Új hozzászólás Aktív témák
-
balco
aktív tag
Régi szép idők, amikor tökrészegen forgalmat számláltunk!! Ez is csak egy emlék marad...
-
ngabor2
nagyúr
Hááát... megint egy bizonytalan, nagyértékű beruházás az amúgy se nyereséges cég részéről. Egy tippem van, hogy honnan fogják a hiányzó pénzt megszerezni, és nem örülök neki. Azt nem értem, hogy az ilyeneket miért nem hagyják, hogy máshol kipróbálódjanak, és majd csak a tapasztalatok ismeretében átvenni? másban nem bírnak ilyen beruházó-barátok lenni.
Technikai oldalról: egy chipkártya nem olcsó dolog (mifelénk elvesztés esetén 4k-t kell fizetni). Most erre még ráteszik a bérlet árát. Meg a leolvasóét. Meg a ''feltöltőét''. És az elsőért már vajon fizetni kell, vagy csak elvesztés esetén?
Péterfalvi Attiláról nem is beszélve, valamit biztos aggályosnak fog találni, miután kiépül a rendszer. -
joghurt
addikt
Hihetetlen, hogy megetették a döntéshozókat. Azon kívül, hogy technológiai buzz-word-ök, a specifikáció felének semmi értelme (csipkártya? RFID?). Utazgattam már sok felé, ennél kicsit fejlettebb országokban is. Sehol nem volt szükség ennyire túlbonyolított, ezért sokba kerülő rendszerre. Csak két példa:
San Francisco: A ''Hév''-nél bedugsz x dollárt az automatába (vagy bankkártyát), abból kijön egy mágnescsíkos papírjegy. Amikor bemész, bedugod a kártyát, abból kijön egy új kártya, megfelelően csökkentett kredittel. (Azért van mindig új kártya, hogy ne sérüljön a sok használattól.) Ha olyanod van, a kártyát bedugod, és visszakapod a rajta levő pénzt.
Moszkva: Megveszel 1-2-5-10 alkalomra szóló mágnescsíkos papírjegyet. Ez használatkor a mágnescsíkon jegyzi, hogy egyet elhasználtál belőle, illetve rányomtatják, hogy mikor mentél be (a helyszíni ellenőrizhetőséget könnyítendő, illetve hogy te is tudd, hány egységed van még rajta).
Filléres kellékek (Moszkvában pl. a régebben itthonról is ismerős fotocellás metrókapukat alakították át 5 kopejkásról kártyásra).
Magyar viszonyok ismeretében a diákigazolványok szaporodásának mintájára az is egyértelmű, hogy mindenki innen-onnan beszerzett nyugdíjasbérlettel fog járni.A tej élet, erő, egészség.
-
#53246592
törölt tag
Helsinki (es meg jonehany finn varos): A berletek RFID chippel vannak ellatva, amikor felszallsz, odadugod a leolvasohoz. Ha a zöld lampa villan fel akkor mehetsz leulni, ha a piros akkor nem nyert. Kulönbözö fejlettsegu rendszerek vannak, van ahol szepen kiirja, hogy mennyi penz van meg a kartyadon, ill. mennyi ideig ervenyes, stb, van ahol csak a szines lampacskakat latod. A vonaljegy rendszer ugyanugy megvan (mar ahol), illetve a buszvezetötöl is lehet jegyet venni. Helsinkiben nem tudom hogy van, de mashol ahol jartam az ellenör fogalma ismeretlen volt, illetve nincs blicceles, meg nincs olyan hogy a soför radkacsint es visszaadja a jegy aranak egy reszet de jegyet nem ad.
Ja persze mindemellett magyar szemmel nezve hihetetlen draga a helyi tömegközlekedes (meg a nem helyi is).
A magyar viszonyokat ismerve ez az egesz siralmasan elbukna. -
GP-Sz
senior tag
A mágneskártyával csak egy a gond, hogy csak az nem hamisít, aki nem akar. Persze valamennyire meg lehet oldani a problémát hálózatba kötött ellenőrző automatákkal, amelyek valami számok alapján megpróbálják azonosítani a kártyát, de ezt ki lehet játszani. A megépítése meg nem látványosan olcsóbb. Szóval ha már új rendszer, akkor chipkártyásra csinálják. És rfidsre, picit egyszerűbb az ellenőrzés. Amúgy a kártyák ára azért több milliós tétel esetén nem egy nagy szám, inkább az infrastruktúra a drága, ahogy a cikk is írja.
Az innen-onnan beszerzett 65ön felülieknek szóló bérlet azért nem olyan eccerű. Ha ellenőr jön, akkor kapásból elkapnak, úgyhogy buszon és villamoson semmi értelme. Metrón és héven persze kell a blicceléshez, mert különben át sem tudsz menni a kapun, de ha külön kapu lesz nekik, akkor eléggé necces lesz 20-30 évesen átsétálni rajta Ha elkapnak, elveszik a kártyát és mondjuk az illető nyugdíjas ellen az n. elvesztett és bliccelőknél előkerült kártya után már tutira feljelentést tesznek. Egyébként a buszon/villamoson is meg lehetne oldani a felszálláskor az automatikus leolvasást minden ajtónál. Aztán lehetne még olyat is csinálni, hogy ezeket a kártyákat is havonta kellene személyesen érvényesíttetni bérletpénztárban, akkor sem lenne már olyan nagy buli. -
joghurt
addikt
''Ha ellenőr jön, akkor kapásból elkapnak...'' Ez az egész épp arról szólna, hogy ne kelljen annyi ellenőr. Márpedig én már most is alig találkozok ellenőrrel; ha elveim engednék, anyagi szempontból lényegesen jobban megérné a helyszíni 2000 forintokat szó nélkül kifizetni a rendszeres bérletvásárlás helyett.
''Egyébként a buszon/villamoson is meg lehetne oldani a felszálláskor az automatikus leolvasást minden ajtónál.'' Na, azért megnézem, amint a piros hetesen csúcsidőben a sofőr oda tud figyelni egyszerre mind a négy ajtóra, vagy a 4-es-6-oson a teljes szerelvényre.
''ezeket a kártyákat is havonta kellene személyesen érvényesíttetni'' Szerinted az a nyugdíjas rokon, aki ''elvesztette'', nem vinné be érvényesíttetni?A tej élet, erő, egészség.
-
GP-Sz
senior tag
A sofőrnek nem kell odafigyelni, egyszerűen felszállsz, aztán ha érvénytelen, vagy nincs kártya, akkor sípol. A busz meg nem indul el Egy ideig lenne egy kis káosz, később már csak néha.
Hát nézd: ha a nyugdíjas rokon pesti, akkor ugye feltehetőleg neki kell a saját kártyája. Ha meg nem pesti, akkor szopás, mert mászkálhat. -
fasyrt
őstag
Szerintem meg az öregek kapjanak speckó személyit, amivel utazhatnak.
És akkor a vidéki parasztbácsival sem lesz gond. -
faster
nagyúr
Elég gazdagok és felkészültek vagyunk mi egy ilyen rendszerhez? Kisebb projektek is buktak itt meg, csak a stadion beléptető rendszert említhetném, ami nagyságrenddel kisebb beruházás volt.
-
joghurt
addikt
Épp elég gazdagok vagyunk a pazarláshoz. Hány milliárd kiesést jelentenek a bliccelők a BKV-nak évente? Mennyibe is kerül ez a cucc üzemeltetéssel együtt? Ha feltételezzük is, hogy az összes potyázót megfogja (márpedig még a saját bevallásuk szerint is csak felére-harmadára fogják tudni csökkenteni), a kettő hányadosaként kapott megtérülési idő nekem így is hajmeresztő.
A tej élet, erő, egészség.
-
faster
nagyúr
Nem tudom, milyen plusszbevételekre gondolnak a cikkben. Ha tényleg évi 2 milliárd kárt okoznak a bliccelők, akkor max. ennyivel számoljanak, mert a legutóbbi jegyáremelések is autóba hajtottak jópár polgárt, el is maradtak a tevezett bevételek. A megtérülési idő pedig így 30-40 év. Ezt a rendszert egyszerűen nem éri meg megcsinálni.
Messze nem vagyunk akkora anyagi jólétben, hogy ne volna jobb helye ennek a 60-80 milliárdnak. Persze ez nagyrészt hitel, de akkor is. A BKV adósságban úszik, erre jönnek a szakértők, rakjunk még rá egy lapáttal
[Szerkesztve] -
GP-Sz
senior tag
Maga a tömegközlekedés is veszteséges, úgyhogy ezt így nem lehet számolni. Kényelmesebb, gyorsabb és átláthatóbb rendszert eredményezne ez a dolog, ami ráadásul az emberek utazási szokásainak elemzésére is képes lenne, az adatok alapján át lehetne alakítani a teljes járatrendszert és a menetrendeket. Kedvezmények, zónák, elővárosi közlekedés, stb végtelen kombinációit lehetne kialakítani így, többen szállnának át tömegközlekedésre. Ilyesmikről szól szerintem a dolog.
[Szerkesztve] -
GP-Sz
senior tag
-
veterán
80 milliárdból kb. 1000db vadi új Volvo buszt lehetne venni...
Vagy 40évig fedezné a BKV bliccelők miatti veszteségét...
Vagy 40évig fizethetne 1000 további BKV ellenőrt...
SZVSZ semmi észszerű magyarázat nincs arra, hogy egy cég ennyit költsön ilyen rendszerre. -
Egon
nagyúr
1000 BKV-ellenőrt ''csak'' kb. 25 évig fizethetnének ennyiből - de amúgy igazad van...
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
GP-Sz
senior tag
Szerintem meg nincs igaza Nem 1000 db Volvo buszt lehetne ennyiből venni. Most pillanatnyilag ennyit lehetne, de azok 5 év múlva mennek a kukába. Ez a rendszer meg nem. Szerintem egy ilyen rendszer jó és szükséges. Ha jól csinálják meg. Ha rosszul, akkor meg bekaphatják. Szóval építsék meg, meg vegyenek buszt is, meg villamost, meg metrót, és tiltsák ki az autókat a francba. Vagy ne tiltsák ki, hanem buszsávot mindenhova, aztán majd rájönnek maguktól, hogy buszozni jobb
-
Egon
nagyúr
''Nem 1000 db Volvo buszt lehetne ennyiből venni. ''
Lehet, nem számoltam utána, csak az ellenőri béreknek.
''Szóval építsék meg, meg vegyenek buszt is, meg villamost, meg metrót,...''
Persze, meg pénzt is vegyenek hozzá...
''...és tiltsák ki az autókat a francba. Vagy ne tiltsák ki, hanem buszsávot mindenhova, aztán majd rájönnek maguktól, hogy buszozni jobb ''
Nem örülnék neki. Még pár hónap, és az asszony visszamegy melózni - onnantól kezdve véééégre-valahára anyagilag lehetővé válik, hogy kocsival járjunk melózni. Buszozni NEM jobb: utálom a tömeget, a büddös embereket stb. stb. Ha már kifizetem a kurrrrva drága benzint, engedtessék meg nekem, hogy kocsival járjak - európai körülmények között. De ez itt tényleg nagyon OFF, úgyhogy abbafejezem."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
GP-Sz
senior tag
Már mér lenne off? Buszozni jobb, mint a dugóban ücsörögni. Persze a mostani tömegközlekedés tényleg nem alternatíva az autósoknak, de én nem is a mostaniról beszéltem, hanem egy jövőbeni állapotról, amikor az lesz. Persze akkor is lesznek, akik nem lesznek hajlandók, de ők szívjanak
-
virkir
veterán
Már hogyne lenne nagyon is ésszerú magyarázat van ugye egy cég akinek kéne valami munka mert döcög a szekér. Nosza találjunk ki valami értelmetlen de drága dolgot. Keressük meg a döntéshozókat, fínoman fogalmazva lobbizzunk és láss csodát ismét létrejön egy eléggé értelmetlen projekt amiből néhány ember szépen gyarapodni fog.
Ezzel megint csupán annyi a bajom, hogy én nem vagyok benne."Nekem papírom van róla, hogy értek hozzá" by Glenda
-
virkir
veterán
Hát nem tudom mennyit autózol Budapesten de a dugóban ált a bénák állnak egy két kényszerű kivételtől eltekintve + a busz is legtöbbször ott áll a dugóban mivel elég kevés a buszsáv illetve sokszor nem megy végig a vonalon tehát autózni még mindig jobb főleg nyáron egy délutáni zápor után.
A magyar tömegközlekedés szvsz, lehet ebben az évszázadban nem is lesz alternatíva az autósók számára.
[Szerkesztve]"Nekem papírom van róla, hogy értek hozzá" by Glenda
-
virkir
veterán
-
veterán
Azért elég sok ősrégi Ikarus szaladgál BKV felirattal a városban... Se a jegyérvényesítő autómaták, se a jegykiadó autómaták nem úgy tünnek nekem, hogy túl hosszú ideig bírnák, ahogyan ez a rendszer sem fogja... Ha erre a rendszerre költik ezt a rengeteg pénz, akkor nem tudom honnan lesz több és jobb tömegközlekedési jármű, ami elcsábítaná az autósokat... Annyi lesz az egész értelme, hogy majd ülhetsz ugyan úgy a tömegben meg a dugóban a szar buszokon, csak most kevesebb lesz a bliccelő...
Meg az a rendszer is olyan gyorsan el fog avulni... 10 év múlva fele enyiből meg lehet majd csinálni, az inflációt is beleszámolva... Meg buszsávot sem tudom miből fognak építeni ha minden erre a szarra fog elmenni... Az egész egy vicc...
És mi lesz a korlátlan bérletemmel? Megszűnik? Ha igen akkor azt a jó...
[Szerkesztve] -
faster
nagyúr
Buszozni jobb, mint a dugóban ücsörögni.
Ez attól függ. Buszozni nem mindig jobb, mert a busz is sok helyen ugyanannyit áll a dugóban, mint a kocsi, és akkor már inkább a kocsi. Az előző munkahelyemre én is autóval jártam be, mert kétszeri átszállással kétszer anyi idő lett volna a bkv-s közlekedés, mint amennyi kocsival volt, ráadásul km-ben nem volt messze, így nem is volt sokkal olcsóbb sem a havibérlet, mint a havibenzin.
Most viszont metróval járok, és az tényleg jobb, mint a dugóban állni, de más a melóhely, nagyobb a távolság, ráadásul belvárosi rész, ahol parkolni sem lehet. Minden attól függ, honnan mész hova, nem minden esetben jobb a bkv.
[Szerkesztve] -
micro
addikt
80 milliárdból elég sok kerékpárutat is lehetne építeni.
Akkor is csökkene az autósok száma.Klaviatúra, képernyő, EGÉR!, meg az a doboz, tudod a gép LELKE..
-
ngabor2
nagyúr
Esetleg az utakat felújítani. Nem vagyok BPesti, ritkán is járok arrafele, de mikor voltam, hááát... Debrecen az útjaival (és közlekedési moráljával) nem igazán szégyenkezhet. Pedig egyesek szerint Debrecen ''fejletlen kelet''. (Az más kérdés, hogy az ilyeneknek milyen válogatott kínzásokat képzelek el) De azért a gondolkodást egyelőre nem büntetné a törvény.
Ha jobbak az utak, gyorsabb, dinamikusabb a közlekedés. Ebből következik, hogy kevesebb a dugó, kisebb a szmog. Meg esetleg kevesebb a tönkrement lengéscsillapító, meg gumi.
A kerékpárutakkal is egyetértek, bár az a baj a biciklivel, hogy túlságosan időjárásfüggő, legalábbis sokkal időjárásfüggőbb, mint a kocsi.
Abban viszon úgy látom, sokakkal egyetértünk, hogy ennek a 8E10HUF-nak máshol sokkal jobb helye lenne. Kár, hogy nem mi hozzuk a döntéseket. -
micro
addikt
-
mynames
senior tag
A volvok darabja ~70 milla lesz jövöre kb (benne van a buszokban a matrica, hogy az eddigiek is 6x millába vannak), az ellnőrök pedig nettó ~75k körül keresnek. Az ellenőrök csak a helyszinen fizetett bírságból (ami 2k) kapnak részesedést ami 100 kemény forint!
A rendszer évente max 2Milliárd hasznot hozhat, a bekerülési költségge pedig 10 éves vonatkozásban évi 7-8Milliárd... Lehet gondolkodni, hogy ez kinek jó...
A meglévő Ik 260-280-as buszok átlagéletkora pedig 16-17év, villamosból pedig van 40éves is...no comment.
[Szerkesztve] -
faster
nagyúr
Maga a tömegközlekedés is veszteséges, úgyhogy ezt így nem lehet számolni.
Mégis mit nem lehet számítani? A BKV marha nagy adósságot görget maga előtt, aztán mikor bejelenti, hogy fél év múlva csődbe megy, akkor kap valami alamizsnát a fővárosi önkormányzattól, amivel megint kihúzza egy darabig. Nem, hogy veszteséges, hanem el van adósodva. A kettő nagyon nem függ össze, illetve, úgy függ össze, hogy nem kap elég pénzt az államtól, így kénytelen nagy összegű hiteleket felvenni.
Ehhez képest itt van ez a 60-80 milliós beruházás... Hát azt mondom, ha ennyi pénz van, akkor akár konszolidálni is lehetne a BKV-t, kihúzni az adósságspirálból.
[Szerkesztve] -
bolondember
MODERÁTOR
Csak egy kis ''szakmai'' hozzaszolas:
Itthon ugyebar (bar NAGYON NEM) koztudott, 2(!!!) T-Systems van. Az egyik a ''valodi'', a nemet T-Systems a tobbsegi tulaj, a masik meg csak ugy jott, T-Com gondolt egyet, es csinalt egy ilyen ceget, ilyen nevvel...
Hosszas lenne elmagyarazni, meg semmi sincs letisztazva, megy abalhe a szinfalak mogott...
Tehat az a T-Systems, amelyik palyazik, annak ez a honlapja: Bővebben: link.Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...
-
mynames
senior tag
A tömegközlekedés a nagyvárosokban csak un. veszteség finanszírozással működhet. Ez a világon mindenhol így van. Ha nem így lenne akkor kb egy vonljegyet 600-700 forintért kellene adni és akkor még csak nullszaldós lenne a bkv.
Ugyebár ennyiért nem venne jegyet senki és lenne lázadozás rendesen + nincs az a kormány aki egy ilyet bevállalna.
A bkv alulfinanszírozott tehát jegybevételekből csak a költségei 1/3-át tudja fedezni...
És itt jön az hogy a 2/3 ad részt hogyan és kinek kellene fedezni, ill. hol lehetne költséget csökkenteni... -
bullseye
addikt
SZVSZ először egy tanulmány kéne arról, hogy az újabb buszok/metrószerelvények és a hannoveri villamosok, milyen ütemben szaródnak széjjel a kedves utasok behatásainak következtében...
Mert ha megtanultuk végre, hogy talán óvjuk, amit használunk, akkor jöjjenek új eszközök, de ha még mindíg minden tele divatvandálokkal, arra a régi is jó.'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
-
-
fasyrt
őstag
Még az jutott eszembe, hogy a BKV elkezd kényszerítőzni:
Most belerángatja a fővárost-kormányt... ebbe a jó nagy beruházásba, amit a kisföldalatti, metró... vonalon kezdenek el buzerálni.
Namármost a kisföldalatti kb. 10 éve lett felújítva, tök jó. A többinél nem ilyen rózsás a helyzet. Jön a metró: 4-essel gondolom már ezzel indítanának, a 2-es új szerelvényeire is ezeket fogják tenni. No és a 3-as? Ugyanmár állambácsi, annak mi értelme hogy felszereljük ezekre a régi ruszki járgányokra ez az über nyugati cuccot, ugyanmá' aggyonmár lóvét ezt is felújítani... Ja, hogy a HÉV sem 1 mai darab? Akkor már építsünk új Bp-agglomerációs vasutat, ha itt tartunk. Hmm, villamosok; hannoverikre feltesszük, de a 3kocsis fapados állambácsi milyenmááár... Naa léécci, aggyonmár lóvét... A jóféle Ikaruszokra addig meg szerencsétlenek mire sorra kerülnek már nem tudom mit találnak ki... lesznek vagy 30 évesek. Az agyon rozsdásodó, beázó, kattogó... ruszki kistrolikról meg még nem is szóltam... -
^Bundi^
senior tag
sztem nem kéne így reagálnod neki teljesen igaza van..aki autózik nézzen utána
még ha bele is futsz 1 dugóba (ilyen velem is megesik mikor ismeretlen területen járok) annyi tájékozódási késségem van, hogy fogom és irány másfelé csak a cél legyen ugyan az.;)
kisebb kényszerdugókon kívül máshova be nem állok...szinte mindíg van kerülőút..
mellesleg télen meleg nyáron hűvös egyedül vagyok kényelmesen ülök esetleg eszegetek nincs büdös nrm hány le pár csöves 1 órás utat 15 perc alatt meg lehet tenni, de tényleg jobb a BKV.;)
más :
Angliában ilyen rendszer van és tényleg rohadt jo...miért is?..mert
1 vonaljeggyel el lehet jutni a város akármelyik végéből a másikba..ismétlem 1 jeggyel
miért is?..mert 12 metrojuk 16 szálon közlekedik..és ha nem mész ki nem kell új jegy..csak a beszálláshoz és a kiszálláshoz kell...
ott a napi buszbérlet 2Font..
én asszem 21Font ért vettem 1 hetes mindenes bérletet a belvárosra (1-2zóna)
buszok nagyon tiszták gyorsak van rajtuk hely pontosan gyakran járnak
így meg lehet oldani 1 ilyen rendszer -t
de elöbb a BKV RT abból a 80 milliárból huzzon fel még pár metro -t majd utána akarjon ilyen rendszer -t, ha már értelme is lesz és nem kell fizetni ha átszállok egyik metrorol a másikra (mo -n 1 ilyen hely van Londonban megszámolhatatlan sok )
[Szerkesztve]Nos Omnes Una Manet
Új hozzászólás Aktív témák
- Microsoft Xbox kontroller + Usb-c kábel (garanciás)
- Garanciális Apple IMac 2012, Intel Core i5, Nvidia GeForce GT 640M, 8 GB RAM, 240 GB SSD
- Technics erősítő és Kenwood hangfal
- Garanciális 17,3 colloss Acer Predator PH317-51 gamer laptop, Intel Core i7, Nvidia GeForce GTX 1050
- TeamGroup T-Force Night Hawk RGB RAM 2x16GB DDR4 3600MHz 53hó garancia!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen