- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- A Sony szerint Japánon kívül is hódíthat az anime
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- A választási tévinformációk ellen küzd a Meta
- Mikrotik routerek
- SQL kérdések
- Aliexpress tapasztalatok
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
Új hozzászólás Aktív témák
-
gerii
addikt
Egyedi töltőcsatlakozós lesz?
[ Szerkesztve ]
-
Zoja™
őstag
Négy év múlva érkezik az Apple autója
írja belső forrásra hivatkozva exkluzív tudósításában
Ugyanakkor a Journal kitér arra, hogy számtalan fontos tényt nem tudunk a Titanról.
az Apple gyakorlatát tekintve semmiképp sem egy piacképes termék (erre az iparágban tapasztalatlan vállalatnál az idő rövidsége miatt egyébként sem lehetne számítani), hanem egy olyan prototípus várható, mely a legfontosabb jellemzőkkel már rendelkezik.
Ennyire uborkaszezon van, hogy ilyen cikkek születnek?
-
gerii
addikt
Jailbreak nélkül le lehet-e húzni majd az ablakokat?
Az autókat kormánnyal irányítják, de az iCar-t joystickkel.
Rosszul vezeted? Bumper!Siri, turn left!
Folytassátok
-
Csapoati
nagyúr
Almahajtású lesz?
Amúgy nagyon kíváncsi leszek rá.
tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.
-
Apollyon
Korrektor
Ha elhasználódik az olaj új autót kell majd venni. Félévente jön majd az új modell (iAuto, iAutoS), új szoftverrel, ami az előző autóra is felmegy, de egyre kisebb a végsebesség.
Csak iphone-nal lehet majd vezérelni vagy ipaddel.
iTunesszal indul, dudahangot is csak innen lehet majd letölteni stb. stb.#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
#06658560
törölt tag
Amennyiben a számok eme írásban valósak, akkor szépen látszik milyen, amikor IT cég IT logikával próbál valami egészen mást fejleszteni.
-
daninet
veterán
Talaltak a hegy meretu penzhalom 1/100000000 reszenek helyet.
Egyaltalan nem is ertem, ha valakinek ekkora eroforrasa van, miert nem nyomja a K+F-t minden iranyban? Kb 10 ev kesessel elkezdik azt, amire a google mar forgalmi engedelyt kapott.
Majdnem mindent megengedhetnenek, lehetne sajat urallomasuk, megvehettek volna 3 komplett afrikai orszagot kilora es meg lehet sorolni...Lenyeg, hogy halmozzak a zset, es amiben minimalis bizniszt latnak neadjisten belevagnak. Jo hozzaallas
Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
-
#06658560
törölt tag
-
rudi
nagyúr
Szerintem az van, hogy van az a rengeteg pénze az Apple-nek, amit külföldön halmoznak, és most elkezdtek tárgyalni a kaliforniai fejesekkel, hogy úgy hoznák haza, hogy valami menő adókönnyítéssel leteszik a villanyautós projekt alapjait és teremtenek vele X munkahelyet meg beruháznak az államban. A fejesek meg azt mondták, hogy OK, de legyen meg 2019-re, így az Applenél most felgyorsítottak. A lemaradástól nem tartok, mert nagyon divatos fejlesztési terület ez, az apple kvázi válogat, hogy melyik szakembergárdát vagy technológiát veszi meg kilóra.
[ Szerkesztve ]
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
stutga
tag
Vízálló lesz-e? és ha nem OS upgrade-del lehet-e majd azzá tenni??
[ Szerkesztve ]
-
Syl
nagyúr
Never let your sense of morals prevent you from doing what's right.
-
nofi
őstag
Fogadok egy virtuális sörben, hogy nem saját autó lesz, hanem egy autóba integrált, autógyártókkal egyeztetett, jelentősen bővített Carplay, illetve adott esetben automata vezetést lehetővé tévő eszközről van csak szó, nem konkrét autóról.
Annak idején erre a TV témára is szépen ráugrott minden "elemző", végül csak egy feltupírozott Apple TV lett belőle.Xbox GT: nozsolt
-
vicze
félisten
Nem akarják haza vinni, teljesen értelmetlen lenne mert akkor adózni kellene utána elég szépet. Ezért tartja mindenki külföldön(nagyrészt Írországban) a pénzét.
Az állam meg inkább azon ügyeskedik ott is(USA), hogy minél jobban megfejje a cégeket mert brutálisan sokat trükköznek és hát elég nagy a kiesés.
Az hogy nem akarnak mit kezdeni a pénzhalommal ott látszik a legjobban, hogy hagyták a GT Advanced-et inkább csődbe menni, minthogy felvásárolják és házon belül gyártsák. Szóval pont ez az, hogy nem vesznek semmit kilóra, ami eléggé értelmetlen. Maga a cég elképesztően kicsi(az alkalmazottak túlnyomó többsége így is az értesítés és support feladatot lát el, nem fejlesztést) az értékéhez képest.[ Szerkesztve ]
-
djgeg
őstag
+1 Szerintem is inkább egy komplexebb licenselhető rendszerben gondolkoznak. Automata vezetési funkciókkal is akár, de inkább szoftver és beépíthető eszközök mint saját autó. Legalább is a jelenlegi "folyamataik" ezt juttatják eszembe nekem is.
"640 kByte memória mindenre elegendő"
-
nagyúr
válasz #06658560 #27 üzenetére
A Tesla nem egy autogyarto. A Tesla egy akkugyarto.
Jelenleg a Tesla piaci kapitalizacioja magasabb, mint a PSA vagy a Fiat Chrysler kapitalizacioja, es kb. a fele a BMW-nek. Ugy, hogy nehany eves cegrol van szo.
Kicsit ugy erzem, hogy ahhoz hasonlo a reakciod, mint amikor az iPhone-t rohogtek ki az elejen a Nokianal. (Persze nem hiszem, hogy ugyanaz lesz a kimenetel, de Musk nem teljesen hulye azert.)
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
Döglött Róka
veterán
válasz #06658560 #27 üzenetére
Mondj mar par peldat miert hulyek hozza? Es ezt most nem szarkazmusbol kerdezem, cikkeket is szivesen olvasnek a temaban, lehetoleg angolul, a magyar tukorforditokban nem bizom.
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
atike
nagyúr
....de jó is lesz nekünk...
-
nagyúr
De jó!
Már vehetnek a ny.ckeresek (nem mondjuk kik. ) az arany ifonhoz aujtot is.
Lesz majd occsó S-Klasse merci a piacon!Surface Book és egy Csúz a körtefán!. Pentax-szal fényképezve!
-
#06658560
törölt tag
válasz Döglött Róka #32 üzenetére
Egy példa, ami magyar kollégákat érintett közelről:
Azon a napon, amikor le kéne zárni a fejlesztést, hogy lehessen készíteni a szerszámot az alkatrészeknek, még új designon szórakoznak. Ha kérdés van a beszállító részéről, képtelenek rá választ adni. ModelX, már egy év csúszásban van, s egy csomó teszt még sehol. Nincs kapacitásuk és tudásuk azt sem befejezni, de már tolják a következő modellt. Szoftveres gondok miatt ki tudta magát zárni az ember a ModelS-ből. A legfőbb gond, amit az elején is írtam: IT logikával gondolkodnak, miközben az autó nagyon nem az. -
#06658560
törölt tag
A Tesla autógyártó. A kapitalizációja pedig semmit nem mutat arról, mennyire ért hozzá. Attól, mert egy hiszti miatt plusz vagy mínusz irányban változik az árfolyam harminc százalékot, a cég szakértelme nem lesz több.
Musk szintén olyan fantaszta, mint Jobs volt: képes víziókat eladni hülyéknek.Mindezt úgy tálalva, hogy minden vadonat új, saját ötlet. -
vicze
félisten
válasz #06658560 #36 üzenetére
A kapacitásuk nincs nem egyenlő azzal, hogy nem értenek hozzá. Se gyártás se mérnöki, se tervezési kapacitás.
Az elektromos autónak semmi köze a hagyományos autóhoz, azon kívül, hogy 4 kereke és egy kormánya van. Ennyi erővel azt is állíthatom, hogy minden más autógyártó éveket csúszik már és 0 szakértelmük van hozzá. Pont ugyan olyan levegőbe kiáltott kijelentés mit a tied.
A cég 12éve létezik 2 autót csináltak eddig, olyan technológiával, amivel szinte senki, ráadásul minden saját tervezés, nem pedig a 25. alvázmódosítása valaminek a 70-es évekből, amit 500 modell használ 15 gyártónál, ahogy a többiek teszik ugyebár.Teljesen igazad van nem értenek a benzines autó gyártáshoz, mert nem azt gyártanak. Ráadásnak mivel elég nagy a reflektorfény rajtuk, így nagyon is óvatosak, az óvatosságnak az az eredménye, hogy csúszik a fejlesztés, mert nem engedhetnek meg maguknak hogy 1millió autót visszahívjanak, mert meghallhatsz benne, vagy szerinted a Toyota/VW se tud autót tervezni?
Bár a beragadó gázpedál, gondolom szerinted user error. -
dabadab
titán
válasz #06658560 #16 üzenetére
"Arra, hogy majd felveszünk x új embert, és ettől hirtelen gyorsabban kész lesz a termék."
Ez az IT-ban sem működik. Az 1975-ös "The Mythical Man-Month" (ami szoftverfejlesztési projektek alapműve) is olyanokat ír, hogy "adding manpower to a late software project makes it later" meg "the bearing of a child takes nine months, no matter how many women are assigned".
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Crafter32
őstag
Nem tudom meddig tartható az okostelefonokra irányuló nagy figyelem. Egyszer ki fog pukkani a lufi úgyis. Biztos félnek az Apple -nél is. Elkezdenek egy új dolgot.
Zsetonnal lehet úgy vannak vele, hogy bármi is lesz a jövő annyi pénzünk van ami segíthet. Apple is volt csőd szélén már, még 1x nem akar ilyet. -
Feketelaszlo
senior tag
A piaci kapitalicázió max. annyit mond el róla, hogy lufi, ugyanis profitot a cég még nem termelt és nem is fog jó darabig.
Az akkugyártóval is lehetne vitatkozni, mert mondjuk Panasonic cellák pofozgatásával kapnak saját akut, de elfogadjuk. Legyen hát Tesla akkumulátor és járműipari vállalat (a teljes cégnév egyébként Tesla Motors, abból nehéz mást kihozni, mint azt, hogy autógyártó).(#37) vicze1: Az elektromos utcai autónak is 95%-ban ugyanannak a hatósági és vevői elvárásoknak kell megfelelnie, mint bármely másiknak. Akkus csavarhúzokkal is hajthatod a bódédat, attól még ugyanúgy az autó kategóriába esik.
-
dabadab
titán
"Az elektromos autónak semmi köze a hagyományos autóhoz, azon kívül, hogy 4 kereke és egy kormánya van. [...] A cég 12éve létezik 2 autót csináltak eddig, olyan technológiával, amivel szinte senki, ráadásul minden saját tervezés, nem pedig a 25. alvázmódosítása valaminek a 70-es évekből, amit 500 modell használ 15 gyártónál"
Szerintem itt az ideje, hogy meghúzzuk a vészféket a bullshit expresszen. A Tesla Roadster gyakorlatilag egy Lotus Elise volt (ami egyébként népszerű OEM platform, amit viszonylag sok modell használ több gyártónál is ), amibe benzin- helyett elektromos motort tettek. Pont.
A Model S valóban saját tervezés, de természetesen leginkább az is teljesen hagyományos autó, a gumiabroncsok, a felfüggesztés, a karosszéria, a szélvédő, a fék, a világítás, az ülések, a légzsákok, az utascella meg a gyűrődő zónák tervezése, az elektromos ablakok, a CAN busz - ezek mind-mind a hagyományos autóipar termékei."mert nem engedhetnek meg maguknak hogy 1millió autót visszahívjanak, mert meghallhatsz benne"
Nem olyan régen volt egy elég masszív Tesla recall amiatt, mert kigyulladhatott a töltő.
Az Elise meg ez így együtt elgondolkoztat azon, hogy tájékozatlan volt és ezt így tényleg komolyan gondoltad, vagy mesteri trollkodással állok szemben
DRM is theft
-
vicze
félisten
Azt is olvasd el, hogy mire reagáltam? Akkor szerinted se értenek hozzá?
Igen a Roadster gyakorlatilag arra kellett, hogy egyáltalán bizonyítsák működő képes amit akarnak, "olcsón" ebből egy OEM alváz lett, igazad van ezt elfelejtettem elnézést. Pont ezt csinálja a többi gyártó is, egy réig alvázba aksikat pakolnnak, és nem a meghajtás köré tervezik az autót, rengeteg ilyen koncept van, mégsincs sorozatgyártásban egyik se, legfőképp mert nem hatékonyak.
Nyilván tisztában vagy vele, hogy az elektromos meghajtás eszenciálisan más, igazából egy benzines után borzalmas vezetni(azaz vezérelni nagyon nehéz) és a Tesla pontosan azt tudta elérni igen lassan, amit a többiek nem, hogy egy elektromos autó úgy viselkedjen és olyan érzés legyen vezetni mind egy benzinest(vagy jobb), pontosan ez az amiért veszik(egy sportautó érzését adja lényegében), ezt nem csinálta meg senki és ezért kullog(ot) utánuk midnenki. Ehhez jön a másik aduász, a hatékonyság és hatótáv.
Végülis a Model S szinte midenben drasztikusan különbözik, a benzines autókhoz belértvve a gyűrődő zónák tervezése és az utascella is, de nyilván a sallang ugyan az mint a többien. Milyen legyen?
Egy autó lénegi részét a meghajtást és a karosszériát ők tervezik, a többi csak dísz.Igen 30e-t visszahívtak, de sose állítottam, hogy nem. A lényege az volt a mondandómnak, hogy nem azért csúsznak a gyártással, mert nem tudják hogyan kell autót tervezni, hanem mert biztonsági játékot játszanak, jobban mint a többiek, mert a kockázatuk sokkal magasabb. Nyilván való, hogy a Model X jóval angyobb keresletre számíthat mint a sima szedán, így a lehető legkevesebb hibát engedhetik meg maguknak.
Ehhez hozzá jön, hogy kapacitás sincs főleg akuból, Model S-t se tudják megfelelő mennyiségben gyártani, jelenleg 1év a várakozási idő és ez volt 1,5év is.Amúgy a véleméynem a Tesláról, hogy szimplán Apple mintára csinálják, drágán árulnak magas profithányaddal, végső soron egy nagyon túlárazott terméket. Pont ahogy az Apple is tette, ők se csinálnak semmi újat vagy forradalmait, de jobban csinálják mint a töbiek, és ez 10-20éven bellül fájhat a
-
FozzieBear
csendes tag
válasz Feketelaszlo #40 üzenetére
"A piaci kapitalicázió max. annyit mond el róla, hogy lufi, ugyanis profitot a cég még nem termelt és nem is fog jó darabig."
A piaci kapitalizáció annyit mond el, hogy mekkora jövőbeli profitot várnak az iparági szereplők az adott cégtől (persze a jövőbeni cash-flowkat diszkontálva jelenértékre) .
Ha azt várnák, hogy belátható időn belül nem lesz képes monetizálni a tevékenységét (akár önállóan tevékenykedve, akár olyan módon, hogy felvásárolja valaki tisztességes áron) , akkor egészen pontosan nulla lenne a piaci kapitalizáció.De nyilván hülye itt mindenki, csak te vagy a helikopter, gondolom már hülyére kerested magad a Wall Streeten, ha ennyire vágod, hogy mi az ami profitot fog termelni, és mi az, ami nem
-
Kékes525
félisten
A nagy autógyárak hol vannak? Így nagyon le fognak maradni.
Minden számítógép füsttel működik, ha kimegy belőle, akkor nem működik.
-
Chiller
őstag
Nehogy azt hidd, hogy nem reszelik az elektromos autójukat már évek óta.... Csak próbálják még kihúzni ameddig csak lehet.. Egy gyártósor iszonyatosan drága (több 10 millió eur). A benzines/dízelesekből meg van gyártónként akár több száz is. Persze sok mindent lehet használni a majdani elektromos hajtásúhoz is, de a javát ki kell dobni/át kell állítani (szoftveresen, hardveresen, de még az embereket is át kell majd képezni).
Ez is az egyik előnye a Teslának egyébként...
[ Szerkesztve ]
-
MongolZ
addikt
válasz #06658560 #35 üzenetére
Most ez tök komoly? Tényleg egy ilyen történetet hozol fel? Szerinted mi történik egy Audiban, egy Mercedesben? Vagy akármelyik más gyártóiparban? Megjön a megrendelés mondjuk 0-s revízióval, mire végetér a protó gyártása, a 15-ös revíziónál tart. És? Ebbe az irányba halad az ipar, mert az összes idióta most azonnal akar mindent, mielőtt végiggondolná rendesen.
Tudod mi van, amikor nekünk valamit meg kell kérdezni a vevőtől? Ha azt kérdezzük, hogy "Ez így nem jó, hogyan csináljuk?", akkor szinte sose kapunk választ (najó, van néhány nemzet, cég, akik még tudnak és adnak), de azt kérdezzük, hogy "Ez így nem jó, de ÍGY jó lenne, csinálhatjuk?", akkor szinte 100%, hogy elfogadják. Úgy, hogy jellemzően nem is ismerjük a terméket, amibe beleépül.
Úgyhogy ez egyáltalán nem csak az autóiparra jellemző, bár az igaz, hogy a multiknál jóva lelterjedtebb, hiszen ott jóval kevesebb a széleskörű ismeretekkel rendelkező dolgozó.Annyira szeretem, amikor jönnek a <5, vagy még rosszabb esetben <10 év tapasztalattal rendelkező okosok, és kijelentik, hogy ez meg az sz*r ennél vagy annál a cégnél, mert hogy hogyan csinálják. Miért, máshol hogyan csinálják? Pontosan ugyanúgy, vagy rosszabbul...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen