- Microsoft Excel topic
- Microsoft Word topic
- Crypto Trade
- Synology NAS
- Ha Trump győz, Elon Musk politikai tanácsadó lehet
- A választási tévinformációk ellen küzd a Meta
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- DIGI kábel TV
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Tárhely szolgáltató választás
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Ez egy külön tánc az US NAVY részéről:
Tánc első kör:
-Az US NAVY az 1990-es évek vége felé elkezdte a pilóta nélküli csapásmérő repülőgépek (UCAV-ok) jövőjét latolgatni, de csak 2000-ben jutottak el oda, hogy valami komolyabb lépést is tegyenek az ügy érdekében. Ennek eredménye az X-47A, majd a nagyobb X-47B Pegasus tesztrepülőgép (drón), amely a repülőgép-hordozó fedélzeti alkalmazás lehetőségeit és a merevszárnyas drónok hordozóról való alkalmazását vizsgálta.
Az X-47B leszállás közben...-A programot a 2000-es évek közepén egyre több kritika érte, majd el is kaszálták. A program végső célja egyébként az lett volna, hogy egy pilóta nélküli lopakodó könnyű bombázógépet adjon a repülőgép-hordozók arzenáljába. Ez annyit tesz, hogy a veszélyes célpontokhoz ilyen drónokat (mint az X-47 végső formájának szánt X-47C) küldjenek, amelyeknél nem teszik kockára a pilóták életét.
-A különféle elnevezések alatt futó programot viszont több oldalról is támadás érte, egyfelől az F-35C hordozófedélzeti lopakodó vadászbombázó program lobbyja veszélyt látott benne, a NAVY eleve csökkentette az F-35C megrendelésállományt, és a Lockheed illetve az F-35 program vezetése attól tarthatott, hogy a drónok az F-35C feladatainak egy részét átveheti, így tovább csökkentve az F-35 megrendeléseket.
-A "pilóta-maffia" szintén ki nem állhatta a gondolatot, hogy az ember vezette vadászgépek helyett távvezérelt vagy félig-önálló robotokat vessenek be. Ezt a gondolatmenetet alátámasztja, hogy a felvázolt drónokra vonatkozó terveket az után kaszálták el, hogy a NAVY főparancsnoka egy ex-pilóta lett...
-A drónokat támogató lobby viszont nem adta fel, kifuttatták az X-47B programot, amely bebizonyította, hogy képes lehet egy drón a hordozók katapultjáról indulva felszállni, majd a hordozó fedélzetére biztonságosan visszatérni.Tánc második kör:
-Az F-14D Tomcat és az A-6E Intruder óta a haditengerészeti harci repülőgépek (olvasd: F/A-18C/D/E/F Hornet ill. Super Hornet) effektív utántöltés nélküli hatósugara cirka 450 tengeri mérföld (a Tomcat-é két póttartállyal 650 tengeri mérföld volt, az Intruderé póttartály nélkül hozzávetőleg 800 tengeri mérföld).
-Ezt ugye légi utántöltéssel lehet kitolni, eredetileg az A-6 Intruder (KA-6) illetve az S-3 Viking gépeknek volt a feladatuk a légi utántöltés, de mindkét típust kivonták a hadrendből (előbbit még 1997-ben, utóbbit 2016-ban). Azóta csak a "buddy tanking" áll rendelkezésre, magyarul a Hornet / Super Hornet (Navy szleng: Rhino) gépek voltak kénytelenek a társaikat feltankolni.
-Ez viszont az összes Hornet / Super Hornet küldetések 20-30%-át teszi ki! Magyarul kb. minden 4. gép azért száll fel, hogy a társainak üzemanyagot vigyen.Tánc harmadik kör:
-A drónokat támogató lobby a második problémára választ adva húzta ki a fő támadási pont méregfogát: a drónokkal meg lehetne oldani a légi utántöltést. Az MQ-25 ezt veheti át, cirka 700 tengeri mérföldre kitolva a Hornet / Super Hornet hatósugarát. Az első jóváhagyást megkapták.
Balra az MQ-25 Stingray, jobbra egy F/A-18F gép - fantáziarajzon-Noha hivatalosan nem "lopakodó" drónokat vártak, de a tender kiírásában szerepelt, hogy a drónt utólagosan további érzékelőkkel (radarral, elektron-optikai érzékelőkkel) láthassák el, így első körben az utántöltés feladata lenne, amit később követhet az előretolt légi felderítő / megfigyelő feladatkör.
-Amiről nagy kuss van, de logikus lépés, hogy szükség szerint a már meglévő sárkányra épülhet később csapásmérő feladatkörű gép is, aféle könnyű bombázó feladatkörben....[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
fornettisuti
veterán
Addigra el is avul.
iPhone 13 - Apple Watch Series 7 - LG 65” QNED - Ryzen7 5800X - MSI RTX 3070 - 32GB Kingston HyperX Predator - 34" Iiyama - Redragon Surara Pro - A4Tech X7 - Voopoo Argus MT - Voopoo Argus Pod
-
nagyúr
válasz fornettisuti #2 üzenetére
Elavul? A Hornetek mióta is vannak hadrendben?! Még 10 éves lehettem, de már Revell maketteket raktam össze, és most se vagyok több 35-nél...
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
nagyúr
válasz fornettisuti #6 üzenetére
Az MQ-9 mióta is van hadrendben? Elavult? Na ugye, hogy nem...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
DjFlanker
aktív tag
kíváncsi vagyok
Jó pilóta alagútban nem katapultál
-
DarkChild
senior tag
Az én egyik kedvencem az A10-es - na az már szinte matuzsálemnek számít (1972-ben repült először) és a tervek szerint még bő 20 évig hadrendben lesz
-
-Skylake-
addikt
válasz fornettisuti #6 üzenetére
Ez nem egy dji mavic csak szolok.
"Those who would shave the beard for pussy deserve neither the beard or the pussy." - Ben Franklin, probably
-
nagyúr
válasz #65675776 #11 üzenetére
A Tacit Blue egy demonstrátor gép volt, amely a lopakodó képességgel kapcsolatos megoldásokat tesztelte. Ha innen nézzük, akkor az X-47A és -47B lehetett vele analóg.
Az MQ-25 sorozatgyártott gép lesz.[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó 13"-es MacBook Air M2 (8/256), iCentre garancia + készülékbiztosítás 2026.03.09-ig
- iPhone 14pro max 256gb 2025.02.04ig Gari!!
- AMD Ryzen 5 5600X BOX - Új, bontatlan, 3 év garancia - Eladó! 48.000.-
- Dell Latitude 9430 2-in-1, 14" QHD+ IPS 360 érintő -500nit-, i7-1265U, 32GB DDR5, 512GB NVMe, gar
- ThinkPad T15 Gen2 15.6" FHD IPS i7-1185G7 16GB 512GB NVMe magyar vbill ujjlolv., gar
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs