A Yahoo! már a konyhában van!

A Yahoo! a szolgáltatások versenyében újabb piaci szegmenst célzott meg, méghozzá a világ egyik legnagyobb üzletéből kíván részesedni: kaja, receptek, főzőcske.

A csütörtökön elindított honlap a Yahoo! Lifestyle divíziójának első nagy dobása. Az oldalt – ahol videókat is kínálnak, amelyeken olyan mesterszakácsok főznek, mint Rachael Ray és Martha Stewart – Deanna Brown, a Yahoo! Lifestyle vezető menedzsere (ő volt az Epicurious, a világ egyik első, étkezéssel foglalkozó weboldalának alapítója) mutatta be, akinek némileg ironikus bevezetője szerint természetes vállalatuk lépése, hiszen az emberek „az élet legnagyobb kérdésére: Mit vacsorázunk ma?” ma már gyakran a világhálón keresik a választ. A vállalatnál naponta másfél millió étkezéssel kapcsolatos keresést regisztrálnak – s a legtöbbet délután négy óra után…


A Yahoo! lépése mögött nyilvánvalóan pénzügyi megfontolások állnak, hiszen míg a nagy rivális, a Google egyre agresszívebben terjeszkedik, addig a Yahoo! részvényárai idén 34 százalékkal estek, s a befektetők eredményeket akarnak – ha lehet, azonnal.

Az új szolgáltatás közreműködőivel kötött szerződések pénzügyi adatait nem hozták nyilvánosságra. Az mindenesetre bizonyos, hogy a partnerek és fő hirdetők – többek között a Kraft, a Masterfoods USA, a Diaego and Lending Tree, a Martha Stewart Living Omnimedia, a Wolfgang Puck, az Everyday with Rachael Ray, a Food & Wine, az Epicurious, a Cook’s Illustrated és a Reader’s Digest – exkluzív marketinglehetőségekért exkluzív tartalmat kínálnak. A Yahoo! eredeti fejlesztése viszont egy online videoshow, a Cheap and Easy, s emellett 13 vezető munkatársat alkalmaznak szerte az országban, hogy a helyi ízeket is megjelenítsék az oldalon. A receptek ezreit tartalmazó adatbázist a vállalat az allrecipes.com segítségével építi.

Azóta történt

Előzmények