- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Ha Trump győz, Elon Musk politikai tanácsadó lehet
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Microsoft Excel topic
- Microsoft Word topic
- Crypto Trade
- Synology NAS
- A választási tévinformációk ellen küzd a Meta
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- DIGI kábel TV
Új hozzászólás Aktív témák
-
-=MrLF=-
senior tag
Azaz nettó: 5.555.555,- áfa: 1.500.00,- bruttó: 7.055.555,- jöhetnek a potenciális típusok.
protonmail.com Secure Email Based in Switzerland . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . startpage.com The world's most private search engine from Netherland
-
cinemazealot
addikt
Ha ennek a pályázatnak is a zöld rendszám igénylésével lesz azonos az elbírálása, akkor öröm lesz tudni, hogy a támogatás egy részét azok a hibridek kapják majd, amik éppen hogy képesek megtenni a zöldrendszámúvá nyilvánításhoz szükséges 25 kilométert. Habár az ÁFA alapján számított vételár limit valóban kevés autó támogatását teszi majd lehetővé. Mindegy, aki a kicsit nem becsüli...
-
nagyúr
Elviekben a beleférő típusok, ha csak a tisztán elektromos autókra vonatkoztatunk:
Citroen C-ZERO / Peugeot iOn
Kia Soul EV
Mitsubishi i-MiEV
Nissan Leaf[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Agostino
addikt
válasz cinemazealot #2 üzenetére
ha jól értem itt most a tisztán elektromos autókról van szó. akkor viszont a hibridek nem férnek bele. bár lehet félreértem, nagyon nem mélyültem el a témában, hiszen nem mostanság lesz erre pénzem. de ilyen alapon elsőként a testlák ugranak be, azok viszont többe vannak, mint a felső limit
hey friend listen, i know the world is scary right now but its gonna get way worse
-
lcee79
őstag
Használtautó lehet?
4 milliótól már van a használtautón eladó[ Szerkesztve ]
https://www.mixcloud.com/laszloerdelyi2/
-
-=MrLF=-
senior tag
-
Agostino
addikt
nem, új autó vásárlása. használtra a fél nepperpiac rápörögne... : ))
gerii - jó kérdés hol fog megállni, de magyarországon nincsen hivatalosan tesla értékesítés. a legközelebbiek grazban és bécsben vannak. ha meg kint veszi meg az ember, szerintem nem ér a nevük.
hey friend listen, i know the world is scary right now but its gonna get way worse
-
#51736960
törölt tag
Már megint azokat tömjük lóvéval, akinek amúgy is sok van. Most komolyan, támogatás egy 15 millás autóra? Oké, szép dolog a környezetvédelem, de ezt a lóvét el lehetett volna költeni bringaútra is. Az elektromos autók meg elterjednek majd akkor, ha egy új swift áráért meg tudják venni az emberek.
-
fordfairlane
veterán
Pont most nem érdemes venni új elektromos autót. Jövőre várható, hogy piacra kerül az Chevrolet Bolt EV Opel Ampera-e márkanév alatt Európában, a Leafből is várható új, 60kWh akkuval. A verebek azt csiripelik, hogy a BMW elégedetlen az i3 eladásaival, úgyhogy ott is várható valami változás.
x gon' give it to ya
-
lcee79
őstag
Ha 21%-ot igértek, és max 15milliós autó, akkor 3.150.000-et kéne adniuk, ha korrektek akarnak lenni
A másfél milla az ~7.140.000 milliós autó áfáját fedezihttps://www.mixcloud.com/laszloerdelyi2/
-
Tanisz
senior tag
Megint egy nesze semmi, fogd meg jól
Reméljük az elektromos autókra is majd különadót fognak kivetni, mint a napelemre/kollektorra, valamint korlátozzák a felhasználhatóságukat, mint a szélerőműveknél
Inkompetens banda...
http://projekt.azigazikincs.hu/ ''Homo loquax nonnumquam sapiens''; "Nam et si ambulavero in valle umbrae mortis, non timebo mala, quoniam tu mecum es. Virga tua et baculus tuus, ipsa me consolata sunt. "
-
nemlehet
őstag
válasz #51736960 #15 üzenetére
Ezt én sem értettem soha sem. Főleg itthon... Komolyan kell egy Lexus hybrid tulajnak az a regisztrációs adó csökkentés? Adnák arra, hogy pl euro 2-es motoros autót cseréljenek az emberek euro 5-re vagy ilyesmi.. De hát ugye tudjuk minden szentnek maga felé hajlik a keze.
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
nagyúr
lcee79: Pedig logikus az elgondolás. A százalékos arány azért jó, mert így nem az lesz, hogy mondjuk 3 millió forintot adnak egy 3 millió forintos kb. segédmotoros autó szintjén mozgó izére is, amivel aztán könnyű lenne visszaélni.
Így 21%, és azért húztak fel felső plafont, hogy 1,5 millió forintig, hogy a drágább autóknál is jelen legyen, de egy határt megállapítottak, hogy max. ennyi, és nem több.
A 15 millió forintos felső határ pedig pont azért jó, mert nem a luxusautók vételét támogatják.
A jogalkotók célja az lehetett, hogy a Nissan Leaf szintű autókat támogassák - erre pedig alkalmas is a megoldás.
@Tanisz: Márpedig valami extra adót később ki kell találni, hiszen az üzemanyagárban lévő adóbevételeket pótolni kell majd, ha az egyre terjedő elektromos autózás miatt nem fognak annyi fosszilis üzemanyagot tankolni...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
lcee79
őstag
válasz fordfairlane #22 üzenetére
Voltam az elmúlt 2 napban B.P-en oktatáson... (Azt hittem csak ilyen vidéki városokban vannak ilyen elmaradott autók, mint ahol én lakom, de nem...)
Voltak B.P-en is jócskán 90-es évekbeli autók...
Amik max euro1-es szabvánnyal rendelkeznek (a korukból ítélve...)
Szóval szerintem is azzal kellene kezdeni, hogy ezek ne legyenek a forgalomban, egyáltalán[ Szerkesztve ]
https://www.mixcloud.com/laszloerdelyi2/
-
dabadab
titán
"Az erdekes inkabb az, hogy iden 1333, jovore pedig 2000 autot tudnak osszesen tamogatni az erre szant penzbol."
Így ránézésre ennél jóval kevesebbre lesz igény. Elég megnézni a Leafet, ami kb. a legnépszerűbb elektromos autó: gyakorlatilag az egy Nissan Note, csak nem 3,5 millió a kezdőára, hanem 9. Valahogy nem érzem, hogy ebből el tudnának adni annyit, mint mondjuk Swiftből vagy Golfból (2015-ben ezekből valamivel kevesebb, mint 2000 darab fogyott, az eladási toplistán ezzel az 5. és 6. helyet szerezték meg) - 2013-ban pl. Magyarországon összesen tíz(!) darab elektromos autót adtak el (ezek mind Leafek voltak).
DRM is theft
-
nagyúr
Először inkább azzal kellene kezdeni, hogy betartatják a meglévő szabályozásokat. Napjában több autót látok, amelyből gyorsításkor koromfekete füst tör elő, pedig hát maga a típus 10 éves sincs, tehát minimum Euro 3-as, de talán Euro 4-esnek kellene lennie. Kizárt, hogy bármiféle környezetvédelmi vizsgán átmenne így, de mégis itt van a közúti forgalomban.
Hozzáteszem, ez például elmondható rengeteg BKV buszról is...
@dabadab: Azért a Hűvösvölgyin legalább 3 különböző i3-as jön szembe minden nap, zöld rendszámmal. Szóval szerintem mostanában már évi 100 körül legalább lehetünk...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
-
lcee79
őstag
válasz fordfairlane #25 üzenetére
Persze!
De a környezet terhelése attól jobban csökkenne, ha olyan autók nem lennének amik jobban szennyeik, mint attól, hogy azok megmaradnak, és bejön pár még ami kevésbé...
Pl össze is vonhatták volna, régi autó lecserélésére adnának némi összeget (csak ez elméletben működik, gyakorlatban nem... aki 2-300e ft-os autókkal mászkál, az biztos nem cserél 10 millásra)Mondjuk, ha lenne 10 millióm autóra, hát nem biztos, hogy elektromosra cserélném, ebből a választékból
Pedig pont most akarok autót venni, már egy hónapja nézegetem, de nehéz eldönteni, ha nem vagyok egy márkába se szerelmes
(#26) Cifu: Itt Kaposváron CNG-üzemű az összes helyjáratos busz.
[ Szerkesztve ]
https://www.mixcloud.com/laszloerdelyi2/
-
noPublicFG
senior tag
A Kia Soul EV belefér, az jöhet is. Már csak a napelemek különadóját kéne eltörölni, és lenne értelme a lakásmegtakarításnak is.
plus ça change, plus c'est la même chose
-
cami][us
senior tag
A szomszéd rendszáma mindig zöldebb.
-
dabadab
titán
válasz noPublicFG #29 üzenetére
"Már csak a napelemek különadóját kéne eltörölni"
Azt egyszer kiszámoltam, és az jött ki, hogy inkább csak hülyeségfaktorban erős, amúgy a napelemek árához képest elhanyagolható összegről van szó.
DRM is theft
-
atike
nagyúr
Azt értem, hogy mi esik ki, de mi marad bent...?
Van itt egy lista - ezeket mind meg lehet venni itthon is amúgy?
-
atike
nagyúr
válasz fordfairlane #34 üzenetére
Igen, olvastam, hogy hibrid kiesik, a linkelt cikkben minden autót hibridnek írnak...
És igen láttam az 5. hsz-t is, az érdekelt volna, hogy esetlegesen beszerezhető-e valamelyik még azokból, ami a linken van...Mondjuk a Chevrolet Volt pld... (ja, hogy a Volt is hibrid... )
[ Szerkesztve ]
-
Tanisz
senior tag
Nem is költői kijelentés volt, amit mondtam Tudom, hogy lesz különadó, sőt külön illeték is, valamint külön biztosítás is, valamint külön illeték a biztosításra és a különadóra is.
Már most bevezetném a kieső üzemanyag fogyasztás miatt azt a különadót/illetéket, de úgy hogy az általános elektromos díjra kiterjedően az egész lakosságra, kWh-ként + 1-5 Ft emeléssel, mindenkinek.
Na nehogy már csak az szívjon aki elektromos autót vesz.
Sőt remélhetőleg hoznak majd egy jogszabályt, kb 5-10 év múlva már mindenkinek azzal kell járnia, csak olyan autót lehet venni, más esetben súlyos büntetéseket kell fizetni a nem zöld rendszámos autóknak
Ez így korrekt lenne Kiforrott és kitalált Hű az államapparátushoz. Ámen.Hiába van legatyásodva az egész ország, meg kell venni, mert ezt mondták, kész
http://projekt.azigazikincs.hu/ ''Homo loquax nonnumquam sapiens''; "Nam et si ambulavero in valle umbrae mortis, non timebo mala, quoniam tu mecum es. Virga tua et baculus tuus, ipsa me consolata sunt. "
-
Tanisz
senior tag
válasz cinemazealot #38 üzenetére
Azt hiszem Norvégiában is, pár év múlva.
Na de hol vannak hollandok és norvégok hozzánk képest Csórikáim Míg nálunk jólét van és dübörög a gazdaság, addig a hanyatló nyugaton ilyen abszurd szabályokat hozni. Bele fognak bukni szerencsétlenek
http://projekt.azigazikincs.hu/ ''Homo loquax nonnumquam sapiens''; "Nam et si ambulavero in valle umbrae mortis, non timebo mala, quoniam tu mecum es. Virga tua et baculus tuus, ipsa me consolata sunt. "
-
Agostino
addikt
Azt hiszem Norvégiában is, pár év múlva.
igen, bár egy kicsit elhamarkodott döntésnek érzem. gondolom finomodik annyit - vagy az alaptervezet szerint is így van, részleteiben nem ismerem - hogy mehet más autó is, csak növekedni a fizetendő adó utána az elektromosokhoz képest.
hey friend listen, i know the world is scary right now but its gonna get way worse
-
fordfairlane
veterán
válasz cinemazealot #38 üzenetére
Én azt hallottam, hogy Lappföldön. Egy piros ruhás fickó monda, hosszú fehér szakállal.
x gon' give it to ya
-
fordfairlane
veterán
Egyik norvég kormánytag cáfolta ezt:
Egyébként Norvégia összlakossága kábé a fele a mienknek, tele vannak vízerőművekkel, tehát van energiaforrás is hozzá, és az utóbbi évtizedekben vastagon megszedték magukat az Északi tenger olajmezőinek kiaknázásából, szóval pénzük is van. Semmilyen tekintetben nem modellértékű az, amit esetleg ők csinálnak majd az elektromos autók terén.
x gon' give it to ya
-
strogov
senior tag
válasz Rodi 4.80 #43 üzenetére
Luxusnak semmiképpen nem mondanám, de nyilván nem átlagos ... itt is ez a felső határ. Sokkal alacsonyabb nem lehet, mert hála a magas adóknak nálunk majdnem duplájába kerül egy autó mint a nagy vízen túl. Ezért egy átlagosnak mondható 4-5m értékbe nem fér bele új elektromos autó, vagy ha belefér akkor azt nem akarja megvenni senki.
-
fordfairlane
veterán
Sokkal alacsonyabb nem lehet, mert hála a magas adóknak nálunk majdnem duplájába kerül egy autó mint a nagy vízen túl.
Egy Leaf a nagy vízen is túl majdnem $30000-től indul. Állítólag csak az akkupakk 4-5 millió, ha cserélni kell. Az elektromos autók egyszerűen ilyen magas árról indulnak.
x gon' give it to ya
-
Agostino
addikt
Luxusnak semmiképpen nem mondanám
de, itthon ez bizony luxus, magyar mércével mérve. ennek a fele számít drágának, és még a három milla körüli autók sem férnek bele mindenkinek. de igazából lassan az új autó önmaga is a luxus mércéje lesz.
hey friend listen, i know the world is scary right now but its gonna get way worse
-
nemlehet
őstag
válasz fordfairlane #22 üzenetére
Jó van remélem most jól esett idehányni...
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
lcee79
őstag
Használtautón 14.9 millától-15,1 milláig ilyen autók jönnek be, ez eléggé luxus szerintem. (mercedeszek, maseratik, porschek)
Ebben az árban csak 1 db elektromos jött be: MERCEDES-BENZ B 250 E
Én 3.5 milláért néztem 3-4 éves hyundai i40, ford mondeo, peugeot 508, stb (ezek újban max 10 milliós árat érik el)
szerintem magyar viszonylatban ezek sem számítanak rossznak.
a 15 milla teljesen luxusautó kategória, ezért is volt felesleges ez a limit...
ha lenne 15 millióm egy autóra nem sokat segítene rajtam a másfél milla. Égőnek érezném igénybe venni.[ Szerkesztve ]
https://www.mixcloud.com/laszloerdelyi2/
Új hozzászólás Aktív témák
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Vezetékes FEJhallgatók
- Hajlított gamer monitorral támad a TCL
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Még két színben megcsodálható az ár/érték trónra pályázó Moto
- Automata kávégépek
- Filmvilág
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Eredeti játékok OFF topik
- További aktív témák...
- Eladó 13"-es MacBook Air M2 (8/256), iCentre garancia + készülékbiztosítás 2026.03.09-ig
- iPhone 14pro max 256gb 2025.02.04ig Gari!!
- AMD Ryzen 5 5600X BOX - Új, bontatlan, 3 év garancia - Eladó! 48.000.-
- Dell Latitude 9430 2-in-1, 14" QHD+ IPS 360 érintő -500nit-, i7-1265U, 32GB DDR5, 512GB NVMe, gar
- ThinkPad T15 Gen2 15.6" FHD IPS i7-1185G7 16GB 512GB NVMe magyar vbill ujjlolv., gar
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen