Felnőtt a Microsoft internetes keresője

A Microsoft a héten éles üzembe állította internetes keresőjét, melyet nagyszabású reklámkampánnyal népszerűsít a világ több országában. A béta-státuszból kinőtt MSN Search mögött immár a szoftvervállalat saját fejlesztésű motorja dolgozik, amely a Yahoo-tól licencelt technológiát váltotta le.

A MSN Search egyebek mellett azzal csábítaná át a rivális keresőktől a felhasználókat, hogy – amint a Microsoft fogalmaz – linkek milliói helyett „válaszokat” ad a keresőkérdésekre. Ebben az Encarta enciklopédia 40 000 szócikke és mintegy 1,5 millió adata van a segítségére. Új szolgáltatás a földrajzi területek szerinti szűkítés, a „near me” gomb megnyomásával a felhasználóhoz „közeli” találatok listázhatók, illetve a „desktop” fül, amely egy letölthető alkalmazás segítségével a felhasználó számítógépén tárolt fájlok között – e-mailekben és dokumentumokban is – tud keresni.

A projektre eddig több mint 100 millió dollárt költött a Microsoft, ám ennek ellenére a weboldal beindítását csupán kezdeti lépésnek tekinti, és – mint ígérik – számtalan fejlesztés várható a közeli jövőben.

Azóta történt

Előzmények