- Törvénnyel pörgetné fel az európai zöldtechnológiát az EU
- Egyre több európai használja a Telegramot, ezért megkereste az EU
- Synology NAS
- Itt van az eddig legjobban teljesítő kétfiókos NAS a TerraMastertől
- Mobilinternet
- Vivaldi (böngésző)
- Linux kezdőknek
- Autodesk - Revit
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
Új hozzászólás Aktív témák
-
azbest
félisten
Arról lehet tudni, hogy pontosan hogyan választottak interjú alanyokat a vizsgálathoz? Mert némi kételyt érzek az eredményeket látva az országos reprezentatív mintavételezéssel kapcsolatban. Meg mi szerint reprezentatív, életkor vagy lakhely szerint?
Ha reprezentatív lenne, akkor a kérdezettek ötöde lenne csak BP-i és falvaktól kezdve a kisebb nagyobb városokig, a putritól a belvárosig kellene megkérdezni embereket. Ilyen eredmény szerintem úgy születhetett, ha fővárosi főutcán szólítgattak le embereket.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
Mert némi kételyt érzek az eredményeket látva az országos reprezentatív mintavételezéssel kapcsolatban
Már volt értelme a felmérésnek. Ha a várt eredményt kapod, akkor nem sok értelme volt megcsinálni a felmérést, tudod a választ magadtól is.
Meg mi szerint reprezentatív, életkor vagy lakhely szerint?
Ott van a dőlt betűben.
Ha reprezentatív lenne, akkor a kérdezettek ötöde lenne csak BP-i és falvaktól kezdve a kisebb nagyobb városokig, a putritól a belvárosig kellene megkérdezni embereket.
És honnan tudjuk hogy nem így volt?
Ilyen eredmény szerintem úgy születhetett, ha fővárosi főutcán szólítgattak le embereket.
És a személyes megérzéseden kívül milyen számszerű ténnyel tudod alátámasztani ezt a feltevést?
-
djculture
félisten
"2014-ben nőtt az ügyfelek bizalma a távközlési szolgáltatók és szolgáltatások iránt is"
Meg ahogy Móricka elképzeli...
Neten eleve több elégedetlenkedő posztot olvasok olyanoktól akik nem is annyira szeretnek 500-3000ft-os áremelést a semmire..Ezek után kíváncsi leszek Tamás bátya vezette nemzeti internetes konzultáció végeredményére. Gondolom ott is hasonló blődségek lesznek.
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
"Meg mi szerint reprezentatív, életkor vagy lakhely szerint?
Ott van a dőlt betűben."Nem, nincs ott. Csak annyi derül ki, hogy nagykorú és "országosan reprezentatív mintavétel". Ennél pontosabbat az nmhh weblapján sem olvastam valamelyik hasonló felmérésre vonatkozó szerződésben.
"A mintavételből adódó pontatlanságokat a kutatók a KSH 2011-es népszámlálási adatai alapján súlyozással korrigálták."
Ha kevés vidékit vizsgáltak, de őket nagyobb súllyal számítják, akkor is torzít, mert ha épp egy elégedettet kérdezek ki, aztán az ő véleményét veszem 100x, az durván félreviszi az eredményt ahhoz képest, mintha 100 vidékit kérdeznék.Szóval jó lenne látni a mintavételezés módját, a minták tulajdonságait. Elérhető valahol a teljes dokumentum, vagy csak ilyen kivonat van a következtetéssel?
Az pedig, hogy furcsa az eredmény szerintem abból következik, hogy rengeteg vidéki helyen botrányos a szolgáltatás minősége. Lassú, drága és gyenge az internet. Rossz a térerő. Ahol iptv-t erőltetik, ott nincs vidéken sok helyen hd csomag, mert kevés a sávszélesség. Az iptv képminőségét is sokan botrányosnak tartják.
Bár az ország lakóinak 20% BP-i, de mégis erősen túlreprezentált minden téren. Pl. nagyon sok bolt lesz nyitva a hétvégén, hoppá csak éppen 90%-uk BP-i.
A személyes megérzésemet az befolyásolja, hogy más cég felmérésénél is a megyeszékhely központi sétálóutcájáról szólítják le az embereket.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
Azt kérdezted, hogy mire reprezentatív. Arra reprezentatív, amire feltüntették, másra nem reprezentatív, legalább is nem szándékoltan. (Az gondolom tiszta, hogy olyan nincs, hogy mindenre reprezentatív, mert azt akkor népszámlálásnak hívják)
Szóval jó lenne látni a mintavételezés módját, a minták tulajdonságait.
Engem is érdekelne.
Az pedig, hogy furcsa az eredmény szerintem abból következik, hogy rengeteg vidéki helyen botrányos a szolgáltatás minősége.
Mármint az iterneté? Mert azért telefonálni meg tévézni lehet faluhelyen is korrektül, ha csak nem mikrohullámú vagy tányéros a vétel, ott bezavar időjárás stb.
Az hogy nálad esetleg az internet/mobilinternet van fókuszban az egy dolog, nem csak ezt mérik. Így kijöhet az 50-60%, lévén nem a pécsi csé-sekre reprezentatív a felmérés, hanem pistukától marinénére is. marinénéből meg több van, akinek az már 100% szetiszfeksön ha bejön a nótatévé meg csörög a telefon.
Bár az ország lakóinak 20% BP-i, de mégis erősen túlreprezentált minden téren.
Ez így értelmetlen.
A személyes megérzésemet az befolyásolja, hogy más cég felmérésénél is a megyeszékhely központi sétálóutcájáról szólítják le az embereket.
Ez egy valós probléma, valós veszély, de itt nem tartom megalapozott érvnek, úgy hogy a részleteket nem ismerjük.
szerk: basszus ezek a hozzászerkesztések
Ha kevés vidékit vizsgáltak, de őket nagyobb súllyal számítják, akkor is torzít, mert ha épp egy elégedettet kérdezek ki, aztán az ő véleményét veszem 100x, az durván félreviszi az eredményt ahhoz képest, mintha 100 vidékit kérdeznék.
Nyugodj meg, "egyet" nem kérdeznek ki, az elég blőd dolog lenne. Amit felvetsz az a statisztikai mintavételezésben egy alapvető, ismert, és kezelt problémakör, nagyon amatőr az a minta, ahol ezt nem veszik figyelembe.
Lassú, drága és gyenge az internet. Rossz a térerő. Ahol iptv-t erőltetik, ott nincs vidéken sok helyen hd csomag, mert kevés a sávszélesség. Az iptv képminőségét is sokan botrányosnak tartják.
1: internet, internet, internet. kábeles tv, kábeles telefon ettől még sok helyen remekelhet. 2: ezt a rossz a térerőt meg sokan botrányosnak tartjákot alá is tudjuk támasztani valami számszerű adattal, azon kívül, hogy sokat hőbörögnek a kunszállási ph-sok?
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
Bocs, közben kiegészítettem Rossz szokásom, hogy még 1-2x hozzászerkesztek a hozzászólásaimhoz.
szerk:
lényegében túl kevés az információ a módszerekről, itt egy csomó meseszerű eredmény és nincs mellékelve a forrás az alátámasztáshoz.szerk2:
azt hiszem ez az egyik 2014-es tanulmány [link] és itt találtam [link]szerk3:
az iptv nálam azért szempont, mert egy ország egyik legnagyobb szolgáltatója teljesen ki akarja vezetni az analóg és digitális tévé szolgáltatást és mindenütt iptv-t enged csak kötni úgy előfizetéshez.[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
alapvetően érthetőek az aggályaid, de az indoklások nem állnak meg. valóban jó lenne látni a módszertant, most nem túrok bele, mert nincs időm, de általában ezeket szépen le szokták írni az anyagok elején, szerintem maga az anyag meg publikus, keresd meg ha van időd, lehet ott több infó van, itt még ez is több a szokásosnál, ami a dőlt betűben van. ennyit sem szoktak írni.
egyébként ez az 1500-2000-es minta azért összességében is eléggé kis minta, azért azt nagyon meg kell reszelni, hogy tényleg hiteles eredmények szülessenek, plusz nagyon-nagyon ellenőrizni kell a kérdezés folyamatát is, rá kell nézni a kérdezőbiztosokra, mert nagyon torzíthat a felvételkor elkövetett szándékos (lustaság) vagy véletlen hiba.
ebből a szempontból tényleg van egy feltételezhető "rugalmassága" a látott számoknak. ez tiszta sor.
de ez a megítélés azért távol van attól, hogy hazudgálnak mer' faluhelyen szaranet.
-
tothmaxy182
őstag
Úgy szar az egész, ahogy van...
Vagy csak szimplán birkák az emberek, és fingjuk sincs arról, hogy milyennek kéne lennie pl egy mobilszolgáltatónak 2015-ben...Minden szavam magánvélemény!
-
Kékes525
félisten
Ez annyira szép, hogy csak egy tündérmese lehet.
Minden számítógép füsttel működik, ha kimegy belőle, akkor nem működik.
-
csongi
veterán
Ezen a marketing felmeresen besirtam . Varom Tamas hihetetlen meretu konzultaciojanak a vegeredmenyet
-
Kékes525
félisten
válasz tatararpad #11 üzenetére
[ Szerkesztve ]
Minden számítógép füsttel működik, ha kimegy belőle, akkor nem működik.
-
Szmeby
tag
Megjegyzem, én teljesen elégedett vagyok a magyar mobil- telefon / internet szolgáltatásommal.
Céges flottában vagyok, soha nem kerülök kapcsolatba a szolgáltató ügyfélszolgálatával, és korrekt csomagom van ingyé'.Ha ez nem lenne, akkor inkább adnék egy kettest a mai magyar mobilszogáltatóknak. Régebben szívtam velük eleget, és a helyzet láthatóan mára sem változott sokat.
A magyar tv+net szolgáltatóm nagyon korrekt és kiváló FTTB szolgáltatást nyújt, olcsón. A digi elbújhat mellette. Kár, hogy nagyon kis területen szolgáltat. Neki mondjuk egy négyest adnék.
Lehet, hogy boldog ember vagyok?Bár engem tuti nem kérdeztek meg, mert ha ismeretlen hív, szinte biztos, hogy valamit el akar adni. Hajlamos vagyok tőlük odafigyelés és gondolkodás nélkül elbúcsúzni.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Én csak a UPC-vel vagyok elégedett, a Vodafone elment, a tré elég tré, a telenyomor meg kritikán aluli.
"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
Alchemist
addikt
Az elégedettség habitus kérdése is... a kukacos ügyfél nyilván naponta ötször reklamál kisebb ügyek miatt is.
Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
macilaci78
nagyúr
Bár nem mobiltelefon, de az egyik cég vezetékes szolgáltatását igénybe véve tapasztaltam kb 400-500 Ft-os árkülönbséget az amúgy statikus összeget mutató számlámban. Megkérdeztem, hogy mégis mire fel? Addig-addig, hogy bő 50k jóváírást kaptam, mert valamit benéztek...
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
etejedu
őstag
37e forintos tartozásom van (szerintük). Máig nem vették le; (tisztáztuk hogy én egy fillérrel nem tartozom), de az internetes felületen ott virít február óta ( hátha rákattintok és kifizetem). Tartoznak kb. 4500 forinttal túlfizetés miatt. A mai napig nem rendezték le. Nincs internet és kábeltelevízió, mert "elfogyott" , ezért az überdrága mobilinternetet kell használnom. Analóg csatornákat fogok a házba bevezetett helyi miniszolgáltató jóvoltából. Mindig van valami gebasz a félreinformáló ügyintézők miatt. Totál nincsenek képben a legalapvetőbb kérdésekre is műszakis vagy valami okosabb emberkét kapcsolnak. Szóval egy réteg felesleges ügyintéző fizetését lehetne jobb szolgáltatásra fordítani. Igen elégedett vagyok az 1 -től 5- ig terjedő skálán Gipsz Jakabbal mert szépen illemtudóan beszélt velem. Nem nem vagyok elégedett szolgáltatásukkal 2015-ben, de erről nem Gipsz Jakab tehet és innen üzenem: sajnálom, hogy rajta verem le és néha megbántom édesanyját.
Christopher Mattheisen úrral nem beszélhetek de fölös is lenne nem az ő hibája.
Akkor lenne jó a szolgáltatás ha egyenlő (ügy)félként partnerként kezelne a szolgáltató. Hiszen, és ez a lényeg ÉN VAGYOK A VEVŐ BA*****EG!!! Nem egy taknyos kölök akit át lehet ku..ni![ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
11 honap utan sikerult kikapcstatnom egy szolgaltatast amit nem kertem. Tovabbi 2 honap mire jova irtak. Mult ev novembere ota kertem csomag modositast, februarban megtortent atkotottek dolgokat. A szmlazas azota is az emelt dijas szilgaltatast szamlazza, kb 100k. Tulszamlazassal. Es ez csak ket eset, ami ceges. A privat elofizetesrol mar nem is nyilatkoznek. Es ez a Telekom.
-
Frosttide
tag
A Telenorral most biztos elégedettek az ügyfelek.
Az azért nem semmi, hogy "rendszer modernizáció" címén megszünteti a 40Ft/perc alatti csomagot, hogy áttegye az embereket a "modern" (sima praktikum csomag) 54 Ft/perc díjjal rendelkezőbe. Persze ez nem áremelés még véletlenül sem. Na nekem 10+ év után most lett elegem. Mivel mobilt nem nagyon használom hívásra, így viszem a számom a Blue mobilhoz 33 Ft/perc díjért.
A legnagyobb röhej, hogy Digi vezetékes hálózatáról (hűségidő nélkül) 15Ft/perc áron lehet hívni a belföldi mobilhálózatokat. Tehát harmadáron hívhatok vezetékesről mobilt, mint mobilról mobilt. Ez Magyarország 2015.
[ Szerkesztve ]
-
erick_b
tag
válasz tatararpad #11 üzenetére
[2008-as hasonló felmérés]
tessék kicsit lapozgatni meg gondolkozni mi minden változott jó irányban, mielőtt ennyire beleéled magad, hogy mindent hamisítanak és minden egyre rosszabb. (pl. az internetnél 2008 óta 0,1 tizedet emelkedett az átlag elégedettség pedig azért ennél többet fejlődött a biznisz)őszintén eleve nem értem az ilyen felméréseket, amikor megkérdezik Pista bácsit, hogy mi a véleménye a mobilinternetéről amikor lehetne teljesen objektív módon is mérni, hogy mennyit változott egy szolgáltatás minősége.
(#20) Frosttide ez most komoly, hogy az a negatívum, hogy egy olyan szolgáltatóra tudsz(kell) válts ahol 20%-al olcsóbban tudsz beszélni?
[ Szerkesztve ]
"Ha a világ fejlődését az én technikai érdeklődésem mozgatná, még nem találták volna fel a kereket. – mondta egy ismerősöm, majd hozzátette – és azt hiszed, akkor valamivel is rosszabb lenne a helyzet?"
-
DithenS
senior tag
Először 300 ezret olvastam
-
Supra
tag
Csatlakoznék a kétkedőkhöz: reprezentzatív, csak kérdés, mit reprezentál! Szerintem a szolgáltatók marketing osztályának álmait.
Én most váltottam mobil szolgáltatót, és - mint informatikus - megfájdult tőle a fejem...
De a cégnél is volt két váltás, ami minden dolgozót érintett, ráadásul úgy, hogy maguknak kellett kitalálni, mit akarnak. Nem tudom volt-e olyan ember, aki nem jött be legalább egyszer kérdezni...
A felmérés szerintem így zajlott:
- elnézést, ön elégedett jelenlegi szolgáltatójával?
- Igen
- Akkor kitöltené ezt a kérdőívet?(ellenkező esetben díjazás nélkül bámulhatja tovább a hostess csajok dekoltázsát - 10mp múlva már úgy sem emlékszik arra, mit kérdeztek tőle...)
CSillagkapu rajongók ide -> www.SG-1.hu
-
Frosttide
tag
Nem, a negatívum az, hogy 10+ év után beleb...nak egy az eddiginél ~38%-al drágább csomagba és emiatt kell egy noname szolgáltatóhoz menekülnöm, ahelyett hogy valóban kapnék bármi pluszt vagy modernt (ha már modernizáció az indok).
Negatívum még, hogy 2015-ben itthon vissza kell állni a vezetékes telefonálásra, mert a Diginél majdnem harmad annyiba kerül, mint a 3 nagy szolgáltatónál egy mobilhívás. És akkor még a mobilinternetes tarifákat érintő negatívumokat elő se hoztam.[ Szerkesztve ]
-
tothmaxy182
őstag
Alig várom, hogy albérletből saját házba költözhessek, és az első dolgom lesz beköttetni egy vezetékes telefont, a mobil meg marad vésztartaléknak: amikor nem vagyok otthon és feltétlenül telefonálnom kell.
Minden szavam magánvélemény!
-
Szmeby
tag
válasz Frosttide #25 üzenetére
Teljes mértékben igazat adok neked, a szolgáltatónak nem szabadna erőszakkal belenyúlni egy érvényes szerződésbe. Nem is kötekedésképpen írom, de:
10+ éve mennyi volt a fizetésed? Most mennyi? A pénz jó esetben inflálódik, így természetes folyamat, hogy növekednek a fizetések és sajnos növekednek a díjak is. Ha egy szolgáltató szembe menne ezzel és tartósan "alacsonyan" tartaná a díjait, akkor később vagy csődbe megy, vagy spórol és ront a színvonalon, vagy drasztikus mértékben emel, vagy ezeket kombinálja. Biztos van még más lehetőség is, csak nem jut most eszembe.Ez persze nem vígasztal senkit, és az elégedettséget sem pozitív irányba billenti, de mivel pénzt nem nyomtathat, az infrastruktúrát fenn kell tartani/bővíteni, az adót be kell fizetni, és a profit sem árt, hát ez van. Persze én is váltanék egy normálisabb szolgáltatóra.
A vezetékes telefon pedig mindig is olcsóbb volt.
-
Frosttide
tag
Nem is az a bajom, hogy emel, mert egy szót sem szóltam, mikor a kártyás29 nevű dijcsomagomban szépen lassan felkúsztak a díjjak 37 Ft/perc +2.5 Ft mértékig. Úgy voltam vele még mindig így nekem a legjobb. Na de amikor egy huszárvágással 38%-al emelik a díjaimat, na az már sok. Ráadásul a modernizáció nevében téve mindezt, úgy hogy ez a díjcsomag már a Pannon GSM éra alatt is a kínálatban volt, tehát maximum az ára modern.
Tehát a díjaim drasztikusan emelkedtek, de ezert semmit nem kaptam, ugyanazon kondícióval tudnék mobilnetet előfizetni mint eddig, ugyanúgy perc alapú az elszámolás mint eddig stb stb.Én úgy emlékszem régen jóval drágább volt vezetékesről mobilt hivni, mint mobilról mobilt, aztán ez konszolidálódott és kb. ugyanannyi lett kb. Igy nekem nagy meglepetés, hogy vezetékes hálózatról harmad áron hivok mobilt, mint saját hálózaton mobilról mobilt.
[ Szerkesztve ]
-
Szmeby
tag
válasz Frosttide #29 üzenetére
Valamilyen szlogennel alá kell támasztani az emelést. A "nincs pénzünk", vagy a "több pénz kell" szerintem kevésbé működnének.
A márketing osztály úgy gondolta, ez lesz a megfelelő hazugság helyette. Nekik is enni kell. Nem szép dolog, hogy sajnálod embertársaidtól a falat kenyeret. Még ha az csupán 38%-kal nagyobb falat.
Na jólvan, nem poénkodok többet. Melyik lesz a következő SP? Tesco? -
csongi
veterán
A vezetekes valamikor, mobil iranyba dragabb volt. Ez volt a Matav idoszak(Westel900; 450. Pannon.)Ezek voltak csak mobilszolgaltatok. Kesobb mikor invitel lett, igazodtak az arak.
-
hemaka
nagyúr
Digi kiraly, a tobbi egy rakas szar. Nevetseges arakon aruljak a szolgaltatasaikat.
-
azbest
félisten
Néhány dolog miatt sántít az inflálódás miatti emelés:
- régen ez még luxusnak számított és egy sokkal szűkebb kör fizetett elő. Kevés ügyféllel magasabb ár kell az infrastruktúrához. Manapság ez már nem luxus, rengeteg ügyfélről van szó, sokkal több felé oszlanak el a fix költségek.
- Rengeteg példát lehet mondani a szomszédos és távolabbi országok közül is, ahol sokkal jobb árakon szolgáltatnak. Van olyan ország, ahol kevesebb a fizetés mint itt és van olyan ország is, ahol soookal több. A méretük is változó, nem csak a nálunk többször nagyobb, hanem hasonló vagy kisebb méretűk közt sem versenyképesek az áraink.Kontra, hogy miért szívja meg a kisember:
- egyszerűen nincs kilátás, nem lehet előre tervezni. Egy hét alatt alapjaiban képesek a törvényhozók megváltoztatni a gazdasági feltételeket. Különadók, állandó adók, méterenkénti adók, pofára adók. A befektetők ilyenkor nem terveznek előre, hanem rablógazdálkodással igyekeznek a lehető legtöbbet kifejni a jószágból, mielőtt az megdöglik vagy ellopják vagy államosítják (a jószág gazdasági kifejezés is ).
- a felhasználók, ügyfelek, vásárlók érdekét védő szervezetek szánalmasak legtöbbször. Legfeljebb extra adóbevételként büntetgetnek, de megismétlődnek a szemét húzások. -
Béééla
őstag
10+ éve mennyi volt a fizetésed?
10 év alatt mennyit fejlődött a technológia?
"Ugyanazon" az üvegszálon mondjuk a többszöröse megy át, több ügyfélt tud jobban kiszolgálni egy torony, estébé.Jogos lenne a "többet keresel --> többet fizethetsz", ha az egységnyi költségük is arányosan emelkedett volna. Igen, beruházás a 2G-ről 3G-re, majd LTE-re átállás, de cserébe ugyanazon a frekiszeleten sokkal több fér el.
És arról nem beszélve, hogy TÖMEGtermék lett. Modernizálni kell a csomagokat, az tény. De a modernizálás az igények kielégítését kellene takarja, például a "csináld magad" előfizus csomag önmagában nagyon jó. A megvalósítás elégtelen.
Bélabá
-
Szmeby
tag
10 év alatt rengeteget fejlődött. 10 éve az ember még örült az EDGEnek.
Tudomásom szerint sosem az üvegszál a szűk keresztmetszet. Egy kicsit szomorú, ha valahol az.
Megjegyzem, hogy pl. az LTE nem visz át hangot, vagyis az "átállás" inkább úgy pontos, hogy bővítés. Szóval a frekvenciasávon kell osztozkodnia legrosszabb esetben a 2, 3 és 4G-nek is. A "sokkal több" kijelentést így kicsit kétkedve fogadom, hiszen egy torony viszonylatában a hanghívásomnak kevesebb időszelet marad az LTE miatt.
Több legfeljebb újabb toronyok felhúzásával lehet, az meg költség. A fenntartásuk is az.Na de nem is védeni akarom a szolgáltatókat, mert botrányos, amit a díjcsomagok árazásával művelnek.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs