- A Sony szerint Japánon kívül is hódíthat az anime
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- A választási tévinformációk ellen küzd a Meta
- Mikrotik routerek
- SQL kérdések
- Aliexpress tapasztalatok
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
Új hozzászólás Aktív témák
-
bteebi
veterán
Sok igazság van abban, amit írtál, egyúttal elgondolkodtatóak is a számok (pl. eladott/legyártott darabszám), de:
"És mi történik ha egy kínai gyártó becsődöl? ... Hogy lesz a karbantartás? Honnan lesz alkatrész ha kell? Pl. szélvédő, lengéscsillapító, csere fényszóró, vagy akár csak egy guminyomás szenzor? Hát sehonnan."
Mert mi történne, ha mondjuk a Ford csődölne be? Vagy a Mercedes? Akkor honnan lenne alkatrész? Jó eséllyel ugyanonnan, ahonnan a becsődölt BYD-hoz is. Kínából, meg pár OEM-től. Ha van igény, akkor azt valószínűleg ki fogják szolgálni, mert van benne lóvé. Persze nem biztos, hogy így lenne bármelyik gyártó esetében is. Rosszabb esetben sok autó donorként végezné, ami >~20 éves távlatban eleve így szokott történni. (A Ford meg a Merci piaci részesedése nyilván nem kevéssel nagyobb a BYD-énél, szóval nagyobb eséllyel foglalkoznának velük.)
"A régi, jól ismert gyártók drágák."
Valóban azok, csak ezt a felhasználó oldaláról nézve - szerintem - egyre kevésbé érthetően teszik, tehetnék meg. Az autóipar szabályozása persze sajnos túlerőltetetten változott, nem kis részben már-már értelmetlenül.
"De vajon mit adnak cserébe? Minőséget? Megbízhatóságot? Szolgáltatást? Stabilitást? Biztonságot? Tapasztalatot? Időtállóságot?"Hááátt.. ezek közül egyre inkább csak a tapasztalatot. Amiből egyre több a rossz. Gyakorlatilag minden gyártónak vannak kisebb-nagyobb szériahibái, akár rossz tervezés miatt, akár későbbi spúrkodásból. (Ford motorproblémák, gagyi váltók, BMW motorproblémák). De több olyan esetet is hallottam már, hogy vadonásúj autóval is (talán Renault meg Nissan??) a tulaj kb. állandó vendége volt a márkaszervizeknek, mert gyakorlatilag nem lehetett használni az autóját.
Annyi "előnye" van a tisztán elektromos autóknak, hogy azoknál némi túlzással ugyanakkora (nulla) tapasztalattal indult egy BMW, egy Mercedes, egy Tesla, meg egy BYD is. Oké, a két előbbi már közel 100 éve is gyártott karosszériát... tyűűű, baromi releváns most. A Tesla meg pl. megcsinálta a Gigapresst, amit szintén spúrkodásból több gyártó is igyekszik lemásolni.
"Nekem volt ALUVÁZAS (!!!) kínai bicajom, aminek garázsban tartva is barnán rozsdásodott a váza, meg a felnije."
Akkor az nyilván nem aluvázas volt, mert az legrosszabb esetben is "csak" korrodál, de nem rozsdál. Nyilván sok kínai termék gagyi, pl. az a bringa is az volt, de attól még a "Made in China" nem a gagyi szinonimája. A BYD autói eléggé jó minőségűnek tűnnek, az persze másik kérdés, hogy ez hosszabb (>5 év) távon is így marad-e, és hogy hogy lesz hozzá később support, pláne Európában.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
Új hozzászólás Aktív témák
- Z690 + i9-12900K + 32GB DDR5 6600MHz + ingyenes országos házhozszállítás + garancia
- SednaEarfit XELASTEC for AirPods Pro! Legjobb gumiharang Airpods pro modellekhez!
- Különböző típusú és méretű illesztékek/gumiharang/ Ha a kényelmet és hangminőség fontosnak tartod!
- Ulanzi FM01 hordozható ködgép, füstgép, ÚJ
- AsRock X570 Phantom Gaming-ITX mini ITX - AMD Ryzen 5800X CPU - Corsair Vengeance RGB PRO 2x16GB RAM
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs