A UPC nem megy bele az árversenybe, de figyel

Kicsivel több, mint fél éve indult el a UPC közösségi WiFi hálózata, ami a kábeles és mobilinternet előfizetőknek biztosít az erre alkalmas routereken keresztül dedikált vendéginternetet az ügyfeleknek. Előfizetésenként egyidőben maximum három mobileszközzel csatlakozhatnak a többi ügyfélhez, ezekről az 5 Mbit/sec sebességre képes kapcsolatról kérdeztük a céget.

IT café: Megközelítőleg hány aktív Wi-Free kapcsolódási pont van ma az országban? Az ügyfeleknek lehetőségük van arra, hogy ha nem kívánják kivenni a részüket a programból, letiltsák ezt a funkciót saját eszközeiken, bár így ők sem tudnak csatlakozni másokhoz. Sokan élnek ezzel?

UPC: Jelenlegi adataink szerint országosan több mint 300 ezer UPC Wi-Free kapcsolódási pont üzemel.

Wifi képes modemmel rendelkező előfizetőink kevesebb mint 1 százaléka döntött úgy, hogy nem engedélyezi készülékén a szolgáltatást. Általában ez az arány figyelhető meg azokban az országokban is, ahol működik a UPC Wi-Free szolgáltatása.


[+]

IT café: Mekkora adatforgalmat generálnak a Wi-Free felhasználók?

UPC: Mivel a Wi-Free forgalma az előfizetői csatornától teljesen különválasztva működik, ezt nem lehet pontosan meghatározni. A kapcsolatot adó ügyfeleink ezekből egyébként semmit sem érzékelnek, a saját és a közösségi hálózati forgalom egymástól függetlenül működik.

IT café: Tervezik, hogy dedikált Wi-Free pontokat hoznak létre például köztereken, vagy egyéb nagy forgalmú helyszíneken?

UPC: Igen, a terveink között szerepel, hogy ilyen megoldásokkal növeljük a UPC Wi-Free lefedettséget az ország különböző pontjain.

IT café: Lesz valaha lehetőség arra, hogy azok, akik helyi adottságaikból kifolyólag nem tudnak vezetékes UPC előfizetést kötni, valamilyen módon mégis csatlakozhassanak a WiFree közösséghez?

UPC: Ezt egyelőre nem tervezzük, hiszen a szolgáltatás elsősorban a UPC ügyfeleknek szól. A helyi adottság viszont nem akadály, mert a UPC Mobil és UPC mobilinternet ügyfelek is jogosultak a használatára.

IT café: Van bármilyen tiltás, korlátozás a WiFree használata közben (VoIP, torrent, stb)?


[+]

UPC: A felhasználók védelme érdekében a UPC Wi-Free hálózatra csatlakoztatott eszközök irányába indított kapcsolatok blokkolásra kerülnek az 1-1023-ig terjedő porttartományban. Ebben a tartományban találhatók pépldául a file- és nyomtató megosztások és más, ezekhez hasonló funkciók. Ezeken kívül más korlátozást nem alkalmazunk.

IT café: A maximálisan kapcsolódható ügyfelek számát dinamikusan, vagy fixen állítja be a rendszer?

UPC: Fixen. Minden modem max. 5 kapcsolatot engedélyez.

IT café: Egy óra használat után a kapcsolat megszakad. Miért?

UPC: A kliens minden hozzáférési pontra (AP-ra) való felcsatlakozáskor kap egy session azonosítót, ami 60 percig él. Egyrészt azért, hogy egy esetleges leszakadáskor kisebb autentikációs idővel, szinte azonnal vissza tudjon kapcsolódni, másrész az erőforrás terheltségünk tervezhetősége miatt. Fontos, hogy a hatvanadik perc után egyből automatikusan visszakapcsolódik, ráadásul ez csak az egy helyben való használat esetén releváns. Ezek alapján azt mondhatjuk, hogy ügyfeleink többségét nem érinti hátrányosan ez a beállítás, gyakorlatilag észre sem veszik.

IT café: A Digi iszonyatos sebesség- és árversenyt igyekszik erőltetni. Fel lehet venni a kesztyűt, van értelme? Mi a UPC stratégiája?

UPC: Mi elsősorban a hálózat megbízhatóságára, a biztosított plusz tartalmak minőségére, valamint az innovatív, out-of-home jellegű szolgáltatásaira helyezzük a hangsúlyt. Természetesen tudomásunk van a Digi árképzéséről és figyelemmel követjük, hogy mennyire válik be számukra ez a stratégia.

Azóta történt

Előzmények