhbérért dolgoznak, de akkor is létezi munkahely).

    "csak te meg azt felejted el, hogy nem ez lenne az első tecnikai támadás az érzékszerveinkre, és eddig mindegyikre el lett mondva, hogy ilyen szofisztikált meg ennyire befolyásol, mégis, a tévé lett a legsikeresebb közöttük, ami nem igényel interakciót, nem szükségeltetik döntésképesség és az érzékszerveid közül maximum kettőre van hatása."
    TV esetén kérdés, hogy az, hogy maximum 2 érzékszervre hat, mennyire segítette elő a sikerét (amúgyis valószínűleg ha felépítenek egy ilyen virtuális világot, akkor biztos megoldható lesz, hogy vehess TV-t és tudd nézni a virtuális világban :D). Az eddigi "támadásokkal" szerintem az az alapvető baj, hogy körülményesek, költségesek és távol állnak a valóságtól. Pl. kitalálták a "szagos tv"-t, ami persze, hogy nem terjedt el, mert egyrészt drága, másrészt nagyon kevés szagot tud előállítani, harmadrészt folyamatosan fogy belőle az alapanyag. Ehhez képest persze, hogy sikeresebb a sima TV, amikor olcsóbb, ha egyszer megveszed utána amíg tönkre nem megy nem kell rá költeni, stb.

  • Morden24

    nagyúr

    válasz Cathfaern #11 üzenetére

    Megint csak a Second Life-ot tudom felhozni példának: vannak emberek, akik abból élnek (s értelemszerűen nem a fejlesztőcég munkatársai)

    Ezek "idényjellegű" munkahelyek, azaz 1. addig fog tartani, ameddig az mmo tart (nem a legmegbízhatóbb dolog) 2. változhat az mmo-communityn belüli érdeklődés is, tehát egyszer csak kuncsaft nélkül marad a tag. De amúgy mint említettem, ez már nem is játék, hanem egyfajta munka. Az más.

    De említhetném a mmorpg-s "goldfarmer"-eket is

    Az éhbérkategóriában meg olymindegy, hogy ruhát varrsz, utat építesz vagy goldot farmolsz napi 26 órában. Ezek szükségszerű rabszolgamunkák, nem élvezetből csinálják az emberek. Goldfarming szempontjából szerintem diszfunkcionális, hogy a kicsi kínai rabszolgamunkás érzi-e a bányabűzt az orrában, vagy nem.

    amúgyis valószínűleg ha felépítenek egy ilyen virtuális világot, akkor biztos megoldható lesz, hogy vehess TV-t és tudd nézni a virtuális világban

    Hm. Már léteznek tervek termék- és szolgáltatásintegrációs eljárásokra, sőt, vannak is ilyenek már "üzemben", szóval egyáltalán nem egy marha dolog, amit mondasz.

    körülményesek, költségesek és távol állnak a valóságtól

    Ellenben előnyük az egyszerűség, a (technikai vagy egyéb) tudás nélküli felhasználhatóság. Csupán egy terméket kell megvenni, és a nézők ugyanúgy könnyen boldogulnak vele, mint a rájuk épülő szakmák tagjai. Mellesleg a valóságra meg mindenki szarik, főleg kikapcsolódás szempontjából.

    Ameddig a számítógépes játékok interakciót (tehát "munkát", kommunikációt, gondolkodást, mérlegelést, döntőképességet) igényelnek, addig sosem lesznek egy televíziónak az alternatívái (és most nem feltétlenül TV-re, mint készülékre kell gondolni, hanem mint jelenségre, tehát tőlem független médiatartalom vetítésére alkalmas eszköz/szolgáltatás).

    Ez az mmo vs. tévé (illetve aktív kikapcsolódás vs. passzív pihenés) kábé olyan kaliberű vita, mintha valaki a zenehallgatást összevetné a guitar hero játékkal.

    [ Szerkesztve ]

    Sectumsempra - For Enemies

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    Igazából az internet mint információforrás alapvetően ma is az olvasásra épül, kvázi aki rosszul olvas hátrányban van ma is. Mivel az internet nyelve jelenleg az angol, az angolul tudók előnyben vannak az információszerzés szempontjából. Ez változhat, de az információ legtömörebb formája ma is az írott, valószínűleg fogalmi szinten sokáig az marad.

    A virtuális világok teljesen más tészta, a most sokak által vizionált dogok nagyon régiek már, aki idősebb és olvasott gyerek/fiatalkorában sci-fit, annak a Matrix is nyúlás volt már... Bár egyes regények és elbeszélések nem voltak hozzáférhetőek harminc éve magyarul, de a megjelent művekben is komolyabb látomások voltak a Matrixnál....

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • Pheadar

    tag

    Ami azt illeti én a Mátrix előtt 10 évvel is betegségnek tartottam az emberiséget, és igen, amikor szidom az emberiséget, saját magamat is alá veszem. De szerintem ez rohadtul nem tartozik a témához. Az viszont klassz, hogy mostmár kimutatták, hogy valóban van ilyen hatás, és hogy pontosan mely agyterületekre hat. És ha már számítógépes játékokról is szó esett, talán pont itt olvastam, lehet hogy más oldalon, hogy ezek meg a vizuális reflexeket javítják extrém mértékben.
    A TV-ről meg annyit mondanék, hogy amióta van itthon net, azóta leginkább csak apám nézi :)
    De mindig el kell mondani, hogy aminek van pozitív hatása, annak a másik végén lehet ugyanolyan rossz hatása, ezért kell egyensúlyban tartani a dolgokat, ha pl. napi 9 órát technológiával foglalkozok, akkor legyenek mellette szociális, kulturális, stb. élmányeim is bőven. Aztán persze hagyjak magamnak elegendő időt a pihenésre is, és az ingerek feldolgozására. Na mindegy, ez így hirtelen jutott eszembe, lehet, inkább nyitok blogot :D

    Meg kellene próbálni boldognak lenni. Ha másért nem, legalább a példa kedvéért.

Új hozzászólás Aktív témák