Új hozzászólás Aktív témák
-
gamerkiller
senior tag
Nagyon nagyon hasznos lesz ha bevezetik! De mi van akkor ha hibás életfunkciókat észlel, és leáll, értesít mindent? ^^
Sony PSP Slim & Lite + 8Gb, Nokia N Series 73 + 2Gb ¤¤ Steam: hayhap4pa ¤¤ Bad Company 2 : Hayh4
-
orbano
félisten
válasz gamerkiller #1 üzenetére
a sorozatgyártásra érett azt jelenti, hogy ilyen nem lesz
A vér nem válik VAZZE!™
-
Croissant
aktív tag
válasz gamerkiller #3 üzenetére
Még mindig inkább ez következzen be, mint a rendszer hiányából fakadó balesetek, melyekben lényegében tényleg vétlen mindenki, nem?
-
gamerkiller
senior tag
Sehol nem mondtam olyan verziót hogy a rendszer hibáiból fakadóan baleset alakulhat ki.. Jó ha van, ezt írtam az első hsz-ben is és csak megkérdeztem mi van akkor ha meghibásodik?
Sony PSP Slim & Lite + 8Gb, Nokia N Series 73 + 2Gb ¤¤ Steam: hayhap4pa ¤¤ Bad Company 2 : Hayh4
-
Depression
veterán
Szeretem, amikor tényleg értelmes dolgokra használják a technológiát.
Aztán jönnek a maguktól vezető autók, majd a buszszerűen embereket felvevő közös kocsik.Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.
-
addikt
válasz gamerkiller #5 üzenetére
hiányát írt, nem hibáját
de majd lesz nagy botrány, ha valaki azért hal meg, mert nem tudták bevinni kórházba, mert a kocsi tévesen döntöttIt's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
bambano
titán
Ahha...azután majd a titkúrnővel jól sikerült dugás után megjelenik a mentőszolgálat, a tűzoltóság, a tűzszerészek, a légierő meg a többi cég a kocsid mellett a kiserdőben és magyarázkodhatsz, hogy nem is azért volt 200 a pulzusod
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
edward2
addikt
válasz gamerkiller #3 üzenetére
Ez az elektronika mindenhol meghülyülhet ilyen 1990es évekbeli a szuperszámitogép átveszi a hatalmat című baromság. Nincs ilyen. Olyan történthet hogy a jo rendszert is hibásnak itéli meg a gép, de ez a legkisebb baj. Duplikált szenzorral és duplikált monitoringgal meg alapvető visszacsatolási logikákkal nem fog ilyen zagyvaság történni.
-
30z.Samu
félisten
Okos találmány, csak ezzel sajnos egyel több a hiba lehetőség is.
Sic Parvis Magna
-
félisten
Talán nem kéne mindenkinek jogosítványt osztogatni, és az EÜ vizsgálatot is lehetne komolyan venni.
"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
#16820480
törölt tag
le merném fogadni, hogy ebből is lesz majd valami baleset, ahogy egy rakás ilyen dolognál voltak szomorú esetek. péládul a Mercedes féksegítő rendszerével, vagy az Airbus A320 premierjén történt sajnálatos eset, amikor a gép a kifutópálya feletti átrepülést leszállási kísérletnek gondolta, és a pilóta akarata ellenére folytatta az ereszkedést.
ezek a rendszerek nem lennének szükségesek akkor, ha az emberek képesek és hajlandóak lennének szabályosan közlekedni, illetve egyáltalán megtanulni vezetni. olyan ember, akinél csak úgy leállhatnak az életfunkciók, az nem is ülhetne eleve volánhoz. de persze erre is ki kell fejleszteni egy jó drága technológiát...
-
addikt
válasz #16820480 #12 üzenetére
"akinél csak úgy leállhatnak az életfunkciók, az nem is ülhetne eleve volánhoz."
ehh, bizonyára nem a papára kell gondolni, akit tegnap kétszer hoztak vissza gyorsegymásutánban a klinikai halálból, és most hazavezet.
de azért bárkivel előfordulhat -nem ez a jellemző az tény-, hogy hirtelen rosszul lesz. vérrög, epilepszia, begörcsöl a lába* stb...
* életbe nem mondod meg előre, hogy be fog következniIt's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
orbano
félisten
válasz #16820480 #12 üzenetére
és hány százalékos vérrögképződési valószínűség esetén nem ülhet be valaki autóba, nehogy vezetés közben rohama legyen? életfunkciók leállása... vaze, legalább tízezer oka lehet annak, hogy valako rosszul legyen a kocsiban és elveszítse az uralmát felette.
A vér nem válik VAZZE!™
-
#16820480
törölt tag
most fáradt vagyok előkeresni, de ez elvileg a kreszben is benne van, nem magamtól találtam ki. ahogy ittasan sem lehet beülni, úgy gyógyszer hatása alatt is, vagy bizonyos betegségekkel.
de amúgy nem olyan nagy cucc meghatározni akár a vérrögképződés valószínűsége alapján, ahogy a vér alkoholszintjéhez is kötik az ittas állapot megállapítását.azért rosszak az automatikák, mert simán rábízza magát az átlagember, nem is gondolkodik (illetve még kevésbé, mitn amúgy). hiszen a rendszer úgyis megvédi. aztán vagy nem...
de mondok mást is: egy repülőre felengednél epilepsziára hajlamos pilótát több száz utast szállítani? dehát a robotpilóta úgyis le tudja tenni a gépet manapság már...
illetve a másik, hogy egy alvó embert minek értékel a rendszer? illetve hogy lehet eldönteni, hogy tényleg alszik, vagy csak "nyugodt".[ Szerkesztve ]
-
KaraDani
addikt
Én alapból eszméletlen sok embernek nem adnék jogsit/nem hosszabítanék. Pl egy 80 éves, hogy vezethet már amikor a reflexe alapból olyan, mint egy 20 évesé 3 sör után kb. Borsódzik a hátamon a szőr amikor egy öregember remegő végtagokkal odabotorkál az autójához és beül Az orvosi vizsgálatokat szigorítanám, nem a házi orvos (aki a haver is egyben) csinálná, a kamionokat meg GPS el folyamatosan monitrorztatnám, hogy túllépi a megengedett időt amit úton tölthet. sheratan -al maximálisan egyetértek.
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
válasz #16820480 #15 üzenetére
Az emberek többsége nem úgy ül a bal1-be meg a pilótaszékbe, hogy akkor most rosszul leszek, vagy a héten már voltam rosszul, tehát most nem leszek az.
Az epilepsziát meg nem mindig tudják előre.És akkor olyan dolgokról ne is beszéljünk, hogy egyébként rendben levő pilóta eszik valami vackot és ettől nem lesz rendben.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
orbano
félisten
válasz #16820480 #15 üzenetére
értem. tehát te olyan nagy orvosprofesszor vagy, hogy bárkinél megállapítod az összes olyan tényezőt, ami bármiféle balesethez vezethet. a vérrögképződést meg mégis hogy állapítod meg? hány százaléktól lehet autót vezetni? ha mondjuk 5%, akkor vezethetek? ez azt jelentené, hogy minden huszadik 5%-os ember elájul vezetés közben. vagy mennyi a normális? 0.005%? És ha pont ez az ember üti el a gyereked? Esetleg mi van, ha félrenyelem a nyálamat, letüdőzök valamit amitől fuldoklom, esetleg allergiás rohamom lesz valamitől? Vagy netalántán egy eddig még nem diagnosztizált betegség kijön rajtam egy heves roham formájában? Vagy te minden nap teljesen kivizsgáltatod magad, reggel tusolás helyett MRI-re mész, meg vért adni?
illetve hogy lehet eldönteni, hogy tényleg alszik, vagy csak "nyugodt".
erre van egy külön szakma az orvosin belül. hidd el, tudják ahogy a náthát is meg tudják különböztetni az ebolától. hihetetlenek ezek az orvosok, mi?ja egy sztori a barátnőmtől: az egyik simerőse, 28 éves, makk egészséges, és elájult vezetés közben. azért nem történt baleset, mert az előtte lévőnek feltűnt hogy elkezdett furán vezetni, ezért lelassított és megállt. a srác ugye reflexből lassított. az ürge kiszállt, és mire odaért, hogy megnézze mi van a fiúval, az elájult. ha egyedül megy az úton, vagy nem ilyen figyelmes az előtte haladó, feltehetőleg meghal, vagy nagyon csúnya balesetet szenved...
egyébként az orvosok nem tudják mi (volt) a baja, teljesen lebénult, mesterséges kómába kellett tenni. most kezdett el újra járni.[ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
-
zbory
tag
kár, hogy nem holnap lesz, mire minden autó fel lesz szerelve ilyen berendezéssel
If all the economists were laid end to end, they would not reach a conclusion. George Bernard Shaw
-
wolruf
őstag
Nagyon jó, akkor most már minden x5-ös BMW-s emberke (na jó, valami x5 utáni csoda) így fog vezetni. Na nem mintha eddig olyan sokukat érdekelte volna a forgalom (Magyarországról beszélek). Mostantól nyugodt lehetek, hogy van bennük ilyen elektronika, és amikor a méregdrága dög rámhúz vagy letol a pályáról, az ő életfunkcióit figyeli a technika
Szép is lenne, ha ez a dolog tényleg minden autóba bekerülhetne. Egyelőre nem fenyeget a veszély, hogy ÚJ BMW-t vegyek A régiekbe pedig nem fogják visszamenőleg betenniA törekvés dícséretes, de ebből se fogok semmit látni, az alapfelszereltségű (vagy akár a középkategóriás) kocsikban úgysem lesz NAGYON sokáig ilyen.
[ Szerkesztve ]
(nem kötelező megadni – minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)
-
#16820480
törölt tag
azért ettől függetlenül ez nekem akkoris olyan felelősséghárítás szagúnak tűnik. ahogy a menetelektronikák nagy része. azért (is) kellenek, hogy minél nagyobb teljesítményt bele tudjanak préselni az újabb modellekbe, amitől el lehet adni őket. csak ahhoz már nem kevés segédlet kell, hogy 500-600nm nyomatékot meg szintén több száz lóerőt nehéz másképpen útra vinni.
aztán ha balesetet okoz egy ilyen sofőr, akkor lehet hivatkozni, hoyg dehát a menetstabilizáló nem működött. meg a fékrásegítő, és így tovább.
lehet, hogy konkrétan ez a cucc megvéd másokat akkor, ha a sofőr elájul vezetés közben. akkor meg egyáltalán nem, amikor a 17 éves kiskopasz a fatertól kapott bömbössel letol az útról 200-zal, mert hiszen teljesen egészséges volt közben.orbano: nem én vagyok olyan orvosprofesszor. de vannak olyanok, ahogy írtad, az orvostudomány csodákra képes. ahogy a véralkohol szintjét is előírják, úgy ezt is meg lehet oldani. arról nem is beszélve, hogy a legtöbb betegség azért nem 5 perc alatt alakul ki. csak az emberek jellemzően csak akkor mennek el orvoshoz, ha már baj van, és akkor is nagyon vonakodva.
nem megyek minden reggel MRI-re meg vérvételre (bár az utóbbi hetekben szinte már ez volt a gyakorlat sajna: vérvétel, röntgen), de ahogy nekünk sincs itthon egy felszerelt labor, meg MRI, CT és a többiek, úgy a kocsiban sem lesz ez mind beépítve.
viszont aki elhiszi, hogy ez egy jó módszer, még azt is el tudom képzelni, hogy azért nem megy el orvoshoz, mert "hát vezettem, és nem állt meg a kocsi, akkor jól vagyok". -
Fáraó
őstag
Ez tényleg nagyon jó, de szvsz kicsi hiba% mindig létezik, vmikor lesz 1 eset, amikor az autó igencsak elbaltázza a dolgokat. Bár ilyen esetben az X5-ösbe nem félnék annyira mint pl. egy szuziban...
Most mesélte a kolléganőm, hogy egyik barátjuknak van egy böhöm nagy Audija. Egyszer vmit rosszul érzékelt a kocsi és bezárta a hapsit a kocsiba. Se nem indult el, se ablak le. Csórikám felhívta a feleségét, mert nem tudta a szervíz számát, majd a feleség hívására kijöttek a szakik, akik kiszabadították.
VIGYORRRGAZMUS.....
-
[HUN]Tyson
senior tag
http://itcafe.hu/hir/bnw_smartsenior.html
Ki találja meg a hibát?
-
dajkopali
addikt
-
orbano
félisten
válasz #16820480 #21 üzenetére
"arról nem is beszélve, hogy a legtöbb betegség azért nem 5 perc alatt alakul ki."
valóban, lehet, hogy éveken keresztül lappang valami benned, és MÁSODPERCEK alatt törnek elő a tünetek. van az ismeretségemben kardiológus, baleseti sebész, fül orr gégész, belgyógyász és radiológus, ha gondolod megadom az emailcímüket, beszélgess el velük a hirtelen feltűnő, rohamokat okozó betegségekről. de még az is elég, ha előveszel egy kórélettan könyvet és beleolvasgatsz. és itt nem a féllábbal a sírban lévő kehes öreg tatákról van szó, hanem rólad, vagy rólam. lehet ezer fiatalból egy lesz élete során egyszer szarul vezetés közben (pl. a sok stressz okozhat olyan heves szívösszehúzódásokat, amitől igencsak rosszul lehetsz), de ha akkor visz magával mondjuk még 2 kisgyereket a gyalogátkelőnél, vagy egy iskolabuszt, akkor lehet már megéri ez a fejlesztés.
persze nem tudom mi a francokat beszélek neked, úgysem érted meg, le vagy ragadva az orvoshoz nem járó emberkéknél.
A vér nem válik VAZZE!™
-
Cathfaern
nagyúr
válasz #16820480 #21 üzenetére
[link]
A te értelmezésed szerint gyakorlatilag senki sem vezethetne autót. Mert mint le írták mások is, gyakorlatilag mindenkinél meg van az esélye annak, hogy egyszercsak rosszul lesz. Ha meg kijelented, hogy ezentúl csak az vezethet, akinek a rosszulléti esélye 1% alatt van, akkor nagyon szépen elindulsz abba az irányba, amit nem is olyan régen egy germán diktatúra vett. Mert ha létrehozunk ilyen adatbázist, akkor jöhet már az is, hogy aki 1% felett van, az ne kapjon taníttatást, mert úgyis meghal / lebénul, akkor minek neki, orvosi ellátás se kell neki, hisz úgyis meghal hamar, csak a "feletük álló" "igazán egészséges" emberek jogosultak bármire is, a többi az söpredék... -
tkazmer
addikt
még senkinek nem jutott eszébe a "nagy testvér" és a "brave new world" erről? pedig nem is nekem szokott általában
úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
addikt
én nem azt mondanám, hogy rettenetesen van összetákolva, hanem azt hogy, pont azért, hogy olyan sok minden célra megfelelő legyen, célszerszámként messze nem a legjobb.
(vö: szuperszámítógép, ami prímszámokat keres vs. átlag PC: prímszámok keresésére vs. szövegszerkesztésre/multiplayer játékra)It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
dabadab
titán
"én nem azt mondanám, hogy rettenetesen van összetákolva"
Pedig de, látszik rajta, hogy nem erre tervezték, hanem az evolúció addig csiszolt szép, apró lépésekben egy egysejtűt, amíg ez nem lett belőle. Komolyan, az, hogy pl. a légcső meg a nyelőcső egybenyílik, az egy vicc, a vázszerkezetünk alig alkalmas a felegyenesedett járásra és megfelelő anatómiai ismeretekkel még sokáig lehetne sorolni a további szerencsétlen megoldásokat.
DRM is theft
-
addikt
ha annyira rettenetes lenne, nem lennénk már itt ;) [pl., ha nagyon könnyű lett volna az előembereknek életben maradni az alkalmasabb* testükkel, akkor talán sose kényszerül az agyát _igazán_ használni]
"Pedig de, látszik rajta, hogy nem erre tervezték,"
helyesen:
"látszik rajta, hogy nem tervezték,"*HA az előembereknek nem lettek volna meg azok a hátrányaik, amiket elkezdtél sorolni
[ Szerkesztve ]
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
bambano
titán
válasz #16820480 #21 üzenetére
Látom, nem nagyon szakértesz az autókhoz... A menetbiztonsági elektronika képes a négy kereket függetlenül, másodpercenként akár 39x fékezni vagy elvenni a fékerőt. Még ha eltekintünk attól a ténytől, hogy egy fékpedál van, tehát eleve lehetetlen a négy kereket külön fékezni, mutass egy embert, aki képes lenne ezt leutánozni.
Azért van elektronika az autóban, mert okosabb, mint a sofőr. Ez van srácok.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
dabadab
titán
válasz CsíkosMókus #38 üzenetére
"A 38 milliós Mercedesben? "
Nem, ezt minden kozepkategorias auto ESP-je megcsinalja. Latom, kepben vagy nagyon.
"A baj az, hogy elhiszi a nép ezt a sületlenséget, hogy elég az elektronika, és ők lesznek a sumaher."
Ahhoz kepest, hogy ezt allandoan hangoztatjak a forumon egyes "jolertesultek" (lasd fenn), az eletben meg nem nagyon lattam ilyen embert.
adyz: Sokkal hihetobb lenne az ilyen hoborges, ha csak arra lenne eselyed, hogy megkozelitsd legalabb egy sima ABS tudasat - de meg csak eselyed sincs.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
Az evolucioval az a baj, hogy mivel csak kis lepesekkel tud mozogni, ezert hajlamos beleragadni a lokalis maximumokba. Persze, a produktum altalaban "eleg jo" (ha megsem, akkor annak meg gyors kihalas a vege), de ha az ember belenez a mukodesebe, hat... kesz csoda - hogy mukodik egyaltalan
DRM is theft
-
ádyz
addikt
Szerencsemre meg nem volt ra szukseg.
elektronyika akar mikor tonkremehet, hibazhat.Pl. egy luxusmercis valaki atulne csak ugy, heccbol egy ladaba, allitom nem tudna vele elindulni. Szervorol meg ne is beszeljunk. Es tovabb megyek: akkor mit tesz, amikor nincs fekrasegites?
-
CsíkosMókus
aktív tag
Így van. Ha szar autón tanultál vezetni, nevetve-játszva át tudsz ülni egy újabb, értékesebbe, nagy valószínűséggel magadtól nem fogod összetörni, hiába erősebb. Megtanulod a fizika alapvető elveit, és az autó működését.
De ha egy olyanba ülsz elsőre, amin egy csavart se tudsz kitekerni és elektronikus minden, akkor mit érzel vezetés közben át?
Iszonyatosan jók az új autók, erősek-gyorsak-kényelmesek, de kizárólag akkor lehet uralni őket, ha az alapok megvannak.. Persze ez nem szentírás, de én így tapasztaltam.Szerintem másban is, abbahagytam a piszkálódást. Egyrészt mert rámszóltak, másrészt mert kultúrember egy közösségben így nem viselkedik.
[ Szerkesztve ]
-
ádyz
addikt
válasz CsíkosMókus #44 üzenetére
Ebben ugylatom egyetertunk.
-
CsíkosMókus
aktív tag
Látom csak és kizárólag te lehetsz képben, és mindenki más hülye. Legyen így.
NEM tudja senki megcsinálni azt, hogy másodpercenként 3782-szer fékezi a négy különböző kereket, csak azt HISZI el, hogy ha már helyette megcsinálja az elektronika, akkor ő bármit megtehet, majd a kompúter korrigál. A fizikát az se vágja át.. -
dabadab
titán
válasz CsíkosMókus #44 üzenetére
Csak úgy érdeklődnék, hogy ezt most mind ex-has találod ki vagy előre gyúrtál rá?
Csak azért, mert egy autóban nincs szervó meg ABS, még senki se fog megtanulni rendesen vezetni, mint ahogy az, hogy van ESP, szintén nem jelenti azt, hogy a vezetőnek fogalma se lesz az autója viselkedéséről.
Ha valaki meg akar tanulni vezetni, akkor tegye azt, célirányosan, menjen vezetési tréningre, gyakoroljon, képezze magát elméletileg - mert abból, hogy elvezet a Tescoig meg vissza, még nem fog sokat tanulni, akár van elektronika az autóban, akár nincs.
Egyébként nem csak én nem lehetek képben, de te történetesen teljesen egyértelműen, jól láthatóan, nyilvánvalóan és ordító világossággal demonstráltad, hogy kb. semmit sem tudsz azokról a menetbiztonsági elektronikákról, amiket viszont lelkesen szidsz.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
ádyz
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- E-roller topik
- Filmgyűjtés
- Politika
- Samsung QN800D: Neo QLED 8K tévét teszteltünk
- Házimozi belépő szinten
- Mobil flották
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...
- LG UltraGear 31.5" 160 Hz 32GQ950-B Monitor Garancia 2026.04.28.
- AirPods 2 fülhallgató + Vezeték nélküli töltőtok
- Corsair Virtuoso vezeténélküli gamer fejhallgató
- Asztali PC v3 , i7 6700 , 1060 6GB , 16GB DDR4 , 240GB SSD , 500GB HDD
- 2.5 hdd-k notebook hdd-k 250gb-320gb-500gb-1tb wd blue, wd black, fuji, seagate
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs