Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cucka

    addikt

    válasz Cassi #8 üzenetére

    Pont hogy a maradványérték megbecsülése a nehéz.

    Megvették a Teslákat darabját 50 ezer dollárért, és a más autóik maradványértéke alapján azt gondolták, hogy 3 évesen 30 ezer dollárért el fogják adni.
    Időközben a Tesla árat csökkentett, és ugyanazt az autót már 40 ezerért kapod meg, plusz az amerikai állam kiterjesztette az adókedvezményeket, szóval kapsz rá még 7500 dollár adó-visszatérítést. Továbbá kiderült a piacon, hogy a vásárlók a használt elektromos autóért kevesebbet hajlandóak fizetni, a fenti tényezőkön túl, alapból nagyobb az értékvesztése.
    Nyilvánvaló hogy a használt Tesla a 30 ezer dollár helyett így csak 20-at ér, szóval ott a veszteség, amit hitelből ki kell pótolni, ami megeszi a nyereséget, ami miatt esik a részvényárfolyam.

    Fiktív számok, nem néztem utána a pontos összegeknek, nagyságrendileg szerintem stimmelnek. A lényeg, hogy kb. ez történt, ezért fürödtek be a kölcsönzők a Teslával.
    Na ez az amit nehéz volt előre látni.

    Ezzel szemben azt hogy a Tesla szervizhálózata szar és az alkatrész ellátás nehézkes, azt mindenki tudta és tudja, és pontosan előre lehetett látni. Szóval ezért is átlátszó, hogy ezzel takaróznak meg magyarázzák a bizonyítványukat, mert ha valamit, akkor ezt pontosan tudták előre.

    [ Szerkesztve ]

  • ncc1701

    veterán

    válasz Cassi #8 üzenetére

    Nagyon nehéz megbecsülni a használt árát egy teslának úgy, h elonka felkel, és enged az új árából x %-ot.

Új hozzászólás Aktív témák