Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bteebi

    veterán

    válasz Shadowbull #23 üzenetére

    "Az elmúlt húsz évben brutális mértékű változások voltak."

    Az alapok gyakorlatilag semmit sem változtak már nagyon régóta. Egy autó majdnem ugyanúgy néz ki, és tulajdonképp ugyanazon az elven, ugyanúgy működik, mint bő 30 éve. Nyilván rengeteget fejlődött közben a teknológia, de pl. az ACC, AEB, LKA, IHC, TCS, TPMS, meg az összes biztonsági szarság, infotainment, ülés/kormányfűtés, sokzónás pollenszűrős klíma, RADAR, LIDAR, meg csilliónyi kamera csak körítés. Kényelmesebbé, biztonságosabbá, hatékonyabbá teszi az autót, de az alapokon nem változtatnak semmit. Jobbak lettek az automata váltók? Na hurrá. Start-stop rendszer? Tyű. (A hibrid hajtáslánc mondjuk megsüvegelendő a komplexitása miatt.) És nem azt mondom, hogy a fenti dolgok nem jók, vagy nagyon jók (mert nyilván azok!), de az alapokon akkor sem változtattak. (Habár a Tesla vicces fényjátéka, puki módja, a hatalmas központi kijelzője, amin játszani is lehet... ugyanúgy csak parasztvakítás. Persze működik.)

    Majd ha ~kapszula, vagy épp kocka formájú, kerék nélküli, kevlár, CNT vagy valami spéci kompozit alapú, lebegő (pl. maglev), full autonóm "autók" lesznek, akkor lehet majd azt mondani, hogy paradigmaváltás. Amíg marad a négy kerék, négy/öt ajtó, meg a kb. full azonos forma és felépítés, addig nem. Akár az autóiparban dolgozol, akár nem. Egyelőre csak az alábbi "innováció" van:

    [ Szerkesztve ]

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

Új hozzászólás Aktív témák