A gépi intelligencia vethet véget az értelmetlen marketingkampányoknak

Magyarországon készült a szoftver, ami a vásárlók viselkedésmintái alapján személyre szabott kedvezményeket és termékeket ajánl, sőt arra is figyel, hogy a lehető legjobb időpontban lépjen kapcsolatba a fogyasztóval.

Mi is utáljuk a spameket - ezt a mondatot gyakran hallani marketingszakemberektől különböző fórumokon, mégis tele a padlás kéretlen, félrecsúszott, vagy éppen érdektelelen (és gyakorta olvasatlanul törölt) hírlevelekkel, ajánlatokkal. Ennek ellenére hajlamos vagyok hinni Merklik László szavainak, aki az Emarsys Technologies egyik alapítója, illetve a B2C marketing cloud stratégiai termékfejlesztését vezeti. A cég szerdai sajtótájékoztatója arra épült, hogy a vezetők elmeséljék, mit tesznek a fenntartható, hatékony és nem tolakodó vásárlásösztönzésért.

Sok tévhit él az emberek fejében a mesterséges intelligenciával kapcsolatban, pro és kontra egyaránt. Vannak, akik szerint egyik napról a másikra a gépek öntudatra ébrednek, míg mások azt kérdőjelezik meg, hogy bármilyen hozzáadott értéket jelenthet egy szoftver az akár több évtizedes szakmai tapasztalathoz képest. Az Emarsys AIM (Artifical Intelligence Marketing) ugyan nem lesz a közeljövő Skynetje, de fontossága megkérdőjelezhetetlen. Feladata az, hogy a hatalmas mennyiségű rendelkezésre álló adat feldolgozásával automatizáltan javítsa az egyes kampányok minőségét és hatékonyságát.


[+]

Több tízmillió vásárlóra tervezett marketingkampányoknál igazi kihívás a személyes jelleg megtartása, hiszen ekkora mennyiségű adatot emberi ésszel feldolgozni lehetetlen. Ilyenkor jön jól a mesterséges intelligencia, aminek nem okoz gondot az egyénre szabott kommunikáció. A személyes kedvezmények rendszere, a viselkedésminták alapján történő termékajánlás, illetve a jól időzített információátadás segítségével az Emarsys fejlesztése eléri, hogy a vállalatok és a vásárlók számára is kedvező kapcsolat alakuljon ki - mondta Otti Levente, az adatokért és kutatásért felelős csapat vezetője.

Viselkedési mintákat gyűjtenek a webshopok, e-mailek, push-notifikációk reakcióiból, ahogy azt is tudják, ki, mikor, mennyit hezitálva vásárolt. Ami ennél is érdekesebb, az a modellezés, aminek segítségével arra vonatkozó adatokkal is rendelkeznek, hogy az adott ügyfél várhatóan mennyit költ majd a jövőben, így a kampányok ténylegesen igazíthatók a fogyasztói igényekhez. A világszerte hatszáz főt foglalkoztató Emarsys technológiai-fejlesztőközpontja Budapesten található, és mintegy 120 fős hazai szakembernek ad munkát.


[+]

Az IT café kérdésére Monostori Krisztián (alapító, CTO) megerősítette, hogy elviekben a technológia alkalmas lehet az értékesítés-támogatáson túli hatékonyság növelésére is, de eddig jótékonysági, politikai, vagy HR megkeresést nem teljesítettek. Persze a társadalmi felelősségvállalás keretein belül együtt gondolkoznak civil szervezetekkel is, például felmerült, hogy az aktív véradókat is motiválhatnák az AIM segítségével. Monostori azt sem zárja ki, hogy toborzó, mozgósító kampányokban is hasznát vehetnék a mesterséges intelligenciának.

Azóta történt

Előzmények