Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bteebi

    veterán

    válasz Shadowbull #25 üzenetére

    Inkább az az óvoda, ha mondjuk a Bluetootht meg a kísérőfényt innovációnak tekintik. A finomhangolások, aktív/passzív biztonsági elemek fejlődése nyilván rendkívül hasznos és jó, összességében sokkal biztonságosabbá, kényelmesebbé tették az autózást - ezt nem vitatta senki -, de se a karosszéria, se a motorok (kivéve hibrid hajtás, és részben a turbók), futómű/felfüggesztés alapok nagyon régóta nem változtak érdemben, én csak ennyit állítok. Szóval lehetne látni a fától az erdőt. (Természetesen ebben se kell egyetértenünk.)

    Hacsak nem számít érdemi változásnak egy alig szarabb tulajdonságokkal rendelkező kompozit, amivel autónként 10 dollárt lehet spórolni, típushibákért cserébe. Vagy az, hogy a gumin lévő szenzorok firmware frissítés után hibát dobnak. :DDD

    A biztonsági öv, ABS, légzsák nagy cuccok voltak, de most már (szerencsére) egyáltalán nem azok. Egy vészfék asszisztens mondjuk valóban nagyon hasznos, de pl. egy láblendítős csomagtérnyitás (igen, tényleg lehet kényelmes) nem egy lényeges fícsör. Egy full mágneses lengéscsillapítás ("maglev"), "öngyógyuló" karosszéria sokkal relevánsabb lehetne, mint mondjuk az üléshűtés.

    Nem kevés fejlesztés - rengeteg területen, egyáltalán nem csak az autóiparban - már jó ideje olyan, mint az egéren az RGB LED - hiánypótló :). Majd ha lesz pl. rendes, bárhol működő, megbízható önvezetés, akkor azt tekinthetjük a következő lépcsőfoknak. Az alapok persze akkor is ugyanazok maradnának - sok gyártónál ugye az ICE/hibrid/full EV alapja is ugyanaz... mert úgy olcsóbb. De nincs ezzel semmi baj, ami működik az működik, de ne a valamivel nagyobb akkukapacitástól vagy a még gyorsabb gyorsulástól essünk már hasra. Igen, leegyszerűsítés, de ezzel együtt is elég hosszú már ez a hsz.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

Új hozzászólás Aktív témák