- Ubiquiti hálózati eszközök
- Linux kezdőknek
- Aliexpress tapasztalatok
- Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Zimbabwébe ment a Starlink
- Elon Musk: az xAI szuperszámítógépet akar az AI-alapú chatbotjához
- Windows 10
- Videó stream letöltése
- Hálózati / IP kamera
Új hozzászólás Aktív témák
-
[CsuCsu]
őstag
Majd a postasok is mennek tuntetni az internet ellen. Csipi a tokuket a hideg versenyszel, mennenek vissza a tragyaszagu meleg akolba.
-
zsoltti
senior tag
Ideje felfogni hogy a jövő technológiáit már itt vannak jó lenne adoptálniuk.
A szabad piac árversenyei ellen tüntetnek. Az ellen tüntet a Taxi maffia, hogy olcsóbban szolgáltat színvonalasabb szolgáltatás egy másik fél.
Jaj , de sajnálom őket.Ha elfogyott a Sárga autó akkor üljön át egy másikba
-
Toth_Jani
őstag
Ezek szerint a Taxira ilyen drágán nincs szükség, esetleg a Taxis nem gondolkodott el azon hogy valahová elmegy dolgozni, mondjuk BKV sofőrnek??
Vagy a munka a Proliknak való?? -
jFox
őstag
Nem ismerem nagyon egyik felet sem, de nem lehetne egy olyan megoldás, hogy a taxisok is Uber-elnek?
Már nem egyenként, hanem cégszerűen.--==<< ...csütörtökön a lényeg, hogy egyet alszom és péntek! >>==--
-
viharhozo
addikt
-
azbest
félisten
ha nem csökken a taxisra a kereslet, akkor nem értem miért tüntetnek
Csak féltik a saját pénzüket a konkurenciával szemben.
Amúgy az egyik ma olvasott cikkben van pár jó gondolat. Korábban ők akartak államilag megállapított kommunista árazást, többszörös tarifát verseny helyett. Most meg azért picsognak, mert szigorú a szabályozás és az Uber alá tud menni, mert ők nem taxisok. Erre zsarolni kezdik az államot, hogy tegyék lehetetlenné a konkurenciát. Picit sokat képzelnek a baseballütős arcok arrafeléJa persze, a taxis társaságok közül van amelyiknek nem kell sárga autóval furikázni a prémium ügyfelet, mondván azokat rendelésre viszik a hotel és a reptér közt.
Más szempontból viszont figyelemre méltó, hogy a taxisok (cégek vezetői) hogy össze tudnak fogni a lobbihoz. Más iparágak ebből a szempontból vehetnének róluk példát. Lehet, hogy a taxisok maffiózók, de jobban képviselik az érdeküket, mint a legtöbb szakszervezet.
[ Szerkesztve ]
-
Viktor77
titán
Milyen szabályozás? Mit akarnak szabályozni? Kivel utazhatok, és kinek adom a pénzem, ha elégedett vagyok? Nem én dönthetem el?
Az adózás a kormány dolga, hidd el, ha elég pénzt lát benne, meg fogja adóztatni az Ubert is.
De ne egy taxis akarja megmondani mi tegyen a kormány, mert ha nem teszi, akkor megszívatom a fél várost.Amúgy jó nagy kukik, mert ezzel plusz reklámot csinálnak az Ubernek, és a délelötti dugóban ülők sem lesznek a szimpatizánsaik.
Bocs, válasz a #6-osra.
[ Szerkesztve ]
Csinálni kell. Kész. Pont.
-
Toth_Jani
őstag
Uber, alkalmazás telepítő készlet eladó!
-
dajkopali
addikt
"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
addikt
Persze ez egy definíciós kérdés, de kétlem, hogy nem értetted volna, simán csak kötekedni akarsz. Taxizás alatt fizetős személyszállításra gondoltam.
(#10) Viktor77
A 2013-as taxisrendeletről van szó. Ez olyan pluszköltségekkel jár, amelyet az uberes sofőrök jelenleg megúsznak. Ezért tudnak olcsóbban szolgáltatni.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
úgy emlékszem, ők ennél sokkal kevesebbet akartak. volt is miatta szívás. addig bármelyik taxis elvitt 3-4ezer forintért bp bármelyik részéről a reptérre. azóta nekem 7500-8000 az út, és én mégcsak nem is észak-budáról megyek.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
-
E770
senior tag
remélem írnak még több követelést, úgysem olvastam mostanában vicceket
"Addig tüntetnek, amíg letölthető marad az Uber"
szerk.:
pontosítva:
"Követeljük az Uber alkalmazás azonnali kikapcsolását (oldják meg és kész)"[ Szerkesztve ]
-
ja hasonlo itt is, orommel konstataltam, hogy hirtelen nagyon durvan megugrott a taxi ara, pedig evekig jol mukodott a zonas rendszer. legalabbis nekem felhasznaloi szemszogbol.
plusz eleve repteri fuvarnal trukkozni sem lehetett.
par gep kb este11kor er be, illetve 25kilos csomaggal az ember nem all neki tomegkozlekedni at a fel varoson.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
nagyúr
-
dajkopali
addikt
a történet alapvetően arról szól, hogy a taxis cégek a sofőrök támogatásával az állami és önkormányzati szabályozásoktól erősen függővé tették a szolgáltatásukat, annak fejében, hogy ez a szegmens viszonylag zárt maradjon, ne legyen kitéve a szabad versenynek - ezt hívják korporatív tevékenységnek
ennek egy hátránya van: a szegmens így erősen függ az állami, politikai támogatóktól, és ha megjelenik egy olyan versenytárs, amelyik szintén erősen képes lobbizni a maga érdekeiben, akkor ki lehet esni a pixisből
a szomorú az a történetben, hogy ez a mostani küzdelem sem a szabályozott szabad piacon zajlik le, ahol a szolgáltatások minősége, ára stb. dönt, hanem a háttérben, a politikai lobbik szintjén"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
BlackPriest
őstag
az ellen miért nem tüntetnek a taxisok, hogy a viteldíj ugyanannyi volt a 440-es meg a 300-as benzinár mellett is?
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
WhiteWalker
nagyúr
Azért látszik.hogy itt sokan a felszínt sem kapargatják... A tűntetés legkevesbé szól arról , hogy olcsóbbak.
Többek közt a taxisoknak millió előírásnak kell megfelelniük, PÁV vizsgától kezdve az autó előírásig, csomag űrmérték , stb...
Őket ellenőrzik kőkeményen és még sorolhatnám napestig.
Míg az uberesek szabadon lubickolnak lazább megkötések mellett.
Én megértem a taxisokat és egyetértek velük.
Csak senkit sem érdekel a problémájuk mivel nem közösségi érdek.[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
"Millió szakma tűnt el az őskor óta a fejlődés miatt, lehet, most a taxizáson a sor."
Ezzel csak az a gond, hogy praktikusan az Uber is taxi, az egyetlen erdemi kulonbseg az, hogy milyen szabalyokat tartanak be.
(#28) Giinos: itt az is probléma, hogy - felhasználói szempontból - a hatósági előírások a gyakorlatban sokkal rosszabbul működnek, mint az Uber rendszere
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
E770
senior tag
válasz WhiteWalker #28 üzenetére
wundercar ellen miért nem tüntetnek akkor?
-
azbest
félisten
szerintem tévedés minden személyszállítást taxisnak nevezni. Sok más rendelős személyszállító szolgáltatás van, ami nem taxi. Erre hivatkozva nem sárga autóval "taxizik" az egyik cég is. Plusz ott vannak a limuzin szolgáltatások is, vagy a részegen hazavivős szolgáltatás. Persze mindre vonatkozik valamilyen szabályozás.
Az egész mögött az van, hogy a taxisok és a politikusok közt van egyezség. A taxisok jobb fizetést és monopóliumot remélnek. A politikusok magasabb adóbevételt, ha az ország korrupciós indexét nézzük, akkor még akár kenőpénzt is. Plusz lehet politikai érdekek mentén forgalmat béníttatni velük, szükség esetén. Szóval ilyen jó kis magyar kéz-kezet most élethelyzetnek gondolom az egészet. Persze ez csak a szubjektív véleményem, nem tudom, hogy melyik mögött melyik maffia áll.
[ Szerkesztve ]
-
Auratech
őstag
Egész jól főzök.
Csinálok reggel egy brutálfinom 5 tojásos rántottát és a meki előterében eladom egy ezresért, két zsemlével. Finom és laktató. Mindenki jól jár.
Vagy bemegyek a moziba és az előcsarnokban egy százasért megnézhetik a tabletemen a letöltött premier filmet.
Esetleg a helyi buszmegállókban lelassítva felkínálom a várakozóknak, hogy 100-ért épp arra megyek, amerre a busz is...
Az Uber kábé azt csinálja, mint a kistermelők a kapu előtt eladott cseresznyével, szezonban.
Csak ipari méretekre szervezve a közlekedési "kistermelőket".
Korábban volt próbálkozás magánlottó létrehozására, amit betiltottak, pedig mindenki nyert volna vele
Az állam vigyáz a húsosfazekaira.
Nem kedvelem különösen a taxisokat. Nem is tartom el őket. Nyilván nem egy hivatástudat nélküli szerencselovag van köztük(az egész éjszakai életet ők fuvarozzák) de volt aki ingyen vitt (nem fogadott el pénzt) az orvoshoz engem, a fiam és legutóbb édesanyám is.
Az Uber ezen a bemerevedett, bürokratikus, költségesen működtetett területen szolgáltat. Szabálytalanul.
A taxisok pedig nem rendelkeznek megfelelően rugalmas informatikai háttérrel.
A CB rádió anno ezt a közvetlen, belső használatú, olcsó, fix költségű kommunikációt valósította meg, amivel az egész taxizás lehetségessé vált. Előtte csak a drosztok voltak, rádió nélkül. Oda ment mindenki aki egyedileg, privát úticéllal kívánt utazni.
Aztán a CB rádió már útközben képessé tette a rugalmas, időzíthető menetszervezést.
Hatékonyabbak lettek. És itt leragadtak tulajdonképpen.
Még mindig a CB megy, miközben van olyan infrastruktúra, ami rugalmasabb, privát is lehet, csoportra, csatornára konfigurálható és a kommunikációs eszköz minden user zsebében ott van.
Egyszerű és nem jogtalan igény, hogy csak az végezhet költségtérítéses utasszállítást, akinek engedélye van azt végezni és a keletkezett jövedelemből szabályosan adózik.
A jelenlegi felállás szerint vagy a taxizást kellene "Uberizálni", vagy az Ubert a taxis feltételrendszerbe integrálni. Két dudás nem fog megférni egy csárdában. Az államnak rendelkeznie kell.
A dolgot némileg át fogja alakítani az autonóm közlekedés térnyerése, ami pár éven belül észrevehető lesz. (az újabb metró már ma is robot, gyakorlatilag)
(Amúgy végigstoppoltam a fiatalabb koromat 16-35 között de ma sem vetem el a lehetőséget..)[ Szerkesztve ]
Auratech Field Recording
-
Crafter32
őstag
Szörnyűnek tartom, hogy vki az Ubert támogatja taxisok vagy másképpen a magyar vállalkozók ellenében. A Taxisoknak vagy a magyar fuvarozóknak rengeteg szabálynak kell megfelelnie, amik városképi, biztonsági és adózási szempontokat is figyelembe vesz. Egy Uberes nem más, mint szabályokat kiskapukat kereső. Szerintem is csak hivatalos taxi engedéllyel rendelkező vállalhatna fuvart az Ubertől hiszen pénzért személyt szállít (bárhogyan is nevezte át az Uber). Kíváncsi lennék az Ubert támogatok munkahelyét hasonló módszerek miatt felszámolnák ennyire támogatnák-e? Uberes taxiját kirabolják akkor, miért kiált rendőrért aki az adófizetők pénzéből szalad oda? Rosszul gondolják nagyon sokan, hogy az Uber lesz a jövő!
-
félisten
10 év múlva meg gyújtogatni fogják az önjáró autókat?
Az lesz az igazi költségcsökkentés ha kiveszik az embert a személyszállító autókból.[ Szerkesztve ]
"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
Chrys_
addikt
válasz Crafter32 #34 üzenetére
Engem rohadtul nem érdekel a "városképi" megfelelése a taxinak, kurvára leszarom, hogy milyen a kocsi, amíg megfelelő minőségű. A taxisok akartak magasabb árakat, megkapták, most meg sírnak?
A "rablásról": a taxisok is ugyanazt csinálják, törvénybe iktatva. És ott is vannak lehúzások. Akkor miben is jobb? -
BlackPriest
őstag
válasz Crafter32 #34 üzenetére
sokkal jobb az elnézett maffiageciket támogatni csak azért, mert magyarok, igaz. az uber sofőrök meg ugye mind bevándorlók, ez tény! meg ugye az is tény, hogy az uber kifejezetten megtiltja a jövedelem bevallását és leadózását, ez nem a sofőrök döntése, szóval le az uberrel, hajrá sárga kocsis maffiózó magyarok!
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
br.rak
őstag
Érdekes, akkor nem sírt a taxisok szája, mikor egyes cégek nem a törvényben előírt kocsival vittek utasokat a reptér és egyes szállodák között, mondván az nem taxizás, hát az über sem taxi.
Nem véletlen, hogy a külföldiek lassan átállnak az überre ( el lehetne gondolkodni, hogy miért...) -
ALBY
senior tag
Lehetne sírni a kormánynál is hogy miért kell annak a sok rájuk rót tehernek megfelelniük,
miért is kell annyi marhaság, ha random pajtás is képes elfuvarozni aki csak haza akar jutni.
Ott kéne racionalizálni, úgy lehetne versenyképesebb ár is. (persze az állam sem akar lemondani a taxis szakma folyamatos lehúzásáról...) Nem hatékonyság ellen kell hőbölögni.
Valami követelmény kéne az uber sofőrök felé is szerintem, de nem az ami a taxisoknál ma előírás, (jelentős része annak is a lehúzásról szól)
ezeknek közelíteni kéne de értelmesen. Itt tudna segíteni a kormány ha akarna (egyébként meg nem kéne beleszólni).
Aztán tessék versenyezni.Nnem is értem eddig hogy nem írta be senki, azt hittem első poszt lesz
South Park S18E4 !
Mimzi-re kell figyelniA lónak is két oldala van mégsem hanglemez...
-
Crafter32
őstag
Neten rengeteg árufuvarozói "közösség" van ahol szintén a legolcsóbb fuvarost lehet kiválasztani. Ezek a fuvarozók, mind rendelkeznek (elvileg) engedéllyel, sofőrök hivatásos jogosítvánnyal stb. Ezek azért vannak, hogy lehetőleg ne botcsinálta álmos sofőrök nyomuljanak az úton 40 tonnás szerelvénnyel veszelyeztetve családtagjainkat, gyermekeinket. Így is van azért persze szép számmal baleset, de még mindig jobb, mintha az Uber alatt futna a dolog mindenféle engedély nélkül. Nagyon nem kellene személyszállításnál sem, hogy ez másképpen legyen. Én biztosan nem engedném a lányomnak, hogy ilyet használjon. Aki Uberes autót használ és bajba került ne sírjon, mint ahogyan rengeteg ilyen cikket olvasni is. Taxizást és fuvaros szakmát nem azzal kell megreformálni, hogy az összes létező szakmai is jogi szabályozást kikerülöm.
-
BlackPriest
őstag
válasz Crafter32 #42 üzenetére
kapásból 3-4 példát tudok mondani, amikor taxis miatt került bajba ismerősöm. az persze rendben van, ugye? meg kapásból tudok neked említeni 50 olyan embert az ismerőseim közül, aki még életében nem okozott balesetet, pedig rengeteget vezet. személyi sérülésest meg pláne nem. marhára a papíron múlik ám. ha az uberen egy csöves kinézetű szakadt ladás arcot látsz, nem rendeled meg, keresel mást.
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
tomazin
veterán
+1
Az egyszeri usert nem erdekli, h a taxi sarga (valaki irta a varoskepet, tenyleg annyira szep), hanem, hogy eljusson a-bol b-be. Jah, hogy ezt meg adozva is negyed annyibol (vagy a hienaknal 10ed annyibol) ki lehet hozni?
Igen biztosan a torveny a jo. Erdekes modon az ellen nem allnak be a keresztezodesbe, hogy normalis arak legyenek, hogy szinvonalas legyen a szolgaltatas, hogy az utasok lehuzasat megakadalyozzak, a hienakat/koztorvenyeseket eltuntessek. A cikkbe meg beleirni, hogy adofizeto taxisok. Biztos van olyan aki mar hallott olyanrol aki latott ilyet.Ill. ha ilyen jo szolgalaltatas az uber, akkor miert nem mennek at uberezni? Jah ugy nem keresnenek 1fel oras uton 5k-t.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Bejelentetlen tüntetés. Hol vannak a rendőrök a gumibottal és vízágyúval?
Thanos was right.
-
BlackPriest
őstag
válasz Crafter32 #44 üzenetére
ja tényleg. amikor 8 taxis körbeáll, akkor a bíróságra gondolok én is. de buta is az ismerősöm, fel is hívom. az uberes nem magyar állampolgár? vele szemben nem tudsz érdeket érvényesíteni? hol olvasod ezt a sok baromságot?
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs