Űrcsatákat nyertek a C++ programozóverseny győztesei

2012-ben másodjára rendezte meg az Ericsson Magyarország az egyetemistáknak és friss diplomásoknak szóló C++ Programozó Versenyét. A háromfordulós, októberben és novemberben zajló bajnokságra közel 400 fő jelentkezett, akik közül a legtöbben az ELTE-ről és BME-ről érkeztek.

A versenyt idén egy baráti társaság nyerte meg, akik 3 különböző egyetemen tanulnak. A RoomOneOOne névvel induló csapat tagjai: Parragi Zsolt (Nyugat-magyarországi Egyetem), Cséri Tamás (Eötvös Loránd Tudományegyetem), Sztupák Sz. Zsolt (Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem).

Az első fordulóban 24 programozáselméleti és szoftvertechnológiai kérdésekből álló tesztet kellett kitölteniük a versenyzőknek. Ezután két, látványosságban sem szűkölködő forduló következett. Így például adótornyokat kellett elhelyezni egy ország területén, minél nagyobb lefedettség biztosításával. Ennek megoldásához nagyon sokféle megközelítést használhattak a versenyzők, így evolúciós, iterációs és bonyolult matematikai tételeken alapuló módszereket alkalmazó algoritmusok is felbukkantak.

Egy másik feladatban űrhajókat kellett irányítani a versenyzőknek. Annál több pontot kapott egy csapat, minél több műholdat tudott, minél kevesebb idő alatt meglátogatni. A 2. fordulóban külön-külön mérettettek meg az űrhajóágensek, míg a 3. fordulóban egymás ellen folyt a csata.

Kucsma András és Márton Gábor szoftverfejlesztők voltak a bajnokság szakmai vezetői. Kucsma András a következőket mondta a döntő végén: „A verseny rendhagyó mivoltát az biztosította, hogy mindkét programozói feladatot úgy készítettük el, hogy azok megoldását vizualizálni lehessen, azaz ne csak száraz pontszámként lássák a versenyzők a munkájuk eredményét.” Márton Gábor pedig hozzátette: „Az idei versenyen a játékosságra és a látványosságra fektettük a hangsúlyt. Tettük mindezt úgy, hogy ne távolodjunk el a telekommunikációtól. Az ágensek vezérlése egy fejlett kommunikációs technológia megtanulását követelte, sok csapatnak már ez is nehézséget okozott.”

A győztes 3 fős csapat a tabletek mellett stockholmi utat nyert, ahol nemcsak a várossal, hanem a skandináv innovációs szellemiséggel is találkozhatnak majd útjuk során: meglátogathatják az Ericsson-központ jövő technológiáját bemutató „Experience Centerét” is. A második csapat tagjai tabletekkel, a harmadik helyezettek e-könyv-olvasóval gazdagodtak.

Azóta történt

Előzmények